Tarasov: Jag tycker vi var som dr Jekyll och mr Hyde hela säsongen men plattmatcherna blev färre och färre. Såg ut som de höll på upphöra men tyvärr försvann de aldrig helt. Finns många åsikter om finalen och jag bryr mig inte längre. Det sved iaf mindre åka på dyngstryk kan jag säga än några andra jämna finaler. Här är jag och Yoda oense även om jag håller med Växköp länge haft mystiskt dyra namnkunniga lag och hela deras ekonomi borde synas i sömmarna.
Ja Qatar har det gott ställt. Ett samtal och 40 mille från miljardären till belysning och ljud i KÖÖP-arena. Han vill säkert väl med sina pengar men nog anar man taktik också att främst AIK men även andra klubbar ska haka på köpfesten och förstöra ekonomin. Köpa dyrt damlag. Dyr arena. Dyra juniorer och spelare osv.
Hoppas det slår tillbaka mot Qatar och att alla andra lag förnedrar de på isen. Qatar -skökan som försökte sminka sig vacker.
Zappaholic: Har förståelse för att man vill tracka YM och FB vilket de förtjänar i vissa avseenden men minns att samma snack gick om FBK efter förlusten 2005 men det är väl att förenkla det hela. Tkr snarare att årets finalplats var ett bevis på att det finns någon form vinnarmentalitet i klubben då man tar sig förbi två lag som jag nog tyckte gjorde en bättre grundserie än SAIK.
{7804}: Känsligt ämne minst sagt och favoritargumentet från Qatar har vi lärt oss -alla lag är köpelag! Fakta är att Luleå är en vit fläck på hockeykartan precis som Växjö är det i Småland.
Kollade genom Qatars roster dryga 10 år bakåt på EP och på målvaktssidan sticker Anders Nilsson ut men visst några fler namn finns där som Rautio och Modig.
Bland utespelare är det en öken! Grupp 1 etablerade spelare på SHL-nivå: Per Ledin, Anders Burström, Karl Fabricius
Grupp 2 spelat i SHL men inte riktigt fått fäste och hamnat på lägre nivå i HA och Liiga: Marcus Oskarsson, Emil Lundberg, Per Savilathi
Grupp 3 Nosat på SHL men inte räckt till: Bröderna Bamberg, Magnus Isaksson m.fl. Här återfinns några fler och det är i den här gruppen de hamnar. Det är den här nivån som är den typiska genomsnittliga "luleånivån".
Det är så sanslöst tydligt att innan stora summor kom in i herrlaget i början av 80-t via LKAB och SSAB och Minecraft-miljardären på damsidan förde hockeyverksamheten en tynande tillvaro i Luleå. Endast pengar förklarar Luleås elitverksamhet. Utan pengar gärdsgårdsserien som vanligt för Luleås herrar och damer!
Daddeh: Klubben heter Luleå Hockey. Skriv så du också. Ledarna i Luleå Hockey försöker få till bra underhållning o bra hockey för bl.a. publiken. Sedan försöker de att placera laget så högt upp det går i Hockeyligan. Om du följer dessa enkla tips så kanske skrivarna Luleå-hockeyboken instämmer.
{7804}: Jag använder inga andra namn på er förening än ni själva gör. Tänker därför inte svara på en enda fråga du ställer om du skriver Qatar Men då det gäller spelare så har väl alla klubbar så bra spelare som möjligt i sitt lag, med så lokal förankring det bara går. Ibland har man fler och ibland har man färre. För tjugo år sedan så var klubbkänslan allt. Man lämnade inte sin förening oavsett vad. Åkte man över till nhl så gjorde man något/några år i moderklubben när proffskarriären var över. Men så är det inte idag. Det är så mycket pengar, agenter, o annat bakom kulisserna som styr. Men det finns bara en förening och föreningens fans som anser sig vara fiiiinare än andra för att ni anser er stå för det gamla. Men det är ju bara schvammel. O det vet ni. Jag har till skillnad mot dig aldrig ansett mig förmer än andra. O def inte pga av att vi har ett gäng från juniorlaget inskrivna i truppen o oftast harvande i fjärdekedjan o sista backpar. Jag är en stolt fan av vårt lag o de som väljer att göra sitt bästa för att representera oss. O skulle aldrig häckla andra o kalla dem köpelag då alla lag är köpelag Ni har t.ex köpt in fd Skellefteåbor när ni ville värva dem. Samma sak. Så släpp sargen o kom in i matchen o börja prata på ett normalt sätt som du bevisligen kan göra. För det har du visat.... Nu tänker jag lägga ner den här sidan ett tag o invänta nästa säsong Glad sommar på er alla hockeysnackare... 😊
{7804}: O skivan fortsätter haka upp sig "Ur eeeegna leeeed" Importerade från närkommuner med komse komse gör ingen till Skellefteåbo. Inte ens era egna produkter sedan tidigare vill tillbaka...
Ortio var väldigt bra i slutspelet men kom inte upp i standard i finalen. i finalen hade vi förlorat även om vi haft Hasek i mål.
Men det var himla oobjektivt av mig att inte vara så kritisk mot mitt eget lag när vi spelade SM-final. Tacka vet jag genusshower på operan, det är objektivt.
{7804}: Då har ni ju alltså en förlorarmentalitet. Förlorat fem finaler på 8 år. Samt svenskt rekord med 1-20 Du är (som) en trasig skiva som bara upprepar samma gegg hela tiden. Kom med något nytt. Sen apropå eran "majoriteten ur egna led" vet alla utom du är ett påhitt. Det är en byråkratisk skenmanöver där man skriver in juniorer som inte får spela i a-laget bara för att få köpa in några fler köpespelare som duger. Era bästa spelare kommer nästan ingen från schtaan
så du hörde alltså Grönborg och Granqvist säga att Nilsson inte alls släppte ett flertal farliga returer på enkla skott med fri sikt, och att han inte alls inte verkade ha kontroll på pucken vid ett flertal tillfällen?
konstigt, för de svenska kommentatorerna nämnde det flera gånger under matchen.
Har inte hört Grönborg eller Granqvist säga att Nilsson inte släppte några farliga returer på ett flertal enkla avslut och inte verkade ha kontroll på pucken?
Däremot sa de att Nilsson gjorde en bra match och att försvarsspelet och BP var grymt matchen igenom, och det håller jag med om. Gjorde flera bra räddningar på svåra avslut, frilägen.
ja ni vann ju damhockey och dambasket, så ni har ju en riktig vinnarmetalitet. I storheterna damhockey och dambasket alltså. Qatar hockey... hihihihi... har ju inte direkt visat upp någon vinnarmentalitet detta årtusende om man säger så.
Vi har 7 finaler på 8 år, med lag där en majoritet kommit ur egna led. Klart man blir stolt över det. Du kan ju tänka dig själv om ni hade gjort det istället för att köpa in alla, harva i botten och ta tidigt sommarlov ett helt årtusende i streck.
han släpper farliga returer och har dålig kontroll på pucken från ett flertal väldigt enkla avslut med helt fri sikt. Men han reder ut det ändå tillsammans med ett grymt backspel och står för en bra match totalt sett. Det såg jag med min armhåla.
{7804}: Hur kan du tjata om vinnarmentalitet när ni inte vunnit något på fyra år??? Det var länge sedan er förorening vann någonting men du är lika dryg nu som för fyra år sedan. Vakna!!!
Alltid skönt att knäcka ryssarna. Fantastiskt backspel av Ekman-Larsson och Adam Larsson, alla backar gör det bra. Även Sållet gör en riktigt bra match, ser darrig ut på många situationer men han stoppar ändå puckarna. Zibanajed och Rakell är grymma framåt.
{7804}: Jajjamen och stolta är vi! Två SM-guld i en större lagidrott so far i vår till staden Luleå och ett tredje på gång, man är glad. Hur många har Schtaaan fått ihop? fniss. Staden Luleå levererar, förstår du är avundsjuk. Inte lätt vara mitt mellan metropolerna Umeå och Luleå, städerna den nöjeslystna ungdomen vallfärdar till och vill leva och bo i.
{7804}: Jag spelar inte Allan mer än dig.. Sen är dynasti ert påhitt, = alternativa fakta. Sedan har du helt fel. Vi har spelat 4 finaler senaste 4 åren och vunnit 3. För vi diskriminerar inte damer i Luleå. Förstår att du är avis.
När man utvärderar, då brukar man titta bakåt i tiden, inte framåt och hitta på. Tittar vi bakåt har vi 7 SM-finaler på 8 år. En riktig dynasti! Ni har spelat en SM-final på ett årtusende. Som ni då som första lag någonsin torskade med 4-0. Mot dynastiernas!
Du får tycka och tro vad du vill. Utvärderingen och resultaten är däremot fakta. Faktan säger att ni Qatarhjon inte borde komma in på dynastiernas sida och spela Allan.
{7804}: Helt ärligt trots att ni fick spela final så speglar er grundserieplacering ungefär er rang i sverige i år. Ni hade turen att möta två lag på väg ner i formsvacka i både kvart och semi. Samtidigt som köpevakt Ortio stod på huvvet. Dif dessutom utan sina två bästa forvards. Så därför spelade ni final. I år med era spelartapp så ser det mörkt ut för er. Men fortsätt ni att dryga er om er "dynasti". Men om inte Näsan o Pea öppnar börsen och handlar fler köpespelare som brukligt så är ni snart tillbaka i kval igen. Btw: Ätit torsk idag?
{7804}: Kul med Berggren oxå, fick beröm för sitt U18vm i en internationell podd. Känns fö som om den initiala besvikelsen över finalförlusten lagt sig härinne och ni gläds över silvret, trevligt. Trodde inte riktigt på er i final, men nu klämde ändå FBK/DIF på vägen vilket inte är så illa.