{7804}: Jo jag läste det där i natt och fick mig ett gott skratt. HS verkar ha insett det ibland räcker med att ha den här boken öppen där allt skojigt och intressant skrivs.
Jag vidhåller Adam Larsson är Sveriges bästa back, inte bara i VM.
De här i VM-klubben, vilka nu det är, borde Rytter träffa för att raljera kring Adam Larsson.
Norran. "VM-backen Adam Larsson fick pris som Sveriges bäste spelare Publicerad igår 20:22 (uppdaterad igår 22:06) Adam Larsson från Skellefteå och Edmonton har redan hedrats under VM i Danmark. Svenska VM-klubben har utsett Adam till Sveriges bästa spelare. ”Kul förstås, men vi har två matcher framför oss som är viktigare”, säger Adam till Norran."
{7943}: Nu får du ta och kamma dig! Svårt ta dig på allvar när du harmas över berättigad kritik av Nilsson när han släpper billiga mål men själv tvekar du inte håna Skellefteå AIK kollektivt och skuldbelägga AIK-trion för OS-fiaskot!
{7804}: Vilka födoämnen skall ni inta i samband med matchen? Kör lösviktsgodis, linschips med gräslökssmak o cola light.
Skönt att vi har vår backsida att förlita oss på, förhoppningsvis kan vi göra en bra match idag. Vi har inte riktigt haft den där matchen då allt bara flyter.
{7804}: Håller med fullständigt KÖR Hellberg idag! han spelar med ett lugn som jag tycker många målvakter saknar plus att han är oerhört reaktionssnabb
Matcherna mot Uzbekistan, Frankrike etc de är helt irrelevanta. Det går inte ens att förlora mot dem, och statistik därifrån är helt ointressant. Vi skulle kunna ställa en b-junior i kassen och ändå vinna enkelt.
Vi har haft två motståndare hittills, Slovakien och Ryssland. Missade matchen mot slovakerna, men där tappade vi poäng. Vet inte ens vem som stod där. Mot ryssarna spelade vi bra och Sållet Nilsson gjorde där en bra match med flera starka räddningar på svåra avslut, men det som oroade var dålig puckkontroll och enkla returer rakt ut. Såg lite osäkert och nervöst ut på enkla avslut, lite fummel.
Mot Letterna, ett lag som vi ska slå 100 gånger av 100, så är det nära att vi går till förlängning. En dålig match av oss förutom tredje. Precis som du skriver så sumpar forwards mycket, framför allt är det Nyqvist som bränner bra lägen. Backspelet är lite för passivt, och Nilsson är riktigt jäkla dålig i kassen. Det är två stycken höstlöv som seglar in, med fri sikt. Släpper även in en enkel tredje men blir räddad av ett grovt domarmisstag. Det är returer rakt ut igen och man sitter med hjärtat i halsgropen vid varenda jäkla nedlägg mot mål. 100% säker att Nilsson själv är väldigt missnöjd med insatsen, han säger det t om med själv.
Nu möter vi USA som är det bästa laget vi mött hittills. De är snabba och skickliga, och de är nordamerikaner så vi vet att de är starka runt kassen. Silar Nilsson likt i förra matchen eller är han lika osäker på nedläggen mot kasse, då kommer vi att förlora matchen! Deras spelare har bra koll på Nilsson och vet hur han spelar och de vet vilka svagheter han har (ojämn, kan släppa in enkla skott, svag på returer och att frysa pucken, dålig plockhandske).
Allt sammantaget gör att jag hade satsat på Hellberg. Det har ingenting att göra med att Nilsson är från Qatar.
Om jag ska vara ärlig så tycker jag att Nilsson verkar vara en mycket sympatisk och trevlig kille. Men nu är det VM och VM-guld som gäller.
{7804}: Japp, klaga på Nilsson men alla vet att det beror på i vilket lag han en gång spelat i och har egentligen inget med hans prestation i hela VM att göra! Spelar ingen roll vad man skriver så återgår Du hela tiden på i vilket lag han en gång spelat i! Glöm inte att han agerat som back up vakt under det gångna året och har konkurrerat ut en ordinarie, visserligen en KHL vakt men med bra räddnings %!!
Självklart måste t.om Luleå supportrarna kunna skriva vad dom tycker om hans insats i denna match, jag håller med dem om att han såg lite sämre ut men bara för det kan man inte säga att han är "dum i huvudet" eller påstå att han har en bra agent som fixat att han ska stå!!
Hade det vart Boorken eller Mårts så skulle eran OS-lina vart uttagen och i sin vana trogen hamnat bakom målvakten i lagets poängliga!!
Ingen som undrar om ert bidrag till Rysk hockey har kvar sitt jobb nu när Ryssland åkte ur i kvarten mot ett tidigare halv sömnigt spelande Canada?..
{7603}: Så Du menar på fullaste allvar att det är Nilssons fel att matchen ser ut som den gör? Kanske hans fel att forwards missar lägena också?? Visst kan jag hålla med om att det såg ut som att han stod och "sov" vid nått av målen men att anklaga honom för att ha fel på skallen är väll mest för att han har spelat i Luleå? Men det går bra att skälla på honom att han gör en/två halvdana insatser mot ett hårt motstånd, men att inse att han har räddat oss vid fler tillfällen mot sämre motstånd går inte att påstå!! Om vi bortser från ditt Luleå hat så måste man trots allt erkänna att han har gjort en fullt godkänd insats i årets VM! Konstigt att man inte hörde nått negativt från dig efter er fantastiska OS-kedja som till och med lyckades komma efter målvakten i poängligan när det summerades!! Men fader vad vi skulle ha fått höra det om dom har/hade spelat i Luleå!! Släpp det där när det handlar om Tre Kronor, då skulle Du visa din storhet istället för att ta "rygg" på vissa andra!!
{7804}: Det sumpas lägen av de flesta forwards och matchen skulle ha avgjorts i andra perioden, men helt klart har vi chans att ta guldet för ingen oförädlad spelare från SKAIK är ju med! Grönborg har insett vilket skämt OS-linan var och med hans insikt lär åtminstone en av dem aldrig mer spela i Tre Kronor för han håller bevisligen INTE i internationell hockey!!
KulaShaker: Ja det verkar så :( Funkar inte Brynäsforumet heller? Jag skrev ett långt inlägg angående Anders Nilsson som inte gick att posta på Luleåforumet. Nåt knepigt fel om ogiltiga tecken på rubriken, trots att jag bara replyade på tidigare inlägg.
{7804}: Skellefteå AIK Hockey[1], är en idrottsklubb från Skellefteå i Sverige. Klubben bildades 1921, ishockey togs upp på programmet först 1943. 1985 blev ishockeyn fristående och klubben bytte namn till Skellefteå Hockey Club, men 1991 återtogs namnet Skellefteå AIK. Namnet, färgerna och delar av klubbmärket är hämtade från AIK.
Fult att förfalska sina "anor". Under många år hyfsat nyligt så fanns inte ens Skellefteå AIK. Där tog ni död på alla anor från då hockeyn var på hobbynivå och målvakterna hade målskydd som var smalare än sugrör och ingen hjälm.
{7804}: Synd om grabben Granberg. Åka hem. Dra på sig en gammal tröja med kopierat Löven och Solna-motiv. Nytt hyllat silver i sega SHL. Varför inte gå via MoDo och bli nåt stort. Hall of Fame, tröja i taket. Art Ross. Norris. Men man inser ju att det hade kunnat ha varit värre. Han kunde ha blivit Timråit.
Petter Granberg klar för en återkomst. Qatar var ju där och försökte, men Granberg är en för bra back för att spela i Qatar. Granberg är ingen sargutfrälst reject.
Backsidan ser MYCKET stabil ut. Med Gurra eller Mantas (med det typiska Skellefteåutseendet) i kassen... det kommer att bli svårt att göra mål på dynastiernas i vinter. Får vi bara igång det sovjetiska liret framåt så slutar det i guld, eller minst final.
det var ett misstag av domarna att blåsa av eftersom pucken var långt ifrån blockerad, så känns inte berättigat att det är vi som ska klaga på domarna efter matchen.
KulaShaker: Nyqvists var fel tyckte jag, Hörnqvist/OEL är odiskutabla. Janmark är kanske tveksam den med, sen minns jag inte vem som fick den 5:e. Det har däremot blivit en trend att svenska ledare/media gnäller mkt på att andra lag filmar/förstärker i samband med VM/JVM. Det är inget som gynnar laget i längden. Men det kanske låter likadant i rysk/kanadensisk/amerikansk tv.
när till och med Qatars egna fans påstår att de aldrig sett Sållet göra en sämre match, då var det nog en ganska dålig insats. Det är ren och skär tur att de inte kvitterar. Inte bara de tre målen som är dåligt utan ger ett osäkert intryck på isare, inlägg och lobbpuckar, precis som i förra matchen. Det sprider en oro i laget.
Tycker Lettland spelar riktigt bra, den bästa match jag någonsin sett dem göra. Smart spel över hela banan, bra lagspel, offervilja, hugger stenhårt när de får lägena.
Hos Tre Kronor saknas den där riktiga offerviljan och det åks för lite skridskor. För få som visar sig för puckförararen. Underskattning. I tredje tar de i lite mer och då är vi helt överlägsna, även om Sållets insats gör det spännande.
Tycker firma Arvidsson/Forsberg är bäst framåt, det syns att de vet var de har varandra. Kedjan är bra hela matchen men höjer sig ytterligare när de la Rose tar Kempes plats, Kempe har vart lite blek tycker jag.
Men, men... Arvidsson och Sållet gör jämnbra insatser enligt experterna Ros och Abrahamsson! hihihihihi!
{7943}: Han släppte faktiskt tre billigt. Även tre billigt matchen före ryssarna. Han agerar osäkert tycker jag. Ibland gör han bra räddningar helt klart men ibland "står han och sover" ser det ut som. Min gissning är att han har problem med koncentrationen. Fel på skallen helt enkelt.
Tarasov: Nästan så att man kunde misstänka att ryssdomaren var besviken på att Ryssland åkte ur VM.. Ett par av utvisningarna var rent bedrövligt dömda..
{7603}: Såg Du eftersnacket i studion efteråt? Såg Du hans räddningar under matchen? Så sjukt lätt att hänga ut en vakt, nu gör det hela mycket lättare att han är från Luleå typ men Nilsson har gjort det bra och kanske han skulle ha tagit en av puckarna då han oftast bara släpper en puck bakom sig per match och därmed ger laget chans att vinna!
Hur ser Du på dom missade målchanserna då? Arvidssons missar mfl!! Inte ett ord om att det sumpades en hel del av spelare som kan åka och sätta sig på avbytarbänken och gömma sig! Jag förstår hur Du tänker för man behöver vara eller ha vart vakt för att inte tänka som Du gjorde när Du skrev detta!
Nu rede dom ut det och tur var väll det så att inte allt skulle ha skyllts på Nilsson oavsett om att han har spelat för Luleå eller inte, men det underlättar att han har gjort det.. Eller hur? ;)
{7804}: Snyggt och en bra match, gillar när det är spänning. Tkr det har smugit in sig en tendens att gnälla på domare från Svenskhåll i varje match, lite synd tkr jag.
Precis som i förra matchen är det också flera lösa lätta ispuckar och lobbar mot mål som ser helt livsfarliga ut. Där måste han frysa pucken. Get ett väldigt osäkert intryck och nu släpper han även in 2 st tavlor och har bonnröta att de blåser av innan de tredje tavlan glider in mellan benen. Betyg 1 får han av mig och Hellberg lär stå nästa match. Inte för att han är från Qatar utan för att han inte förtjänar att stå.
De man vill berömma är Lettland som står för en kanonmatch, och de är väldigt välcoachade. Om jag var ett SHL lag skulle jag göra allt för att få in en sådan duktig coach. Lettland spelar ruggigt smart och har en bra laganda. Kudos till dem.
Herregud vilket jävla såll. Helt värdelös! Släpper oskymd in en fladderpuck från blå. Innan dess är det en massa fummel på lösa puckar som han enkelt ska nypa. Get ett väldigt osäkert intryck detta såll
Han har vaknat på rätt sida idag. Snygg lobbpass och friläge! Härlig match, älskar semifinaler:)