{7603}: Nu kommer du som vanligt med Trumpisk alternativ fakta när du hänvisar till 3 åriga tvivelaktiga siffror igen för årets kostnad för Luleås spelartrupp.
Siffror som vid granskning visade sig innehålla både herr och det nystartade damlaget till skillnad för övriga lag i jämförelsen. Man (Helber) får tydligen hitta på vad som helst när han släpps fram oemotsagd för att i live tv bland luleåhatande DIF CMorare och troll som du applåderar och försöker sprida lögnerna vidare.
Men visa gärna upp en ny källa på ditt påstående men du duckar väl som vanligt och hackar istället fram några mindre begåvade förolämpningar, inget nytt under solen där inte.
Fakta är dock att ditt AIK har en oerhört dyr trupp för hur förklara att ni gick 3,5 miljoner back trots finalspel med en trupp som iår är dyrare och bättre enl Northpowers samlade expertis.
DansbandsWolf: NI med högst spelarbudget i hela SHL men har en trupp som liknar HA borde vara förbannade på sportchefen med alkisutseendet. Skuggan klarar han ens av att sköta sin egen hygien? Du måste vara en jubelidiot som är glad när ni får så lite för pengarna.
{7603}: Klart som fan han är glad, han har ju lyckats lura ännu en desperat sportchef att lägga fram miljoner. Säkra pengar rätt ner i finnbörsen och denna gång på 2-årskontrakt. Jo Ha Matti tackar och skrattar hela vägen till banken, varför slita ut sig på ålderns höst. Låt den dumma svensken betala och sen undra varför det blev röda siffror efter ännu en säsong. Låt dem fundera! Man blir glad!
{7804}: Ja han är en kraftfull megafon som belyser Luleås elände. Viktigt och roligt att många läser om Qatars ljusskygga verksamhet och följer den utdragna dödskampen.
Kanske rent önsketänkande men jag är väldigt hoppfull gällande Aaltonen. Dels kommer positiva signaler från norran där han ser glad ut och verkar trivas men så är det naturligtvis för de flesta från början. Han säger han trivs med vår hockey hålla i pucken. Jag tror inte han är så himla medgångs med tanke på han gått till Rögle. Jag menar då kan man inte vara alltför kinkig. Får han lekkamrater nu på samma höga nivå i en proffsig framgångsrik klubb tror jag allt faller på plats.
Aaltonen dök upp idag och det låter i norran som han ska va med på onsdag mot SHLs onödigaste lag Qatar. På papperet har vi bättre ledare, målisar, backar och forwards. Om båda lagen får ut lika mycket är vi ett par snäpp bättre och 7-8 mål minst. Är det någon match jag tycker vi bara ska ställa ut skridskorna är det träning mot Luleå HF. Vi har inget att vinna och de får en gratis lektion om vi visar upp registret. Spela bara av matchen och studera Qatars tafatta försök säger jag.
det är nog ingen som skulle gå in på 20 hos dynastiernas? Kanske kanske Cehlin skulle få va 13e forward, och Gustavsson kanske kanske skulle sno istid som 7e vid skador?
{7804}: Visst det ser miserabelt ut. Jag kan ändå inte släppa misstanken det spelar ingen roll om Qatar så ställer upp med ett flicklag. De hamnar ändå inte på kvalplats för nästan alla lag inser de måste ge Luleå HF kvotpoäng för att inte Skellefteå AIK ska få revir som omfattar halva Sverige drygt.
Brynäs som byggde sin storhetstid på många från norr vill gärna ha tillbaka området och är väl de enda förutom Skellefteå AIK som brukar spela på normal nivå mot Luleå och därför nästan alltid vinner.
{7943}: Det går inte jämföra med att söka ett vanligt jobb. Nåja vi har väl olika syn på stolthet. Alla klubbar känner till vilka spelare som är lediga då blir det förnedring ringa runt och erbjuda sig. Han ringer runt på lägre nivåer. Som en läkare ringde runt och ville börja som vårdbiträde, det är förnedring. Han erbjuder sig billigt långt under andras löner, det är förnedring. Han planerar lämna hem och familj bara för att spela hockey vid en ålder då de flesta lagt av, det är förnedring av hela familjen.
{7603}: Så Du menar att Ledin är självförnedrande bara för att han lever och älskar att spela??
Är det någon som är självförnedrande!!.. Så är det nog tyvärr Du!! Har Du förträngt att det finns stjärnor som är självförnedrande??.. Ta tex Jockes avstängningar i SM-slutspelet, hans imponerade poängskörd i OS bara för att nämna några saker..
Daddeh är inte ute och cyklar när han skriver att Qatar alltid brukar vara trögstartade. Sen brukar de ju tokbromsa in ytterligare fram emot vårkanten! hihihihihi!
Läste inne i Luleåboken. Tyvärr går det inte kommentera där efter att psykopaten stängde av folk permanent när de hostat lite och sedan försvann. Nä här dras inga slutsatser efter Qatar- Kärpät 0-4 men jag kunde ändå inte undgå känna stor glädje.
{7804}: Per Ledin. länk Först skrattar man men efter en stund inser man hur tragisk han är. Jag menar ringa runt i landet och sälja sig billigt, kanske gratis, vad liknar det? Per Ledin tar självförnedringen till en ny nivå och det är det här slutet man önskat.
{7804}: Tidigt på säsongen men lik förbannat är det ren glädje Qatar får dyngstryk i kväll. Luleå HF-Kärpät 0-4 skott 12-28 ( Qatar 4,3,5) Lassiniemi 85%
{7804}: Ja alltså av det lilla man kunde se från highlights såg det mycket trevligt ut. Noterade Alm och Bud var inblandade i bra grejer, viktigt! Om Alm och Bud kommer nära sina gamla jag jmf med fjolårets skrala insatser är mycket vunnet. Jimmie likaså även om han gjorde det bra ifjol. Berggrens pass innan 1-1! Albin E rapporteras mycket bra. Dahlroth likaså. Helt ärligt börjar alla frågetecken rätas ut, kanon!
{7804}: Nu yrar farbror. Ni mötte Björklöven igår. Och släppte in ett mål redan efter 10 sek. Vet inte vad du pratar om... Dessutom är löven er främsta plantskola. Där har ni hämtat massor av spelare ifrån. Innan de hamnade i Ske så spelade Erik Andersson, Forsell, Johan Forsberg mfl där. Listan kan göras lång.
KulaShaker: Lindvall med kanske säsongens snabbaste insläppta mål redan i en försäsongsmatch mot ett lag från HA. Skrattretande 😁 Det ser ut som Ske fortsätter sin bana från ifjol med att slå rekord på att vara sämst på något sätt. Hahahaha
{7804}: Lekte och lekte är väll att ta i!! Se på skottstatistiken 28-27 + att vi brände en straff och ett antal frilägen!! Lägg därtill att Lövens, kanske HAs två bästa defensiva backar inte spelade! Helt klart vann ni rättvist efter att båda lagen knappt vart på is en vecka typ och att båda lagen bör och kommer att steppa upp en hel del..
{7804}: Genusgrodorna hölls kort. Såg ej matchen men rapporterna ger intrycket stabilt och stundtals riktigt bra. Kanske rent önsketänkande men Tommy S kanske får upp lägstanivån i år. De nya och unga får mycket ros, viktigt! Resten vet vi var vi har. Lindvall imponerade visst. Känslan är vi är på rätt väg med ett mycket spännande lag!
vi kör vartannat år hemma/borta. För genusgrodorna är det årets höjdpunkt, de får se dynastiernas dynastiförening visa live hur bra hockeylag det trots allt finns i västerbotten. Sen rondeller... ok! Tyck det du!
{7804}: Vadå? Ni har ju SM-guld i rondeller på E4:an genom Schtaaaan. Man blir ju helt yr när man med klädnypa i näsan tvingas passera sveriges tristaste stad på sin bilresa söderut med alla dessa jävla rondeller som sänker farten när man bara vill passera elendet. Visst har eran storebror Ume me massa rondeller på den nya dragningen av E4 men alternativet att ta den gamla vägen geno staden funkar fortfarande. För övrigt blir det ett nöje att se dina bortförklaringar efter att Västerbottens stolthet Björklöven lagt lillebror fuskAIK på rygg ikväll. Måste smärta att matchen går i Ume och att Björklöven får hela matchintäckten.
Ja snart äre dags att tvåla dit genuspedagogerna från det finkulturella centret i norr. De ä ju int så bra på hockey men visst är de ena riktiga hejjare på att bygga rondeller.
Vågar man hoppas på att guld-Jimmie står för några hårdföra manövrar mot veklingarna?
Här har vi dynastiernas lilla video till Kalle Anka Cup.
Vilket fint lag, vilken fin video, Växköp, indijanena och de andra sörlänningarna kan ju låtsas att de skulle kunna skrapa ihop en sån där video. Hockeyn tillhör norrland! (ifos bara ett lag som är bra men det tillhör ändå oss)
Extra plus i kanten till valet av musik, Explosions i the Sky från skivan The Earth is Not a Cold Dead Place... det kan jag skriva under på!
Bydgens barn är så många och så jäkla bra att alla lag i SHL kan få smaka på vår dynastikaka. Man ska int va snål, men de torftiga Qatarsmulorna är det då ingen elitklubb som vill ha
Ja ni är ju verkligen bäst på hockey? Men landningsbanan, den är inte att leka med!