Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen
« · 1904462 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
{7603}: Allt annat än en skrattmatch för Daltons skarn vore uppseendeväckande.

Tarasov:
Vad tror du om matchen på tisdag.
Jag måste varna för Skellefteå AIK:)
Vi har på halvfart? sett läskigt starka ut mot Löven och Luleå.
Svagt motstånd visserligen men med ordning och reda utan fjolårets djupdykningar har Tommy S fått stil på laget.
Helt ärligt, vi känns svårslagna.

{7804}:
Även mig och bisterfinnen om du skulle känna dig ensam bror!!!

Duncan:

Det finns ett par andra forum där de flesta hänger. Jag känner mig inte ensam för har Barbro :-)

{7804}: Hur många Skellefteåfans är det som skriver o läser på den här sidan? Du verkar nästan lite ensam. Varför är det så?

{7804}:
Så länge man nöjer med Hedman/Tobias E får det funka men tar man även in T. Viklund nästa samtida som Enström x 2 skall vara kvar blir åldersbalansen mkt konstig.

{7804}:

Ambivalent och orolig.

bisterfinnen:

Endast norrlänningar kan vara negativa när det egna laget värvar in den bästa spelaren i serien på ett årtionde.

{7804}:
Sitter Du ner Yoda?
Fötterna på golvet?
Håll fast dig i nått stadig nu!!
Jag håller med dig!!

TE är en fantastisk värvning för MoDo och HA, frågan är OM de andra spelarna i laget kan ta tillvara på den kvalité' som han har i sina uppspel m.m om dom kan det så kan det bli bra..
Men om han måste sänka sig till deras nivå så får man inte ut det han har i sig!

Flera stjärnor har misslyckats på grund av att omgivningen inte kan bjuda upp till stjärnans nivå så att säga..
Men hoppas för hockeyns skull att det blir bra..
För han visar då upp ett hjärta för sitt MoDo..

{7804}:

Menar du att jag ska anpassa mina känslor och mitt tyckande till andra?

{7804}:
Skall vi plocka in Linus Lindström😎😀

bisterfinnen:

Nej, Jag tycker du verkar vara en reko person, men du går lite väl långt ibland när du försöker gräva fram negativa grejer runt dynastiernas. Sen borde du glädjas över att ni får hem en sådan fantastisk spelare, har även hört andra rykten som borde ge alla MoDoiter praktstånd.

{7804}:

Jag må väl vara en jubelidiot då, i dina ögon.

bisterfinnen:

Man vet aldrig på förhand hur det går för en spelare som kommer från en annan liga med ett annat spel och tempo. Men på papperet är Enström den klart bästa backen i allsvenskan med bred marginal. Endast en jubelidiot är kluven inför en sådan värvning, ni ska vara stolta.

Problemet med att spela i allsvenskan är att det är omöjligt att göra det rätt och ha tålamod och vara långsiktig. Alla som utvecklas drar. Tro mig, så är det.

{7804}:

Vi följer samma mönster med hemvändarfrälsare. Helt rätt så är jag orolig. Hur säger man ändå nej till ett sånt hjärta? Moraliskt etiskt dilemma.

{7804}:
Det är bra med en viss spridning åldersmässigt, problemet är när man får för många över 30. Dels så vet man inte om prestationerna kommer bli sämre, vilket de inte behöver bli men risken finns. Sen får man sällan samma utveckling som på spelare mellan 22-28. Har man för många så blir det en block, kontrakten tenderar dessutom och bli lite längre än vad som är hälsosamt för klubben.

Tittar man på ert lag så ser er backsida i det närmaste optimal ut utifrån erfarenhet/ålder.
FW-sidan tkr jag kunde innehållet någon spelar till mellan 22-28 på bekostnad av exv Robin Alvarez. Den innehåller ändå några rätt spännande ynglingar som förhoppningsvis kan bidra till en rolig vår...

{7603}:
Någon gång framöver men ej bestämt när.

{7603}:

Hoppas nu att bisterfinnen inte kollar på Enströms ålder bara, han gillar inte 33 åringar med klubbhjärta även om de är grymt bra.

Rytter:
Roligt och grattis till Enström.
Är han med redan på tisdag mot oss uppe i Strömsund?

Rytter:

Ja där fick jag på moppo.

Ett minst sagt meriterat nyförvärv för ett allsvenskt bottenlag. Nu gick han ju inte till Höga Kusten, utan MoDo, men ett riktigt bra nyförvärv och man får gratulera till det. Hoppas att det går bra för er och att ni kan hota för en kvalplats.

Rytter: så e de:)

Mike.F

{7804}:

En dag som denna måste detta läggas in!

"Men MoDo är jätte jätte jätte dåliga. Nu äre mer TV-pengar också, tror inte Enström lämnar SHL för fismolnet, tror du?"

"Rytter, hur går MoDos silly? Kanske Enström kommer tillbaka och styr upp allt? hihihihihi!"

"och Enström ska kanske lämna semifinallaget Winnipeg i NHL för det allsvenska bottenlaget MoDo, enligt experten Rytter!"

Skillnaden är att Enström känner hjärta för klubben och går tillbaka dit han är fostrad medan Burström och Lundberg drar till lag som har bra chans på SM och få utvecklas, och största talangen drar till konkurrenter som Frölunda.

{8179}:

de hade alltså 404 fler under grundserien och vi hade 5532 fler under slutspelet. Med en match mer hade vi fan haft nästan exakt lika många. Båda hamnar i mitten av serien när det gäller publikintäkter.

{8179}:

men enligt det du skriver borde vi ha mer eller minst lika höga publikintäkter som dem, eller? Det är ju det jag skriver hela tiden, för den läskunnige.

Men de är ena riktiga hejare på att få pengarna att räcka till, inte så många billiga egna produkter där faktiskt.

{7804}: Växjö hade ju fler åskådare än er under grundserien. Anledningen till att ni hade mer åskådare än Växjö om man räknar in slutspelet är ju för att dom tog er så pass enkelt i finalen och inte fick spela fler hemmamatcher(spelade en match mindre än er). Hade dom haft en till hemmamatch i slutspelet så hade dom gått om er även där.

Duncan:

här har du statistiken från ifjol. Faktan, även om vissa lag fuskar och ljuger hur många åskådare de hade. Vi gör det inte i alla fall.

Vi hade 164 495 betalande åskådare under säsongen vilket placerar oss runt mitten i publikintäkter skulle jag gissa? Inte Inte sämst. Att lag som Frölunda, Djurgården, HV, Färjestad drar in mer pengar och får en större budget, det tycker jag är fullt rättvist.

Vi hade fler åskådare än Växköp. Å andra sidan har de en sportchef som är gudomligt bra på att "få pengarna att räcka till"...
Uppladdat:

500x0-publikpng.png

{7804}: De sörländska lagen i vår liga har mycket publik på sina matcher till skillnad från Skellefteå som har urusel publiktillströmning.. Därav de ekonomiska fördelarna. Skellefteå har väl ganska överlägset sämst publik.

{7603}:

Jag håller helt med. MoDos problem var att hjärtat försvann, laget hamnade i en nedåtgående trend som man försökt lösa genom att leka NHL.

Skillnaden är att NHL är överst i näringskedjan, och SHL är 4e 5e liga efter NHL, KHL, NLA och möjligtvis AHL.

För att lyckas i SHL behöver man en långsiktig strategi såvida man inte skiter pengar likt Växköp och en del andra sörmländska lag.

Det är svårt att tänka långsiktigt när man kämpar i botten, och det är lätt att drabbas av panik likt MoDo gjorde. Den fällan tror jag inte att vi faller i.

Nog får bisterfinnen famla efter negativa grejer runt dynastiernas. Vem som helst fattar väl att Möller ör en seriös idrottsman på en mycket hög nivå, och att vi lyckas sugna honom i fyra år skickar signaler till resten av hockey-Sverige.

Finns det inga normala fans här inne?

{7603}:

Du får tolka min varning som du vill som sagt. Förnekelse är i princip oundvikligt.

bisterfinnen:
Ok.
Som jag minns det var det inte bara gamla i laget och inte i flera år.
Så många bra återvändare hade ni inte, det fanns luckor för de yngre.
Dessutom har jag svårt tro de var så himla dåliga.
Raset fick ni när hjärtan försvann och allt blev plast och lilla NHL, tror jag.
Då tappade laget och många runt laget inklusive publik brinnet och intresset.

{7603}:

Jag har inget skuldbeläggningssyfte. Jag konstaterar bara skadan med att hålla fast för hårt vid trotjänarna. Jag förväntar mig inte att DU ska förstå.

bisterfinnen:
Din analys och slutledningsförmåga imponerar inte.
Någon eller några trotjänare gjorde kanske ett år för mycket i Modo men i sammanhanget är det en fis i rymden.
Dessutom skamligt svärta de som gjorde så mycket på isen så många år.
Förstår du inte att de som styrde och ställde i klubben är de skyldiga.

{7804}: Gammstök, kommer vara 33 när kontraktet går ut. Rejält alkad och på dekis.

bisterfinnen:

Möller är 29 år!

{7804}: Starkt gjort av Skellefteå att slå Luleå. Var det 2-0? Hade Luleå fullt lag?

{7804}:
Andreas Salomonsson
Hans Jonsson
Per Svartvadet
Mattias Timander
Magnus Wernblom
Fredrik Warg
Per Hållberg
Per-Åge Skröder
Pierre Hedin
Tommy Wargh
Jens Westin
Magnus Häggström
Markus Näslund oj
Peter Forsberg aj

Vilka spelade minst en säsong för länge och bromsade utvecklingen för klubb och juniorer?

{7533}:

Spelare från Qatar kommun verkar inte trivas så bra i Qatar heller. De verkar trivas bäst i division 1 till division 3.

Men det finns så många gudomliga dynastiprodukter att det räcker till alla lag, man ska int va så girig.

bisterfinnen:

Ja för det är inte bra att OSCAR MÖLLER 29 ÅR har kritat på 4 nya år! Det är samma som MoDos förfall när ni köpte in ett gäng kanadensiska pensionärer? Ok. Ja du herr bisterfinne...

{7804}:

Kommer du ihåg vad jag skrev om trotjänarfällan som MoDo föll ner i?

Kul med sällskap.

{7804}:
Ja tydligen verkar Stockholmare o dyl trivas bättre hos er än era egna produkter

{7603}:

ja herrejösses vilken härlig nyhet! Möller kommer att spela med oss fram till 2023. Dynastiernas kommer att vara dynastiiga en låååååång tid framöver, det vågar jag lova!

Skellefteå AIK halleluja! Tack för de fina orden Oscar och tack för din lojalitet!

{7804}:
Ingen från egna kommunen, Luleå HF känns väldigt onödigt och missvisande.

{7804}:
hehe ja hur ska det sluta för Qatar med dyraste truppen som håller låg SHL/ HA-nivå.
Varför får de inget för pengarna?

Viktigt de man var mest nyfiken på visar de blir att räkna med.
Även suveränt vi verkar vara tillbaka med 4 svårlästa farliga linor.
Dessutom ska väl en forward till in och är han oxå spets eller etablerad blir vi farliga.

Qatar har alltså gjort noll mål på 120 minuter hockey, och så ställer de upp ikväll med noll stycken från den egna kommunen. Kul gäng?

Ja vi leker med Qatar. Tar inte ens i men vinner enkelt med 2-0. Lövenkross check, Qatarkross med nollan intakt check... dynastitåget tuffar på!

Köpelaget Qatar kan dock trösta sig med att de har en sjujäkla landningsbana! hihihihihi! Och dambasket oxå! HIHIHIHI!

Ja snart äre dags att ge Qatar däng för första gången under årets säsong. En av många gånger vågar jag lova.

Det här med landningsbanan kan nog bli lite av ett återkommande tema på HS. Vilken landningsbana asså!

DansbandsWolf:

näe det var inte jag som drog upp landningsbanan och dambasketen. Jag visste faktiskt inte att Qatar har Sveriges längsta landningsbana. Häftigt! Ni som är frälsta i landningsbanor, vår håller ni hus på nätet? Finns det några kampsånger och hejjaramsor för de med landningsbaneintressen som dig själv?

{7804}: Försök inte gubbe lilla, det var ju du som drog upp landningsbana i ditt inlägg igår.
Och eftersom jag är allmänbildad och vet det mesta så tänkte jag att jomenvisst vill trollet snacka landningsbana här på ett hockeyforum så inte är jag den som är den.

DansbandsWolf:

ja när det kommer till landningsbanor och dambasket, då ligger vi i lä jämfört med Qatar. Som tur är har vi hockeyn där vi är allmänt dynastiiga!

Det här är ju en hockeysida, men vilket forum brukar du hålla till på när du diskuterar landningsbanor med likasinnade?

{7804}: Jajjamen, längst i Sverige och en våt dröm för bossen på eran korta kommunala stump till landningsbana.
Fan F21:s reservbana i händelse av krig, E4 mellan Antnäs och Ersnäs, är längre än Schtaaaans pinsamma fimp.
Förstår att du är imponerad

« · 1904462 · »