Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen
« · 1905549 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
{7804}:
Jo intressant Qatar bara har Engsund med en gnutta fysik som iofs brukar få hjärnsläpp.
Förr om åren har de haft flera psykpoliser som förhindrat förnedring.
I år är Luleå HF nästan helt hjälplösa. Hoppas alla lag passar på inte bara spela ut de men även jämna de med marken bokstavligt.
Vad har de att stå upp med? Fabricius som svingar handväskan?

Men nog undrar man om hur landningsbanorna är i Polen?

{7603}:

Ja uj uj uj 8-1 i Champions League, helt otroligt. 66 skott på mål t ex. Dynastiernas var på humör idag, och då brukar det bli sådana siffror mot de flesta lag. Såklart äre guld-Jimmie som visar vägen och hänger den första.

Polackerna fick sig en dynastilektion ikväll, gratis undervisning i hockeyns fina konst

{7804}:
1-8 mot ett polskt lag idag.
Var det Altomen? hade tre ass idag och spelade med Jimmie och Olimb.
Altomen har ju inlett lite blekt men jag tror det bara handlat om kroppen inte knoppen.
Alla tecken tyder på han trivs i AIK och när han kommer igång kan har vi ett mycket starkt kort till som vi saknade ifjol.

Perro:
Hade varit intressant få se skottstatistiken i era svaga matcher men ni mörkar de på hemsidan. Kan du gräva fram siffrorna jag tror ni förlorade stort?

{7804}: Vad är en grottbest?

DansbandsWolf: Jag då? 😂😬🤪

{7804}: Med tanke på din avatar är du nog hemligt förälskad och en stor beundrare av mäster Ledin.

{7533}:

Jag tycker att man är ganska tuff och modig om man kastar handskarna mot grottbesten Rahimi. Däremot har jag aldrig någonsin sett Ledin kasta handskarna mot någon spelare. Har jag fel eller?

{7804}:
Wingerli kasta handskar?
Han går i Lindströmsno Ericssons fotspår
Bara tjyvsmällar där motståndare är oförberedda. O gärna juniorer....
Hahahaha. Du är för rolig du

{7827}:
En dum liten fråga:
Du tycker inte att snacket om Ledin börjar bli uttömt?
Eller att det snacket faller under punkt två i texten till höger på denna sida?

{7804}:
På tal om Per Ledin har han nu haft drygt 5 månaders semester.
Jag tror den lea glappkäften helt enkelt är genuint arbetsskygg.
Varje sommar strävar han efter halvårslånga ledigheter när han vill ge sken av att älska sporten. Karriären är ju sedan länge över men isf att se framåt och börja göra rätt för sig hankar han sig kvar av lathet.
Eller så är han helt enkelt rädd för att hamna på en arbetsplats där hans vidriga personlighet naturligtvis kommer väcka avsky.

Sen skulle jag vilja se Ledin kasta handskarna mot Rahimi. Eller Wingerli för den delen.

Qatar är ju lite lustiga. Genom åren har de hjärndöda talanglösa fulspelarna avlösta varandra, royal straight flush av hjärndöda är lixom ett genomgående tema. Idioter som Hedman, Gnomström, Ledin, Sylvegård, Svensson, Bautin... listan kan göras låååång... är hyllade klubbikoner just pga spetskompetensen i hjärndödhet, för inte fan kunde de då spela hockey. Närmre sen får smaka på sin egen medicin, då ska det gråtas ut och snyftas. Qatarhjonen är ett synnerligen patetiskt släkte som ej är lämpade för att hålla på med hockey! De får hålla sig till damhockey och landningsbanor som de duger till.

DansbandsWolf:

Poäng borta mot de italienska mästarna, hockeyns svar på Juventus, mycket stark insats. Vi är bland Europas bästa lag och får spela i Champions League, utan att köpa sig en plats. Vissa har bara chansen att få vara med genom att köpa sin plats, såsom Qatar hockey och Qatar fotboll till fotbolls-VM.

Men när det kommer till damhockey mot Japan samt landningsbanor, då ligger vi i lä! :-)

DansbandsWolf: Förstår du inte att Skaik vill åka ut från skitturneringen med flit? Dom försöker inte ens. Dom vill inte spela i en skämtturnering det har dom väl sagt i flera år?

Fiasko Delux!
Historiskt usel torsk med 5-4 mot ett Kalle Ankalag men ni ville väl inte vinna eller var biologiskt nertänade som ni brukar när ni förlorar.

{7827}: Du missade rot-tramset, men låt det stå kvar. Lyteskomik har sin charm också.

3-2 till spagetti efter 2 perioder och förnedringen av svensk klubblagshockey fortsätter *suck*

{7804}:Vad håller ni på med? Spagettilaget kör ju över er och leder helt rättvist med 2-1 efter 1:a perioden.
Ni har ju idel "världspelare" i laget men ni ser sämre ut än Japans damlag!
Var det för lång landningsbana där i Italien, längre än i Schtaaaaan?
Vill ni inte vara med i CHL så tacka då nej till turneringen för som det är nu skämmer ni ut er själva och svensk klubbhockey, skämmes ta mig fan!
Patetiskt och se Olimb som surnar till när en liten italienare tacklar honom.

{7804}:
Roligt att Berggren får lita första. Tycker ni kunde låtit Linus L ta Olimbs plats.

{7603}:

asså herregud, kolla på våra PP uppställningar! Det är fan världsspelare på varenda position. Det kryllar av högerskyttar som kan damma in den! Spelgenier som kan snurra upp backen och lägga en macka. Jösses vilka uppställningar. Jag sticker redan nu ut hakan och vågar lova att vi kommer att göra mest mål i PP av samtliga lag i serien.
Uppladdat:

500x0-pppng.png

bisterfinnen: Som du ser så tog jag bort allas inlägg i ämnet.

{7804}:
Geneve gör 1-0 efter 18 sekunder. Går upp till 3-0 i första perioden. Matchen slutar 4-5 till Luleå.
Det är det enda jag vet men KANSKE kände Geneve att nu har vi gasat lite i början av matchen och Luleå var då inget motstånd.
Innan säsongen har backlinjen sett bedrövlig ut på papperet.
KANSKE är den bedrövlig på isen också även om Jalvanti och Engsund saknades som ingen räds men höjs till skyarna av de egna.

Ja Qatar damer besegrar stormakten Japan damer, mäktigt! Å sen landningsbanan på det!!! Hihihihihi!

{7827}: Trams ska bemötas med trams tänkte jag?

{7603}:

ja det är ju lite pinsamt att skicka iväg Qatar för att representera svensk hockey. De är ju även från vår landsände vilket gör det än värre. Tänk om motståndarna tror att alla norrlandslag är så där dåliga och så där fästa vid sargutdunkarmedley? Pinsamt!

{7827}:
Exakt!

bisterfinnen: Lägg av med ditt trams om Bert inlägg efter inlägg. Ett till och du blir avstängd. Du brukar vara småkul ibland men nu är du tröttsam. vad du skriver i andra böcker må vara, men här får du lugna dig lite

{7804}:
Undra hur det går ikväll för Qatar med klart dyraste truppen i SHL för 4e året i rad ( Hamstern betalar) mot Geneve.
Nollade mot Kärpät och Skellefteå AIK. Förlust 3-1 mot bottenlaget Lausanne, ännu inget mål 5 mot 5 alltså.
SHL borde stoppa Luleå HF från att möta internationellt motstånd för de sänker ligans status!

{7603}:

jag kan inte göra annat än att hålla med. En av de stora inom svensk hockey, eller kanske inom svensk idrott? En ledare med stort L med en naturlig pondus. Ett känslomässigt ledarskap där man vinner och förlorar tillsammans som en enhet. En fin människa med härliga värderingar. Superlativen tar slut. Sen ska man heller inte glömma bort att Bert är där och slåss om guldmedaljen år efter år efter år. En riktig man den där Bert!

bisterfinnen:
Hoppar på tåget dårå... skulle helst vilja vara legolas men antar att Gimli är mer passande....

{7804}:
Bert Robertsson vilket hjärta och vilken människa.
När vi summerar hans karriär -en av de största ledarna i svensk hockey någonsin vill jag påstå.

Norran
Ett avsked som berörde många. För AIK:s assisterande tränare Bert Robertsson var det minst sagt jobbigt att säga farväl till Petterström.

– Emotionellt var det fruktansvärt. Relationsmässigt är det så nära en skilsmässa man kan komma, säger Robertsson till Hockeynews.se och fortsätter:

– Pontus är en spelare som många tränare önskar att de har i sina lag. En karaktär som tar hand om lagkamrater och är professionell i allt han gör. Han kompletterar en tränarstab på ett väldigt humant sätt. Emotionellt så var det jäkligt tufft, det måste jag erkänna.

{7804}: Skärmdump tagen. Ska printas på tyg och skickas till Icing-Ove för lämplig MoDo-WooDo aktivitet.

Gruvverksamheten i Mordor går vidare, men vi tror på Frodo!

Ja den stora frågan i år är om det blir guld eller silver? Hockeyverksamheter brukar ju gå lite i vågor och så även för oss... guld silver guld silver silver guld silver.... men jag tror faktiskt innerst inne att det blir guld denna gång! Vi har alla guldverktyg som behövs för att smida en liten guldmedalj tillslut, det är min genomtänkta analys som jag nu är redo att dela med världen. GULD, YES!

{7804}:
Nja får nog justera din beräkning lite, Enström bidrar till två framåt och hindrar två bakåt. Hedberg/Jellvert bidrar till 1 framåt och minskar 1 bakom. Alltså 5-4 till ist....😂😂😂

Rytter:

Snick snack, med Berts mäktiga stämma i båset hade vi gjort ett mål till, hattrick på guld-Jimmie och Alm förhindrar i snitt två mål. Då hade det blitt 7-2, knappast att Enström bidrar till 6 kassar

{7804}:
Man undrar hur dåliga Qatar är.
Modo ska ändå ha en eloge, såg bra ut.
Hoppas de på allvar börja hugga där uppe i serien och är med på vårkanten.

{7804}:

Det går jämt upp med avsaknaden av Tobbe Enström.

Ja MoDo vinner med 4-3. Jag säger så här: guld-Jimmie, superman Bert och bjässen Alm saknades. Det gills inte! ;-p

DansbandsWolf:

Jag har märkt att du missar ganska mycket, men har överseende pga ditt Qatarska handikapp

{7804}: Spelar MoDo i den arabiska 2:a ligan?
Det var som fan, det har jag missat.

{7804}:
Fram med ostkrokar o staro nu bror!!!!

{7804}: MODO

{7827}:

Ja speciellt om MoDo går upp på Qatars bekostnad! :-)

MoDo och Timrå hör bägge verkligen hemma i hockeyns finrum, men det finns ett gäng sörländksa köpelag man helst slipper.

{7804}: Det enda laget jag önskar gå upp till SHL från HA är Modo...
Då både Timrå och Modo är i SHL så stänger vi ligan! :-)

Tarasov:

Tar ni en pinne mot dynastiernas är ni mer eller mindre klara för SHL. Undviker ni förlust med 3-4 mål gör ni det bra! ;-)

{7603}:
Hörde vår tränare idag, vi kommer försöka åka mkt skridskor och vill sätta press mot er. Förhoppningsvis skall vi stå oss rätt så bra, hoppas på en pinne, vore bra för gruppen.

bisterfinnen:
Har du pratat med Wilhelmsson aka Pajala i Luleåboken? jag tror ni skulle ha mycket att diskutera.
Vet inte vem som är mest dysterkvist av er men ni har väl finskt blod i ådrorna båda två.

« · 1905549 · »