Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Forum

« · 1919856 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Är klart besviken på Luleå. Hade tippat att de skulle vinna med 4-0. Men det berodde nog att ni gjorde en kalasmatch.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Jag räknade till fler klara målchanser för oss...så om vi spelar dödgrävarhockey vad spelar ni då? Vi skapade fler klara chanser, vi gjorde fler mål och vi hade bättre försvarsspel. Trots att vi saknar Cehlin, Isac, Farley och Själlin.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Tycker det är lite lustigt att du mopsar upp dig mot Luleå med tanke på hur du alltid resonerar när fans som ligger efter er i tabellen eller divisioner skriver något blir bemötta här i Skeåboken. Ni som tabellelva, ja ni är nästan sämst i hela SHL, borde ödmjukt hylla och vörda serieledarna och inse att just nu är ni är den lilla dvärgpudeln som hysteriskt juckar mot Aleksandr Karelins jättelika ben :)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Jag säger som dansbandswolf brukar säga: Hihihihihi :)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Qatarhjonen tjuter av lycka. Det var en plump i protokollet, ett flipperspel som turligt studsade in. I övrigt lyckades man med uppdraget.

Rönken is back. Herregud vilken dödgrävarhockey, hockeymördare sedan 1977.

Sargutdunkarmedley och bisvärm framför egen kasse. En smart taktik. Det blir såklart svårt att komma in framför kassen när det redan står fem gubbar där och håller fast alla klubbor på motståndaren som försöker ta sig dit.

Jag undrar om inte Qatar borde köpa in några sumobrottare? De borde ju vara ännu bättre på att tävla skott när de står där som koner i 60 minuter?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Kanske det, men ni kommer inte heller att vinna nått med den hockey ni kör nu...mkt puckinnehav men inte så många farliga chanser, ni verkar inte orka in i den heta zonen framför mål.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Och där hittar de en hakning. Visst är det en hakning enligt reglerna, som inte gällt under hela matchen med hakning, fasthållning, slashing, fasthållning av klubban.

Sen ställer man 5 man framför egen kasse och kör sargutdunkarmedley och spelförstörande moment. Hade inte ett flipperspel studsat in hade uppdraget lyckats och matchen hade slutat 0-0.

Den här matchen bör vi vinna alla dagar i veckan men det är komiskt klena avslut, öppet mål så drar vi den över gång på gång på gång. Lassinantinen gör en bra match i kassen ska tilläggas men vi gör honom bra med klena avslut.

Qatar kan gneta och dunka sarg ut bäst de vill men de kommer aldrig att vinna någonting med denna gnetfinnehockey.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Och att ni så snabbt hittat tillbaka till förlorarspåret 😂

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Fint att se att Qatar hittat tillbax till sin bisvärm framför egen kasse.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
0-1 där Qatar bjudit publiken på hela 9 skott på mål och sen ställt upp med sitt lilla sargutdunkarmedley. Terrorbrotten mot de mänskliga hockeypubliksrättigheterna fortsätter.

Qatatpubliken tjuter av lycka, vi nöter ned sargen på båda långsidorna med vårt sargutdunkarmedley, när vi emot alla odds får tag i pucken så tar vi röda, dumpar och sen byter vi. Rönkenhockeyn är tillbaka.

Tyvärr får vi inte in pucken och avsluten är under all kritik, vi har haft många väldigt bra skottlägen och så skjuter vi en meter över två meter utanför. Sen måste vi in och kötta framför kassen, kör över porslinsdvärgen där, ordentligt.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Där har vi en enorm röta där köpebacken gör mål en tiondel efter gonggongen går.

En period där vi är klart bättre spelmässigt, men i sedvanlig ordning får vi inte in pucken. Jag får det till 5 avslut fri i slottet mot keepern där avsluten är helt kassa och går utanför. Den värsta missen är Aaltonens som bommar helt öppet mål på bortre, hur är det möjligt?

Qatar har sista chansen där, och så en fladderpuck som studsar in. Det är sarg ut och jaga sen efter blindpucken, inget spel, ingen finess, ingen hjärna.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Noterar att det kommer fem bussar med röststarka koskensörplare från Qatarland. Det lär bli lapp på luckan, hoppas att de ädla North Power sluter upp så att vi inte blir utsjungna i vårt eget tempel! Det blir lite som i Sagan om de två tornen när ett fåtal alver måste försvara fästningen mot Mordors invaderande horder ungefär :-)

På isen hoppas jag vi fortsätter spela lika bra som vi gjort de senaste 5 matcherna, men vi behöver vara lite mer avslappnade när lägena dyker upp. Sen måste våra backar hålla koll på var motståndarens forwards befinner sig så att det inte blir friläge efter en sarg ut. Det lär bli en del sarg ut och lobb ut eftersom vi vet att gnetfinnarna är oerhört fästa vid dessa moment i spelet.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Mike.F:

Jag visste såklart att vi hade med många i laget, men förstod inte vad du menade? Hoppas vi syns i finalen då! Ni ser starka ut!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: eftersom mina kunskaper i geografi inte överensstämmer med verkligheten såå är det bara att krypa till korset och be en avbön!! Ni tillhör ju Västerbotten och har massor av spelare i laget!!. Att jag har nollkoll är ju inte så konstigt men att du Yoda heller inte hade koll är ju förvånande du som är så ......
Hur som helst så fick vi igång en diskussion om köpelag och det var ju målet! Västerbotten och Göteborg kan bli finallagen imon!!

Mike.F

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf:

Vi får se hur det går imorgon.

Med era coacher från Piteå, Jukkasjärvi och Sundsvall.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Holm är undantaget som bekräftar regeln, du vet en fluga gör ingen sommar, ett olycksfall i arbetet som inte hjälper att ni inte får fram egna ledare utan måste köpa in den kompetensen.
Intressant att du utökst den egna kommunen till hela Norr- och Västerbotten. Varför inte ta hela Sverige eller Norden, Europa och Nordamerika för det är ju därifrån ni köpt in årets upplaga av ditt AIK, köpelagenans köpelag som ni är och inte går det så bra hihihihihi.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Mike.F:

Det spelar inte så stor roll. Jag tycker att det är bea att förenta nationerna finns, främlingslegionen fyller också en funktion. Jag är helt säker på att höjdhoppande pygméer känner samma sak.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: vad spelar det för roll varifrån man kommer?? konstig debatt egentligen när man har en kung med franska rötter och en drottning från Tyskland!! E det inte bättre att vi snackar hockey!!

Mike.F

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf:

Att vi har haft många spelare och ledare från Norrbotten är inte ett dugg konstigt, vårt naturliga upptagningsområde. Vi är hela norr och Västerbottens lag ju!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf:

Är inte Krister Holm från dynastiernas kommun?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Och ni har inte haft en (1) enda ledare från den egna kommunen på årtusenden utan alla är inköpta speciellt från Norrbotten. Inte ens materialare lyckades ni fostra från den egna kommunen, ja ynkligt är bara förnamnet!
Sen har vi inte ens nämnt målvakter....

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: du tänker på Luleå gissar jag! men inte för att kunna så mycket om Avan så ligger väl det i Luleå kommun eller??

Mike.F

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Mike.F:

En del lag har ju inte haft någon utespelare från den egna kommunen på ett årtusende, och då är det i min bok ett köpelag.

Ni indijaner har ju haft flera egna spelare så därför brukar jag inte kalla er för köpelag.

Det är en enkel matematik.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: så e det ju men det är dags att lägga ner snacket om köpelag för ni är många lag på hög nivå som slåss om samma spelare!!. Victor O går till Frölunda för att Modo åker ur och Tim ville ha mer speltid men ingen av killarna ville gå till Norrlands konkurrenter vilket inte är så konstigt då det är känsligt. Vi har en bra tränare som satsar på unga killar men dom måste bevisa!!! vilket Tim inte gör just nu!!

Mike.F

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Mike.F:

Det bor mer folk i stor-Göteborg än i hela övre Norrland, men som du säger är ishockeyn nummer ett i Norrland

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Rasmus Dahlin Trollhättan 7,5 mil från Gbg ett ganska naturligt val eller?? Erik Karlsson Landsboro är ju närmare till Jönköping men han kanske gillar saltstänk:) sen är vi 570 000 i Göteborg men drygt 1 miljon med kranskommuner!! Skellefteå FF åker ur div 1 i fotboll så nån konkurens av andra sporter har ni väl knappt för vem vill spela fotboll i iskyla och när Aik är såpass bra så vill väl alla spela hockey eller??

Mike.F

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Mike.F:

ja om vi hämtar i pojkar från byalag i Skellefteå kommun 70 000 invånare är ju verkligen samma sak som när Göteborg 1 miljon invånare hämtar i smålänningar.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Mike.F: Jag håller med om att köpelagsdiskussioner är i stort sett meningslösa. Var går gränsen för att bli ett köpelag? Egna produkter? är det från 7 år eller b-jun? det beror ju mycket på hur många små klubbar det finns i närområdet också... Visst finns det mycket olika hockeykultur och hockeyintresse i städer i förhållande till folkmängd. Tex Skellefteå som har ung 73000 i kommunen och 36000 i staden, där är ishockey stort. Samma sak i Övik. Men i Göteborg så måste man nog anse att fotbollen är större. Växjö vete fn men ishockey är de ju duktiga på. Så, ja, köpelagsdiskussionen blir tröttsam. Men sen finns det mer eller mindre hockeykultur i olika städer.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: jag räknar inte dessa 3 till egna produkter som du givetvis förstår men det är oxå en omöjlighet att alla unga killar spelar i Frölunda då det av naturliga skäl inte får plats med hur många killar som helst!!. Anledningen att jag skrev är att jag blir så trött av att höra om köpelag hit och dit!. Visst Frölunda tar killar som Tim och Victor O från Norr men Dahlin och Erik K kommer från med era mått mätt i "närheten" och mängder av spelare kommer ifrån kranskommunerna!! Så sluta tjöta om egna spelare när sanningen inte KAN vara så då det är en omöjlighet!!
Kul om alla duktiga spelare skulle spela i t.ex Frölunda P-12! Vilka skulle dom möta? och hur skulle dom utvecklas??
Om alla 6-åringar i området skulle spela i Frölundas hockeyskola så skulle vi behöva oändligt många ishallar och tränare och bli världens största ishockeyförening!! VF har en bra ungdomsverksamhet men är beroende av att klubbarna runt omkring oxå har det!! Så är det ju för alla!. Sen kan jag hålla med om att Växjö köpt ihop sitt A-lag men det är ju bara att gilla läget!!

Mike.F

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Mike.F:

ja det blir nog nästan omöjligt. Knappt någon bra spelare från Skellefteå kommun med 70 000 invånare medan Frölunda har spottat ut egna talanger som Erik Karlsson, Rasmus Dahlin, Tim Söderlund och massor andra.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Hello! En fråga bara! Ni har EN spelare med i ert distrikts lag och han e från Kiruna! Hur i hela friden skall ni få ihop ett lag med egna produkter i framtiden??? Frölunda har 20 varav 6 är från föreningen med i årets tv-puck!!

Mike.F

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Grattis får man väl säga till att ni till sist bryter den minst sagt pinsamma raden av förluster.
Men hur många spelare i motståndarlaget måste missa matchen för att ni skall ta en 3-poängare? Igår saknade FBK sju (7) ordinarie medans ni var helt ordinarie.
Jag räknar till att ni har hela 10 matcher i rad utan 3-poängare och det måste vara något av rekord i alla fall för er om inte för hela SHL, en dynasti av missade fullpoängare.
Men ni tar väl eran första på länge till helgen mot oss, ett ödets onani....
Om inte tror jag det kommer storma rejält och krävas tjära och fjädrar bland de få som fortfarande ids följa ditt AIK i Schtaaaaan.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Perro:

Vi spelar en jäkligt bra hockey även om avsluten inte sitter just nu. Hela andraperioden såg ut som 20 min PP.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Grattis lillebror :) Bra för er att ni fick er en vinst, även om det inte var en äkta vinst (trepoängare) :)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Till helgen så är det 3st säkra poäng. Klättringen har börjat! Tycker ändå det är sportsligt att vi ger köpelagen lite försprång för spänningens skull.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Bra match igen av dynastiernas. Nu får vi en stolpe in och så vinner vi.

Dynastiernas kommer att klättra upp emot toppen där vi hör hemma, sanna mins ord.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Det svinjeeefla pucken vill inte in just nu, men igen är det ett väldigt imponerande spel av dynastiernas. Känns som filmen under belägring ungefär där Färjestads försvarszon är belägrad.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Håller med det är så lite som avgjort, nästan att likna vid kantbollar.
Även frestande skylla på CHL:) Ja inte har det då gynnat oss vi tvingades åka till Suomi och dra på oss depressioner och sjukdomar när andra lag vilade upp sig.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Det är en jämn serie med många bra lag, och det skiljer inte så många poäng. Tycker vi spelar bra, kämpar bra, spelar en underhållande hockey, men vi har motstuds och saknar den sista pricken över i:et när målchanser dyker upp. Vi behöver inte ändra så mycket utan bara fortsätta i samma spår så är jag övertygad av att det släpper.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Analogin känns självklar!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Jag tror och hoppas en rejäl svacka poängmässigt leder till rejäla framgångar senare.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf:

Jag tycker inte vi har så mycket problem. Spelet ser riktigt bra ut, men avslutet är nära mål men går inte in i mål. Sen är det lite enkla insläpp hemåt ibland, på frilägen efter slarv. När vi får stolpe in i en match så kommer det att släppa, grabbarna ser stressade ut när lägena dyker upp.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Jag tror inte religion är lösningen på era problem.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Jag är starkt troende fortfarande.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Har Sokrates Klockare funderat färdigt då?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Nej ge inte upp redan, någon match kommer ni säkert vinna före våren.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf:

vi får se fram till vårkanten.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Wft mannen, torskade ni idag IGEN. Man tar sig för pannan.
Nu har ni bara en förlust till för att tangera erat förlustrekord och det fixar ni nog på torsdag.
Nej bättre vinna med 5-3 på bortaplan än torska med 4-2 på hemmaplan, enkel matte.
Ser i tabellen att vi har 8 poäng fler än er men det är säkert en felskrivning.....
En pigg Ledin skulle nog tillföra en hel del till ditt AIK och vet du vad? Han är ledig!
Nej var inte lessen vi möts ju till helgen och då vänder det säkert för er. Om inte tror jag huvuden kommer rulla men behåll för allt i värden Alm, hockeyns svar på Rikard Palm och alla motståndarfans glädjeämne i ditt AIK.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Tung förlust när vi gör en till riktigt bra prestation där vi inte får in pucken. Malmö är bra och Nihhlstorp spelar som en gud, men vi lider av dåligt självförtroende och det syns när lägena dyker upp, det snubblas, det flippras, pucken missas, det är ett stenhårt skott i plexit... allt utom ett gammalt hederligt dynastiavslut i krysset. Vi skapar otroligt många bra lägen men har glömt bort hur man gör mål.

Men tack för en kanonbra och underhållande hockeymatch Malmö och dynastiernas!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Ännu en riktigt bra insats sv oss där oturen grinar oss i ansiktet. De knallar iväg pucken och den studsar fram till ett friläge, helt otroligt.

Bra spel av dynastiernas, men vi har ström i klubban när lägena dyker upp. Väldigt underhållande match, igen.

« · 1919856 · »