{7804}: Du som förordar gammal god rysk hockey borde ha hyllat förarbetet till målet som Pesonen gjorde!?
På tal om köööööööpppppeeeee lag!! Såg Du hur många Juniorer Läjkers hade i laget i denna match? Ni har 5st!!! egna produkter av 25 i a-laget!! Ingen junior som är född 2000 eller yngre år från era egna led!! Om Du inte kallar Bollnäs som närområde vill säga!! ;) Snacka om att kasta sten i glashus!
Lek med tanken att ni skulle få Pudas, Möller, Jocke och Wingerli skadade samtidigt!! Skulle ni kasta in spelare från J20 som går knackigt i den serien?? Eller låna in två spelare (maximalt vad man får låna) från SK Lejon som är på god väg att ramla ur Div1 Norra?? Ser mörka moln torna upp i Norra Västerbotten!!
{7804}: Kul att läsa dina inlägg här i tråden, men det är roligare att leda utvecklingen i svensk hockey här nere i Småland, Utveckling är smärtsamt och fler lag borde genomgå det. Vi ses i nästa drabbning! GO LAKERS!!!
{7804}: Lätt att snacka skit om andra när man har hamnat på efter efterkälke som ni har gjort där uppe i norr. Vi är stolta här nere i Småland som leder utvecklingen i svensk hockey. GO LAKERS!!!
Växköp Fakers gör noll misstag mot dynastiernas och tar tre råttiga poäng. Qatar rättar fram en straffseger mot Brynäs. Tråkiga resultat för svensk hockey men tyvärr regerar köpelagen jus nu. I grundserien.
{7804}: man blir smart av fisk!! du kanske skall pröva du som ändå bor här nere! Varför kan man ju undra?? Kanske kan det vara så att du var trött på inaveln där uppe där alla heter samma! Även om Jägarna är en film/serie så är den ju så himla nära verkligheten men det är klart det blir väl så när man äter inavlat kött dagarna i ända! Vinner kineserna idag?
{7804}: SÅ HÄR ÄR DET!! Svart och gult är en såååå otroligt ful färgkombination!! Känner inte någon som tex skulle ta på sig svarta jeans med en gul tröja till det!! Att det inte är relevant spelar ingen roll för det är spy fult och att dessutom världens äckligaste fotbollsförening har dessa färger gör ju saken ändå värre!! Min fru har aldrig fel när det gäller färger så gult e fult!
{7804}: Jag är ju lite gammeldags så för min del får du gärna vänta till första advent. Jag tror alla väntar otåligt och det blir ingen riktig Jul utan dina melodier.
en kort fråga Barbro. Var och handlade och julmusiken hade dragit igång. Är det för tidigt med Yodas julemelodier, ska jag börja släppa de efterlängtade redan nu eller ska jag vänta till December?
jag känner så här ungefär. Det är en helig lyster runt dynastitröjan. Alla som drar på sig den höjer sig med 20-25% och upplever höjdpunkten i karriären. De flesta gråter som ett tacksamt litet barn när de lämnar.
{7943}: Jag är övertygad Aaltonen är märkt av den hårda träningen. Jag är ändå nöjd med hans inställning och vet det blir bra senare, det brukar bli det När man ser reportage från skidlandslagets försäsong och de plågas för en viss Stefan Thomson står där med upplägget inser man de nya, tyngre och äldre inte har det lätt i Skellefteå AIK.
{7804}: Att jag kallar honom för gnetig var bara för att reta dig lite eftersom Du har en tendens att kalla alla finnar utanför SAIK just för det.. ;)
Tänkte mer bara för dit tålamod för just honom.. Borde kunna kräva mer av en med dessa meriter och den prislappen.. eller hur? Nu är han vida känd för att vara en humörspelare, ska bli intressant att se hur länge SAIK har tålamod med honom..
Att kalla Aaltonen för gnetig bevisar en ytterst grund kunskapsnivå om hockey. Han är allt annat än gnetig. Dessutom kommer han mer och mer, verkar komma ikapp med fysen och självförtroendet blir allt bättre. En väldigt skicklig spelare, tror på honom.
Men om man har som mål att förstöra, gneta, bisvärm, sargutdunkarmedley, då finns det mer lämpade spelare för modellen.
{7804}: Er bitterhet över Luleå Hockeys framgångar är musik i mina öron, sprider ljus över tillvaron och får mig att må bra. Fortsätt gärna. Jag blir glad!
{7804}: Det LHF har gjort bra är att få skotten på mål, du såg ju att SAIK fick dem på mål igår och då ökar chansen att de trillar in! Sen gör alla i LHF sitt jobb, vilket man INTE kan beskylla en "viss" gnetfinne i SAIK gör.. Och med den lönen som han bär upp så är det konstigt att Du inte hänger ut honom?? Det är flera juniorer i SAIK som är bra mycket bättre på att producera än vad han är till en promille av hans lön! Se nyktert på detta nu Yoda!!
Precis. Knalla iväg pucken i blindo likt den vore en het potatis, hoppas på en snedstuds i sargskarven så någon blir fri. Sen bisvärm framför egen kasse likt ett handbollslag, förlora skott emot mål med 70-20 match efter match.
{7804}: Jag tror alla bitar föll på plats när de tappade Cehlin och Lundeström. Ingen kvalite kvar som tjafsar om eget spel och hålla pucken inom laget.
{7804}: Känner mig väldigt nöjd med vår formkurva. Fler och fler som producerar och bidrar och när allt sitter blir svåra. Luleå är roliga. Förlorar skotten 38-20 men gör en Bradbury. Ingen förstår hur sämsta laget spelmässigt kan leda serien. Bulan är stolt.
{7804}: Hoppas få se ett annat AIK än första mötet hemma då de fick 0-2 tidigt och inga mål i andra. Vi vaknade i 3e och avgjorde i sudden. Det var på den tiden AIK sov första halvan av matcherna.
Näe. Jag skrev skicklighetsnivå. När det kommer till sargutdunkarmedley, bisvärm framför egen kasse samt flipperspel, då är Storhamar utklassade av Qatar. Men vilket lag är inte det?
{7804}: Klara för semi? Nej inte är ni så bra så ni får hoppa över kvartsfinalen gubbe lilla. Och det är ju i kvarten ni brukar åka ur CHL. Annat är det med oss i Luleå, som sämst åker ut i semin men oftast vinner vi hela rasket. Så fortsätt ni och trötta ut er det gillas :)
Det har jag väl aldrig påstått? Men de imponerade på mig faktiskt och de slog ut Djurgårn innan. Nu går väl de svenska lagen inte för fullt, men bättre än jag trodde. Hedersam förlust för dem, de höll uppe spelet bra.
Storhamar ska ha stort beröm för sin insats. Ett klart bättre lag än jag trodde. Nu kändes det inte som vi gick för 100%, men tycker att Storhamars skicklighetsnivå är ett par klasser högre än t ex Qatar u SHL.
Dynastiernas guldresa har nått ännu ett delmål. Troféskåpet ska fyllas med guld jajamensan.
Dynastiernas bjuder som vanligt på en hockeyshow. 3-2 och en period skiljer från en semifinal i tävlingen vem som är Europas bästa klubblag. Jag tror ju att dynastiernas drar in en liten dubbel, bäst i Europa och bäst i Sverige. Det är vad jag tror.
Sen att vissa MoDofans uppträder lite gimpigt, det är inte mitt fel.
{7804}: Otroligt viktigt Hedberg, Olimb och Albin Eriksson producerar. Bud likaså även om det bara var tidsfråga. J Berggren har presenterat sig tidigare, lugnt. Alvarez fungerar också. Aaltonens måltorka oroar mig inte helt ärligt, en extraväxel alla vet finns där. Otroligt nöjd med kedjorna och att Möller Jocke är delade. Ett tag såg det ut bli Jocke-Möller + resten statister som ifjol men nu har Tommy S igång i stort sett alla. Vill inte byta lag med någon.
Som alltid är det en otroligt underhållande match mellan dynastiernas och HV, som i min bok är den roligaste motståndaren i SHL tillsammans med indijanena. Ruggigt bra match i högt tempo. Men oturen grinar oss i ansiktet, helt jävla sjukt vad vi drar den i ramen. Jag kan lova att vi skjutit flest i ramen av alla lag med bred marginal
Otroligt orättvis kvittering. Flipperspel fram till öppet mål i spel 6-4 efter en felaktig utv. I en match där vi totalfominerar spelet och har tre jävla skott i ramen, som vanligt. Satan vad missflyt vi har denna säsong, men än igen en väldigt bra insats av dynastierns.
{7804}: Läste förra matchen mot HV var hemma och suddenseger för HV. Deras första vinst för säsongen efter ett kopiöst arbete summerade SHL. Typiskt HV.
{7804}: Får tacka för AIKs show igår men även din Yoda här inne. Du lockar till läsning och drar hit mängder av nyfikna som vill ta del av din och Skellefteå AIKs briljans. HV imorrn all respekt för de verkar värdelösa mot alla andra men mot oss är de alltid supertaggade. Jag tror AIKs svacka var enormt nyttig och många lag som går långt brukar peka på svackor som avgörande då de gick ihop och byggde grundligt. Lite svag inledning igår så det finns mer att plocka ut ur laget.
Du som förordar gammal god rysk hockey borde ha hyllat förarbetet till målet som Pesonen gjorde!?
På tal om köööööööpppppeeeee lag!!
Såg Du hur många Juniorer Läjkers hade i laget i denna match?
Ni har 5st!!! egna produkter av 25 i a-laget!!
Ingen junior som är född 2000 eller yngre år från era egna led!!
Om Du inte kallar Bollnäs som närområde vill säga!! ;)
Snacka om att kasta sten i glashus!
Lek med tanken att ni skulle få Pudas, Möller, Jocke och Wingerli skadade samtidigt!!
Skulle ni kasta in spelare från J20 som går knackigt i den serien??
Eller låna in två spelare (maximalt vad man får låna) från SK Lejon som är på god väg att ramla ur Div1 Norra??
Ser mörka moln torna upp i Norra Västerbotten!!