Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen
« · 335673 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: SUPERALLSVENSKAN
Red Rocker: Kul att höra att vi är välkomna. Timrå känns vara långt från KS så du kan nog vara lugn...

Åkerman: Jag hoppas verkligen att ni vinner SA, jag hoppas sedan att även vinner KS(om inte TIK skulle befinna sig i KS), ni är sedan mycket välkommen till ES.

Superallsvenskan?
Jadå, den tror jag att vi vinner. Jag tycker helt enkelt att vi har det bästa laget i allsvenskan.

Lundström 6: jag gör gärna båda 2, men helst älska

Älska Kära Rögle, Har Jag Alltid Gjort. nanananana

AIA_: Inte hata bara älska...

MED BRYNÄS MOT NYA SM-GUL

Nike89:Hellre Rögle än MIF.

MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD

Nike89: nä jag tror inte att brynäs tar guld innan Rögle kommer till eliten, jag kanske inte tror att dom kommer upp denna säsongen, men nästa kanske dom gör

AIA_:Att Rögle kommer till elitserien?Nä det tror faktist inte jag heller så det är vi två om.

Lundström 6: nä om jag ska va ärlig så tror jag inte d

AIA_:

Inte i år kanske, men det kommer innan Rögle är i ES.

AIA_:Men käre lille vän då måste Rögle nog avancera sig till elitserien.

Nja Brynäs är väl inte storfavaroiten till Sm guld men det är väl knappast Rögle heller direkt.

Lundström 6: brynäs lär ju knappast ta sm-guld. jag tror att Rögle har chans att bli trea i år, kanske till och med 2:a

SUPERALLSVENSKAN
Kommer ni att klara av att VINNA Superallsvenskan I ÅR?

Sv: hej
Kan inte nån komma in å svara

Åkerman: ok, bra ju. jag tror lätt att vi klarar d som d ser ut nu, ni kanske BRUKADE gå segrande ur matcherna men så ska d inte bli nästa gång

AIA_: Jodå. Det går helt ok. Kan garantera att vi går till SA.
Då ser det lite mer tveksamt ut för Rögle även om formen varit bättre på sistone.
Ser också fram emot matcher mot Rögle. Ofta riktigt spännande matcher (framförallt i Ä-holm) som oftast Skellefteå går vinnande från.
Det blir inte bättre än så:)

hej
hur går d nu för SAIK har inte hängt med så mykke i norr gruppen, skulle vara kul att få möta er i SA

Sv: IF Björklöven - Skellefteå AIK
Åkerman: Potvin är grym!

westerlind: Ja, inte tog det lång tid att som AIK-supporter lära sig älska Potvin.
Nu var det i och för sig Hirvonen som gjorde första målet, men det kvittar.

Jag hoppas att många lydde mitt råd att satsa pengar på 2:an i går, för det var en riktigt enkel seger. Nu är Skellefteå mästarna av Västerbotten.

westerlind:

50.31 0 - 3 EQ SAIK 20. PETTERSTRÖM, Pontus (39. HERMANSSON, Daniel 27. POTVIN, Steve)

Bra gjort Skellefte- Potvin, vilken kung.

westerlind: 19.50 0 - 2 PP1 SAIK 27. POTVIN, Steve GO-GO AIK!

IF Björklöven - Skellefteå AIK
0 - 1 12:13 27. POTVIN, Steve (9. NILIMAA, Matthias 3. POIKOLAINEN, Pekka)
Heja Skellefte - krossa ume-lallarna!

Nytt derby
På onsdag är det derby på nytt.
1,80 på Skellefteå på svenskaspel. Ännu bättre på internetbolagen.
Bara att lasta in pengar.

Sv: Skellefteå AIK - IF Björklöven
20 Lindgren:

Nja, lag som spelar hockey brukar reda ut det till slut, men man vet ju aldrig - Brynäs har ju förlorat efter sådana periodsiffror om jag inte minns fel.

Härligt att AIK tvålade till Ume-primadonnorna - det gläder alltid en hockeyälskare.

Westerlind: "Vad är det här? 1-3 mot Björklöven efter andra perioden: Nu blir det svårt att få in mitt tips, men jag vägrar ge upp: KÄMPA SKELLEFTEÅ!"

Skellefteå AIK-IF Björklöven 4-3 (0-1, 1-2, 3-0)
(Allsvenskan Norra) Final score

Hann du bli orolig?

westerlind:

Vad är det här? 1-3 mot Björklöven efter andra perioden: Nu blir det svårt att få in mitt tips, men jag vägrar ge upp: KÄMPA SKELLEFTEÅ!

Skellefteå AIK - IF Björklöven
Dags för hockeykrig igen ser jag - härligt. Jag litar på att ni lirar tråk-Löven på läktarn.

Tips: 4-2.

scim: Ska du dit och kolla? Det är ju på bekvämt avstånd med spark.

Sv: ?
El Aka Ali: Timrå i all ära, men jag tycker faktiskt ändå att Skellefteå har minst lika bra tryck på läktaren (när Skellefteå spelar viktiga matcher vill säga). Nu har jag i och för sig bara sett en Timråmatch ifjol (sista mot Frölunda), så jag kanske inte kan uttala mig om saken.
Klart är väl att båda håller rätt bra klass och jag tror båda klackarna var topp 5 på nån ranking i aftonbladet.

El Aka Ali: Kommentatorn på webbradion:

"Tråkigt med medgångspubliken här i Sydkraft Arena"

Är det vad som kallas läktarkultur?

Åkerman: Gör ett studiebesök i nya "Sydkraft-Arena" så får ni se vad läktarkultur är för något. Bäst är att komma när det är match mot Frölunda eller Färjestad. Även Brynäs o Modo kan vara värt ett besök. Normalt är det väl ca 500 i klacken som sjunger eller gastar. Som sagt kom vid de matcher när det är närmare fullt i hallen. Då kan man tala om läktarkultur.
Hade!

Mikaelsson
AIKs störste hjälte Pär Mikaelsson gör comeback.
Nu jävlar.

lizzard: Nej, det är lite synd. Det gör väldigt mycket för en match om det är god stämning.
Läktarkultur är det ont om i norr. Luleå imponerar väl inte heller egentligen. Skellefteå har inte heller nån sån kultur egentligen. För 3-4 år sedan hade vi bara en liten klack på Lövenderbyna och tyst övriga matcher. Men jag måste säga att nya supporterklubben har vuxit som fan av ingenting.

Åkerman: Har faktiskt ingen aning varför dom gjort så, lite konstigt är det allt tycker jag med. Åssa kan man ju säga Piteå har ingen klacka att tala om heller. Ingen läktar kultur alls i Piteå tyvärr.

lizzard: Ja, jag håller nog med att Skellefteå var det lite bättre laget. Annars kunde matchen ha slutat hur som helst, med två jävligt osäkra målvakter på plan.
Måste också passa på att fråga en Piteåbo om vad som menas med läktarindelningen. Varför står hemmaklacken på den lilla läktaren dit hemmalaget bara anfaller en gång och bortaklacken på stora läktaren dit bortalaget bara anfaller en gång?
Har för mig att det var något som att Viitakoski inte ville ha motståndarfansen i ryggen 2 perioder eller så, men inte säker...

Man får gratta er till segern idag, måste säga att rätt lag vann om man ser över det hela taget fastän man höll PHC.

Åkerman:
tyvärr så tror jag att det blev det för mycket Timrå och Sundsvall
härinne...

?
Ja, vad nu då?
Vad hände med de tidigare inläggen?

Sv: Tomi Hirvonen
ni verkar ha ett bra lag på g! skulle va kul med SAIK i elitserien igen! vem ska fylla luckan efter backlund? nog för att ja vet att Ville Koivula är en bra målvakt men det borde komma en till?

Åkerman: Bara att hoppas att vi får möta varandra snart i ES.
Skulle vara kul att inte behöva åka mer än 8 mil för en bortamatch.

Portello: Ja, det blev så.
Skellefteå har dock redan 9 ytterforwards och har haft det länge, så han var väl aldrig riktigt aktuell. Hade själv hoppats att han skulle gå tillbaka till Boden, istället för en framtida konkurrent i SA.
Skellefteå verkar nu för övrigt ha i princip hela truppen klar till nästa år i och med värvningarna av Toni Hirvonen och (troligen) Pekka Poikolainen.

Åkerman: Då var det klart att Tano inte spelar i SAIK nästa år.
Skrev tydligen på ett 2-års kontrakt med Rögle.
Trodde faktiskt att Taavola skulle plocka med sig honom när det var klart att Tano inte fick förlängt.

Tomi Hirvonen
Välkommen Tomi Hirvonen.
Finsk center från Pelicans.

Pekka Poikolainen härnäst?

Zcootah
Ser att du är från samma stad som Hermansson och släkt med Nille. Då kan man väl inte hålla på nåt annat lag än Skellefteå?

Sv: Försäsong?
Zcootah: Ja, det verkar bli nån lokal förmåga.
Simon Dahlqvist som i fjol spelade i A-juniorerna och Nils Lindqvist från B-juniorerna verkar vara alternativen.
För min del föredrar jag den senare då jag tror det finns lite mer potential i honom och han skulle må riktigt bra av A-lagsträningar.
Ingen av dessa kommer att få stå i nån hel match hur som helst. Om Ville Koivula blir skadad så kommer man snabbt som satan att låna in en tillfällig lösning nånstans.

Vem blir SAIKS andra målvakt?

Åkerman: det får man sannerligen hoppas

Lulekickan: Ja, dessa "derbyn" vore en höjdare. Jag vill minnas att det ändå var lite laddad stämning på 80-talet mellan lagen.
För oss kommer det väl aldrig att bli några "Lövenmatcher", men om Löven mot förmodan skulle gå i konkurs till slut så finns det säkert fans som skulle vända blickarna norrut för att få utlopp för en del "hatkänslor".
Chansen finns ju även att vi möts i en kvalserie lite tidigare. Känns som att det vimlar av kandidater till den lägre halvan av elitserietabellen i norrland. Självklart möter jag er hellre ändå i elitserien.

Joni Lius är nu för övrigt officiellt avskriven, tyvärr.
Han hade varit klart intressant, men vi får söka vidare.

nek97raj: Ja, det hotet har man fått lära sig att leva under. Känns dock som att vi får några chanser innan dessa planer kan bli aktuella.
Man får hoppas att förnuftet segrar.

Åkerman: Det gääer nog att ta sig in i ES tämligen omgående, innan ngn får för sig att "stänga ligan"

Nike89: Nej, i ES. Det framgick väl av mitt inlägg.

« · 335673 · »