Gidde: Calle var då en slät figur, inte en puck hittade målet från hans klubba, men klart han behöver väl gnugga igång maskineriet. Werner fyrade av 6 skott på mål varav ett hittade maskorna.
AIK:s forward, Antti Virtanen, är på väg bort från AIK. I helgen fick han nästan ingen speltid alls, och i dag kanske han inte ens finns med i laget. - Jag får veta hur det blir i veckan, säger Virtanen.
Den finländske spelarens sejour i AIK har inte varit lyckad. På nio matcher har det bara blivit tre assists och speltiden har blivit mindre hela tiden.
Nu är Modomatchen glömd. Hoppas även spelarna lagt den bakom sig och visar att det bara var en tillfällig svacka. Kvällens match mot MIF känns riktigt viktig. Vid förlust har vi 5p ner, medans vi med vinst har distansierat Malmö med 11 poäng.
Dream Team: Jag får tala för Johan Brännström i det här fallet. Jonte är ju förvisso från Boliden, men gick till Skellefteå långt innan juniorålder. Inte fel att säga att AIK fostrat honom även om BFFI är moderklubben. Kvittar när Jonte valde Timrå. Att det blev klart i maj eller augusti är det nog ingen som bryr sig om.
Kickan: Bodde du i Sundsvall 1975? Ja, då Timrå elitseriedebuterade, alltså..
Jag citerar Johan Brännström, moderator supporterföreningen North Power, ur Tidningen Hockey, elitserienumret innevarande säsong:
"Den spelaren vill du inte se i Skellefteå igen?
- Jonathan Hedström. Jonte var den stora ikonen som vi alla hade väntat på. Under tiden i Luleå, Djurgården och Timrå var han fortfarande en stor symbol och idol. När han nu som klubblös valde Timrå känner sig många väldigt svikna. Det var endast Jonte som kunde återvända som stadens stolte son och hjälpa laget som fostrat honom. Han hade chansen att komma hem som vår tids största hjälte, men den chansen tog han inte"
Är inte Boliden Jontes moderklubb? Man undrar vad de som känner sig mest svikna tänker när de läser att Jonte var "överens" med Timrå redan så stidigt som i maj månad.
Tack för en bra match igår, synd att SAIK inte kunde bjuda upp till dans på isen bara. På läktarn imponerade ni betydligt mer, kan man hyra in AIK-klacken nån lördag framöver? ;)
Lumber Jack: Jag har en fd kollega (leksing, som höll på LHF när han kollade matcher med mig) som under våran gemensamma Sundsvallstid, i Kärringgarnas ES-begynnelse, överröstade Kärringklacken på egen hand. Kärringarna inbillar sig nog att de är bättre än de är. Jonte kommer nog att visa sig vara mest överskattad och överbetald ever när säsongen summeras.
Åkerman: Måste nämna Larsson också. Klart bäste AIK-are trots att han bara är förstaårsjunior. Han skapade chanser och stod upp långt bättre än många andra.
Hatten av. Modo var klart bättre och 5-2 var nog rätt smickrande för Skellefteå till slut. Första perioden kunde nog ha varit oavgjord, men i andra och tredje var det bara ett lag på banan. Vi gör vår klart sämsta match för säsongen i och med att vi varit med och fört spelet i de tidigare matcherna, men idag hamnade på hälarna. Självklart är det ju även Modo som gör oss dåliga, men vi slarvar alldeles för mycket i egen zon. Som nykomligar saknar vi fortfarande trygghet och jämnhet. Det blev vi straffade för idag.
Angående stela långfinger så blir det alltid så när det är hyfsat stort följe. Några småungar och rötägg följer alltid med och de hanterar inte förluster så väl. Men jag tror väl det blev rätt incidentfritt, trots allt?
Pluspoäng även till arenan även om man gärna kunde ha haft två olika ståplatser, samt brantare lutning så man ser det närmaste målet. Bra stämning hade ni också, era jävlar.
Åkerman: Positivt oxå och se greken i mål, han gjorde då inte bort sig. Däremot ser man fram emot när Haakana och Prochazka är tillbaka och styr upp försvaret. Behövligt i såna här matcher!
Guinness: För att återknyta till rubriken så blev det torsk. Tungt att hämta upp till 3-3 bara för att släppa in 3-4 en minut senare. Positivt dock att vi fortfarande alltid gör minst 3 mål, samt är med i alla matcher till slutet. Färjestad är ändå inte ett lag vi budgeterar att vinna mot.
Guinness: Den där självgoda "vi vet bäst och gör vad som behagar oss"-inställningen är jäkligt enerverande. Som nån skrev, FBK är hockeyns svar på Jan Guillou...
i Januari månad det var ett krav från Rikhu Hahl
om han skulle skriva på för Timrå