Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen
« · 957922 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MORA-Skellefteå AIK
Å nu är vi inte längre seriens sämsta bortalag...den "äran" tog mora över...

ajon: Sååå in i HELVETE vackert!!

Knegare: nä nu bär det av och se matchen heja AIK.

Knegare: nä du vi ska en tuffing i vårat lag som kan ta stryk framför mål. Och en som gör många mål.

ajon: Juniorerna hade väl haft ett längre spel å tränings uppehåll...å den där Sundin kanske är en sån där som inte kan ta för sig...om man tittar på hans stats för denna säsong så har han ännu inga utvisningsminuter vad nu det kan bero på?

Knegare: sant men jag fattar inte vaför dom inte låter Juniorena spela ikväll tycker dom borde få spela lite oftare. Och sen fattar jag inte varför dom inte tog hit Sundin på lån från Bofors dom kan ju testa han iallafall tycker jag.

ajon: Ja marknaden är ju inte direkt het...å vi ska ju inte ta in vad skit som hellst...å som Perra,Mats å Peo säger...vi ska inte ta in nån som inte passar in i kollektivet d.v.s. ingen diva som är livrädd för att smälla på ifall det skulle behövas...

Knegare: ja du vi får se hur det går ikväll. Nu väntar vi bara på nån ny spelare från Peo men då får vi nog vänta länge.

ajon: Kan ju f*n inte bli sämre,eller?

ajon: Ja hittills så har väl ALLA forwards varit bättre deffensivt än han som back...

Knegare: vad tror du om Viklund som forward ikväll då? själev tror jag att det kan bli bra.

ajon: Ja drömma kan man ju...

Knegare: nä det är det inte. Tänk vad skönt det skulle sitta med tre päng ikväll.

ajon: Det lutar åt PPV...eller i värsta fall Norrans direktreferat...vilket inte är så illa ändå...

Knegare: jo. vars tänker du se matchen ikväll då? själev ska jag till en polare och se matchen.

ajon: Kan bli vääldigt målsnålt...deras målis var ju ruggig ifjol...å även i år har han visat liknande form...

Knegare: vi får hoppas Hadelöv spikar igen ikväll.

ajon: Klart som f*n dom är taggade...tyvärr kanske dom tillåmed är övertända...å det brukar inte sluta gott.

Dessutom så lär även moraiterna vara taggade...

Knegare: ja vi får hoppas att dom är taggade ikväll. Tänk vad skönt det skulle vara med tre päng.

ajon: Åsså får man väl hoppas att Goren,Kriss å P-A smäller på som f*n å ser till att moraiterna ger igen på "fel" ställen/lägen...då finns det chans till åtminstonde en pinne...fast seger är ju att föredra...

Sv: Renberg skadad
Knegare: nä inte då renberg har sårat oss för många gånger om att han har luleå hjärta med mera

tk75:Oki...å före Renberg då...eller hatade du honom då han spelade för er oxå? Själv har man väl en sån där så kallad hatkärlek till Skellefte-södra...f*n har svårt för att ens plita ner lagnamnet ens...well du vet laget från Ume som spelar Allsvenskt ;)...hoppas du förstår vad jag menar...i hockey alltså...för Umeå IK har man inget emot för dom norpar ju sponsor kosing från...från...ja det där jäkla laget vad det nu hette igen...

Knegare: helt rätt . jag har varit luleå trogen sen 1984 och renberg är mitt största hat

tk75: Född alltså...annars torde du vara väääldigt gammal i gamet...

tk75: Eftersom svaret var på detta viset så torde det vara nåt med nicket att göra...1975 alltså...

Knegare: gissa

tk75: Å hur gammal är den här lilla gubben då?

Knegare: asg

tk75: Kasta inte sten i glashus,du!

Knegare: väx upp

tk75: Ooooh tack tack tack för infon!! Det där hade jag ingen aaaning om,eller?

tk75: En sak är dock säker...han lär ju inte bry sig om en pajas som du...

jZo: hoppas att han blir borta ett bra tag vem bryr sig om aset ?

Renberg skadad

MORA-Skellefteå AIK
Jaha vad ska man tro om machen på Fredag då? Själev tror jag att vi vinner med 3-4. ja då var man ny på sidan då får väl säger hej till alla då.

Sv: Ramstedt
crall: Möjligen Sundsvall...annars så har TIK gett upp hoppet om en chans till final till våren...

crall: Å vad skulle han tillföra där då?

Knegare: Du ska se att jag får helt rätt snart

Well well...ryktet blev till sanning likväl...dock inte det där med TIK...

crall: Från vem har du fått det ryktet...med hans insatser i år så torde väl Piteå vara mer troligt...

crall: Glöm det.

Ramstedt
Har hört ett rykte om att rama ska vara på väg från aik, Stämmer detta eller??
Klubben ifråga skulle vara Timrå???

Sv: LHC - SAIK
Åkerman: Ni var ;-)
Det är läångt från avgjort vilka som hamnar i KS, det ka bli vi eller HV om de ramlar hårt... Det som är säkert att ES är jämnare på länge.

RkTeamGPWTLGF:GATPOTWOTL
1 HV 71 28 18 4 6 96 : 69 59 1 1
2 Linköpings HC 28 12 9 7 84 : 71 49 4 1
3 Färjestads BK 28 13 7 8 90 : 73 47 1 3
4 Timrå IK 28 13 4 11 66 : 64 46 3 0
5 Frölunda HC 28 13 2 13 79 : 81 41 0 1
6 Djurgårdens IF 28 11 6 11 71 : 67 40 1 1
7 MODO Hockey 28 12 2 14 67 : 72 40 2 0
8 Brynäs IF 28 10 4 14 80 : 86 36 2 1
9 Skellefteå AIK 28 8 8 12 66 : 72 33 1 4
10 Luleå HF 28 8 8 12 72 : 85 33 1 3
11 Mora IK 28 9 6 13 62 : 80 33 0 1
12 Södertälje SK 28 9 4 15 55 : 68 31 0 0

Haha. Ja, det är som fan när man ställer datorn långt från skotern.
Nåväl. Nu är vi på slutspelsplats!

diffe: De har säkert problem att ta sig fram med skortern, finns väl ingen snö än där uppe.-:)

51 Roger: här var det som i kyrkan, tyst!!!

Hallå, vakna det var en ny match igår. Brynäs-Skelleftå AIK 4.-3, om ni har missat något.

Sv: Skellefeteå vs Timrå IK
Ruggigt skön seger utan större skönspel. Det här behövdes inför uppehållet.

« · 957922 · »