Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen
« · 1860928 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
{7804}:
Nylander en diva jag inte vill ha i mitt lag. Trodde William var värsta divan men undra om inte Alexander är ett snäpp värre.

Såg AIK-matchen i efterhand och nu slarvar vi bort 4e matchen i rad.
Eller underpresterar i viktiga skeden kanske man ska säga.
Eller så ser det faktiskt ut som vi medvetet ger bort poäng.
Nu vill jag se ett slut på detta.

Zappaholic:

Om man inte är homofob så kan man skämta om grejer Zappa. Du missförstår totalt. Har inga problem med gays utan tvärtom och uppfostrar mina barn i den andan.

Men i dessa beskrivningar handlar det inte om en kärlekshandling utan tvång.

Spännande match i JVM. Sverige är skickligare, men Slovakerna är tunga, jobbar hårt och känns giftiga i omställningarna. Jämn förstaperiod.

Den som känns mest överskattad i Sverige tycker jah är Nylander. Inte bland de sex bästa forwards, även pm han är en duktig avslutare.

{7804}: Det är nog bara du som ser det som nån slags bögkärlek.

Skitdåliga inlägg när du kan så mycket bättre.

Zappaholic:

Det förra inlägget var inte kärlek. Det var en maktkamp, när den ena fick vika ned sig och ta emot. Som en mjukis som hamnar i finkan, Brynäs situation mot dynastiernas dynastiförening.

{7804}: Tänk att allt ska handla om homosexuell kärlek när du skriver fritt utan att tänka efter först.

Vad säger "frugan" om det?

Charles:

det man kan trösta sig med en kväll som denna, förutom dunken, det är 26 segrar på 28 försök mot Sveriges mjukaste lag Brynäs. Ni går liksom ner på alla fyra när pucken släpps mot oss. Men de intressantaste matcherna är ändå när ni inte gör det, men ändå tvingas ned i er naturliga position, och så åker ni molokna ut i duschen och tvättar er febrilt efter match.

{7804}: Men lille vän...läs dina inlägg när du väl tagit dig ur bag in box-dimman så ser du nog vem som är fjantig. Patetiska tillmälen du skriver...

Tittar man på resultatet ser det ut som om guld-Jimmie fick lite speltid efter halva tredje😂

Någon har totalt tappat greppet...

{7804}: nämen Yoda gå inte och bryt din karaktär nu. är nog första gången jag ser personen bakom tangentbordet.

Man får ta med sig det positiva. Viär jäääävuslkt bra ikväll, juniorerna är ruggigt jävla bra, jag har nästa en halv dunk kvar. Jag får väl erkänna att jag jag är lite lite bitter ikväll, det är då det negativa.

Malmö kan ta sina två poäng och stoppa upp det i domarnas anus, utan jävla glidmedel jävla kukbajs

Zappaholic:

MEN GÅ OCH PULVRISERA TARMEN PÅ MUMSBITEN DIN FJANT!

Okej. Efter att den värsta chocken lagt sig kan jag nu skriva ned några mer genomtänta ord.

SATANS JÄVLA HELVETE KUKSATANS JÄVLA KNULLHÅL GÅR DET ATT HA MER OTUR, ÄT EN BAJSKORV ERA HEVETETES JÄVLA KUKDOMARE VÅGA DÖ NU HOPPA FRÅN EN BRO TACK!

Det var det första. Det andra... det här med att "alla spelare ansvarar för sig egen klubba"... asså Krekula kommer i en kontring och åker på en hård tackling. När han flyger råkar han dra klubban i plytet på random Malmöhjon (som var så jävla utspelade att man trodde att det var random Malmöhjon mot Sovjet?), och då blir det 2+2? Den här regeln måste ändras. Ifall någon åker och ska skjuta ett slagskott, och så kastar sig ett Malmöhjon med ansiktet mot klubban, är det då rättvist med 2+2? Ifall ett Malmöhjon åker förbi vårt bås. och så sticker det ut en klubba som träffar i plytet, då ska det vara 2+2? Motståndaren skjuter, men ett hjon kastar sig mot klubban som träffar plytet, 2+2! Ett Mlmöhjon rycker klubban ur händerna från en dynastiare (ja de fick göra vad de ville ikväll), och hugger sig själv i ansiktet så blodet skvittrar, ska det då vara 2+2? ÄNDRA DENNA DUMJÄVLA REGEL NU SNARAST JÄVLA HJON I SHL!

För det tredje... vi gör en riktig jävla kanonmatch ikväll. Vi har typ halva laget fyllt upp med juniorer, men vi leker med Malmö. Nu menar jag inte topplag i SHL mot bottenlag, utan topplag mot allsvenskt lag. Hade det vart spel 5-5 hade vi nog vunnit skotten med 50-10 eller något liknande? Men då hittar domarna på lite utvisningar, en spelare åker in i bakhasorna på Berglund som tittar åt ett annat håll! 2 minuter. Krekula ska ha 2+2 för han får en fet tackling. Och så där i slutet, Pudas petar på den där jävla värdelösa nollan som kastar sig på ett sätt som gör självaste Ledin avis... 2 minuter! Mål på varenda fitt-PP eftersom Ortio bestämt sig för att akta sig för pucken. Och så är hordanskarna under belägring hela jävla BP med en 3-4 situationer där domarna blundar, för nu hade de "påpassligt" helt plötsligt höjt sin jävla hornivå.

FY FAN SÅ JÄVLA BITTERT! GAAAAHHHH!

Det här var bland det bittrare jag varit med om. Kukjävla horfitta så jävulskt lädefbödigt bittert så det finns inte. KUUUUUK!

{7804}: Han fick en bra start i sin hemklubb Åsele IK, gillar verkligen hans explosivitet i åkningen

Zappaholic: 😂😂😂🤣🤣🤣

{7804}: Grattis till en pinne Dynastiernas dynasti.

{7804}: Hur gick det med pulvriserandet?

Kan någon snälla tackla domaren i huvudet? Hårt

Asså satan i gatan vilket tramp Sebbe Olsson har. Bland det värre jag sett! Man kan bli lite hemmablind ibland, därför frågar jag fans från de andra klubbarna: finns det någon snabbare spelare eller med snabbare acceleration (svårstavat!) än Sebbe Olsson i SHL?

Vi fullständigt pulvriserar Malmoe. Det är dynastiernas dynastiförening som spelar ut hela registret, så magiskt vacker hockey har man inte sett sedan Sovjet lirade på 80-talet. Uj uj uj! I en match där vi har 7 man borta och fyller på med egna juniorer. Man får tårar i ögonen

{8399}:

Asså guld-Jimmies ass till 2-0. Herregud så vackert! Sebbe Olsson lägger fram en macka, Lindholm direktskott i krysset! Mamma Mia, två stycken Sovjetiska mål

{7804}: Riktigt roligt med Jimmie i ligan igen. Profiler behövs alltid!

ante08:

som man har längtat efter guld-Jimmie.

Efter några tunga dagar för Skellefteå AIK står det klart att Jimmie Ericsson gör comeback i morgon.

Njöt av Skellefteåkillarnas framfart i natt mot Ryssland.
I OT hade de några ruskiga byten med Brännström inräknat och Filip Gustavsson.

Sorgligt man varje match som svensk måste skämmas över luleåskådespelaren Isac Lundeström.
Isac Lundeström är nog värsta filmaren i svensk elithockey.
Lundeström tappar benen igår igen och lägger sig!
Fy fan!
Bänka grabben och sätt ultimatum en filmning till när du tappar benen och du kan glömma blågult.

Zappaholic:

Tack Zappa, snällt sagt! Gott nytt år på dig också!

{7804}: Trots vårt munhuggeri och att vi tycker olika om det mesta så har du en del sköna och bra inlägg.

Gott Nytt År, Yoda. Ser fram emot mer munhuggeri 2018. På ett schysst sätt.

Gott nytt år alla som skriver här i Skellefteå AIK-boken!

Daddeh: Hmm, kan av rent egoistiska själ inte bli så upprörd när just Forsberg drabbas av "lite egen medicin behandling" men med det sagt så är det en ful tackling
av Wingerli och jag anser att den formen av tacklingar måste bort från hockeyn annars har vi snart två till tre spelare per år som måste lägga av pga huvudskador

{7943}:

Gott nytt år till dig också Jaca!

3 matcher för Jocke.
Inte så mycket säga om dessutom tror jag han kommer må bra av lite vila nästa vecka. Matcher med landslaget under uppehållen sliter.
Inga matcher förrän fredag sedan b2b Örebro 12e 13e och då är väl Tim och Linus tillbaka också.
Matt A klar till lördagsmatchen 13e. Skandal med 5 matcher för Matt tycker jag.
Jimmie ska väl in i veckan och lär behövas och utrymme finns som sagt.
Nä allt pekar på en nystart lördan mot Örebro eller åtminstone veckan därpå borde vi ha starkt på papperet.
Då återstår bara hitta rätta formationerna.

{7804}:
En imponerande analys från dig Yoda.
Önskar Dig ett Gott Nytt År 👏

{7804}:
Vi gjorde allt fel, precis allt.
Tror det kan vara bra för vårsäsongen att vi testat botten på skittunnan och vet hur det funkar.
10-4 mot Mora kan vi. Det är nog 100 ggr mer lärorikt göra alla fel som finns inför fullsatt hemmapublik.
Värre blir det inte och nu är vi vaccinerade,hoppas.

{7804}: Tack Yoda för din för en gång skull insiktsfull och nykter kommentar, ser att du sovit på saken.
Fortsätt så och du slipper se oss komma in här och styra upp dina onyanserade inlägg efter matcher.
Inget fel att vara hard core fan för det är vi nog alla här på hs.

Gott nytt år på dig med förhoppning om fler heta derbyn med samma slutresultat som igår :)

Utöver denna situation hade även Möller en armbåge i plytet på knätacklar-Engsund. Skulle ha vart utv.

Jag är ett riktigt die hard fan, men det var då fan inte domarnas fel. Vi kunde ha åkt på mer utv. Qatar klarade sig däremot att hålla sig kalla och spelade inom spelets gränser även om de också delade ut några kyssar som var justa.

Det är såklart dåligt att helt tappa konceptet för att man får några tacklingar och för att en lagkompis kliver av efter en juste tackling. För stort fokus på domarna. Det här måste vi hantera bättre, kommer vara likadant i slutspelet.

Rytter:

Tacklingen på Holloway, och så kastar Hedman handskarna mot Sebbe Olsson som inte direkt är en bjässe. Det är dessa två situationer som gör att det ballar ut. Våra spelare jagar Qatarhjon att tackla sönder resten av matchen.

Man kan tycka olika. Bert får tycka som han vill. Jag tycker inte det är utv på Holloways tackling, skulle tippa att de flesta tycker som mig. Såklart har även Wingerli haft en utv för huvudtackling på skallkrossar-Forsberg där.

Vi spelar jävligt fult i matchen och förtjänar utvisningarna.

Misstänker att det var en taktik? Vi ska sitta halva matchen i båset för att träna BP.

Rytter: Bert gjorde INGET imponerande intryck igår. Är för dåligt att lägga sin besvikelse på domarna och inte ta sitt ansvar som ledare.

{7804}:

"Det är såklart ingen utvisning på tacklingen på Holloway. En helt vanlig juste men hård hockeytackling. Holloway är inte uppmärksam där och därför tar den illa."

Ok så du tycker också att Bert är pinsam som tycker att det ska vara utvisning och påstår att detta är anledningen till Jockes överfall? Känns sjukt att ens påstå att domaren ska fria Jocke bara för att man friade tacklingen på Holloway.

Nej ni borde göra er av med Bert för han skämmer ut er klubb, vem fan säger så här efter två solklara 6-spelare på banan.

""Ska man ta 6 spelare på banan för det där så måste man vara konsekventa, någonstans måste man ha respekt för spelarnas ambition och hur dom driver saker framåt?"

HokkZorz:
Finns olika orsaker till bottennapp men fakta är att ni oerhört många matcher i höst mött lag som gjort just "årets bottennapp".
När motståndarna gör bra insatser tar ni nästan aldrig poäng förutom vid rena rån.
Spelmässigt bedömer jag Luleå HF som sämsta laget i SHL.

{7603}: Jag trodde inte ni var med bland lagen som delade ut Kvotpoäng till Luleå.

Med det sagt så är det kul att ni är i SHL och jag är nog ett av få Luleåfans som inte vill att ni ska åka ut. Jag är inte så pass enögd att jag inte kan ge er beröm för att ni gjort det bra....jag är däremot lite äcklad över hur ni spelade ikväll. Ni spelade riktigt ful jäkla ishockey.

{7804}: Domarna var på er sida åter igen. Den fulspelande div 1-nollan Wingerli huvudtacklade icke-puckförande Forsberg utan åtgärd. Jag tycker ni ska vara glada över att ni inte förlorade med större siffror ikväll. Håller för övrigt med dig att ni hade taskig disciplin ikväll. Fortsätt gärna med det :)

Rytter:

Det är såklart ingen utvisning på tacklingen på Holloway. En helt vanlig juste men hård hockeytackling. Holloway är inte uppmärksam där och därför tar den illa.

Qatar var duktiga på att ligga kvar på isen ikväll. Men väldigt odisciplinerat spel av oss, och för stort fokus på domarna. Domarna var ok, det var snarare klumpiga utv. Hårt att döma utv för snack till 5-3 när de felaktigt blåser av när vi har pucken, och såklart blir det mål då. Qatar var inte bra och mäktade med 20 skott på mål trots att de hade typ halva matchen i PP. Det är två tursamma flipperspel som blir mål.

Rytter: Ja jag antar att det var dessa situationer som Luleå fick ont enligt Jåda :P Fruktansvärt jäkla ynkligt av Bert att gnälla på Emil Larssons tackling som var helt regelrätt och sedan försvara Jocke fegspelares tackling. Den var riktigt snuskig och Bert är bara så pinsam att försvara den. Skeå måste göra sig av med cyklopen Bert för detta skämmer ut Skeå inför hela Sverige.

Daddeh

De gånger stackarna försökte spela hårt men schysst så såg det ut såhär: mobile.twitter.com/RoadLaker/status/947146999123578880

Bert fjantar efteråt och kommentetade Emils tackling och att den skulle vara anledningen till jockes överfall. Vill han ha bort ärliga tacklingar från hockeyn?

Svag ledare som försöker flytta fokus från sig själv och vissa spelare som var helt ur balans. Under matchen skrek han på linjemännen som tog de helt solklara 6 spelare på isen.

Jåda: Vad sjutton yrar du om att Luleåspelarna har ont? hahahaha Bud dog efter en helt regelrätt tackling och Möller började slänga upp armbågar i ansiktet på alla som tacklade honom. Jävla kärringlag. Ni åker ut först i slutspelet om ni ens tar er dit efter att Jocke hjärndöd kommer åka på en lång avstängning för sitt enormt fega och fula överfall. En femma och resten skräp.

{7804}: Och ni fick noll poäng i kvällens match så alla är nöjda och glada :)
Men bäst av allt är vetskapen att du sover dåligt inatt.
Livet är fan helt underbart ibland!

{7603}:

Ja mina lilla följetonger fortsätter...

Juniorkronorna vinner med 7-2 mot Schweiz, starkt. Men inget Qatarhjon kommer med i protokollet. Varför? Jo ingen från Qatar är ju med!

Ledin spelar match. Ja det blev visst nollor i alla kolumner. Ingen tvåa för diving denna gång, utan noll i allt.

{7603}: ni blev ju förnedrade. Klart Luleå ska vara nöjd.

Positivt alla runt Qatar verkar svalt betet och tror de är världsmästare, otroligt de inte ser vi går på 40-45%.
Hoppas laget också tror de är kungar men så korkade kan de väl inte va. Ska vara Emil Larsson då som ser minst sagt lengräddad ut med ett flin tomt på intelligens.

{7804}:
Agerandet på alla Qatars mål är ju mer än taffligt.
Det Jesper O sysslar med på 1-3 fick mig vråla -skeppa! men med tanke på att alla agerade lika blekt hela matchen känns det fel peka ut syndabockar.

Funderar kring om Wallson kan hoppa in och stötta i båset när han liks är ledig och betald. Finns ju risk det är något fel i laget, ge bort matcher gör man inte normalt.

« · 1860928 · »