Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen
« · 1883547 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Fläskläppen åker rakt in i Ortio!

Ja Loob och Foppa Forsberg med 2 st guldhjälmar var duktiga spelare, men Jocke Lindström med TRE guldhjämar... mamma mia! Herregud vilken spelare. Meste guldhjälmaren JOAKIM LINDSTRÖM!

Samtidigt... med formen som Ortio är i, så behöver de göra något extraordinärt för att det ens ska vara nära att det blir mål. Alla skott de sitter limmade just nu. Det viktiga blir då att inte släppa till öppna lägen med frilägen, 2-1 etc, inga misstag.

Har ändå en bra känsla. Kul att se dynastierna när grabbarna tar i för en gångs skull.

Blir en spännande match detta. Så spännande att jag var tvungen att hämta upp några bärs på bolaget på väg hem, för att lugna nerverna.

Vi vet att Färjestad är ett riktigt bra lag med ett bra allroundspel. Svagheten är väl att de ser lite tröga ut på rören i den bakre leden. Tycker själv vi ska satsa på spelvändningar där vi kommer i flygande anfall, då får de problem gång på gång.

KulaShaker:

Tommy är välkommen tillbaka, fina minnen av hans ledarskap. För honom personligen måste det vara kul att träna ett lag som inte ligger och gråter på isen.

Zappaholic:

hoppas det går till 7 matcher och att det blir mer maratonföreställningar, kommer att se ut som koner i semin med allt slagg i benen. Men först måste dynastiernas dynastiförening avfärda Färjestad, det skulle verkligen vara en seger för hockeyn.

{7804}: Tycker inte hockeyn var så effektiv om det tog 110 minuter att vinna.

{7804}:

2 minuter ”Abuse of officials” på dig mannen!

Nu har jag nyktrat till och lagt undan kniven.

Eller mer förlagt...

Linköping avgör efter 110 minuter effektiv hockey! Djurgårn är et bättre laget men iköping sliter som djur. Bra att de kör skitenur varann, vår motståndare ifall vi knäcker Färjestad.

bisterfinnen:

haru nallat ur koskenflarran din en Tisdagskväll?

{7804}: Så syyyr koppe! Sitta me sinnpaj å svettas saatana.
Uppladdat:

500x0-a0f8d082-a615-46b1-9bcd-a081f2b93607.jpeg

{7603}: Du förstår verkligen inte. Det enda den där länken visade är att det är en skitnödig och överkänslig domare jämfört med övriga i den divisionen. Hur du från det kan dra dina galna slutsatser vet jag inte. Du får fortsätta tycka det är okej med matchstraff för vinddrag eller en liten petning. Alla vet att du hade tuggat fradga om det drabbat en Skeåspelare för du är så enögd att klockorna stannar.

För övrigt kan du behålla cykeljäveln din, jag har både körkort och bil.

bisterfinnen:

men gå och läs din Tom of Finland och sluta vara här och sabotera slutspelsstämningen vi bygger upp.

{7603}:

Färjestad har ju haft en mäktig dynasti tidigare, på 80-90-00 talet för att sen dö ut. Det sammanföll ju med att det infördes utvisningar för spelförstörande moment dvs hakningar, fasthållning, slashing interference. Var det en slump eller?

Nu när det äntligen är fart och fläkt i hockeyn igen, då är det istället vi som är mitt uppe i vår dynasti.

{7603}:

Han är finne, han är bister, han är bitter, han har det inte lätt!

Kom just hem från ett tungt jäkla gympass, och ser att Brynäs knäckte Växköp!

HÄRLIGT BRYNÄS! Fördjävla starkt att de knäpper köpelaget med så många borta.

Jag säger som Bert: det är en seger för hockeyn!

Nu blire att knäppa en 2.8a och kika på maratonmatchen!

Sällan man hör så korkade uttalanden. länk
Färjestads sportchef imponerar inte utan framstår som väldigt enkel, väldigt låg och väldigt inkompetent.
På fullt allvar börja rapa ur sig -skillnad på folk och folk.
Första tanken: hur kan FBK anställa en supernolla?

Daddeh: Äääh! Löjligt!!

Nedåtriktad rörelse jööööh!!
Uppladdat:

500x0-1823b1f3-e413-4bd4-aa38-e6d53ac6a049.jpeg

{7804}:
Eller bisterfinnen med sin kniv och kosken.

Tarasov:

Ledin eller varför inte Gnomström. Två stycken man tvekar om det är värt att förstöra en klubba för.

Daddeh: en stenhård smäll på halsen/nacken, en över käften. Riktig rå-idiot.

Mike.F:

Tror int det blir så smutsigt mot Färjestad. De är mjuka och ligger mest ner på isen och gråter.

Daddeh:
Jaha du länkade bara något som var långsökt och irrelevant...
Och domarn han hittade bara på allt för att jävlas...
För du vet vad som hände...
Återkom när du cyklat färdigt.

{7603}: Jag länkade den som bevis??? För att lulespelaren inte var på domaren???? Jag vet inte vad du dricker/röker men jag lägger ner alla försök att försök att diskutera något med dig nu.
Kryp tillbaka under din bro.

{7804}: hoppades bara att det blir en riktigt smutsig tillställning som gynnar Frölunda om vi lyckas ta oss vidare;)

Mike.F

Daddeh:
Du och dina långsökta irrelevanta jämförelser.

Sedan för att slutföra diskussionen från igår.
Du länkar statistik om abuse of officials som bevis för att lulespelaren inte var på domaren...
Jag tror fortfarande mer på domaren än din suddiga mobilsnutt från motsatt läktarplats.

{7804}:
Ja att hamna efter två universitetsstäder i allsvenskan är ångest, på riktigt. Vem skall han krosskolla på statyn? Per Ledin?

{7804}: Jockes crosschecking tog delvis i huvudet. Det är egentligen allt som behöver sägas.
Jag tycker mycket väl att Bellemare-situationen kan jämföras. OS-Jannes crosschecking var så klart fulare än Highstickings, men Bellemare grät, Dr Rundblad grät, Bert grät, DU grät, men likväl var det endast en fläskläpp och inget annat på den veka fransmannen. Med ditt egna resonemang är det kanske dags att erkänna att Färjestadaren bara gjorde en Bellemare :)

bisterfinnen:

Du verkar inte vara riktigt i balans. Sluta vifta med kniven när du hinkat brännvin. Det är inte dynastiernas fel att ni t om är sämre ån självaste löven.

Guldpucken-Jocke är en legend. Vill se en staty av honom på torget, varför inte med hockeyklubban i hans speciella lilla cross-hållning?

Jag håller verkligen tummarna för att FBK går in hårt mot Highsticking. Nu får det vara slut på sötebrödsdagarna för kirurgfisken.

Zappaholic: Hade det resulterat i en hjärnskakning hade Fanny gått i taket.

En cross rätt över käften i full kraft är alltid fördjävligt fult. Jävla Challe dillade på radion över att man måste se till uppsåtet. Vilket jävulskt kvalificerat bullshit. Man har alltid ansvar över sin egen klubba har det väl alltid hetat.

Hoppas att nån jävel slår ut varenda tand ur käften på highsticking, sen ett pet med klubbspetsen i vardera öga lite lagom med uppsåtet att rita en fin liten ros.

Det är jävligt förvånande måste jag säga. Gnomström har alltså en hjärna?

Daddeh:

Nej du har fel. Den riktas inte mot huvudet, även om klubban kan ha nuddat där sen så det blev en fläskläpp. Jag har fått fläskläpp när jag spelade innebandy med arbetskamraterna och inte låg jag där livlös och grät för att sedan snyfta fram att nu ska det krig minsann. En fläskläpp! Herregud, spelar han hockey eller?

Taliban-Jannes attack kan jämföras med Carlssons, då det är en cross bakifrån mot den oskyddade nacken på en helt oförberedd motståndare. Jannes var dock sju resor värre eftersom den var på Bellemarklund som firar ett mål, alltså pucken var död och taliban-Janne blev så sir att han försöka göra Bellemarklund död också tror jag? 10 matcher eller vad det nu blev?

{7804}: Bellemare fick också bara en fläskläpp av OS-Janne och den crosscheckingen har du varit upprörd över sedan 2013 ;)

Jag säger inte att den tog rätt i fejjan men uppenbarligen var det en hård crosschecking som iaf delvis träffade det oskyddade ansiktet.
Hela DN:s friande försvar raseras då det grundas på att Jocke Highstickings klubba aldrig träffade nyllet.

Till saken hör att jag inte är upprörd över att han friades, bara förvånad över DN:s agerande på sistone. Ni är som sagt bara att gratulera för under grundserien är jag helt hundra på att det där hade blivit en avstängning.

Daddeh:

En seger för hockeyn, håller med Bert helt här. Vem vill se en sport med ett gäng veklingar som ligger och gråter på isen för en liten fläskläpp? Vem gillar sådana snyfthistorier, men tur att han inte fick en sprattelattack i alla fall.

Hade den där tagit rätt i fejjan hade snuttefilts-Steen inte bara haft en liten fläskläpp och spelat obehindrat nästa byte, det inser du nog själv om du tänker efter lite?

{7804}: Hmm jag tycker det är ganska uppenbart att klubban tar precis som han säger själv, på hakan och läppen. Det är inte snyggt av nr 10 och jag hade tyckt 1-2 matchers avstängning vore på sin rätt, kanske tom 3+böter med tanke på att han är en återfallsförbrytare. Bert framstår inte direkt som en Sam Hallan eller Jonas Rönnqvist med sina uttalanden i media om att det är en seger för svensk hockey att Jocke inte fick ta konsekvenserna av sitt lynniga humör.

Jaja, bara att tacka och ta emot för er och precis som Brynäs får ni skicka en tårta till Disciplinnämnden :)

NEEEEEJ! Ledin lämnar Qatar. Mycket synd.

kanske ska vi ge honom ett erbjudande. Som latrintömmare i kraft arena.

Mike.F:

ja man blir ju orolig när en kille som ligger och gråter efter en fläskläpp ska ut "i krig"...

{7804}: Fbk nästan lovar krig på isen nu och det låter ju lovande:)

Mike.F

Steen har fått en fläskläpp. Näe. En hockeyspelare som fick en fläskläpp, som han kunde spela med nästa byte med.

Näe nu blir det krig, säger den Steentuffe killen. Han ska ta med sin snuttefilt och Majan, nallebjörnen från 3-årsåldern, till slagfältet. Steens mamma tog honom i örat, näe Steen nu uppför du dig mot Skellefteå.

Ja man bävar ju för hur det kommner att se ut när Steen och gänget går ut i krig. Man blir ju riktigt orolig.

Välkomna upp till guldstan!

Daddeh:

klubban kan säkert ha tagit lite upp mot fejjan, men det är inte så att han riktar den mot ansiktet. Det är en ganska hård cross och då¨hade tänker, käkben och dylikt rykt. Hade den tagit rätt i fejjan hade det såklart vart motiverat med en avstängning, även om den inte hade blivit så lång eftersom han blir låg i den närkampen.

Jag är också ganska förvånad över att Jocke Highsticking inte blev avstängd. Vad fick Färjestadspelaren en fläskläpp utav om ingen av de fula crosscheckingarna tog ovanför axelhöjd? Misstänker starkt att DN och Cmore hade bristfälliga videoklipp igen, för inte filmar man väl sitt eget nylle så hårt i isen att man skadar sig själv?!

Huge: Näpp. Tycker inte som er i det här fallet. Tycker han förtjänar en avstängning. Nu blev det inte så.

Värt att notera är att även Lindström är en återfallsförbrytare

{7804}: ”Jävla ful” är ju lika överdrivet som Steens reaktion.
Lucas stöt tar ju initialt i övre ryggen och tappar sen kraft när den glider uppåt och träffar nacken/hjälmkanten i en vinkel som inte är 90 grader mot träffpunkten.

Zappaholic: Iom att Lucas var återfallsförbrytare så blev straffet strängare än normalt sas. Hade annars säkert stannat vid 1eller 2 matcher och det hade isf känts mer realistiskt.
Tror att även du innerst inne håller med mig och Yoda här, det är nog mer ditt ogillande av Lindström i allmänhet som spökar en aning...
😉

Zappaholic:

jag ser två, ingen av dem tar i ansiktet, den första är ganska mjuk, inmgen är värd en avstängning. Carlsson är däremot riktigt jävla ful och med hög skaderisk,

{7804}: Du ser bara en crisschecking från J.L? Mystiskt. Jag ser två

« · 1883547 · »