Ja, jag hoppas att klättringen börjar nu. Skellefteå har inte spelat riktigt bra i nån av de 5 matcherna hittills egentligen. Oskarshamn borta på söndag blir en intressant match mot ett jävligt bra hemmalag. Vinst där så kan man sluta vara orolig ett tag.
Zcootah: Ja, vi har alltid svårt mot gnagarna av nån anledning. När vi dessutom gör en rätt dålig match så var resultatet rättvist. Nåväl. Det är mycket kvar...
willysson: OK. Ja, plats finns det då lätt kvar. Supporterklubben valde att fullfölja resan även fast man inte kom upp till den bestämda gränsen innan sista anmälningsdag, så det är bara att ringa så blir det ett stopp i Sundsvall.
willysson: Jadå. Det blir resa till Bofors. Reseansvariga är Andreas Larsson och Daniel Rönnberg som går att nå på 073-0434311 respektive 073-0423333. Hörde att nån skulle hoppa på i Sundsvallstrakten, så det är nog inte omöjligt att fixa.
ante24: Jani har varit nära i så många år nu.. man bara väntar på det att hända. en sak är ju säker när man väl hamnar i en kvalserie är de inte det allra lättaste att slå elitserielagen trots att ens säsong sett helt olika ut. Men först ska man ju ta sig dit en bra start är alltid bra! Men själv om ja får säga räcker det med att Skellefteå går upp o Mif åker ur. Ser inget annat lag en er som spelar bra hockey. plus behöver vi mer norrlag =).. ialf.. hoppas o tror på skellefteå även i år!
Gunilla: Ni har varit nära i så många år o, i år tror jag att det är er tur att ta klivet upp till finrummet. Om ni kommer etta eller tvåa i SA, se bara till att hålla igång medans dom andra lagen spelar playoff. Lycka till, ni är varmt välkomna upp till finrummet igen.
Jag tror ni har störst chans att vinna i superallsvenskan. Ni har ju haft en otrolig allsvensk säsong! Dessutom är era dräkter mina favoriter (om man räknar bort mitt hjältelag Rögles, förståss!).
Lycka till önskar en Röglesupporter! Hoppas att man får se er någon gång under säsongen i Ängelholms ishall!
Xcool85: Nej då. Vi är bättre i år helt klart. Bara en sån sak som serieseger i NHA. Var nog 10 år sen vi vann nån sorts serie. Äran ska nog delas bland Ulf Taavola som verkligen känns som den bäste tränaren på länge, samt sportgruppen som gjort smarta värvningar istället för "big names". Bland dessa mer anonyma värvningar har Tomi Hirvonen, Pekka Poikolainen och Jörgen Sundqvist varit lysande. Att sen krydda med en stjärna som Steve Potvin är inte fel heller. Hur som helst så är det nu det börjar och det är nu till våren vi får se hur långt det räcker. Åtminstone inför Superallsvenskan är jag optimist.
Vad har Skellefteå käkat för några piller i år ! det går riktigt bra i år för dom svart gula, Undra hur det går i Super allsvenskan då. tror Skellefteå kommer komma långt iår.
Xcool85: Nej, vi får se. Att vi är starkare än i fjol känns givet och då slutade vi 3:a i KS. Men det är så mycket tillfälligheter och dagsform i KS, så det är svårt att tippa. Jag tror hur som helst att något av de allsvenska lagen kommer att slå ut ett elitserielag. Att elitlagen alltid sägs vara så mycket bättre än de allsvenska lagen får man ta lätt på. De senaste 10 åren så har det ändå i snitt åkt ut ett lag varje år.
Men först så gäller det naturligtvis att ta sig till KS, vilket kan vara nog så svårt som att spela bra där om man ser till Skellefteås historik.
Måste bara passa på att gratulera till en fin säsong, kom igen nu,raka vägen upp till Eliten? Verkar inte helt omöjligt,SSK tar ni i en eventuell kvalserie, MIF och Skellefte spelare Elitseriehockey nästa år
Mattias - 74: Ja, än så länge har han bara spelat 2 matcher så det är svårt att bedöma. I dessa matcher så har han dessutom spelat i det klart bättre laget och haft rätt lite att göra. Hur som helst har han gjort några kanoningripanden och kan också visa upp allsvenskans bästa räddningsprocent på 95,65%
På pluskontot: Ett assist, ett hån av Lövenklacken, en dubbel Saloräddning och en open-ice hit på Björklövens Jonas Hedberg.
Sean verkar i alla fall vara spektakulär. Återstår att se om han är den räddare vi behöver i jakten på elitserien.
Varför Waltin: Ja, det är nog en kombination av olika saker. Det har gått en hel del illasinnade rykten här uppe. Hur som helst är han lite av en nomad som egentligen aldrig spelar 2 år i samma lag och han går sina egna vägar både på och utanför planen. Hockeymässigt är han helt fantastisk. Har aldrig sett en spelare med bättre klubbteknik och större matchvinnaregenskaper. Han har egentligen allt för att vara en riktigt stor stjärna i elitserien om han var lite seriösare. Tyvärr verkar han inte ha lyft laget i matchen mot Lakers igår, så vi får väl se om han stannar säsongen ut nu när Rögle med största sannolikhet missar SA.
Åkerman: Tack för uppgiften. Om jag känner Tavve rätt så kommer han att låta den bästa målvakten få stå. Tycker Tavve att han ser en målvakt som har mer att ge så kommer han låta honom få stå så mycket som möjligt tills han får fram allt. Tjurig som få.
Vinst där så kan man sluta vara orolig ett tag.