Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Dynastiernas dynastiförenings guldresa

« · 1899515 · » Till forumet


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Blister Brigade:

minst sagt en utmaning. Kul för honom!

Det ska också bli intressant att följa duellen mellan dynastiernas gamle sportchef Lasse the Almighty J i SKA St Petersburg mot Qatars gamle sportchef flensis i div 1 laget Brooklyn Tigers juniorverksamhet. Det är ju där juniorerna från den egna kommunen hamnar.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
En sådan fin dag som denna tycker jag att vi alla ska skänka en tanke åt mannen med hockeyvärldens svåraste jobb; Ledins agent.

Nä men jag vill fortsätta spela ett år till, helst i KHL eller NLA.
Agenten: Ledin, det finns ingen intresserad.

Ok jag tar ett till år i SHL då, för det gick ju så bra ifjol.
Agenten: Ledin, det finns ingen intresserad.

Okej då, då tar vi allsvenskan, eller norska ligan kanske?
Agenten: Ledin, det finns ingen intresserad.

Division ett då?
Agenten: Ledin, det finns ingen intresserad.

Jag vill spela ett till år! Jag spelar gratis!
Agenten: Ledin, det finns ingen intresserad.

Jag spelar gratis och skrubbar latrinerna efter varje träning!
Agenten: Ledin, det finns ingen intresserad.

Det måste vara oerhört jobbigt att representera en sådan människa i sin yrkesroll. Skänk honom en tanke!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Tråkigt för Brynäs de missar Palushaj men jag kan inte släppa Gnomström.
Om vi här inne gissat rätt sitter grusarn på ett monsterkontrakt och om den kapats kanske de haft råd med Palushaj.
Hoppas de kopplar Granström med Palushaj i fortsättningen.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Men seriöst, nog måste vi haft pengar kvar att signa Palushaj om nu Örebro har det? Sjukt svagt av Lindgren faktiskt.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
ante08:
Jag har dålig koll men om jag får gissa tror jag Lindgren fått vår backsida billig men forwards har vi väl några dyra.
Olika lag har olika smak och Palushaj kanske vi inte alls gick efter.
Om det fattas 2 + Jimmie? hade det känts perfekt med en klar innan sommarn och spara en lucka till senare.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Minst sagt skumt att han går till Örebro. Snacka om menlöst lag. Pengar har de i överflöd pga den halvkriminelle Fahlander, men de har lika lite själ som Växköp.

Tråkigt för Brynäs, men de kan i alla fall trösta sig med att de har Gnomström och Mannberg under kontrakt.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Hur som, märklig värvning om det stämmer det Bengtzén säger. Örebros ekonomi är inte lysande och deras lagbygge imponerar inte. De skulle snarare behövt lägga dom pengarna på typ 2 hyfsade spelare. Kan bli riktigt jäkla fiasko det här... ska bli spännande att följa.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
ante08:

nog kan man alltid hoppas på ett fiasko, men inte till den grad att de snor sistaplatsen från Qatar.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: De har ju mycket bättre ekonomi än Skälleftä tack vare att de har mera publik. Visst stämmer väl det?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Duncan:

jag är lite osäker på vad du menar med bättre ekonomi? Örebro har väl inte bra ekonomi, utan tvärtom. Vi har däremot ett av de större egna kapitalet i hela serien, även om 2016/2017 var en katastrof.

De hade högre snitt än oss i serien, men slår vi ihop grundserie och slutspel hade vi 22 000 fler åskådare under säsongen.

Vi i dynastiernas behöver hitta nya sätt att få folk till arenan. Nu menar jag inte att fuska med siffrorna likt Qatar, utan på riktigt fundera på hur vi kan få folk till templet. Publiken har blivit både för bekväma och för bortskämda.

Jag är ingen marknadsföringsexpert, men det jag skulle spinna på är rivalitet, historia, gamla oförrätter. Bygga upp lite stämning. Från marknadsavdelningen alltså. När det är mot Brynäs kan man ju dra upp det här med 26 av 28 segrar eller vad det nu är. Mot Qatar, alla dessa överfall. Mot Timrå, när vi värvade Jonte Hedström. Mot Växköp, alla dessa spelare de köpt från oss. Frölunda, alla dessa domarskandaler. Sen när vi möter Örebro och Rögle (har ingen emot Rögle!) då kan vi sänka biljettpriserna något.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Ja Sm-guld till Martin Lundberg, Arvid Lundberg, sen Calof och Pesonen också.

Sen blev det VM-guld till Arvidsson, Adam Larsson, sen Klingberg.

Och nu då en Stanley Cup till Bäckström, han med farfar från Skellefteå.

7.25 guld blev årets skörd. Inte illa, massor av silvermedaljer också.

Det blir alltid ett gäng ädla metaller när dynastiernas är i farten! Japp!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Ja Pashushaj drar till Örebro och Brynäs är förgrymmade. Förstår det.

Men Brynäs ska inte glömma bort att de faktiskt har två stycken grymma kandidater till deras förstafemma, Gnomström och Mannberg. Vilken duo! Tredjelänken saknas där, och ska komma med ett litet tips till värvning: Per Ledin! En riktig poängkung som skulle passa in bra i "liret" i förstafemman.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Jag tycker ni ska överväga en flytt till Sala...

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
bisterfinnen:

7 SM-finaler på 8 år vs nåra futtiga poäng från kvalserien till division 1!

hihihihi ja jösses alltså!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Sala Miner Midgets!

Silver FTW 😂😂😂🤪




Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
{DansbandsHjon}:

Ja ni flyttar matcher till Vilhelmina. Damhockey! :-)

Ska ni inte flytta nåra dambasketmatcher också? Till Jokkmokk kanske? hihihihihihi!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Ja nu går man ju runt med en sån här oroskänsla i maggropen. Qatar håller på ta över fullständigt i övre norrland. På schemat är det visst Qatardamhockey i Vilhelmina och Qatardambasket i Jokkmokk. Uj uj uj!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Nu blir det äntligen lite stil på hockeyn i Sverige. Timrå är tillbaka!
Yes, yes, yes jublar alla något sånär insatta. Är säker på att också Skellefte-folket inser vilken kraft som väller in på arenorna nu när Timrå IK finns med!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Duncan:

Det känns faktiskt riktigt kul att ha upp er i finrummet.

När ni torskar mot oss, storögda på isen och läktaren, då kan ni trösta er med att det faktiskt var dynastiernas på andra sidan isen. :-)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Fördjävligt. Eller hur?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
bisterfinnen: Vill du inte att hockeyn skall utvecklas eller är det bara så att du är sur för att inte Modo klara av det?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Duncan: Jag är besviken, ledsen, bestört och arg att det blivit som det blivit. Många dåliga val och prioriteringar har lett till detta förfall.

Jag hoppas innerligt att vi tar oss tillbaka till finrummet men det är inte en väg kantad av silverskedar. Hårt jobb och uthållighet krävs.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
bisterfinnen:

Det är fördjävligt att hånas och djävlas över SM-silver när man själv är två poäng från kval till de riktiga lingonligorna, håller med dig där.

Som tur är har ni en granne vid namn Timrå som kan det här med att spela ishockey.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Jag ska påminna dig om det vid tillfälle, men du kommer sannolikt inte ha civilkuraget att visa dig då. Typisk medgångssupporter.

Högmod går före fall.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
bisterfinnen: Personligen så önskar jag verkligen MoDo i SHL. MoDo "hör hemma" där, men måste ju givetvis förtjäna det. Tjaffset som du och Yoda håller på med kring silver och harvande i HA bör ni sluta med nu. Bara tröttsamt läsa. Skicka PM till varandra istället...
För övrigt så är det lysande att Timrå återfinns i SHL, och nu är det MoDo som saknas! HataLöven kan gott stanna i HA eller i lägre divisioner som medioker farmarklubb till Lule :-)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Sofos:
Ja extra tråkigt med tanke på att båda herrarna är älskvärda personer!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Tarasov:

bisterfinnen har vid ett flertal tillfällen visat att han är en reko kille, inte minst när han höll sitt vad och skänkte pengar till Läkare utan gränser. Har inget emot honom. Han kan bara vara lite enerverande när han kommer in här och härjar efter att ha sänkt en flarra kosken mitt på ljusa dan. Tror mycket handlar om avundsjukan han som MoDoit känner gentemot dynastiernas, förstår honom där faktiskt. Men håller man på som honom måste man tåla svar på tal! Jag gör det! :-)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
-3.5 millar i år, och då har vi ”bara” 52 miljoner i eget kapital.

Men en besvikelse. Hur ska vi vända det här?

Kanske borde vi börja fuska och trixa med publiksiffrorna? Köpa in lite tjeckoslovaker till pojklagen och skola den i sarg ut?

Näe inga grejer jag tror på faktiskt. Det jag tycker vi ska göra, är att försöka hitta tillbax till det där norrlandsliret som påminner om sovjet på 80-talet, då kommer folket att vallfärda till templet igen.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Olimb klar för dynastiernas enligt Mr Madhawk.

Ja i 32 år har han vandrat på denna jord, tränat hårt, spelat hockey och kämpat. Och så nu på äldre dar så får han betalt för allt slit och ska nu få uppleva höjdpunkten i karriären.

Grattis Olimb! Välkommen till dynastiernas! Låt dom fundera!

Ungefär som en kampsportsintresserad som blir klar för att få bo, träna och leva med de mytomspunna Shaolinmunkarna.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Olimb nu officiellt klar för dynastiernas. Välkommen till Shaolintemplet i folkmun kallat för Dynastiernas Kraft Arena!

Sniff sniff, vad är det som luktar? Jo det är lukten av guld som sprider sig.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: olimb e en förbrukad indian! Trevlig kille som har sin bästa tid bakom sig! Väldigt glad att Frölunda visade kalla handen!

Mike.F

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Mike.F:

ni har inte plats för honom efter ni köpt in alla dessa ungdomar från dynastiernas kommun.

Han e inte en indijan från Jöttä-borrj, han e från Norge! ;-)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Östervåla, Morden Manitoba, Falköping, Kungälv, Piteå och 1 från Skellefteå!!!! Det är Frölundas nyförvärvs hemvister!! Vadå alla??
Tim Söderlund svider Yoda eller?
Frölunda ville verkligen inte ha Olimb eller Fäldt och det är jag tacksam för!! Värvningen av Olimb luktar snarare desperation än guld!!

Mike.F

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Mike.F:

Näe du, det luktar guld. Jag tror du är orolig, och förstår det.

Söderlund och Mustonen är båda två st dynastigrabbar även om de är byggda som Jöttä-borrjare.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Oulu!! Var exakt ligger det i Skellefteå? Rädd! nä varför då? Frölunda ser tyvärr sisådär ut och jag hoppas på 2 nya klasspelare men Skaik skrämmer verkligen inte! Ser ju otroligt svaga ut! Blir det ens slutspel??

Mike.F

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Mike.F:

lyssna när han pratar så hör du var han är ifrån!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Finland? Eller Tingsryd?

Mike.F

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Mike.F:

Han började spela i dynastiernas när han var 8 år gammal. Det hörs när han pratar.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Suttit och kollat Thomson Trophy 2.0 och tog slut bara se på. Bra upplägg och lätt att följa,fortsätt så.

Wingerli vann och ser stark ut.
Pratas mycket om centersidan men jag tror vi har bättre förspänt än många tror.
Linus L såg också stark ut.
Alm likaså.
PG naturligtvis men inte alla hemvändare ger det intrycket.
Norén imponerade.
Hedberg lite efter men ändå bra med, bör betyda han går mot sin bästa säsong med höjd fysisk status.

Tror det blir kanon med Tommy S och en mindre spretig trupp. Större lugn och harmoni både bland ledare och spelare.

Tycker vi har bästa laget på papperet redan och kan vi höja såna som Alm, de nya och de i utveckling tror jag vi blir svårslagna. Ungefär som innan svackan med 3 silver på 4 senaste åren.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Möller tvåa förresten och tror aldrig han varit så högt tidigare.
Måste kännas tryggt och inspirerande för killarna slita under landslags-Thompson.
Om man fortsätter se positivt tror jag Olimb får en nytändning i AIK, många får det, inte alla dock. Han är tre år yngre än Matt A ifjol och borde ha ett minst ett toppår i sig.
Alvarez slet också bra liksom Berglund, Pudas Adam P, Jocke m.fl.
Om man får gissa tror jag TS kommer blanda och rulla runt med formationerna en bra bit in i säsongen. Han pratade om större delaktighet och mer svårlästa.
För att återgå till centrarna tror jag alla fyra kommer prövas både högt och lågt.
Även forwards tycker jag ska testas runt för att undvika statiska läget vi hamnade i ifjol och de nya måste hitta kemi.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Håller med om bästa laget, he lukta guld!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
nils: Vill bara varna att om någon skriver kommentarer som refererar till etniska grupper så tas det bort.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Sofos: jo men man försöker ju bara att hålla samma nivå i sandlådan..............

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
nils:

för att vara tydlig, dynastiernas är Skellefteå AIK med 7 SM-finaler de senaste 8 åren. Inte IF Umeå Björklöven Lynx. De är jätte jätte dåliga och harvar i de lägre divisionerna. Du är inte värdig att vara här och skriva.


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
bisterfinnen:

Glad midsommar! :-)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
bisterfinnen:

Är det du på bilden? I så fall är din nacke grövre än min bröstkorg! :-)

Hoppas du fick njuta av din Tom! Hehe

« · 1899515 · »