Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Dynastiernas dynastiförenings guldresa

« · 1947342 · » Till forumet


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Det domarna hittade på var videobedömning fem minuter och tveksamt mål för indijanena, 3 st tvåor och ett straffslag.

Tyvärr är dynastiernas allmänt odynastiiga, värdelösa faktiskt, mjuka framför eget mål, veka avslut. Indijanena är klart bättre även utan domarhjälp när de flyger som flygekorrar när någon nuddar dem.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rytter:

Det är en jobbig match att se. Vi är smärtsamt dåliga, varenda skott går in, domarna är mutade. Vi är faktiskt helt värdelösa, bara typ tre gånger så bra som MoDo.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: ja 2 av 3 utv är kanske helt felaktiga (tycker båda tappar balansen men det är svårt att se) men straffslaget är solklart och målet är mål sen är det svårt att se från tv bilderna men mål är det!!
Ingen idé att dra några växlar av denna period då Skaik e för mjuka!!

Mike.F

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Hahahaha..måste skratta. Du har en mördande humor, det kan ingen ta ifrån dig.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
KulaShaker:

Men gå in på ditt eget forum och gnäll på modereringen nolla

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Är man så här utskåpade som vi är ikväll finns det bara en sak att göra enligt hockeyns handboll. Lämna en avskedspresent. Blåmärken och stygn.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Lystring lystring! Indijanena åker på en utvisning!!!!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: ja, det brukar hända sånt i hockey 👍

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Forsberg 1978:

Åk inte till Nordkorea då

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Nu åker jag hem. Har ingen sprit hemma och systemet är stängt, så nu blir det att äta ute på alkispuben och sen bälga tills jag stupar.

SÅ JÄVLA DÅLIGA! NOLL JÄVLA TÅGA, INTE EN PASS TILL RÄTT ADRESS, FRÖLUNDA ÄR DET BÄTTRE LAGET I SPEL 4-5.

Pinsam jävla insats. Nyttigt att få känna sig som en MoDo/Brynäs supporter.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf:

Näe jag var på matchen och nu ska jag bli full.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Ja det här var likblekt. Hade de sorg i laget?


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Varför tar du bort mina svar till yoda?

Kan du visa lite ryggrad och motivera och förklara vilken regel som man bryter mot?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rytter:

Du bryter mot ÖverRyttar-regeln. Vi vill inte ha ÖverRyttare utan finess, humor och stil med allsvenska kunskaper.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Forsberg 1978:

Näe, bara efter tunga förluster och glädjande vinster.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rytter:
Provokationer utan vettigt innehåll.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rytter:
Lögner och tråkig attityd.
Ingen respekt.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Skönt med någon som klarar att säga sanningen.

Alltså, med de bästa NHL-domarna hade ett helt överlägset Frölunda vunnit mot ett uselt dynastiernas. Domarnas insats har ingenting med resultatet att göra.

Men... domarna är så JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄVUUUUUULSKT dåliga att det finns inte. Igen! För 20:e matchen i rad. Det var fan ännu värre förra matchen, och hundrade matchen i rad borta mot indijanena.

Helt ärligt tycker jag vi ska slå en pling till de rumänska domarna. Jag tror de är bättre.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Ja ja ja såklart att det är domarnas fel när man förlorar så tycker ju alla.
Nu är det så att alla lag drabbas av dessa okunniga domare så då borde det ju jämna ut sig över 52 omgångar.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf:

Kan du läsa? Kan du tänka?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Såja...var nu inte på dåligt humör.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Sen har ju bovarnas favoritlag Qtar spelat match. Kovacs spelade i väntan på sin senaste dom, och fuskade in ett poäng som visade sig avgörande.

Qatar plockar alltså noll värdegrundpoäng då matchen slutade oavgjort efter full tid. När vi knäcker dem hemma så klättrar vi förbri dem i Yodas värdegrundstabell och Qatar hamnar du utanför en plats i värdegrundsslutspelet igen.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

så här dagen efter krossen känner jag mig lite orolig inför framtiden.

Ibalnd spelar man dåligt och förlorar. Ibland har man missflyt och förlorar en ganska jämn match med stora siffror.

Igår var Frölunda bra och dynastiernas var helt jävla värdelösa. Ingenting fungerade.

Indijanena filmar tills sig diverse utvisningar och domarna är sämst som vanligt. Vad gör vi? Moloket åker vi till båset med sänkt huvud. Var är protesterna? Var är vedergällningarna?

Djuse åker på en ful tackling i ryggen. Han kunde ha blivit svårt skadad. Lagkompisarna är där bredvid och knuffar lite lätt. Där ska det vara en högerkrok i fejjan, vi har ändå förlorat matchen. Killen ska sänkas rejält. Sådant ska kosta.

Vi spelar helt jävla värdelöst. Vad gör tränarna? De står som fågelholkar i båset. Det ska gastas, kastas vattenflaskor, skällas, fejjan ska vara röd.

Indijanena kommer i fart med sina kombinationer, spelar ut oss efter noter, vi är inte där och det duttas och petas. Hugg ner dem, tackla dem in i sargen, stå upp för laget och mosa. Ynkligt! Kolla vad som hände med Neymar när han klackar och fjantar runt på planen i franska ligan med ställningen 0-4, han blir manglad. Så ska idrott fungera.

Otroligt klen insats.Mjukt. Mentalt svagt, vi är inte redo när pucken släpps. Igen! Vi viker ned oss totalt. Igen!

Fan visa lite tåga! Det ser ut som vi vill förlora.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Väldigt kloka ord från Wikegård.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Det är värdegrunden. Dom unnar inte dig framgång.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Smutsiga Luleå på torsdag och Jensen borta sin sista då tänker jag lika bra köra en fulmatch där vi bara förstör och ser på när de inte vet vad de ska göra med pucken.
Sedan till helgen vill jag se nya AIK som börjar likna guldkandidat.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Efter slaget om little big horn nu senast så finns det inget annat än att gå in och göra en kanonmatch. Qatar är inte ett bra lag och vi brukar ha väldigt lätt mot dem. Jag räknar med tre stycken stensäkra poäng, och som bonus vill jag se dem skrapa en gentfinne av isen.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Trodde det var uppe i smutsiga Luleå på torsdag men hemma är det inte värdigt bara ta vara på misstag som Luleå gör även hemma, även mot bottenlag, även när de är serieledare.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Snart äre dags för favvoprogrammet på TVn: kross av liten gnetfinne!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Pigg start av dynastiernas.

Väldigt bra BP spel av Qatar, pressar som svin och inte en sekund av ro och bygga upp något spel.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Qatar får ett skott på mål. Efter nio minuter

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Och där har vi det andra, som går in. Såg inte otagbart ut.

Kovacs... som borde vara bakom lås och bom.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Ska.det bara en av dessa kvällar. Fint spel fram till friläge, insidan sv stolpen.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
9-3 skott på mål beskriver händelserna på ett bra sätt tycker jag, även om stolpen är duktig i Qatar.

Qatar är väldigt duktiga i spel framför eget mål och de har ett bra lagspel och en bra offervilja. Då måste vi matcha dem med offerviljan och kriga in på kassen för att ta stryk. Vi har haft ett par direktpass och då kommer de helt ut ur robotpositionerna. Nästa gång går den förhoppningsvis stolpe in, vi är klart bättre spelmässigt utan att briljera.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Alltså Qatar har så sjuk jävla bonnröta att det finns inte. Lundin igen, han lär ha mardrömmar ikväll.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Väldigt fin assist av Lundeström där

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
När man ser ett inzoomat klipp på den Emil Larsson då man ser blicken på honom... han ser helt tom ut i blicken. Som en död fisk ungefär. Jag tror faktiskt inte att det finns en hjärna i skallen där?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Tänker du försvara Djuse?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf:

Solklart matchstraff, hoppas det gick bra för Gustavsson. Tror inte Djuse menar att smälla skallen i sargkanten, men det blir konsekvensen. Dåligt spelsinne att fullfölja med full karriär där.

Kan ändå försvara Djuse för han vet att han gjort ett misstag och han ber också om ursäkt efter. Hockey går fort och ibland blir det fel.

Hoppas Gustavsson är ok, men han borde nog vila resten av matchen för det där var en riktig kyss. Om jag var tränare skulle han inte gå spela även om han ville.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Det där lär bli en avstängning eftersom det är vårdslöst spel med hög skaderisk.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Helt ärligt är jag inte den där gubben från Varberg. Han ska inte lida för Börjes perversa lekar. :-)

Blanda inte in honom är ni snälla, för jag är inte han.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Knäet såg ut att vika sig på Jimmie...kan vara korsbandet som rök där.

Eller så skar skridskon från lulespelaren till i längden?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Zappaholic:

... och Qatarpubliken buar och skriker filmare. Vissa saker förändras inte.

Ingen utvisning, ren otur, men än igen så beter de sig som idioter. Oerhört osportsligt.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Det hörde jag inte. Såg bara situationen...

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Zappaholic: tror han skar upp vaden, tyckte mig se blod på baksidan av damasken.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Eller: Häsenan avskuren. Slut på spelarkarriären skulle jag tro.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Zappaholic:

Är du seriös nu eller?

37-19 i skott är resultatet efter ett flertal i målramen, ännu en oturlig match efter dominant spel.

Sådan är idrotten och ibland biter man i det sura äpplet fast man förtjänade vindruvor och ost.

Däremot är Luleåklackens beteende inte ok när de hånar en uppenbart skadad spelare som leds av isen. Igen! Är det inte filmare så är det låt han dö.

Hockeyspelare riskerar liv och lem för att underhålla oss, och ett uns av respekt vore faktiskt på sin plats. Nu var det en oturshändelse och ingen skugga ska falla över Qatarbacken, men är det ett normalt beteende att skandera filmare eller låt han dö när motståndaren uppenbart är allvarligt skadad? Jag tycker det är vidrigt som fan, men är medveten om att jag tycker väldigt olika än resten av HS inom många områden.

Börje och Qatarfansen kan ta en stor svart beeeeep och varsamt smörja in den för att sen forcera in den i beeeeeep. Sen kan de sitta i bastun tillsammans i sann Qataranda och frusta tillsammans och ha sig.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Å saik fansen skrek filmare till Gustavsson efter Djuses matchstraff! Men det är väl bara fel åt ena hållet va?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Peter:

Gå nu och frusta i bastun och sluta ljug. Inte första gången ni gör bort er totalt. Jävligy svagt av AIK att och ledarskapet att inte lyfta fram detta med tanke på er historik i området.

« · 1947342 · »