Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

ES

« · 705488 · » Till forumet


Sv: ES
nek97raj:

Roland Stoltz värvades från IFK Luleå, ena delen i sammanslagningen som så småningom blev Luleå Hockey. Hans moderklubb är annars Överkalix IF.

Sv: ES
Åkerman: Det var bättre förr, då var AIK närmast självförsörjande: Hardy Nilsson & Åström, X:et Erixon, Johnny Forsman, Peter Helander, Göran Lindblom, Roland Stolz, Mikael Granstedt, för att bara nämna några.

Sv: ES
nek97raj: Ja, blir väl norra Västerbotten då. I södra Västerbotten finns det inte så mycket AIK-hjärta.

Men tyvärr finns det inte så många i förskingringen.

Jonte Hedström i Anaheim hoppas man på.
Johan Backlund i Leksand hoppades jag på, men han verkar inte så sugen.
Jocke Lindström i Columbus vill nog fortsätta försöka slå sig in i NHL.
Fredrik Warg fortsätter väl i Timrå.

Sen finns det väl rätt många till, men det är väl tveksamt om dessa tillför så mycket.

Sv: ES
nek97raj: Kanske det.

Annars har det ju fungerat bra med västernorrlänningar också! ;-)

Sv: ES
Gidde: Förvisso, men SAIK lär väl kunna spetsa till laget med Västerbottningar i förskingringen?

Sv: ES
nek97raj: Hmmm, får inte alla andra ES-lag också 18 miljoner då?

Sv: ES
Klinth: Ah, early days yet! Med 18 fräscha miljoner får SAIK ett slagkraftigt lag.

Sv: ES
Nu när det har sjunkt in så har jag bara en sak att säga: Grattis Magnus Wernblom. Den mannen är cool och en klar ES-profil. Men i övrigt? Jag vet int...

Sv: ES
elin: Bara att gratulera

Sv: ES
Anders i Budum: Är de läge med ett grattis, synes i FM arena.

Sv: ES
Åkerman: Se till och promota HS nu på Northpower så att det blir lite debatt.

Sv: ES
Då har ni nu åxå hamnat på rätt sida i HS! grattis!

Sv: ES
Varför debattera Frölunda och Färjestad?
Innerst inne är alla Skellefteå AIKare ändå.

Sv: ES

mattias - 74:
Då är transferfönstret stängt.


Sv: ES
Stigsson:

Inte skriftligt i så fall då! Men möter ni FBK i en final nån gång så skriver jag på under finalserien. Inga Problem :)

Sv: ES
Stigsson: Skall krydda mitt kontrakt ytterligare då :)

Sv: ES

mok: "Du kan få bli Frölundait om du vill :)"

Lägg ner nu! Jag har redan erbjudit Mattias ett kontrakt. ;-)


Sv: ES
mok:

I Finalen så skulle jag tippa på att 95 % av svenska folket är det..

Sv: ES
mattias - 74: Underbart att veta att det finns en Frölundait i dej med :)

Sv: ES
mok:

Det kommer jag var nu i finalen så :)

Sv: ES
mattias - 74: Du kan få bli Frölundait om du vill :)

Sv: ES
Åkerman:

VI ÄR TILLBAKA!!!!
Upp med den här gästboken under elitserierubriken nu!

Håller med dig. Ner med Leksand och SSK nu :)

Sv: ES
Bafucin: Sant att vi fick jobba för platsen. Det var väl heller inte en av AIKs bästa matcher för säsongen. Trycket och förväntningarna från staden har nog varit enormt tunga att bära under dessa år.
Men i stort sett gör ju de tidigare misslyckanden att det blev desto skönare i år.

Sedan vill jag rikta ett tack till matcharrangemanget och poliserna i Karlskoga. Väldigt bra bemötande.
Matchvärdarna kommer också fram i tredje och säger att det är helt OK för både polisen och Bofors IK om vi ville storma isen efter matchen. Detta trots varningar från vår klubbdirektör (som för övrigt också syntes på isen om man kontrollerar TV-bilderna)...

Väldigt trevligt bemötande. Hälsa och tacka om du har möjlighet.

Sv: ES
Åkerman: håller med,o skicka ner Leksingarna i allsvenska boken direkt!!

Sv: ES
Ja fy fan. Har inte sovit på fan 60 timmar nu och är hur pigg som helst.
Det här toppar det mesta...

Kul med alla gratulationer från supportrar från andra lag. Fint att se att vi är så pass respekterade och att folk i stort sett verkar unna oss det här.

VI ÄR TILLBAKA!!!!
Upp med den här gästboken under elitserierubriken nu!

Sv: ES
Grattis! Som smolk i glädjebägaren ger jag er högst 2-3 år innan det blir dags att nöta allsvenskt igen.

Kan nu bekänna att en "Skellefteå AIK - Jomenvisst!" dekal satt på farsan bil på 70-talet. På 80-talet blev han tråkad("..Jomensist!") och tog bort den/bytte bil.

Sv: ES
Ja man får väll Grattulera er till platsen i ES ska bli riktigt roligt faktiskt tycker jag :D

Sv: ES
GRATTIS, så var då även er ökenvandring till ända! Endast en som varit med om en liknande känsla kan föreställa sig euforin hos en SAIK-supporter idag.
Som Timråit har jag för alltid med mig känslorna den där vårvinterkvällen 2000 när Nyköping besegrats och ES-kontraktet var säkrat. För vår del tog det 18(!) långa och tröstlösa år....
Väl mött i e.on-arena i vinter! :-)

Sv: ES
Vill stämma in i gratulationerna till SAIK. Väldigt roligt att ha er i ES igen!

Det här har ni förtjänat...

Sv: ES

mattias - 74:

TACK Matte å tack alla andra, klart att vi ska stanna, har vi väntat i 16 år vore det väl fan också, trist tycker jag ändå att mitt "drömscenario" inte fick bli verklighet, men man kan ju inte få allt...


Sv: ES

Jag gillade Skellefteåsupportern som SVT intervjuade en stund efter matchen igår som drog till med den smått klassiska kommentaren.

"Vad säger man, vi är bäst när det gäller" ?!?

Snacka om att ha minne som en valnöt. :-)


Sv: ES
ETT STORT GRATTIS TILL ELITSERIEPLATSEN!!!

Väl mött nästa säsong.
Forza Timrå!

Sv: ES
skellefteå_elit: Stort GRATTIS till elitserieplatsen! Det är ni väl värda efter en strålande säsong.

Sv: ES

Karoliina:

Vilken LYCKA, vilken KÄNSLA, äntligen kan man sova normalt igen, äntligen kan man äta normalt igen, man svävar på små lätta moln bara. Att blötsnön bara vräker ner skiter jag fullständigt i, klarar att skotta flera ton idag!


Sv: ES
Bafucin: Tackar o bockar...men det jobbet var det verkligen värt =)

Sv: ES
Får stämma in i kören och önska er välkomna tillbaka till ES. Väl mött nästa säsong!

Sv: ES
Instämmer i gratulationskören! :)

Dessutom extra skönt att ni gick upp eftersom det finns så många fd. MoDo-spelare i laget ;-)

Sv: ES
Stort grattis! Var på tiden ;)

Sv: ES
Stort grattis! Var på tiden ;)

Sv: ES

MIK 7-1:
Man kan inte räkna kommunstorlekar då man jämför hockeylag, eftersom alla ser olika ut till både yta och geografi. Om man vill ha en anständig jämförelse använder man antingen tätortsbegreppet, eller en radie kring hockeylaget.

Eller så är Sundsvall av noll och intet betydelse för Timrå, eller närbelägna Fanlun/Borlänge helt värdelöst för Leksand.


Sv: ES
Välkomna in i fin rummet.
Alltid trevligt med lite nytt blod:)

Kickan: Jo det stämmer. lite fövånad att de inte har kommit upp tidigare.

Skelefteå är sverige 26:e folkrikaste kommun 2005, av ca 300.
Lite mindre än Karlstad och Södertälje.
Och lika stort som Luleå.

Leksand, Mora, Timrå och Ö-vik ligger på efterkälken.

Kanske är dax för Skellefteå att ta Luleås plats,
så vi kan få ha våra resurser ifred;)

Sv: ES
Kickan: Får väl också passa på att gratulera till ES platsen : )

Sv: ES
Pelle Borås: "Det finns ingen ort av Skellefteås storlek som på sikt kan överleva i ES - se på Leksand som långsamt håller på att dö."

Haha, det där var faktiskt rätt kul skrivet. Fast läser du på lite lär du snart konstatera att det finns en hel del nuvarande ES-lag från orter mindre än Skellefteå. Att jämföra Skellefteås storlek med t ex Leksands är ju humor på hög nivå. Däremot kan du ju jämföra med Luleå. Luleå och Skellefteå är ganska så exakt lika stora städer och alla vet vi ju att mitt LHF aldrig behövt ens kvala sig kvar sedan vi gick upp, så vad du menar med "på sikt" har jag svårt att förstå. 200 år?

Skellefteå har länge haft en omsättning i nivå med de ES-lag som haft lägst omsättning. Lägg därtill TV-pengarna och Skellefteå lär inte vara fattigast i ES kommande säsong.

Nåja, du är ju sydbottning så man ska väl inte kräva att du har koll. Visst bor ni i hyddor och är alla klädda i bastkjolar där i Sydbotten förresten? Ungefär som vi har fler isbjörnar än människor på gatorna i norr, ännu inte har sett det ni kallar bil utan åker släde dragen av renar till jobbet och vi allihop är jojkande lappar. De mest moderna av oss har dock upptäckt skotern.

Jaja.

Nu vågar jag säga det jag försökte säga men inte riktigt vågade för ett par dagar sedan eftersom man inte kan ta något för givet när det gäller Schtaan. Grattis Schtaan, och varmt välkomna till ES! Vi har saknat er.

Sv: ES
GRATTIS! Skönt att ha SAIK tillbaka i eliten igen. Där hör ni hemma!

Sv: ES
Stort grattis till platsen i ES!!!!!!
Skall bli riktigt kul att möta er nästa år oxå :-)
Fan vilken underbar kväll!!

Sv: ES
Äntligen!

Luleå, Skellefteå, MoDo, Timrå och Brynäs, ett pärlband att vackra klassiska lag i finrummet längs norrlandskusten, och ni är den lysande nyheten! (åsså Mora, då, inlandslag!)

Jag har önskat er det här så länge, tackar ni Peo, det gjorde vi!

Ni ska få så mycket spö av oss alla andra lag i höst ; )

Sv: ES
Metal Guru: Ler. Bara ler.

Sv: ES

nej, Karoliina:
nu vänder du dig mot fel förening. 


Sv: ES

Hallå 'skellefteå elit'! Grattis till uppryckning. Äntligen är vi elitseriesupporterkollegor! (har ni några bra spelare vi kan tänkas vilja norpa av er?)


Sv: ES
Hiskeligt mycket Grattis..............

Kul att mötas till hösten i Timrå....

« · 705488 · »