Precis, oj va viktiga poäng och riktigt nervöst blev det. Starkt av AIK vinna över ett bra Brynäs som verkar i bra form.
Dock känns det som det kommer skilja en hel del mellan lagen senare. Bulan brukar vara bra köra lagen på rött tills det blir soppatorsk.
Sedan måste jag helt ärligt säga jag i andra pausen gick in på swehockey för att kolla om Gunderson var med i line up och det var han i 1a par med Bertilsson.
Alltså kvällens insats... sen in med Pär Lindholm, Axel Holmström, Bud Holloway, Nisse Burström och Cumiskey... jösses!
Vi är jävligt bra även i år!
Det negativa jag kan komma på är att Marcus Pettersson är helt under isen just nu. Han är inte riktigt där. Han måste spela mer efter sin förmåga, använda hjärnan. Berglund spelar väl ok med ser ut att ha problem med tempot. Jag skulle vilja se mer av Anton Öhman som jag tycker är klart bäst i denna trio.
En jättebra match mellan två bra lag. Vi spelar kanon, men Brynäs kunde lika gärna ha vunnit. Ett rasande tempo, tuffa närkamper, inget fegspel, inga filmningar. En seger för hockeyn, och lite flyt att vi plockar tre pinnar även om vi inte har något att skämmas över.
Brynäs är ett jävligt bra lag i år. Ett topplag kan man lugnt säga. Ett roligt lag som spelar offensivt i högt tempo. Bra kvalitet rakt igenom och många som fintar och är aviga.
Hos oss är som vanligt Jocke, Möller dominanta, och även Pontus Petterström fortsätter med sitt storspel. Djuse är otroligt duktig också. Skulle gärna se en förlängning med Pontus Petterström redan nu. En evighetsmaskin och har knappt sett en forward som är bättre defensivt och spelar mer uppoffrande?
Zappaholic: Ivan kör modererandet men jag är forumledare. Jag är bara så less på AIK tugget. Vi vet vilken förening som var första AIK föreningen men vi kallar vårt lag AIK . Oj, 2-3! Tjoho.
Bra tempo och det är brynäs som tjänar på att det skruvas upp, ju snabbare det går och ju högre Brynäs kan kliva ju mer slarvar SAIK och bjuder på lägen i egen zon.
Det är verkligen inte som tidigare då SAIK var laget som tjänade på att tempot skruvades upp. Gör nästan ont att se #8 i egen zon.
{7827}: Ja, ni har steppat upp efter första där ni såg darriga och vilsna ut. Ni verkar ändå vara klart på G nu när era ledande spelare börjar röra på sig efter skador. Ni blir farliga även den här säsongen, om det nu är nån vettig hockeyintresserad bedömare som trott nåt annat. Om det nu är SAIK du talar om, du skrev AIK och dom spelar väl i AS? ;-) Hur som; en bra och rolig match mellan två lag som vill framåt...
Om det hade vart exakt samma match och det hade stått 2-12 med samma målchanser... Då hade Råttio och Marcus Petterson vart jämnbra, hade förstått då att du kunde ha pratat om ett hypotetiskt 2-2 scenario
Håller inte riktigt med. Holloway är mer opolerad med sin"klubba", en dark horse i sammanhanget är Johan Forsberg i Qatar, i alla fall enligt Flashback! ;-)
{7804}: Jo, har läst en hel del såna artiklar och jag tycker de är sådär. Plus/minus är svårbedömt men en bättre indikation än att bara räkna offensiva poäng som du gör.
det har aldrig rått nåra tvivel att du är en forumpolis och allmän ordningsman, men jag kan ärligt säga att du har mer respekt från mig nu än innan pga ditt yrkesutövande.
det folk glömmer bort är att avsaknaden av de värsta kortsiktiga spenderarfasonerna (ibland kallat för köpmani) ligger som grund till att vi lirat SM-final 6 säsonger i rad.
I detta läge nu med skador, dåligt självförtroende och stundoms hackande spel är det däremot såklart rätt att plocka in FRÄLSAREN Bud Holloway!
Zappaholic: nog tusan har AIK råd men PA är snål. Han tänker varje dag på hur nära klubben var konkurs och kommer aldrig att äventyra en stark ekonomi före spetsvärvningar. I grunden tänker han rätt men det kan gå till överdrift också. Tror på en back kommer men marknaden är tunn?
Blister Brigade: Det skulle ha låtit likadant :) Bud hade varit en mycket rimligare värvning för Luleå, som har det hyfsat bra ställt på målvakts- och backsidan men är i behov av några nya forwards. Jag hade personligen gillat att se Bud i Luleå då han varit en duktig poänggörare tidigare i sin karriär iaf. Han är däremot långt ifrån någon Holmström-typ som utnyttjar alla sina kilon på ett bra sätt. Återstår att se om han gör en Jocke Lindström eller en Lehtonen. Jag tror tyvärr på det första alternativet :P
Starkt av AIK vinna över ett bra Brynäs som verkar i bra form.
Dock känns det som det kommer skilja en hel del mellan lagen senare.
Bulan brukar vara bra köra lagen på rött tills det blir soppatorsk.
Sedan måste jag helt ärligt säga jag i andra pausen gick in på swehockey för att kolla om Gunderson var med i line up och det var han i 1a par med Bertilsson.