Rögle ikväll och jag kollade faktiskt stora delar av Rögle-Qatar igår. Nu ska jag vara snäll och börja med lite beröm för Qatar. De såg ut ha bra stämning i laget,alla kämpade,alla visste sina positioner och roller.
Rögle kanske något skickligare lag men oerhört ineffektiva. Lassinannti var bra men många trubbiga avslut.
Wallmark hade en patenterad filmning och fejkade skada? efter ha åkt in i sargen efter ha lagt sig. Även om killen är västerbottning måste jag säga han uppför sig skamligt numer. Umebo samt lärt sig en hel del av Ledin är rimliga förklaringar.
Qatars många flytsegrar har säkert bidragit till den positiva stämningen. Rajala,flickan Harju och någon till såg fortfarande tveksamma ut och några i laget inser nog att de är överskattade i nuläget. Sylvegård,Hedman åker bara runt och smäller på och det gör dom bra.
Något är fel i Rögle ändå. Ganska bra spelare och hyfsat spel men ofta konstigt bleka både framåt och bakåt.
Skandal Urbom får 3+1! Henrion ser ut filma också. Helt ofattbart. Nu måste väl en juniorback kallas upp misstänker jag när Urbom missar hela veckan. Vem det än blir blir det intressant.
BGJ: Petterström tillbaka verkar det som . Juniorerna fick kanske ledigt idag efter turnen. Anton Lindholm tycker jag det lät som lite längre,kanske sträckning.
Mera matcher nu ett tag och då hinns väl inte lika mycket fys med = bättre matcher tror jag. Uj vad städat det är nuförtiden inne på Qatarsidan,bra! Inte den gamla stilen med lögner och förtal av det mesta som hade med Skellefteå AIK att göra.
På tal om juniorer. Om Urbom blir avstängd kanske det öppnar upp för Filip Berglund. Han verkar lovande och förekommer ofta i protokollet. Rightare och storväxt men AIK kanske vill vara försiktiga. Är det någon som vet mer vad det är för typ av spelare. Som Petter Granberg,Alm eller Heed?
BGJ: Ohlsson lät som dag för dag. Tim Söderlund verkar ha gjort det bra i helgen och han vill man se mer av. Petterström hittar jag ingen förklaring. Rögle på tisdag ska väl tända AIK om inte annat för Modos bästa.
{7804}: att vi har borta 4 spelare (5 me pesonen) gör givetvis en inverkan. och att man hade 4 helt nya kedjor inverkar oxå. Att vi sen inte varit på hugget på slutet motsäger jag inte. men man kan inte förringa faktorerna jag räknade upp heller.
vi var dåliga ikväll igen, och har vart väldigt dåliga en tid nu. Knappt en passning rätt. Samma visa med Frölunda som torskade mot Rögle tidigare, och nu ikväll åker man på dyngtorsk med 5-0.
Jag tror som sagt att det beror på samma anledning. Det är inte nu vi behöver vara som bäst, utan vi kommer att sluta 1a och 2a och ha fördel av hemmaplan i kvart och semi. Det är min profetia, och jag varnar dig: jag brukar ha rätt!
Schas tillbaks till er köpesida där du kan debattera med den mammondyrkande maniske 24h klipp-och-klistra gnetaren!
{7804}: Hihihi, den solklara förlusten mot oss svider ännu tydligen och efter den matchen har ni tydligen tappat allt. Gå nu och lägg dig och betänk att om inte KHK gjort 2 självmål hade ni blivit helt utan poäng idag. Att läsa kommentarerna i Norran är njutbart minst sagt, tvivlen betr saik breder ut sig ibland den breda massan. Mammondyrkarna i saikledningen borde nog öppna börsen istället för att vaxa delfinen tittandes på senaste kontoutdraget, hihihihihihihihi. Eller är Lasse bara förbannad för att han blivit stoppad tjäna miljarder i Sovjet och jävlas?
oroa dig inte DansbandHjon. Efter att ni åkt ut i kvart eller åkt på dyngstryk mot oss, så kommer ni i sedvanlig ordning att få köpa in någon av våra rejects. Så att ni faktiskt får in någon norrländsk spelare i köpetruppen.
tycker att vi har vart under isen en längre tid. Vi var usla mot MoDo men vann pga av att de tamefan inte kan göra mål. Sen har det fortsatt med samma visa, även om vi vinner enkelt mot Växjö som var väldigt dåliga. Det har vart dålig kvalité i nästan varenda match, från båda lagen, de senaste omgångarna, förutom Linköping som är bra och Qatar som gör en grym tredjeperiod. Uselt passningsspel från vår sida i varenda match förutom mot Växjö.
För mig är det ganska uppenbart att vi är duktigt nedtränade för tillfället, precis som Barbro skriver. En lyx vi kan ta oss då vi och Frölunda är de klart skickligaste lagen som kommer att sluta etta och tvåa. Precis som när Bolt joggar de sista 20 meterna i semifinalen. Även Frölunda är under isen nu, av exakt samma orsak. Även Yohan "the beast" Blake joggade in på semifinalen innan han tog silvermedaljen i OS.
{7827}: sen Bör man komma ihåg att vi har borta ytterligare 3 spelare jämfört med förra matchen. Jimmie, Sebbe O och Anton L. plus då Pontus sen före förra matchen. (pesonen räknar jag inte in då han redan varit borta ett tag.)
Självklart bör vi ändå kunna vinna en sån här match. men att vi har borta så många måste bli kännbart även för ett lag som oss.. Sen att det var i princip 4 nya kedjor gör även sitt. Nu urskuldar det ju inte resultatet helt men bör ändå tas i beaktning. och lägg där till att vi har haft en nästan otrolig streak med nästan bara vinster sedan Oktober.. Någon gång kommer det en svacka. så är det.. bara ta nya tag och hoppas att laget steppar upp igen. kan vara en tung träningsperiod inblandad oxå.
Zappaholic: Jo, nog har ni det också. Lite livligare hos er :-). Kalle Kattspya verkar vara den mest positive? Jag tror också att Brynäs studsar tillbaka. Topp 4 har jag ju sagt hela tiden.
{7827}: Visst är det så!! Men dom har antagligen fått sitt gnällande i modersmjölken så inte mkt att göra.
Helt ok att få vara besviken en dag som denna då spelarna öppnar upp för det iåmd sitt beteende. Samtidigt förlorar vi senast mot ett LHC som får varje studs med sig i den matchen. Detta LHC kör idag över serieledarna fullständigt. Är inte nu vi ska ha vår formtopp och är det något jag är trygg med så är det vår förmåga att vara bäst när det verkligen gäller.
Men med det sagt förväntar jag mig en skärseldsvarm hårtork på bla Urbom och Zacke efter dagens match. Enda spelaren som får godkänt är Svensson trots att även han blandade och gav.
Xtravaganskaja: Tycker också att luleåsidan fokuserar för mycket på domarna. Oavsett om de vinner eller inte så är det fel på domarna. Läste också i NP-forum. Oj så många medgångssupportrar det finns. Det jag kan hålla med en del kritiker är att jag också anser att vi ofta nuförtiden spelar för fantasilöst och förutsägbart. Och, vi har för många gnuggare i laget och för få målgörare. Är Lasse på hugget? Nja, vete tusan. Han kan vara sur på klubben.
Zappaholic: Vi var sämre och egentligen inte ens värda 1p. Vi har dom senaste åren alltid varit inne i en fas där det ser ut såhär spelmässigt. Skillnaden har varit att huvudet i alla fall hängt med när kroppen svikit tidigare , idag skämmer vi ut oss vilket inte är ok, vi skämmer dock inte ut oss i närheten av vissa Luledårar här på sidan samt visar klass när vi inte skyller ifrån oss på diverse 'zebror' och annat oväsentligt.
{7827}: Gillar inte att hänga ut enskilda spelare. Men om der inte vore för Urboms 'meltdown' i 1a perioden hade vi avgjort matchen där. Efter förta 10 min är matchen helt deras. Vi ska vara mkt glada att vi tog 1p på Frölunda en kväll som denna. Vi är helt klart i vår tuffaste tränings fas för säsomgem men ändå ingen ursäkt för detta urusla beteende.
{7804}: Oj då torsk idag igen och denna gång mot bottenlagenans bottenlag. Nej det här var inte bra och jag börjar allvarligt bli orolig för er och för Norrlandshockeys framtid. Now 11p and counting.......
Ja, är det den hårda träningen som även gör att killarna är sura och arga och drar på sig sånna utvisningar? Får hoppas detta är en tillfällig svacka för så här vinner vi inga slutspelsmatcher. Enda glädjeämnet är att Linköping piskade upp Frölunda.
{7827}: Det är nog bara acceptera även om det svider AIK kör med sin planering gällande träning. Är nog helt rätt ändå köra på med ett vinnande koncept.
man blir förbannad över liret vi bjuder på. Det påminner om Qatars förra hemmamatch mot "kronan". Alltså, det mammondyrkande fakelaget Qatar som lirar i plastiga Kööp Arena som måste vara byggt direkt ovanpå helvetets portar? De bjuder på en parodi till hockey.
Som vi gör ikväll än så länge. Mest stök och bök, och gneta.
Vi backar hela gatan hem till egen zon och vi gnetar. Vi backar hela gatan hem till egen zon och vi gnetar.
Måste börja med att säga det var oerhört glädjande Modo tog tre poäng igår och såg så spelglada ut. Man har ju kritiserat Modo ganska hårt länge för deras galna nordamerikanska satsning och nu kändes det som utrensningen av Lapierre men även Wilson börjat ge frukt. Roligt när det går bättre för Modo när de tar steg mot mer hemvävt.
Tunn trupp idag. Arvid L kanske måste köra forward så det blir fyra hela kedjor och tre backpar. Hoppas AIK studsar tillbaka som efter förra plattmatchen mot Qatar. Är orolig ändå,inte för kapaciteten men mer för det känns som laget i år är extra fokuserade på slutspel och är så trygga att dom vet det ordnar sig och därför ser ut slarva vissa matcher. Det här är säkert en match som kan kittla givmildheten också. Tänk vilken hallelujastämning AIK skulle bjuda på om KHK lyckas med ett mirakel och vinner över giganten. Wallson o co måste försöka få laget förstå de gör KHK en större tjänst om de bjuder på en hockeylektion än tre poäng och plattmatch.
Xtravaganskaja: Oj vad de trycker på återfall. Ska erkännas jag inte har superkoll på motiveringarna men är det inte ganska ofta man INTE nämner det här med tidigare bestraffningar?
Ska bli extra intressant höra Robin Jacobssons dom nu.
"Förseelsen har skett i en kampsituation och är enligt nämnden av lindrig karaktär. Förseelsen har därför ett i grunden lågt straffvärde. Nämnden beaktar emellertid i skärpande riktning att Jimmie Ericsson i oktober 2015 stängdes av nio matcher för en huvudtackling. Det rör sig alltså nu om återfall", skriver nämnden bland annat.
Haha ok känns väl som dom flesta normala personer uppfattat det hela,var som jag skrev tidigare kampsituationer mellan dessa spelare matchen igenom. Det märkliga är att om inte en tidigare avstängning varit aktuell hade detta fall inte ens tagits upp.
Som tur är kan vi alltid +a på våran juniorstatistik när det kommer till speltid:)
själva förseelsen är väl ett par snäpp mildare än den som Köpsjö-Varakas delade ut på en knästående Martin Lundberg i fjolårets final, då satt ju Lärking där i situationsrummet och friade efter match, men nu var det visst värt att anmäla?
Jag tycker att det ska vara 5 minuter ifall man crosscheckar en motståndare upp mot ansiktet eller halsen. Man behöver inte vara Einstein för att lista ut att det kan leda till en allvarlig skada på strupe, nacke, käke etc.
Men det kan såklart hända i stridens hetta att man försöker knuffa någon i bröstet i striden framför kassen, och när det är en ståtlig man som guld-Jimmie som knuffar tillbaka på en halvdvärg som köpe-Billins så är det lätt att den tar illa. Men ändå 5 minuter i min bok. Tyvärr så är det då andra förseelsen på kort till för vår kapten, och då blir det 4-5 matcher.
hockey_21: Respekt!! Visar på karaktär att kunna se förbi sin egna bild av en enskild spelare. Själv gillar jag Jimmie men gillar inte vad han gjorde i det aktuella läget. Han måste vara en gris för att vara bra. Men sen får man inte var hur grisig som helst. Därför mkt bra att få synpunkter från mer neutrala personer.
Ok tack för infon Yoda!! Hade missat att det funkade så! Så enda chansen att han ska unvika en längre avstängning är alltså att helt bli friad? Eller förstår jag fel nu?
Om detta är fallet blir detta hyfsat tveksamt. Kommer vara otaliga liknande situationer i ett kommande slutspel och lätt hänt att en spelare då missar en hel "runda" Men med det sagt ska dessa grejer bort från sporten.
Svårt läge enligt mig. Inte snyggt på nåt sätt men definitivt inte 4a matcher.
Vore intressant att höra vad andra supportrar säger om situationen. Får hoppas nån från Modo boken eller Brynäsboken tar sig tid och ger sin "input"
{7804}: Dom var på varann hela matchen vilket gör att jag tror du får fel. Håller däremot med dig att det sista tilltaget var väldigt onödigt. Tror dock inte det kommer rendera i 4-5 matcher då klubborna för ofta är uppe i ansiktet runt målet oavsett match. Skulle säga 1+1 men osvuret är alltid bäst i dessa fall. Synd då Jimmie varit en av dom bättre spelarna och verkligen visat attydid.(denna gången fel attityd) Tror han hade 10p på 8 matcher innan gårdagens misär.
Hoppas Sofos får rätt att det blir åka av i nästa match:)
Ser att guld-Jimmie blitt anmäld till DP. Av Lärking såklart.
I detta fall tar han däremot rätt beslut. Väldigt fult gjort av guld-Jimmie när han crossar köpe-Billins rätt upp mot ansiktet.
Tyvärr kan vi nog räkna med en längre avstängning, typ 4-5 matcher. Inte för att förseelsen är så jäkla farlig, men för att Jimmie tidigare under säsong haft en lång avstängning.
Synd, och onödigt gjort då laget behöver honom på isen.
{7804}: Oj så fult! Robin är "hjärndöd" och han jobbar verkligen för att få sina motspelare bokstavligen hjärndöda. Som sagt, länken nedan för tacklingen på Bellemare 2013. Få se om Sanny skriver en lång krönika om hur tacklingen var rätt och riktig och det var bara otur att Kim blev skadad.
{7603}: Jag var ju på arenan igår, och redan på värmningen såg man att det här går inte bra. Slappt och håglöst och ofokuserat. Det var ju samma sak som matchen mot Luelå, dubbelpass träningar dagarna innan match. De har säkert en plan med dessa hårda träningar, men jag hoppas verkligen inte att det blir som i fjolårets slutspelsserie, då var AIK för nedtränade. Visst, det blev bättre i andra perioden, men även om de lyckades då hålla tempot uppe så satt passen ändå inte bra, de var slut i huvudet helt enkelt. Karlskrona kommer att få lida för denna förlust tror jag.
Lite synd om Aho som hade en dålig kväll i sin comeback. Potentialen finns ju där men han måste tvätta bort lite av ungdomens oförstånd och det kommer han att göra!
{7804}: Det såg segt ut. Alltid när norran har lite svag bevakning vissa veckor är det som de verkar missa laget kört extra hårt. Såg då inte ut som de hade lätta ben.
Eller så är det en katt och råtta lek ungefär som i cykel när två har lämnat klungan och ingen vill dra. Frölunda AIK turas ju om i ledningen och i helgen måste vi ju ta tre mot KHK och tre mot Rögle på tisdag men Frölunda får svårt mot HV tror jag.
Många som var riktigt dåliga igår. Zackrisson gick inte att känna igen, usel, Aho bjuder på ett mål som han brukar göra ibland. Har sett att Hanses får kritik men då kan de inte ha sett matchen, vilket av målen skulle han ha räddat? Dåligt och vekt backspel, dåligt tempo, svaga passningar förutom i andra perioden.
Robin Jacobsson väger 100 kg och är dålig, klumpig, ful och långsam, och därmed blir han en livsfara för sina motståndare. Väldigt ful smäll rakt i skallen, igen.
Nu ska jag vara snäll och börja med lite beröm för Qatar. De såg ut ha bra stämning i laget,alla kämpade,alla visste sina positioner och roller.
Rögle kanske något skickligare lag men oerhört ineffektiva. Lassinannti var bra men många trubbiga avslut.
Wallmark hade en patenterad filmning och fejkade skada? efter ha åkt in i sargen efter ha lagt sig. Även om killen är västerbottning måste jag säga han uppför sig skamligt numer. Umebo samt lärt sig en hel del av Ledin är rimliga förklaringar.
Qatars många flytsegrar har säkert bidragit till den positiva stämningen. Rajala,flickan Harju och någon till såg fortfarande tveksamma ut och några i laget inser nog att de är överskattade i nuläget.
Sylvegård,Hedman åker bara runt och smäller på och det gör dom bra.
Något är fel i Rögle ändå. Ganska bra spelare och hyfsat spel men ofta konstigt bleka både framåt och bakåt.