{7827}: Håller med!! Mkt starkt. Får passa på att gratulera Nisse och Rödin.
Vi har har haft många MVP sista åren och gläds åt en back2back i 'Salming award' Nisse är verkligen komplett och har så många bra år kvar om han bara får vara skadefri. Hoppas han starka offensiv och poängskörd fortsätter in i slutspelet. Skönt att det verkar bra med Svensson.
Känslan är riktigt bra. Hoppas förstås Örebro vinner imorgon,riktigt slarvigt av dom att tappa en 2-0 ledning (som hade kunnat vara större)
Så vi håller tummarna för Örebro och Brynäs imorgon. Tror Brynäs kan vinna om dom orkar hålla skridskoåkningen uppe. Men DIF känns starkare. Tror även DIF byter 'keeper' då Tellqvist var darrig och släppte kopiöst med lätta returer.
Tippar 2-2 efter full tid. Får även gå mot strömmen och tippa att Örebro vinner . Kenta får ut Max imorgon är min känsla.
nej men det var Jobas Fahlman som hittade på allt om flensis! Han skrek ju Svinjävla REGEL! :-)
Skillnaden mellan Qatar och Skellefteå AIK är inte bara den där defensiva muren med sargutdunkarmedley och bisvärm framför den egna kasen vs norrlandslir, teknik, kreativitet.
Utan också att vi fostrar spelare, utvecklar spelare, kör ett långsiktigt tänk och bidrar till svensk hockey. Qatar köper in nytt varje år, har knappt en spelare ur egna led, människor är endast utbytbara handelsvaror, ett nummer, en valuta, ingen långsiktighet, inte bidra utan endast parasitera på mindre föreningar. Jag brukar kalla det för mammondyrkan.
Att kalla Qatar för en rival är väl att ta i. Svårt att vara rival med någon som man är så jävla överlägsen på alla plan. Löven är vår verkliga rival, men de är ju ännu sämre t om. Själv ser jag Frölunda som vår rival. Det är just nu det enda laget som kan mäta sig med oss, och jag är övertygad om att våra spelare känner samma sak. Att lira mot Qatar, MoDo, Brynäs är ju som att stjäla godis från ett barn och inget man är stolt över om man lyckas med, däremot att slå Frölunda är en riktig utmaning. Så känner då jag.
En del här är ju starka ogillare av Luleå Hockey. Det är inte jag. Visst älskar jag när AIK vinner mot dem men jag anser inte att Luleå är ondskan persionfierad. Jag inte ett fan av Osten, av flera anledningar men främst för att han rasist. Att han skrek svinjävla regel istället för svinjävla n*g*r är det ingen normalbegåvad person som tror på.
Men, jag tror att föreningen Luleå hockey är helt okey. De tror på vad de gör som alla andra. Det jag och andra gör är ju att man retar sig på supportrar, och visst det går åt båda hållen. Jag tycker vissa Luleåfans är puckos och de tycker detsamma om oss, inget konstigt med det. Men Tänk också om Luleå kunde ta Skuggan Nilsson eller Rönngren som sportchef? Respekt. Osten... Näe, han går fetbort. Rasist och utan farstu. Jämför Osten med LJ, vilken skillnad i klass. Hursomhelst, även om jag då säger detta så vill jag att det går bra för Luleå. Det handlar både om värnandet kring norrlandslagen, men även att de representerar nånting annat än vad AIK gör. AIK är puckinnehav, kreativitet, snabba spel, snabba skridskor, ett lag som är bättre än summan av individerna, modern ishockey, föredöme som förening, osv, men Luleå är mera kraft, pang på, helvettessatanperkelä, utmedpuckfan, och det behövs också och jag tycker det är kul att vi har ett lag i Norrland som har det. Lycka till Luleå men ni kommer att få spö om ni möter AIK i slutspelet.
{7827}: Viktigt att inte tappa för mkt tunga pjäser!!:) Kan även meddela att mkt talar för att Wallsson är klar:) Trovärdiga rykten säger att han känner att han har mkt kvar att ge i AIK och trivs utmärkt i staden och att det funkar bra med familj och närheten till Kiruna och naturen. Hoppas verkligen att Klockare blir GM då han är extremt omtyckt av spelarna och har en relation till alla som lämnat genom åren. Hade fungerat som en utmärkt brygga mellan spelarna och tränarna. Är en lagomt lågmäld person och bra med media. Verkar analytiskt lagd.
Zappaholic: Beroende på hur man räknar spelade vi med 10 juniorer mot Örebro i matchen innan. Men då var tex Aho med och jag skulle säga att 6-7 av dom 10 juniorerna i själva verket är ordinarie juniorer. Nu försöker smutskastare få det att låta som vi helt plötsligt tar in 10 nya juniorer. Ett billigt sätt att plocka poänger baserade på missvisande fakta.
Så media och andra med dålig koll red sen vidare på Örebro matchen och våra "10" juniorer in i HV matchen.
Hyfsat förtydligat från min sida och lämnar nu detta för fokus på er match och OT:)
ignorera honom, jag har förklarat att vi gör en bra match och att det var Ersberg som räddade ett desperat kämpande lag som var spelmässigt underlägsna, alltså förklarat 3+ gånger. Strunta i idioten, han vill bara gnabbas, retas och leta fel för att han spoonar med herr förlorar-Börje ful som stryk.
Men nu låter det ju som du har koll? Vilka skulle vi spelat i sista matchen menar du? Har du ens kollat vår laguppställning i länken jag skickade?
Aho låg hemma i feber. Men han är ju och andra sidan junior så var väl tur för oss att vi inte spelade honom:) Jimmie var tillbaka,Lundberg var tillbaka,Mackan stod i kassen.
Visst vi vilade Pesonen men är övertygad att du är medveten om hans långa skade frånvaro och att han kanske behövde vila. Många spelare har småskador vid denna tidpunkt på säsongen. Kolla bara hos er med tex Pudas. Ibland kanske man chansar,ibland kanske man vilar.
Nja Zappa om du sett matchen mot vår mot HV är jag inte lika säker att det låtit som det gör. Visst vet du att Ersberg räddade 39 skott!?
Xtravaganskaja: Helt ärligt så skrev jag mitt inlägg om tio juniorer efter Yoda berättat att ni matchat tio junisar de två sista matcherna. Det var för att reta lite gallfeber på honom...så nej, jag läste inget om antalet junisar för det var inte så intressant.
Ni får matcha hur ni vill. Lag har en skyldighet att ställa sina bästa lag på isen och ställer man upp med juniorer och vilar ordinarie spelare så gör man fel. Men så gör alla lag. Ni torskade två onödiga matcher som ni borde vunnit. Vi fick två bortamatcher istället för två hemmamatcher på grund av det. Å andra sidan kunde vi vunnit våra matcher själva...
Har du alltså inte läst dom uppgifterna på annat håll? Ärligt nu? Som jag sagt tidigare får du gärna kritisera oss gärna och hårt. Men gör det med stil och med sanning.
Har blivit menlöst att skriva på detta forum då det ljugs så extremt.
Såklart mkt tråkigt.
Lycka till i 3e!!
Mkt bra period av er i 2a och Terry var riktigt bra.
nu tar jag och knäpper en pilsner Barbro. Pschhhh! Tack för allt Barbro.
Nästan inga gränser vilken förlorare han är stackarn. Blir å rikta in sig på damhockeyn tycker då jag, vara där och trängas på läktarn - han tar då ganska stor plats kan man då lugnt påstå, och förstår att han inte riktigt ryms på riktig hockey eller passar in i vanliga sociala sammanhang.
Xtravaganskaja: Uppgiften om tio juniorer kommer ju från ert eget led. Från Yoda. Det var de uppgifterna jag bemötte. Om nu han, som själv tittade på matchen, och utger sig själv att ha koll på SAIK, ja då får man väl tro på de uppgifterna...
Så då var det väl Yoda du kallar åsna och lögnare.
En av dom mest patetiska saker jag vet är sorgliga lögnare. Sista tiden har det gnällts över att vi ställde upp med 10 juniorer i matchen mot HV:)
Hur var det egentligen med det!?:)
Ska Ohlson , Holmström , wingerli och Pettersson räknas in eller ut? Med tanke på att spelarna varit mer eller mindre ordinarie sista halvan av säsongen!:)
Men för att vara snäll med åsnorna (lögnarna) så räknar vi en även våra ordinarie juniorer i ekvationen.
Nu kommer personer som endast är intresserade att smutskasta och ljuga ändå inte orka 'klicka' sig vidare på länken då dom inte är intresserade av sanningen.
Så jag fyller väl i och berättar att det totala antalet juniorer i matchen var hela 6 st:)
Haha att folk orkar leka i denna sandlåda. Agendan att smutskasta AIK är såpass låg och fylld med lögner att det sedan länge blivit tragikomiskt. Men så blir det enligt Tage när det gått varvet runt.
Min 6-åriga grabb har ärligt en mer utv mognad än många på forumet.
jag visade ett klipp och frågade om hon tyckte snubben var attraktiv, och hon började skratta. På bilden nu senaste från damhockeyn... ja han ser då inte direkt undernärd ut om man säger så. Rätt så white trash om du frågar mig, men å andra sidan spelar utseendet inte så stor roll när det handlar om att klippa och klistra! hihihihi!
{7804}: Som du vet har jag trott på DIF länge,långe och anser att det är en kombination av ett mkt bra DIF och ett ovanligt dåligt och ängsligt Brynäs ikväll. Hoppas Brynäs kan döda DIFs PP till att börja med för att sen göra nästa mål. Men sanningen är nog att DIF är för bra.
Tror även Frölunda kommer slås ut av DIF i kvarten.
fanken också att de ska vara så jävulskt dåliga. Inte en chans att vi får chansen att möta dem i kvarten nu. Riktigt jäkla synd. Hoppas att de inte lägger sig för att slippa oss?
{7804}: Klassiskt utseende i Qatar,det där grottlika alkisutseendet som endast de ratade kvinnorna försöker stå ut med. Fråga diamanten din om hon skulle vilja mysa med killen.
{7804}: Savage har ju humor men eftersom du är totalt befriad från ens ett uns av förmågan att få andra att dra på smilbanden så begriper du ju i princip ingenting av det han skriver utan du bara fortsätter vräka ur dig illaluktande illa författade bokstavsrader med spyor utan substans.
Jag tycker att det är fint att Börje Gnestadius hittat tillbaka till sitt klippa och klistra inne hos Qatars bok.
Det här med att klippa och klistra är ju lite av hans grej. Han klipper och klistrar andras grejer och låtsas att han är kreativ. Han sitter där i Gnesta och gnetar på. En och annan b-roll i reklamfilm, men mestadels försörjer han sig på att klippa och klistra filmer. Jag har hört att det blir en hel del kisstyska läderfilmer sent fram på småtimmarna, förklarar en del. :-)
{7804}: Alltid kul att du är så lättstött när man retas lite.
Du skriva om hockey? Säg till när du skriver ett rent hockeyrelaterat inlägg utan påhopp på spelare eller ledare i andra lag. Jag har väntat några år nu!
Deppig dag men J 20 vann då borta mot Qatar med 6-2
I podden pratar man också om Möller och Jocke L och dom är inne på samma linje som en själv att allting tyder på de kommer. Jag börjar få för mig det är typ minst 95% chans.
Zappaholic: Snyft... AIK är de ondaste och dumma och gör allt för att sabba. Det finns alltid en tanke på att förstöra... för nån. Du glömmer även att det är 52 matcher i serien. Att vila spelare i tidigare matcher i serien har säkert påverkat de matcherna också och poängen i dem. Att det upprör dig så mycket att AIK vilar spelare inför slutspelet och kommer hit och insinuerar det till osportsligt uppträdande är ju löjligt. Ja, det kanske påverkade utgången av matchen, vem vet, men så vadå? AIK har i högsta grad påverkat serien och poängen för alla andra lag tack vare sina 37 vinster och 15 förluster. Brynäs vann 25 och förlorade 27. Med ditt resonemang anser jag då att AIK gjort sin plikt 12 gånger mer än Brynäs. Men det är ju kul att du anser att AIK inte vann tillräckligt många matcher utan borde ha vunnit 1-2 till. Ja, det var dåligt, 37 vinster var för lite, vi får hoppas på 40 vinster nästa säsong. Koncentrera dig på Brynäs mot Dif. Ni har en bra chans. Tror det gagnar AIK om ni vinner, vi har svårare för Djurgården.
{7804}: Jaja, bla bla bla junisar. Grejen är att ni vilade spelare inför slutspelet. Inget konstigt med det förutom att ni inte ställer ert bästa lag på isen vilket gör att det påverkar lagen som fajtas om placeringar. Precis som luleås målvaktsgrej gjorde igår.