Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen

SHL 2015/2016

Sv: SHL 2015/2016
{7804}: Orkade inte läsa så mycket av ditt svar då du började bla bla bla hört det förut i mitt huvud av ditt hjärnslöa och upprepande innehåll. Tycker fortfarande att de där 10 miljonerna spermierna och åderpålar i tvåan du surrat om hör hemma hos dig och Farbror Barbro. Länge sedan jag sett ett sådant kärlekspar som er två. Inget fel med bromance men ni drar det lite för långt och skyddar varandra oavsett hur jäkla illa ni beter er. Är väl klart man börjar misstänka att det sker något bakom dörrarna mellan er då din båtflykting till fru sover :)

Pitebon Blister Brigade, 50% Quissling, 50% människa, försöker resonera med de förtappade. På ett skämtsamt sätt, med rätt jargong.

Ja, hur står det till egentligen? Hur mycket köpelag är genetligen Qatar. Det är inte lätt att spela en tuff idrott som hockey på en ort med så synnerligen veka individer som ingenmansland. Så är det faktiskt.

Tittar vi då igenom HELA laguppställningen så hittar vi då

Sprattelgubben Fabricius

En mästare på att ej komma med i matchprotokollet! Men har sitt eget lilla fisksprattelsätt att ändå kunna fälla avgörandet i viktiga matcher: oprovocerat ramla ihop på isen och sprattla likt en nypimplad Röding! Han är ju ändå en norrbottning, även om andra norrbottiningar brukar hävda att Fabricus måste vara adopterad eller nåt?

gamnacken Harjunen

Införrapportet, uppsnack, spelarna kommer in på isen, pucken släpps och Harjunen torskar första tek, efter denna motgång så blir det 60 minuter gamnacke. Har troligtvis SHLs längsta hals, så den syns verkligen! Kaptensmaterial?

Oskarsson (eller Oscarsson?)

Osäker på stavningen eftersom jag aldrig ett tröjnumret på isen, men inste så konstigt då den inkvoterade indianaren snittar 4 sekunders istid per match, vilket är rätt så underligt med tanke på plusminus på -47?

Jag så Lassinaninen

Ytterligare en målis som följt dvärg-skolan utlärd av Myllys och Gusten Törnqvist - vilka jävla namn! Specialarn är släppa skott i insida av stolpen och ribban..

Och sen var resten inköpta! Dvs 99% av matchprotokollet.

Precis som Blister påpekar så köptes Johan Forsberg och Janne Sandström från Skellefteå eftersom de inte platsade hos oss. Men även FILIP Gustavsson och Lucas Wallmark inhämtades från vår andrahandssortering.

Vad betyder ovan? Jo, det betyder att Qatar har köpt in fler spelare från vår soptipp än de har fostrat egna spelare i a-laget! Det är ju fakta!

Daddeh:

ett bra försök att dra igång ett gnabb Daddeh. Tyvärr misslyckas du som vanligt, och du är inte en värdig meningsmotståndare likt Börje Gnestadius faktiskt ibland är. Det är lite som Skellefteå AIK mot Qatar Rebels, och med tanke på hur mycket vi smiskar upp Qatar mammondyrkande köpe a-lag så torde du inse att det skiljer en 4 5 divisioner. Utan att vara otrevlig, mer som ett konstaterande.

Några synpunkter:

du antyder om sexuella relationer och "medjuckande". Du förstår själv inte att detta blir lite syftningsfel så att säga, men ditt ex borde nog kunna förklara att ett "motjuckande" nog skulle vara bättre även om du själv aldrig märkte skillnaden? Men klandrar inte dig för dina försök Daddeh, det viktigaste är att man gör sitt bästa.

"ni är som Adolf och Hitler hihihihihihihihi visst var jag lika rolig som Schyffert nu? Väx upp pajasar!"

här har jag lite svårt att tyda vad du egentligen menar? Kopiera mitt signaturhånflin, kasta in nazisttvillingar med namn Adolf och Hitler, personangrepp och uppmaningar att vara mer mogna och vuxna? Jag tycker att det är ganska rörigt Daddeh. Du verkar vara en rätt splittrad person?

Men det viktigaste är såklart att du är nöjd. Sprattelgubben Fabricius, gamnacken Harjunen och sen var det väl Oskarsson på 0 minuter, alla spelade de en tongivande roll ikväll i grisfesten! Nej men inte är Qatar ett mammondyrkande köpelag, knappt någon inköpt där, mycket stolthet i den föreningen! hihihihi!

{7804}: Kan inte bara ni två betala för ett hotellrum? Det är så uppenbart att ni är som gjorda för varandra. Kan inte finnas två såna jävla idioter som någonsin passat lika bra för varandra så håll om varandra och gå hela steget. Få det ur systemet bara och låt oss andra vettiga, normala människor slippa detta eviga medjuckande ni håller på med i detta forum. Kan dra ett skämt här också helt i Yoda/Sven Sewage/Sten-Georgs stil o vad mer du nu kallat dig själv genom dina år av trollade....ni är som Adolf och Hitler hihihihihihihihi visst var jag lika rolig som Schyffert nu? Väx upp pajasar!

{7603}:

vad fan förväntar du dig? Du slår på Qatar - Färjestad på TVn. Du visste innan att det skulle bli sådär tjuren Ferdinands kompisar som skrinnar och stångar sargen i 60 minuter utan tillstymmelse till spel, teknik, passning, lir, och så blir du besviken?

Imorgon är en nyckelmatch för oss. Knäpper vi dem på bortaplan till 2-0 lär det bli en väääääääldigt jobbig uppförsbacke, en golgatavandring för dem så att säga.

Nu vill jag ha tillbaka tre timmar av mitt liv.
Slösade bort dom på Qatar-FBK som bjöd på gammelhockey utan tempo.

Synd FBK la ner efter första perioden som var primitiv.
När FBK spelade hockey var dom överlägsna.

Ingen normal hockeyälskare kan uppskatta Qatars hockeymord.
Qatar är en skam för svensk hockey.
Qatar orkade en period. Smart taktik...Smart hockey...hahahaha

Imorgon är vi tillbaka till 2016. Då blir det åka av.
Det var inte bättre förr.

Det blev fel. "Det är SM-final!" skulle vara "det är SM-slutspel".

Det kopplar fel i hjärnan när jag skriver något ärligt eller neutralt om Qatar och hockey i allmänhet, förlåt, ovan situation.

Usch vilken jävla grisfest. Det slashas, huggs, grisas, bufflas efter avblåsning,snackas goja, noll finess, men knappt tre passningar i rad till egen spelare under 60 minuter hockey. Qatar försöker med alla knep, sportsliga som osportsliga, jag mötte Lassinantinen var visst skadad och tränaren går ut med att han ska stå över, fast han spelar såklart. Flensis sitter där på pressläktaren och skriker furiöst "objection, jag överklagar, svinjävla REGEL" bara av farten finnan en situation ens dyker upp.

Ovan hade jag tänkt skriva, oj jag råkade visst skriva det ändå av ren reflex :-)

Det jag egentligen tänker det är:

oj vad glest det är på läktarna!

Nu ska jag inte klaga på Qatar som har fler åskådare än oss själva (men mindre folk ändå om ni förstår vad jag menar?). Men jag blir orolig nu. Vad i helvittes? Det är SM-final! VAKNA!

Alltså Skellefteåborna är ett sällsynt snålt släkte, och lägger man på 20 jävla spänn på biljettpriset så sitter snåljåparna där hemma istället. Men tror inte att det bara är ekonomiska orsaker. Kanske lätt att säga när man själv är höginkomsttagare och när man utan problem kan köpa säsongskort till familjen, men för mig har det med intresset att göra. Är man intresserad är ett par tusenlappar över ett år ingenting. Själv bor jag i Sörland, men hade sett varenda match live på hemmaplan med familjen om jag hade möjlighet, de tvingas ändå se mig sitta och skrika på TVn i värsta flensis-stil var och varannan kväll, och säkert skulle de tycka att det var roligare att se skiten på plats.

Är intresset för hockey såhär svagt? Beröm till fansen som går på arenorna och stödjer sitt lag, har inget att klaga på inramningen från klackar och övriga som gör sitt bästa.

Asså, Frölunda skrapar ihop 8000 på hemmaplan mot antagonisten från huvudstan, Djurgårn. Asså hur många bor i Västra Götaland, typ 1.5 miljoner.

Är man en del i ett utdöende släkte?

Vi som gillar hockey måste ta oss några funderare hur vi skulle kunna skapa tryck inom hockeyn igen? Som när man var liten. Jag gillar fotboll också, men när jag ser allsvenskan i fotboll så känns det inte som fotboll. Knalla iväg bollen och spring efter, noll teknik, ett par terränglöpare som tjongar och springer efter och tacklas och tar en bra taktiskt position. Jämför man med Premier League, La Liga, Bundesliga, så är det inte en division under, utan 2 eller 3. Tittar vi däremot på SHL så är det väldigt duktiga idrottsmän som håller en hög internationell klass. Vi är bland de bästa ligorna i hela jävla världen, det är atleter som är skickliga i allt det de gör. Samtidigt, spelar IFK Göteborg mot Djurgården i en avgörande serie, nog fan är det mer än 8000 åskådare trots att underhållningen ligger på en tiondel.

Skellefteå AIK mot HV, två lag som verkligen bjuder upp till dans, med ett årtiondes historia av fula matcher, dramatik, bittra förluster, hård men ärlig kamp och gnabb, sköna överkörningar, jävligt roliga matcher fan varenda en där den där Petralisuk eller vad han nu hette ska stå där och flänna ut, då kommer det 4500. Helt jävla otroligt!

Qatar mot Färjestad, tidernas jävla grisfest, då kommer det 5300 fast det såg väääldigt glest ut på TVn. Hamstern kommer in och köper storstjärna efter storstjärna, man går till slutspel, och det kommer 5300?

Är man en sån där Bandy-supporter, Edsbyn, Sandviken (de är SAIK!), Villa-Lidköping etc. Inget illa mot Bandy, det är väldigt duktiga killar, en genuin sport i Sverige. Men det är fan inte samma sak som hockey eftersom hockey är på liv och död. Eller är hockey samma sak som Bandy numera?

Jag fattar ingenting. Är man en sån där omodern världsfrånvänd typ som ska stå där med en termos och titta på en sport som ingen bryr sig om?

Näe, nu blir det att fira med en pint White Russian. Skellefteå AIK, halleluja!

Hur gick det i riksserien förresten?

En bra match av oss. Bra intensitet, hårt jobb, finess och fantasi och ett fantastiskt box play. Första 10 tycker jag HV är minst lika bra, men efter det när vi fått lite blodtillförsel till benen, då är det ett lag på banan. Kommentatorerna ligger såklart lite på HVs sida då de är underdogen, men det är faktiskt klasskillnad.

Många som är bra ikväll. Norman, herregud vilken spelare. Helt jävla omöjligt att NHL scouterna kan missa denna spelare som är så jävulskt bra och inte har någon svaghet, teknisk, vindsnabb, hårdjobbare, stark defensiv, smart, stark i kroppen. Calof var fan överallt, en avid och lurig måltjuv som dessutom backcheckar hårdast i laget. P Lindholm spelar som han väger 110 kg. Heed, vilken kyla, vilket skott, vilka passningar. Svensson, hockeyvärldens Zlatan, likt Zlatan inte kan göra ett fult mål kan Mackan inte göra en ful räddning, helvittes vilka jäkla räddningar han gör ikväll! Samtliga BP spelar är sjukt jävla bra, framför allt Petterström som har växlat upp på slutet.

Det man kan klaga på ikväll är slarvet i egen zon. Inte att vi är överkreativa och ibland spelar fast oss själva, det får man leva med när vi har vår spelstil, utan rent och skärt slarv när vi schabblar och bjuder på chanser. Dessutom har vi VÄLDIGT otur med domsluten. Herregud! Vi äger pucken och för spelet, det är hakning, fasthållning, slashing, fasthållning av klubban mest hela tiden, och sen ett pet tillbaka, utvisning direkt. Men bättre att domarna får en sådan här match nu är när det är jämnare. Utviningsstatistiken ikväll är ett skämt med tanke på vad som hände på isen. Petterström = one man army!

HV är bättre än vad de visade ikväll. Höjer de sig på hemmaplan krävs att vi spelar mer koncentrerat i egen zon och undviker klumpiga utvisningar, spelar vi lika bra i resten av momenten som ikväll, då kommer HV att få det svårt om vi inte bjuder på frilägen och gratis PP.

Blister Brigade: Kämpebra! Så bra! Måste ringa hem nu.

Fan va kul att slutspelet är igång, 11 vinster till då! :-)

{7827}: Hm rätt länge kvar av matchen... Bara inte det blir grinigt nu och vi åker på nån skada bara för att HV vill markera inför nästa match

{7827}: 6-1 :) nu är det klart

Blister Brigade: jo ser för fullt

{7827}: Har du fått nån bild? För nu går det bra!

Norman! Ridå HV härligt!!

Blister Brigade: Calof! Nu tar vi dom!

Blir nog inte godkänt men vi hade halva HV i kassen! :)

{7804}: Shit vilken räddning av svensson! Hahaha

{7827}:

Wallsons tramtalk:

Vi nöter ned dem i andra, och tar betalt i tredje.

Me like

{7827}: Rätt skönt att ha fått in 2 puckar kanske sätter det lite myror i skallen på deras målis ☺

Blister Brigade: Ok! Ska snart checka in på hotell i Oslo. Ska koppla upp min padda och se om jag får in livekanalerna.

{7827}:

Lite trevande inledning vilket inte är konstigt efter ett uppehåll.

Norman-Lindholm-Calof ser jävla pigga och rappa ut. Lindholm är en helt annan spelare nu jämfört med första halvan av säsongen

{7827}: Väldigt jämnt på isen och hv är nog lite piggare och dom har så klart allt att vinna, Tim känns rätt hett hos oss

Blister Brigade: På resa i Norge. Missar matchen tyvärr. Vilka hos oss ser pigga ut?

2-1! HV spelar dock riktigt bra

Ack, fort var det kvitterat

Yes!! Nu börjar det! 😏

{7804}:
En annan har bara rödvin hemma men måste avstå på veckorna.

Tänkte lämna plats för Zappa hoppa in och kommentera men hen har kanske loggat ut för ett långt sommarlov.

Ja jag är också orolig. Känns som det kan bli vad som helst första matchen. Antingen är HV trögstartade eller så gasar dom hårt för att bli lättare tas med efter ett par matcher.

Lite orolig för kvällens batalj. Det kommer att bli ett sjöslag som så ofta mot HV. Jesuslirarna såg grymma ut mot Örebro, och har matchtempo som vi saknar. De kommer och checka och pressa högt direkt från nedsläpp, och det är viktigt att vi är på tårna. Hoppas vi går in i paus utan att ligga under med flera mål, klarar vi det tror jag vi vinner. De har Gud på sin sida, men vi har hockeygudarna.

Är grymt laddad. Har bunkrat upp med ett par flak finöl från Östeuropa, ett par flaggor av Spaniens finaste Riojaviner, Absolut+Kahlua+mjölk, popcorn, salta pinnar, dillchips, ja har inhandlat allt viktigt för maximal trivsel i slutspelstider.

Funderar att sätta upp en lapp i trapphuset: OBS Ring ej snuten, det är slutspelshockey på TVn i lägenhet x.

Sörlänningarna har inte samma passion när det kommer till hockey, inte frugan heller som inte fattar hur man kan bli så förbannad och skrika på TVn.

Hoppas på ett långt slutspel igen.

Uppe i Qatar, den destruktiva onda sidan, där är man livrädd för målvaktsfronten. Man har ingen målis, förutom den från Skellefteå inhämtade supertalangen Filip Gustavsson. Lassinantinen simulerar skada så att laget ska få en chans att kravla sig förbi kvarten, men det krävs nog ett mirakel? Denna kvartsfinal mellan ligans två grisigaste lag kan utvecklas till årtusendets grisfest.

{7603}:

Det är så jäkla vackert med Star Wars team av norran! Mamma mia vilket vinnargäng och vilken magnifik tidning Norran är. Man ryser! Kan det sluta på något annat sätt än SM-guld? Jag tror inte det. Den goda sinnan brukar vinna, och kraften och hockeygudarna är med oss.

Skellefteå AIK varvar upp.
Med stil och finess helt i Yoda Marklunds smak och nästan så man kan ana Yoda har påverkat kommer det hela bli ett slag.

Det handlar om de goda mot de onda.

Det handlar om rättvisa och vilket lag som är rättmätiga innehavare av guldet.

Guldet har varit på vift och nu ska det hem!

Bara lite kort om Bulan. Har egentligen slutat skriva om karln men nu i sillytider händer viktiga saker.

Om man tar en tränare som Bulan,vilka signaler skickar han?
Tror säkert han kan skrämma igång många lag under match men som tränare?

Alla vet han gillar en enkel hockey. Kämpa järnet och helst inga krusiduller.

Hans mentalitet tror jag definitivt gillas av Westerholmare eller Blomqvisttyper. Enkla äldre som tål jargongen.

Yngre talanger eller äldre spelskickliga flyr ju en sån som Bulan.
Man vet det handlar inte om utveckling utan taktiken lär man sig på en kafferast och resten handlar om att slita från match ett för att sedan få soppatorsk efter jul.

Precis som lagen han påverkat tidigare.

Sakta men säkert förvandlas Brynäs till odynamiskt statiskt förutsägbart oattraktivt lag som förmodligen inte åker ur men i princip är förutbestämda och chanslösa på framgångar.

Kommer det framgångar är dom inget värda ändå för det har handlat om en hockey ingen vill se,ingen minns,få vill spela och ingen hyllar.

Har bara hastigt läst igenom vad som håller på hända i Brynäs.

Alltså alla mina varningsklockor går igång och slämtar för fullt!

Har ingen anledning överdriva för jag ogillar inte Brynäs men det ser ut som Bulans närvaro börjar slå igenom och det tror jag är en mycket farlig väg som dessutom är en återvändsgränd. En jävligt enformig tråkig återvändsgränd.

Brodecki,Lööke?,Olden,Nörstebö verkar vara talanger som möglat och lämnar.

Rautio ryktas in!!
Tidigare Mannberg.

Nu har jag gjort mitt och varnat men Rautio in är inte sista men en viktig spik i kistan.
Rautio?!
Vilka signaler skickar Rautio!?
-Hej jag är en sån där spik i kistan.

Ulf-Ture: Du förlöjligar bara dig själv genom att försöka gå runt den fakta som presenteras för dig....

{M.Lemmmiöx}:

Den skotträdde Anders "Sållet" Nillson är NHLs näst sämste målvakt, och vi hittar honom på plats 72 i statistiken. Det är allt.

Markus Svensson är SHLs bästa målvakt enligt viss statistik och enligt expertisen. Det är också fakta.

Det blev som jag tippade. Sållet Nilsson i botten, Markus Svensson och Skellefteå AIK i toppen. Man hade man rätt igen.

{7804}: Tyvärr vann han lite felaktigt då det fanns målisar bättre än honom.....och ja, självklart var det en gissning om Sållet Svenssons stat eftersom han inte ens spelar, och mest troligt aldrig kommer att få spela så mkt i NHL då han högst är en ok målvakt men inte mer.
Skillnaden är att du gissar och ljuger om det mesta, och annan fakta är, även om du vägrar inse det, att Anders Nilsson har haft en betydligt mer framgångsrik karriär än Sållet Svennson redan nu trots att han är 6 år yngre....och Nilsson har dessutom blivit utsedd till KHLs bästa målvakt, KHL du vet världens näst bästa hockeyliga, med fina 93,6% i grundserie och 93,5% i slutspel och det är betydligt mer att ståta med än Honken Trophy.
Det är fakta det :D

{M.Lemmmiöx}:

Sanningen och faktan är faktiskt att den skotträdde Sållet kommer in och får under 90% och rasar till den näst sämste målvakten i hela ligan enligt statistiken. Det är fakta. Det var ju det jag sa hela tiden, han e kass! Dina subjektiva gissningar om Markus Svensson är inte fakta utan påståenden från dig. Markus Svensson vann ju som bekant Honken Trophy och blev utnämnde till SHLs bästa målvakt. Det är också fakta. En tung titel till Mackan.

{7804}: Nu håller vi oss till fakta,,,,St Louis börjar med den annars så suveräne målvakten Jake Allen som i kombination med ett till synes för dagen omotiverat försvar samt lite oflyt släpper in 4 av 13 skott (76,5%) efter halva matchen....då får Anders komma in och gör en bra match, de två mål han släpper in går inte att göra så mkt åt (två frilägen), han tar 12 av 14 skott (85,7%), ingen bra stat så, men han är bättre än den annars suveräna Jake Allen. Sista målet för Calgary i öppen kasse.
Vad hade Markus Sållet Svensson mäktat med...kanske 50%, med en hel del tur :D
Nu tar vi och håller oss till fakta, eller hur?

Den skotträdde målvakten Anders ”Sållet” Nilsson får chansen mellan stolparna. Vad händer? Jo, han gör det han brukar: han aktar sig för puckarna och får 80% någonting.

Därmed sjunker han förbi Anti Niemi i räddningsprocent i botten, och alltså är han nu näst sämst av samtliga målvakter i ligan som fått stå 20 matcher eller mer. Endast Johan Hiller kvar att passera i den absoluta botten.

Vad händer nu? Fast i AHL/EHCL? Chans att bli sämst i hela ligan? Vad som än händer så kommer då jag att gotta mig åt faktumet.

Mina tips till slutspelet då:

Skellefteå - HV 4-0

Frölunda - Djurgårn 4-0

Linköping - Växjö 4-2

Qatar - Färjestad 0-4

Semi:

Skellefteå - Färjestad 4-0

Frölunda - Linköping 4-0

Final:

Skellefteå - Frölunda 4-3

Sen i Riksserien så tror jag att Munksu... Qatar vinner mot Linköping. Håller faktiskt tummarna där för Qatar så att flensis ska hitta ett kryphål för att behålla jobbet. Ja men vi vann ju SM-guld! hihihihi!

{7603}:

här har du en trailer om zappaholics liv Barbro.

Jag postade den här texten på Brynäs forum så kopierar in den här så att du får beskåda den Barbro.

Jag tycker att ni ska ta bättre hand om era socialt utslagna/mentalt handikappade i Gävle. Just nu springer det omkring 2 stycken dårar som kallar sig "zappaholic" samt "kula shaker" på andra lags forum och sprider dynga. Misstänker flitigt droganvändande och sen har det nog slagit slint på dessa herrar? Tänk er själv två stycken spritt språngande nakna galningar som springer zick zack över E4an. De borde kedjas fast någonstans så att ni slipper skämmas. Checka in filmen Idioterna med Lars von Trier om ni är osäkra på uppförandet.

Zappaholic: Nej, de målar ju upp sitt eget falsarium till världsbild och använder det som referensram, då blir man ju ganska chanslös. Kanske döljer det sig en/två försupna lokalpolitiker bakom nicken. De visar ju uppenbara psykopattecken och är dessutom helt ryggradslösa.

Ja då blir det HV i kvarten.

En svår motståndare värd att respekteras, även om vi såklart ska fokusera på den egna prestationen då vi är det bättre laget. HV spelar med mycket energi och med mycket stake, som ett lag med mycket hår på bröstet. Som jag ser det så är de lite ojämna, men när det kuggar i för dem är det ett duktigt lag - speciellt på hemmaplan.

Det som kommer att fälla avgörandet är att vi ställer upp med 20 spelare med utspridd istid där alla trampar i gasen i botten från första nedsläpp tills serien är slut. Tror inte att HV orkar stå emot en serie över 7 mot denna Sovjetiska traktor. Dessutom har de lite tungfotade backar som lär få problem mot våra virvelvindar som snurrar runt i offensiv zon.

Mitt tips: 4-0

KulaShaker: Diskussioner med två nedsupna rättshaverister som Stefan och Krister går tyvärr inte att vinna. Det du kan trösta dig med är att de inte ser någon hockey och således inte vet vad de pratar om.

{7603}:

en riktig kärring är ju faktiskt i underdrift Barbro.

Den jag tänker på är chief Wiggums son Ralph, du vet Simpsons. Den där lille ungen som är sängvätare och skvallrar till fröken stup i kvarten.

{7804}: Nu gör du mig förvånad, jag trodde att Barbro var Skellefteåsuporter och det laget är väl inte dåligt?

« · 1736748 · »