"First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win."
Det där har man ju som Skellefteåsupporter fått gå igenom. Problemet som jag ser det är att vi vann, vi vann, vi vann, men du lever i det förgångna och tycks tro att vi fortfarande är i stadium 2 och 3, men dessa passerades för flera år sedan! ;-)
Såg nyss KulaShaker varit inne i Färjestadsboken i fredags, lipat efter förstärkning och klagat på det saknas moderator i denna bok! Bland det pinsammaste man sett här på HS.
KulaShaker måste vara dagisfröken eller manlig bibliotekarie som inte alls tolererar fasoner.
Sparka nedåt? Omöjligt att inte göra det iofs när man är supporter till Skellefteå AIK.
Ingen som klagar på Yoda när han varnar för den mörka sidan, på Gandalf när han bekämpar Mordors horder. Historien gav Sokrates rätt när han stod upp för förnuftet, samt Hans och Sophi Scholl ses idag som hjältar fast i dåtid var de statens fiender nummer ett. På samma sätt kommer det att bli för mig och Barbro.
{7603}: Med pudla, syftar du då till talesättet "att göra en pudel"? Det skulle då vara intressant att veta vilken innebörd du lägger i det. Jag har inte backat från min ståndpunkt på något sätt utan tycker även fortsättningsvis att ni är ett j...a pack. Nu kan jag väl skriva ni utan att någon annan än FB och Yoda känner sig träffade, för alla andra har väl flytt boken.
{7804}: Att konstant sparka nedåt under namnet Yoda Gör dig till en falsk profet! men utöver det uppskattar jag dina konstanta försök att provocera, du är lite som hockeysnacks Ladygaga. Hon i sin köttdräkt och du i dina 4 citat. ge alldrig upp Ihr Kampf broder!! till sist, stefan utan Krister är lika mycket mycket humor som Yoda marklund utan Farbror barbro, så ta vara på varandra!
Trevligt se KulaShaker pudla med några neutrala kommentarer efter sitt fullständiga sammanbrott på fyllan i fredags.
"Skämmes ta mig fan pack!!" lät det då.
HV har man sen gammalt stor respekt för.
DIF vet jag inte om det är nåt fel på. Ifjol la dom sig helt platt i playin mot Qatar och nu imponerar dom inte. Säcken verkar inte kunna trigga dom.
Tänker på Lasse J och efter 8 år förstår man han vill prova något annat. Dessutom börjar man ana cirkeln är sluten när det gäller truppen och fabriken. Förmodligen helt rätt tidpunkt lämna över stafettpinnen.
Visst har det återvänt spelare tidigare men nu lutar det åt att vi återser yngre 90-talister framöver.
Då blir det nästan lite självgående även om många kloka beslut måste fattas i fortsättningen också. Kanske kommer det handla mycket om att elda på de underifrån och verkligen ge utrymme,bereda plats. Samtidigt ta några svåra obekväma beslut då kanske inte alla eventuella hemvändare ryms.
Som det heter i årets slutspelslåt "vi stannar aldrig"
En liten genomgång av våra juniorlag som är igång just nu, samt referenser till Qatar som också är inblandade på en del hörn.
I J-16 SM-slutspel i gruppstadiet så vinner vi mot Södertälje med 3 -1 i andra matchen, första krossar vi Qatar med 6-0. Ser klara ut för utslagsspel, match mot Täby näst upp. Täby som alltså vinner mot Qatar som då har 0 poäng.
I J-18 är vi klara för kvartsfinal och får välja motståndare. Jag tippar att vi väljer Timrå pga resorna. Qatar tog sig inte till slutspel, det gjorde däremot Almtuna, Timrå och Södertälje från den norra serien.
I J-20 SM-slutspel är vi klara för kvartsfinal efter att enkelt ha slagit ut ihopköpta Qatar J-20 i 2 raka matcher. Jag tippar att vi väljer AIK IF eller Djurgården pga resorna då blir lite enklare.
Summa summarum: Vi gick vidare och vi slog ut Qatar i samtliga årgångar! Som vanligt! hihihihihihi!
Markus Svensson vinner honken trophy som seriens bästa målvakt. Välförtjänt, minst sagt.
Markus var utskälld andremålis i AIK IF när Skellefteå AIK plockade upp honom och utvecklade honom till den bäste svenska målvakten utanför NHL.
En annan svensk målvakt utanför NHL är ju den skotträdde Anders "Sållet" Nilsson. Han fick ju inleda i NHL, men i NHL var han sämst. Eller tredje sämst i hela NHL enligt statistiken. Plats 71! En riktig flopp i ett talangfullt Edmonton, och omdömena man fått höra är "lobotomerad" samt "kriminellt usel". Nedskickad till Bakersfield, sen skeppad Chicago Wolves. Det tog ett tag för dem att inse att Sållet är skotträdd, men nu är det kört för honom där borta. Det var ju det jag sa hela tiden! Bara att återvända till Boratland eller Kebabistan för den skotträdde förloraren.
En annan svensk "stormålis" utanför NHL är ju Mattias Modig. Efter att ha fått sparken i den Engelska storligan stack han till Boden div 2 där han nu är andremålis. Tyvärr torsk mot Härnösand med 7-0 nu senast i kvalet.
njae, jag tycker bara att det är ganska mediokert spel. Dåliga passningar, stirrigt och nervöst, korkade utvisningar, väldigt dåligt målvaktsspel. Såg inte första matchen, och missade första perioden ikväll, men det var då inte mycket att hänga i julgranen.
HV ser däremot väldigt taggade och koncentrerade ut. Hög högstanivå på det laget.
Håller såklart tummarna att ni tar Djurgårn borta eftersom ni är en mycket enklare motståndare än dem, dessutom har vi 15 raka segrar mot er och borde ha ett inte så litet mentalt övertag.
Ja visst känns det lättare med Brynäs. Den stora grejen med båda lagen är ändå att de förhoppningsvis drabbas av stor mättnad i kvarten.
Hade inte tänkt ta upp det men det går bara inte vifta bort. Yoda hörde du Calofs uttalande i norrans intervju? "All these guys coming back" ja det låter det.(låter som minst tre va? två är för lite) En riktig bomb men hoppas det trängs bort när slutspelet drar igång så fokus finns på här och nu och laget vi har.
Såg inte hela matchen Brynäs-Djurgårn, men starkt av Brynäs att vinna. Matchen håller väldigt dålig kvalitet enligt det jag såg, känns inte som slutspel.
Kikar nu på HV. Helvittes vad bra HV lirar. Inte bara att de har bra effektivitet. Det är en mur framför egen kasse, högt tempo, fullföljer varenda närkamp, bra fart. Ser väldigt vassa ut. HV håller en betydligt högre klass en de 4 andra play-in lagen. Problemet med HV är att jämnheten inte är bra, men när spelar på topp är de bland de 3-4 bästa som enligt mig är oss, Frölunda, Linköpingoch dem.
Ber en liten bön att Brynäs knäpper Djurgårn. Vill INTE möta HV i kvarten. En formidabel motståndare.
JAg tror faktiskt inte att flensis är rasist eller nazist. Utan att han har problem att kontrollera sitt temperament. Men i min bok är det inte ett okej beteende att skrika svinjävla REGEL till våra mörkhyade spelare, och det är bara toppen av ett isberg av grejer som gör att man starkt ogillar denna osympatiske och ohederlige gubbe.
Så Barbro har faktiskt rätt i sak, och man behöver inte vara Einstein för att förstå att han skämtade när hAn drog till med nazityskland jämförelser.
Zappaholic: Ja nu är din trovärdighet iofs oerhört låg sedan du erkänt du mest bara vill retas och få igång Yoda framför allt.
Jag jämför ingenting! Jag tog ett exempel som alla känner till så det ska bli så tydligt som möjligt. Principen!
Om du har energi kvar föreslår jag två ämnen du kan slå ner på som nyss sprang framför näsan din och du kanske missade.
Tänker på hur två Qatarer förnekar Ostens rasistutbrott men även helt sinnes påstår Breivik skulle ha hyllats av Yoda.
Men din bristande förmåga på skilja gott från ont är verkligen total.
Zappaholic påminner väldigt mycket om polisen i reklamen som sitter i en bil och övervakar med en praktikant. Ett mord, skott hörs och två män kommer ut med en hoprullad matta var på Zappa avblåser det hela för de piskade bara mattor. Minuten efter skulle Zappa kunna anmäla praktikanten för hon störde honom när han skulle prata radion
Tyvärr är det bara Farbror Barbro och Vin-Swen som fortfarande inte förstår de allvarliga anklagelser de skriver, sitter och försvarar varann som vanligt och inget relevant hockeykunnande kommer det från deras munnar. Hur mkt man än hatar Luleå hockey (och vilken av vilken anledning, egentligen??) så kan man inte spotta ur sånna allvarliga saker, ni två är helt klart de mesta hatarna på HS som bara spyr ut en massa galla, tycker man borde förstå lite saker själv då man blir kritiserad av många egna lagfränder som försöker vara någorlunda seriösa här, men det blir svårt med ni två hockeyokunniga...skärp er nån gång, vad driver er egentligen??
Och angående Osten....jag tror definitivt att det han "skrek" i er arena var en del påhitt också. Det är konstigt att i denna moderna mobilkameras värld att ingen spelade in honom under hela matchen, där hade vi haft bevis som jag hade trott på.....men vet ni vad?? Det finns inget minsta bevis. Till och med Skellefteå supportrar som satt i hans omedelbara närhet vittnade om att de inte hört han skrikit N-ordet. De enda "vittnen" som fanns var två pensionärer (man kan ifrågasätta hörseln) som satt flera rader upp (förmodligen i allians med Luleå-hataren Felhman) och när det väl blev dags för förhör så drog de tillbaka vittnesmålet, så trovärdigt var det....så nej, det är nog ganska uppdikterat allt det.
Hur är det möjligt missuppfatta så grovt? Hur är det med läsförståelsen där ute?
Nåja folk läser väl det dom vill läsa och Brynäsgänget är uppenbarligen stressade.
För att vara så tydlig som möjligt tog jag Tyskland som exempel. Alla känner till Hitler och nazisterna och förstår att Tyskland under och efter den perioden inte är samma sak.
Qatar och Osten ska naturligtvis inte förgöras bokstavligt utan åka ur SHL och konkursa är förhoppningen. Osten är naturligtvis inte som Hitler!
Herregud det är principen!
Sofos hoppas du förstår nu. Du får tycka vad som helst men jag vill inte önska Qatar lycka till precis som jag aldrig skulle önskat Tyskland lycka till 1939-45.
Det finns rätt och fel,gott och ont,typer som Osten som ska hållas väldigt kort här i världen och om ingen ser och tar ansvar blir det till slut väldigt mörkt.
{7804}: Var är de inläggen om att han ska döda dig till exempel? Ta fram dem! Du sitter ju bara och hittar på massa skit, ditt troll.
Och ja, det är väl för fan en jävla skillnad om en berömd komiker drar plumpa skämt än om det sitter en pajas i ett hockeyforum och gör det. Fattar du inte det är du ju mer blåst än vad det går att föreställa sig.
Det är som bekant något som Brynäs fans brukar göra sitt yttersta för att undvika. Men jag förstår dem faktiskt.
Jajamensan. Det blir hockey. Slutspel i J-20. Grabbarna gör sitt jobb mot ett Qatar upptoppade med sin bästa spelare Philip Gustavsson (Skellefteå AIK såklart) i kassen.
Skellefteå AIK vilar då Aho, Holmström, Ohlsson, Marcus Pettersson, Wingerli, glömde jag någon nu, det är ju så jäkla många så att det är lätt att någon faller mellan stolarna.
2-0 i matcher. Enkelt vidare med 9-4 i målskillnad. Qatar får ta tidigt sommarlov. Som vanligt. Gäääääsp! :-)
du menar att det är okej om Schyffert kör med nazistskämt, och okej om Börje Gnestadius på Qatars sida kör med nazism, pedofili, inavel, din fru är en hora, jag ska döda dig, hoppas att du dör.
Om däremot Barbro kör med att nasseskämt, ja ooooj vad hemskt det var då, bäst att kalla in kavalleriet?
{7827}: Du har rätt i ditt påpekande jag blir bara så förbannad på vad FB och Sewage skriver. De spårar ur konstant utan att något händer. Det måste ju kännas ganska trist för er som håller inläggen på en acceptabel nivå
KulaShaker: Ok, nu vet jag inte vilka du kallar 'pack', det kanske även är ett inlägg som också borde ha modererats? Det du har sant i är att moderatorerna på HS lyser med sin frånvaro. Jag har frågat "Webmaster" tidigare om modererandet på denna sida men det enda svaret var att moderatorn som finns reggad är någon som inte varit inloggad på åratal.
Xtravaganskaja: problemet är ju att ni saknar allt vad modererande heter här i er bok, dessutom är ju tydligen hockeysnacks moderering på övergripande nivå helt tandlös. Om den nu överhuvudtaget existerar!!! Skämmes ta mig fan, pack!!
Som jag skrev redan igår är nivån så skrämmande låg att man inte ens orkat skriva inlägg. Lasse J har kallats för diktator,tjockis och insinuerats vara pedofil bara den sista veckan . Nu dessa rader rörande osten.
Bedrövligt:(
Detta blir mitt sista inlägg på HS då moderatorerna är för svaga här.
Jag kontaktade ansvariga på HS omg då jag anklagades för att vara någon annan person utan att ens få ett mailsvar tillbaka. Med sådana ansvariga blir dessa forum perfekta vattenhål för galningar.
Ett stort lycka till därute till alla fans som har sitt lag kvar i SHL slutspelet eller "racet".
{7804}: Jag anser att Ostens uttalande är rasistiskt, han sa inte svinjävla regel, det förstår vi. Men att han är jämförbar med Hitler är nått helt annat.
Att skriva att andra är nazister, inavlade och pedofiler och dylikt är ju okej här på hockeysnack, så förstår inte vad problemet är? Är det förbjudet nu enligt nya regler då?
Flensis har dessutom stått där och skrikigt svinjävla REGEL till Yared Hagos.
Forsberg 1978: Idioten har ju för så länge sedan anklagat Osten för att varit med när Norrskensflamman brändes ner och där passerades alla gränser för vad vi normala människor anses acceptabelt.
det ligger mycket i det du skriver. Att flensis är rasist mot andra folkslag stämmer ju faktiskt. Det är ju dokumenterat. Att det är frågan om en argsint gubbdiktator, 100% sanning, en onding som inte skyr några medel. Dåligt rent taktiskt och ytterst kortsiktig dumdristig strategi, och det är vår plikt att förgöra dem så att inte oskyldiga civil hockeypublik ska drabbas av Qatar.¨
Men smaken är som baken. Det går inte att säga vilken smak som är bäst.
En del vill tillhöra den goda sidan. Andra lierar sig med den onda sidan och är djävulsdyrkare och mammondyrkare.
En del tycker att det är roligt att bjuda publiken på lite lir och offensiv. Andra diggar att gneta på i Gnesta.
{7603}: Har hållit mig borta här ifrån pestforumet men ett sådant här jävla inlägg som du skrivit får bara inte gå obemärkt förbi! Nu får ni moderater, forumledare ta och göra någonting rensa skiten från dessa skribenter! Gör något, lägg ner Saiks forum rent av (tråkigt för sofos men något måste göras).
Har du någon skam i kroppen så ber du om ursäkt för det inlägget men det är väl du för jävla sinnessjuk för att göra!
jag vet vad poängen är. Är man supporter till ett dåligt lag, då får man bete sig hur som helst utan några konsekvenser. Jag håller bara inte med.