{7804}: Nu blev det Rautio och han var topp sex i SHL den gångna säsongen. Alltså inte toksämst. Håll dig till fakta, din pellejöns.
Granström tillbaka i Brynäs är fina nyheter. En underbar retsticka och spelartyp som behövs i alla lag. Poäng gör han också, även om det såklart undgått dig.
Dina ståndpunkter kan du ta och stoppa upp i en lämplig anatomisk öppning. Där gör de mest nytta.
asså Qatar sätter ribban på uppvärmningen när man skjuter en pcuk på krabban och sen brakar det loss. Gnomström i sitt esse, sen jättebäbisen Sylvegård, juniorsläckar-Hedman, Eiliert och resten av de hjärndöda är i sin naturliga miljö som inte är så hockeyrelaterad om man säger så.
Matchen i sig är rätt så rolig. Mycket smällar, handskar i ansiktet varenda avblåsning, bjäbb, hjärndött rakt igenom. Jag skulle nog nöstan kunna kalla Gnomström, jättebäbisen och juniorsläckar-Hedman för de tre hjärndöda musköterna hädan efter? Totalt hjärndöda.
Nu klev Abbot av isen skadad. Lundqvist spelar 10 min per match och kan knappt åka skridskor, ännu sämre än Johan Forsberg t om. Halva Frölunda såg ut som om de hade vart med om en trafikolycka när de klev av isen till orchernas jubel. Det är bara bra att Qatar mörar upp Frölunda för oss inför SM-finalen.
ni skulle ha köpt en bättre målis än Råttio som är toksämst. Ni skulle ha köpt en mindre hjärndöd talanglös idiot än Gnomström. Salmela lämnar snart. Det kommer inte att bli sextonde gången gillt för er nästa höst.
Har ingen förhoppning längre om Frölundavinst ikväll. Andra perioden är bedrövlig av Frölunda. Andreas Johnson Lekkonen och Figren som brukar ösa in mål och alltid ge järnet mot AIK är helt osynliga.
Påminner ganska mycket om vår match igår. Växjö och Qatar är de minst dåliga lagen i returmötena. Man kan nästan undra om match 2 i de båda serierna var kassörernas match...
Bulan Bobs lag tappar alltså Antonia Rödin, Scott och Salmela, och det var smärtsamt tydligt i play-in att det saknades en stor portion skicklighet i laget. Ja då slår Bulan Bob och köper in Gnomström och David Råttio! Jösses!
Hej Gnomström, vad har du att säga om matchen? "Ja det är personligt rekord i hjärndödhet från min sida. Ifjol grusade jag spelargången, i år skjuter jag puckar på motståndaren och är allmänt hjärndöd mest hela tiden". Hur känns det där ute? "Ja publiken slits mellan sargut och mammondyrkan mest hela tiden. Vi bjuder dem på det de vill ha, synd bara att det inte står 0-0, samt att inte en 4-5 killar bärs ut på bår så att klacken kan skandera låt han dö, låt han dö." Härlig kille den där Gnomström! Mycket talang dessutom!
Qatar (2 stycken från den egna kommunen) mot Värsta Köpelustan från Göteborg med en majoritet ur egna led...
Qatar drar fram ässet ur rockärmen redan på uppvärmning: totalt hjärndött beteende! Gnomström, jättebäbisen Sylvegård och resten av grottmänniskorna är där och hugger och bjäbbar och vevar och knuffas och slåss.
Första matchen vart det visst en crosschecking i ansiktet. Får se hur många som får ligga på bår på flyget hem efter kvällens match?
Rättvis seger för Växjö igår. Visst hade vi chans att avgöra och vinna men Växjö var bättre. Håller med kommentarerna på NP-forum att vår coachning var dålig. Varför kasta om i kedjorna till den milda grad?
Det positiva var vår defensiv, den är mycket bra, men då offensiven ser ut så här så kommer vi inte att vinna.
Ett bra citat från NP: "AIK blivit medelålders. Var är varianterna och det naiva tokköret rakt mot mål?"
{7804}: Nu känner jag mer igen dig. Oroa dig inte....det krävs fler vettiga inlägg för att jag ska tycka du är normal :)
I slutändan blev bedömningen korrekt ja, men nästa gång kanske det påverkar matchen att den som gör största företeelsen inte ens åker ut. Rätt säker på att det är Zappas och definitivt min poäng med den där konstiga bedömningen. Det var en solklar utvisning på fetröven och det tror jag inte ens du säger emot :) Säg att Reddox manglar er målis i nästa match och sedan gör mål i efterföljande BP. Kan du med gott samvete säga du inte hade blivit vansinnig? Vi vet bägge svaret här. Det har noll att göra med att Jimmie spelar BP eller inte.
Dessutom är Nihlstorp inte bra nog för att vara värd er lagkapten.
bara du inte får för dig att jag är vettig nu, för det brukar jag inte vara efter att vi har åkt på stryk! Tur att det händer så sällan! ;-)
För att förtydliga: jag tycker såklart inte att Växjö borde ha fått en extra 2a bara för att de står upp lite för sin målvakt. Det visar bara att domarna hade ett bra spelsinne. De gjorde ett liten missbedömning först på pååkningen och reparerade det med en extra 2a för roughing. Inga protester från vår sida. Det jag menade var att det var tämligen uppenbart att vår 2a var för pååkningen och inte för gurglet som Växjö faktiskt drog igång. Det säger ju även domarna efter matchen.
Sen skulle jag inte ha så höga förväntningar på Börje Gnestadius uppträdande. Han är en mytoman av sällan skådat slag, fjäskar och ställer sig in och manipulerar, noll integritet. Usch!
{7804}: Wow! Jag är faktiskt imponerad och fruktansvärt förvånad av ditt vettiga svar. Trodde inte du hade det i dig efter alla år vi bråkat. Skulle du besvara alla som du besvarade mig så lovar jag dig att folk skulle respektera dig så mycket högre än de gör just nu. I mitt tycke levlade du faktiskt upp lite :) Tror det är första gången på en massa år av bråkande som jag känner du verkligen ger ett ärligt och korrekt svar av hur du verkligen tycker, utan att provocera och bete dig illa. Fortsätt gärna med det så kan jag nästan bedyra att även Sven Savage kommer minska sitt skeåsnack också. Tror han är precis som mig gällande att man beter sig som man blir bemött. Inga garantier dock då han är sin egen person.
Det enda jag säger emot dig om är att du tycker ni borde fått en extra utvisning för att de bråkade mer. Sedan säger du att det är en korrekt bedömning av domarna. Blir lite vilse där men jag tycker de som startar bråket ska automatiskt ha en extra tvåa...som Skellefteå fick där. Håller med dig att i slutändan blev det korrekt med PP för Växjö men absolut inte att han som orsakade allt kom undan. Det kan kosta rejält för ditt, mitt eller något annat lag i slutändan.
ursäkten godtagen, och ingen fara. Är inte guds bästa barn själv jämnt, men vill inte blanda in familjen i hockeygräl.
Det förtjänar ett svar. Jag skriver ju faktiskt att guld-Jimmie borde ha blitt utvisad i den situationen! Han åker in i målvakten i ganska hög fart, och försöker inte stanna, och blir inte intryckt. Det är 2 min utvisning för goalie interference.
Växjö-spelarna hoppar på guld-Jimmie och bankar på honom, och de bankar också på våra killar som kommer till undsättning. Det är Växjös spelare som drar igång detta gurgel, och om någon borde få en extra utvisning i denna situation så är det då inte vi?
Vi får 3x2, och de får 2x2. En korrekt bedömning av domarna. Anledningen till att vi får en 2a är för att de först missar att Jimmie åker in i målvakten och ingen domare höjer armen. När gurglet har ebbat ut och domarna konfererar så inser de att det borde ha vart utvisning. De kan inte ge guld-Jimmie en tvåa för att ligga på isen och ta emot slag i alla fall, därför får vi en extra tvåa för roughing.
Det är ett LITET misstag att inte visa ut guld-Jimmie i två minuter eftersom han sällan spelar box play för oss. Vi gynnas då inte av det. Det är inte ett STORT misstag eftersom vi får två minuter, och domarna reparerar misstaget med domslutet.
Domarna går efter matchen ut och säger i TV att vi får en extra 2a för att vi åkte in i målvakten, och att de skulle ha tagit den situationen direkt.
Ovan är inte samma sak som att felaktigt fria den bästa nyckelbacken från en 12 minuters utvisning som kunde ha vart 5 minuter, och istället ge den till den sämsta reservbacken som inte ens skulle vara på isen utan skador/avstängning/utvisning. Tycker du själv det?
{7804}: Jag ska resonera med dig nu vid detta tillfälle på ett vuxet sätt och jag hoppas du klarar av det också. Tror någonstans där inne finns det en vettig människa och jag må ha pushat dig tidigare men jag beter mig mot folk som de beter sig som mig och andra...vilket i ditt fall innebar att jag betedde mig väldigt negativt. Ber om ursäkt för båtflyktningsgrejen som bara sades pga av din arrogans och hånfullhet mot allt och alla. Behandla andra som du vill bli behandlad själv känns fruktansvärt relevant i ditt fall. Nåja nog om det...
Tycker du inte själv att det är fel att han som gör den värsta företeelsen inte ens utvisas? I förra matchen mot VF utvisades Mikkelson 2+10 för checking to head (helt korrekt tycker jag även fast FBK gjorde minst 3 identiska överträdelser i kvarten som inte en enda gång gav ens 2 min utvisning). Oskarsson fick ta hans plats och vi fick tunga 12 efterföljande minuter där Frölunda öste över oss varje gång Oskarsson var på isen. Han är så utomjordiskt dålig defensivt att Fredrik Styrman var en klippa i jämförelse. Säg att domarna hade dömt ut Oskarsson för 2+10 istället för Mikkelson. Ja det är precis samma sak. En spelare felade och andra fick betala för det. Klart som fan det var ett grovt felaktigt beslut att inte Jimmie vart utvisad för det han gjorde. Nästa gång kanske det är eran bästa BP-spelare som kommer undan. Eller han som gör mål i BP. Förstår du vart jag vill komma här? Den enda solklara utvisningen för domarna var den på Jimmie. Att ni sedan fick BP är helt ovidkommande.
{7804}: Hahaha, du är ett stort misstag. Jag tror jag garvar ihjäl mig.
Domarna står i direktsändning och erkänner sitt misstag. Du tror på fullaste allvar att de alltså medvetet släpper Stor-rövens tilltag, tar ut en extra SAIK:spelare för att ge Växjö PP.
Du hör inte hur dumt det låter. Lugna dig med kahluan nu.
domarna skulle såklart ha visat ut guld-Jimmie i den situationen. I studion efter match säger domare Nord att anledningen att vi får 3x2 och Växjö får 2x2 är för att vi åker in i deras målvakt! Inte för att våra spelare drivande i det efterföljande gurglet, det är Växjö som är drivande i dessa slagsmål då de vill markera.
Växjö får ett PP ur denna situation, och det är ett korrekt beslut!
Då läser jag vad du skriver:
"Ta inte i så du blir harmynt.Det är även utvisning att köra in i målisen helt utan anledning. Stort misstag av zebrorna."
Hur ska jag tolka detta? Är det ett stort misstag när vi får bara en utvisning, när det är Växjö som står upp för sin målis och markerar och pucklar på våra killar? Skulle det ha vart 2 stycken utvisningar för oss? Rentutav 5 minuter kanske?
Jag tycker att det är ett LITET misstag att de inte plockar guld-Jimmie för förseelsen och istället ger hans tvåa på någon av våra killar som Växjöförsvararna pucklar på.
Det är ett RÄTTVIST och BRA domslut att vi får 2 minuter där.
Det är du som tar i att du blir harmynt när du skriver att det är ett STORT MISSTAG AV ZEBRORNA!!! Du är verkligen patetisk.
Simple Zappa went full retard, igen! Stackars hela hans familj, och stackars zappa!
vi får en utvisning i den situationen, och domarna säger att det är för att guld-Jimmie åker in i målvakten.
Slutsatsen är att du då måste tycka att vi borde få 2 stycken 2 minutare, eller fem minuter?
Zappa... du är sämst.
Nu är det semifinal, och du borde krypa tillbaka under stenen du kom ifrån. Kom igen nästa säsong, då har ni chansen mot sextonde gången gillt mot oss.
{7804}: Har inte sagt något om matchstraff eller fem mot tre. Konstaterar bara fakta. Stor-röven åker inte ut och domarna erkänner i direktsändning att Stor-röven i onödan åker på Nihlstorp.
Det är inga konstigheter med det. De gjorde fel.
Har inget att göra med om jag är smart eller inte...sen är det väl inte så att du kan uppvisa ett medlemsskap i Mensa om man vill uttrycka sig diplomatiskt😂😂
så du tycker att det rättvisa i den situationen är att Växjö ska få spel 5-3?
Guld-Jimmie åker in i målvakten, Växjö pucklar på honom och våra spelare som då skyddar honom och det blir gruff.
Zappas rättvisa bedömning: 5-3? Eller
Domarna säger nu på direktsändning att vi får en utvisning i den situationen för att guld-Jimmie åker på målvakten och inte gör en riktigt ansats för att stanna även om han är under press från Laakso.
Men Zappa... han tycker nog det skulle vara 5-3? Kanske matchstraff också?
att farten inte är lika hög beror också på motståndaren som på ett mycket defensivt skickligt sätt lyckas få ner farten på oss. Dessutom vinner de kamperna framför kassarna. Hoppas nu bara att det inte slutar som ifjol.
{7804}: Jovisst, Växjö får ett PP men inte beroende på att Stor-röven åker ut för det gör han inte. Tre SAIK:are åker ut för roughing och två för Växjö.
Stor-röven har gått om tid att vika undan även om han är lite uppvaktad men han har möjlighet att välja annan åkväg men det gör han inte.
Det är ingen slump att det är Stor-röven som hamnar i en sån situation.
jag säger inte emot dig att det inte var en rättvis hemmaseger. Tycker Växjö var lite bättre i en ganska jämn match.
Däremot är du helt ute och cyklar angående Laaksos utvisning.
Då guld-Jimmie åker in i målvakten, vad händer då? Jo, Växjö får ett PP i den situationen. Lite osäker på vilket misstag du pratar om? Inte ett rätt! Skulle de ha fått 5-3 menar du? hihihihi!
Vidare så knuffar Nihlstorp buren ur läge helt oprovocerat när vi har målchans och tryck... inte en gång... utan två gånger. Det ska faktiskt vara utvisning där också.
Martin Lundberg får ett hugg i ansiktet ungefär 1 cm från ögat, och blodet forsar. Det ska vara 2+2 minuter då han är skadad och sitter flera byten för att sy/tejpa.
P Lindholm checkar och backen får ett felskär och ramlar, Lindholm får 2 minuter för vad?
Ska inte klaga på domarna som gör en helt okej match. Inget lag blev gynnat i alla fall, även om man får räkna med några misstag då och då. T ex gör Pesonen en Wallmark och ramlar när klubban nuddar vid midjan.
Helt jävla osannolikt flyt. Först skjuter de sönder Ritolas klubba. Sen blir det ett flipperspel när Alexander Johansson misslyckas med en dragning som blir en perfekt passning, och så skjuter han på Heeds skridsko in.
Maximalt jävla flyt, precis som 2-2. Qatarinspirerade mål av det andra stora köpelaget utan anor i SHL.
Totalt sett var det dock inte orförtjänt att Växjö vinner. En bra match av dem, och en inte så bra av oss.
Har inte kunnat se hela matchen bara en dryg period men vi ser sega ut!
Minst en växel till tror jag det finns. Irriterar mig ändå på att vi i semi inte är lätta och fina. Är det verkligen något att spara på nu? Man hoppas ju det ingår i en plan annars har de tränat helt fel. När inte ens en som Adam P far runt som furie utan ser plågad ut kan det inte vara toppform på laget.
sist jag kollade regelboken så var det utvisning när man tar tar i en motståndare i friläge och sen brottar ned denne? Tackla ner motståndaren får man däremot göra, men inte ta tag i honom och brotta ned honom. Det är holding, även om man är stor och stark som Laakso.
Hur man kan få detta till att Martin Lundberg med hans standard filmar?... hihihihi!
Läser inne på Qatars forum att Martin "graniten" Lundberg filmar?!? hihihihihi! Jösses! Det kan fan inte finnas mycket hatmaterial kvar att skriva om när man ur det blå hittar på att Martin Lundberg börjar filma?
hihihihi ja det är som en dröm, för mig i alla fall! :-)