{7804}: Spännande val... Skönt att bara behöva byta ut en kille i maskineriet. Lasses konkurrensklausul gäller väl inte oss antar jag då vi inte är ett SHL lag :(, kul om vi kunde få honom.
När man läser mina små historier så framstår nästan mitt liv och min tillvaro snäppet mer tragiskt än Zappas?
Tänk om zappa slutade hänga här vad bra det skulle bli! Ibland tänker man om en person: ooooj vilken fjant han är! I zappas fall är det bättre att hålla en låg profil istället för att undanröja alla tvivel.
min kusin var en dum CP-skadad Yodafantast. Han sa några dumma grejer, och då kom det några mobbare som spred hans dumhet till andra. Det spreds som en löpeld, och min kusin hade inget annat val än att hänga sig.
Nu sitter du där och hånar min kusin! Du är inte bara en hatare av dumma CP-skadade Yodafantaster, utan även en IS-anhängare som vill mörda barn och korsfästa lesbiska tror jag.
Mitt lilla råd är att komma tillbaka till höst då Brynäs spelar match igen. Kanske kanske kanske kan man rubba dynastiernas dynastiförening och kanske plocka hem en seger på 16e försöket?
{7804}: Det där skvallrandet imponerar inte,tvärtom.
Onkel Kånkel var ju suveränt träffande!
Till alla. Jag tycker det känns som AIK har minst en växel till. Hoppas AIK kör på nästa match och försöker kväva dom tidigt. Tror Växjö vacklar nu och låt dom inte få luft. Ett eller två snabba mål på torsdag då kanske tåget går.
zappa är sen inne på Qatars forum och skvallrar! hihihihi! Som om Börje redan inte börjat klippa och klistra ihop all osammanhängande jargong som han sen kommer att köra med minst 100 ggr på ett år, understödd av CP/idiot/analuppstoppare-hataren zappa.
Börje tar en paus från sin hatpredikan mot dynastiernas dynastiförening Skellefteå AIK, och nu ska det våldas och delas ut stryk minsann. Jabba the Hut med boxningshandskar kanske?
Jaja... kul hockeymatch ikväll ! Den kändes som att det äntligen var Skellefteå AIK som klev ut på isen. De gick för fullt. ÄNTLIGEN!
jättebra match av oss. Vi gav dem inte en chans. Tidigare har vi mer malt på industriellt i uppspelsfasen, och det funkar mot ett sämre lag än Växjö. Mot dem med deras styrsel och forecheck krävs det att vi spelar med fantasi, kreativitet och finess ända bak från egen förlängd mållinje. Nu lyckas de inte riktigt störa oss och förstöra vårt spel, och då sköljer vi över dem gång på gång. Jag tycker att vi ser lite mer avslappnade ut, och Växjö har problem med både tempot och orken. Vi sådde ett frö av osäkerhet i deras forecheck genom att variera spelet med mer långa pass, en del över hela banan, en del soloraider, en del skarvningar etc, och de kunde inte hantera vårt med kreativa spel helt enkelt.
Nu är det bara att hoppas att grabbarna fortsätter i de här banorna och att domarna fortsätter döma utvisning när man crossheckar ned våra grabbar utanför spelet. Laakso känns för övrigt som Qatarmaterial, helt hjärnddöd typ.
min bror som var nazist och CP satt i sin unkarlslya och pimplade rödvin och vodka, tills han hoppade framför tåget. Och nu sitter du där och hånar honom.
Kom tillbaka i höst när Brynäs spelar igen, ska man våga oddsa på att det blir 16e gången gillt för Brynäs kanske?
{7804}: Tveksamt om du ens vet vad nazism är för något. CP-skada hade du ju ingen koll på. Det blir väl lätt så när man sitter ensam i en ungkarlslya med neddragna persienner och pimplar rödvin och vodka.
Kom just hem från matchen. Min oro var obefogad. AIK ägde Växjö ikväll. Bara 2-0, men vi hade ett dussin heta chanser och Växjö typ en. Spelar vi hälften så bra så nästa match vinner vi den också. Hoppas vi grejar det, vi får inte underskatta motståndet, Växjö är ett bra lag.
Min kompis som var en idiot stoppade in en manick i min morsas anus så hon dog, och polarn tog sen livet av sig. Och nu sitter du här och retas. Du är en ond nazist.
Kom tillbaka i höst när Brynäs spelar match igen, kanske blir det 16e gången gillt?
jättebra match av oss, och 2-0 var definitivt i underkant. Helt överlägsna sista 50 faktiskt.
Jag gillar signalen man skickar till Växjö när man lirar 5-3 i slutet. Vi sätter in Urbom på backen, och passar bara runt pucken. Nej vi har inte tänkt ge er ens en teoretisk chans att göra mål.
Vet inte vad som var fel första två matcherna? Jag tror att det var lite hög anspänning och spända nerver hos oss. Som första 10. Sen slappnar man liksom av och låter pucken gå blad till blad, åker lite skridskor som vi brukar här uppe i Skellefteå och hjälper varandra på isen. Länge sen jag såg en lika ensidig semifinal som kvällens match?
Väldigt mentalt jobbigt läge för Växjö nu. Totalt utspelade och 2-0 på tavlan var bland de mest osannolika resultaten jag sett på tavlan när hesa Fredrik skrek sett till spelet på isen. De är inte lika bra när vi spelar mer varierat och när det blir utvisning ifall man crosscheckar någon i ansiktet.
Har Brynäs status höjts eller sänkts sedan Bulan tog över? Flyr skickliga spelare Brynäs eller lockar ni till er fler talanger och stjärnor med Bulan i skyltfönstret? Kommer Brynäs spela en attraktivare hockey med Bulan? Pekar alla kurvor uppåt eller neråt för Brynäs?
AIK då. T.o.m en amatör som jag ser AIK stänger ner ganska effektivt och kontrollerar. Tålamod och fullt fokus på vinst. Ingen verkar stressad det måste vara vackert och det tolkar jag som spelarna verkligen vill detta.
Sedan tror jag inte det här är AIKs bästa gren och spelsätt och nog är Växjö lite bleka också vilket hjälper till.
Du kommer in här på vårt lags forum varenda jävla dag och fjantar dig och kommer med personangrepp. Du är som knort på sommaren, som ett exem, jävla enerverande men svårt att bli av med.
Du kallar mig för idiot! Ser du ner på idioter`Vet du om att en kompis till mig var en idiot, och han blev mobbad och tog livet av sig. Det är ditt fel!
Du skriver om att stoppa upp saker i anus. Vet du om att min morsa gjorde det! Hon fick sedan förstoppning och blodförgiftning och avled. Nu sitter du här och retas här dagarna i ända.
Du är en nazist! Du ser ner på idioter och på dem som stoppar upp saker i anus!
Inser du hur fjantig du är zappa?
Mitt tips till dig är att komma tillbaka hit fram på höstkanten när Brynäs spelar hockey igen. Ni kan satsa på att köpa in Qatarrejects fram till dess, det kommer säkert att bli jättekämnt och vem vet... kanske 16e gången gillt?
{7804}: Fy fan vad patetisk du är. Du kanske inser det när du nyktrat till någon gång i morgon förmiddag och läser det här. Det går bra att be om ursäkt för dina övertramp då också.
Synnerligen beklämmande inlägg du postat, men du blev ägd av lite kunskap.
Du ser ner på mig, tycker jag lider av ett förståndshandikapp, och länkar en låt om CP riktad till mig. Då måste du ju tycka eller tro att CP-skadade är förståndshandikappade. Eller hur tänkte du?
men jag skriver ju att jag absolut inte ser ned på de med CP-skada. Det är endast personligt mot dig som verkar lida av något slags förståndshandikapp.
{7804}: Du skriver som du har vett till. Finns inga CP-skador som sätter sig på förståndet, förstår du. Många har problem med talet och då är det lätt att tro att de på grund av CP-skadan är förståndshandikappade. CP-skador drabbar bara muskulatur. Ja, och så motoriken förstås.
Det är nämligen så att jag kan tämligen mycket om CP-skador eftersom jag levt med en person som haft det sen jag var liten. Så varsågod för lektionen.
Du raljerar kring CP-skador och det är för jävla illa. Unket, Yoda.
ÄNTLIGEN är Skellefteå AIK tillbaka! HALLELUJA! Nu känner jag igen det.
Alltså, det är fan ett mirakel att det står 1-0. Växjö har en sådan osannolik röta att det finns inte, totalt utlirade. En 3-4 puckar som dansar på mållinjen, stolpskott (5-1 för oss där då), domarna missar för utvisningar med hög klubba i ansiktet, cross-checking i ryggslutet utanför spelet, friläge på friläge. Det kunde ha stått 6-0 med normal tur.
Växjö verkar ha kroknat litegrann. Det är jobbigt att spela med press utan puck.
{7804}: Jag har en nära släkting och tillika god vän som är CP-skadad. Han fick en hjärnskada som ettåring och har stora bekymmer med rörelseförmågan i benen. Intellektet är det inget fel på.
Så jag undrar lite stilla vad du nu menar med din länk? Du tycker jag verkar CP? Eftersom du ser ner på mig och kallat mig "full retard" så undrar jag om du likställer det med att vara CP? Tolkar det som att du ser ner på CP-skadade.
Du får ju gärna försöka förklara dig annars, det här stinker en aning igen, Yoda.
{7804}: Fint agerat av SAIK-publiken att bua när Nihlstorp får ett stenhårt slagskott rakt i hjälmen och ramlar baklänges in i buren. Sportsligt? Inte ett dugg...
Efter en lite trevande (och nervös?) inledning tar vi över helt! Äntligen får man se lite Skellefteå AIK, halleluja, hockey med gasen i botten. Vi undviker att slå ständiga kortpass in i mitten in i gröten, istället åker vi med pucken eller slår långa pass, och Växjö är non-stop på efterkälken. 1-0 är i kraftig underkant efter en period.
Undrar vad tränarna pratar om i paus?
Skellefteå AIKs tränare säger nog: håll uppe tempot, variera spelet, driv på mål, använd fantasin och ha roligt där ute grabbar,, bjud på lite underhållning!
Växjös tränare säger nog: när Skellefteå gör det, åk dit och sabotera. När de gör det andra, stå i dessa positioner och knalla iväg pucken. Lite mer cross-checking i rygger och knuffar efter avblåsning, vi försöker störa dem.
Skellefteå AIK bildades 1921, och tog SM-guld som första lag från övre norrland 1978, SM-silver 58,61,63, brons 60 och 76. Det är ganska fina anor och många fina spelare som representerade oss under denna historik. Inte direkt som Qatar.
Nu är det inte så att vi har samma anor som Brynäs, långt därifrån. Men det man kan trösta sig med är 15!!! raka segrar mot Brynäs! Hihihihi!
Det jag hoppas på, det är att vi snäppar upp passningarna och rörelsen i laget, och går på alla cylindrar i åkningen. Växjö har på ett defensivt skickligt sätt lyckats få ned farten på oss hittills, men samtidigt tycker jag inte att vi riktigt kuggat i. När vi väl kommer ned med pucken under kontroll i anfallszonen så tycker jag det ser bra ut, vi skapar mycket chanser genom individuell skicklighet och naturlig talang, men det gäller såklart att vi kommer förbi deras hårda forecheck och press, eller köttmuren i mittzon.
Det jag däremot inte vill, det är att vi skjuter puckar på motståndaren på uppvärmningen och börjar slåss, att vi grusar spelargången inför match, att vi är där med jabbar i ansiktet i varenda närkontakt, att vi åker och småhugger dem samt försöker skada vid varje tackling, att vi åker runt och provocerar och snackar goja är allmänt hjärndöda mest hela tiden. Sådant gillar då inte jag, men smaken är som baken.
DansbandsWolf: Återvänd till din egen bok och berätta för DRock aka Sven Savage om matchen igår för han såg den inte.
Brukar vara så. DRock missar ganska många matcher men vet alltid bäst. Dessutom har han en gång i tiden gillat Skellefteå AIK.
Sofos. Jag är inte heller säker på seger. Beror naturligtvis på att AIK varit ganska bleka hittills. Nu önskar jag se ett rappare och piggare lag som inte får mjölksyra efter 20 sekunde,släpar sig till byten och där puckhållarn får klara sig bäst själv för ingen orkar åka och hjälpa och ge alternativ.
ni får tro vad ni vill. Jag vet då hur det är och nöjer mig med sanningen, som vanligt.
Qatar är faktiskt ett ganska roligt lag. Lite som en skräckkomedi, klart underskattad filmsschanger. Ni har hittat er nisch i hockeysverige med hjärndött osportsligt beteende från toppen hos ledarna ned till isen till läktarna. Ni är ju onda på riktigt. Kör musten ur Frölunda! Inte mig emot.
{7804}: Och här har proppskåpet rykt när Luleå vunnit och apan förlorat. Allt är som vanligt med andra ord.
Du gift? No way! Ingen normal kvinna kan stå ut med din personlighet. Och är du mot all förmodan gift gissar jag att det är med en hitlurad Thailänska du fintat hit med foton på dig i möbler på en möbelaffär. Troligtvis har du kedjat fast stackaren i källaren där du nu sitter och hackar trolleri samtidigt som nivån i rödvinsdunken sjunker.