{7804}: Hur många gånger har den blekfule vegansatanisten lovat han skulle sluta läsa här inne? Ät kött och få sunt förnuft,bli klokare och få en hjärna i balans med alla viktiga ämnen är mina råd till Savage Manufactorys storkund.
Ritola satsar och det innebär risker naturligtvis men hade han inte krockat med Pesonen och studsat i målisen hade allt gått bra. Ursprungsriktningen är långt från Torpet. Sedan blir det väl lite klumpedunsaktigt av Ritola som inte gör så mycket för att inte Torpet ska få all tyngd. Känns som en harmlös situation som inträffar hela tiden. 99 av 100 går allt bra.
Måste lura jinxen och säger AIK kommer inte vinna stort imorgon. Växjö kommer resa sig en tredje gång på måndag.
Ja precis. Vi får vänta tills i höst då Brynäs spelar hockey, och så får vi se vem som hade rätt. Jag återkommer, kan du göra detsamma? Dvs kom tillbaka i host då ditt lag spelar hockey?
klart Lasse the Almighty J och Wallson förtjänar att åka och käka lite ost och dra in storkovan. Inte ett dugg konstigt att alla är och rycker i dem med tanke på dynastiernas dynastiframgångar på senare tid. Vår värdegrund lyder: ”Vi unnar varandra framgång”. Så även i detta fall.
Det som känns tryggt är att alfahanen Bert är kvar, Klockare är kvar, Lasse Marklund är kvar, Janne Erixon är kvar, Pea Israelsson är kvar, Micke Engström är kvar, och så har vi då klart med Micke Lindgren.
Allt känns tryggt på ledarsidan, allt känns som organisk tillväxt. Vi är en lagmaskin även på ledarsidan.
Sen kommer då Jocke Lindström och Oscar Möller in i laget, och kanske några fler hemvändare. Jag skulle nog redan nu kunna dra till med att vi blir favoriter även nästa år. Vad tror du själv?
Vem vet, kanske det blir sextonde gången gillt i höst. Kanske blir det 17e? 18e? 19e? Vem vet? Möts vi i slutspel, om ni nu mot alla odds tar er dit, då kanske det rentutav blir 20e gången gillt? Eller 21a? Det känns ganska ovisst på förhand om man nu får spekulera redan nu! Hihihihi!
{7804}: Jo, det är fan hockey vi spelar. Är det alltså ok att köra rakt över en målvakt inne i målgården? Det tror jag till och med du fattar att det inte är men eftersom det är en SAIK-spelare som begår regelbrottet är du inte man nog att erkänna det. Det är bara att rulla gif-videon och titta.
Vad gäller Brynäs så håller vi som bäst på med silly season nu. Vi ses nästa säsong, kanske kan vi bryta sviten mot er då.
Det blir ju med en ny tränare i båset för er, Wallson och Lasse J ska ju till Schweiz.
men buhu. Pucken ligger lös och Ritola försöker peta in den i gröten. Det är fan hockey vi spelar.
Jag tror som sagt att Nilstorp spelar nästa match, och att han spelar allan efter situationen precis som han gjort hela slutspelet då han lyckats välta kassen 6 gånger. Bit ihop! Inte direkt Martin Lundberg standard.
Kan du verkligen påstå att Rit-Ola blir inknuffad i Nihlstorp? Du hade fel den här gången också, det går faktiskt att erkänna, precis som du gjorde med Hedman. Hur detta inte blir en GT-int, är en gåta...Kör gärna filmen i stillbilder och kolla när kontakten med Torpet sker, och se var 79:s klubba/handske befinner sig. Svart på vitt. Fakta. Obestridligt.
Efter att ha granskat situationen med Anton Hedman mot Lasse J så kan man konstatera att det är bjässedansken som knuffar in Hedman i egen målvakt. Inget ojuste av Hedman som ser ut att försöka undvika kollision. Det är mer Hedmans historik som ligger honom till lags med juniorsläckningar och diverse överfall. Skillnaden mot gårdagens situation är att Hedman driver på mål med pucken, och i vår situation så ligger pucken lös vid mållinjen. Tycker inte att någon av dessa situationer är ojuste. Det är upp till backarna att freda sin målis.
Jag är inte säker på att han är skadad faktiskt? Nilstorp har visat skådespelartendenser tidigare i semin. Han har fått målburen ur läge 6 gånger! Förra matchen höll han på dö efter att ha nickat bort ett slagskott. Han höll på mot Linköping också.
Vi får se. Spelar han inte så var det inga skådespelarinsatser, annars var det just det.
Guld-Jimmie är tillbaka nästa match. Då kan målvakten få det hett om öronen. Men Växjö kan fortsätta att råttdeffa och knalla iväg pucken, det blir säkert bra.
Pucken ligger lös och alla spelare stormar efter pucken. Ritola åker in i högen och blir faktiskt knuffad och indragen i målvakten i närkampen, han kan inte undvika att ramla över honom då nummer 79 ser till det. Det är inte en goalie interference, utan en helt vanlig situation man ser i hockey. Dessutom blåser domaren trots att pucken är fri, och annars hade det troligtvis blitt mål.
Det är roligt och spännande med slutspel. Växjö bjuder på bra motstånd och bra kamp. Inte nåra 15 raka vinster mot dem direkt.
Här har vi situationen jag talar om, i slutsekunderna. Kolla 1:05 in i klippet. Pucken ligger lös och samtliga spelare åker in efter pucken, så även Ritola som kommer omarkerad in från sidan. Han åker fram och gräver efter pucken då nummer 79 tar ett grepp på honom bakifrån och kastar honom framåt. Tyvärr sitter Nihlstorp i en utsatt position när Ritola blir intryckt över honom. En olyckshändelse och sådant som händer i hockey, absolut inget ojuste förutom från nummer 79 i Växjö i så fall. Men samtidigt fredar han sitt mål. Synd att domarn är så het på pipan där.
tycker vi är det klart bättre laget över 60 minuter och förtjänar att vinna. Vi skapar nog med målchanser för en klar vinst, men Nihlstorp gör en jättematch i kassen och Växjö spelar ett mycket bra försvarsspel. Duktiga på att knalla iväg pucken.
Växjö är jättebra i slutet av andraperioden då man råttar in två puckar på två chanser. Förutom det skjuter de alltså 9 skott på mål, skott emot mål. Under denna tid skjuter vi 18 skott på mål och 30 skott emot mål. Det är en total genomklappning under dessa tio minuter då vi ser i det närmsta paralyserade ut, men förutom det så är vi väldigt mycket bättre på isen.
I slutsekunderna missar domarna på att pucken inte är blockerad en sekund innan vi ska lägga in den i öppet mål. Synd. Förutom den missen gör domarna en mycket bra match, bästa domarna vi haft hittills. I den situationen kämpar 8 spelar om pucken som ligger och balanserar på mållinjen, och Ritola blir inknuffad på Nihlstorp. Det ser inte så allvarligt ut, men det ser ut som Nihlstorp blir knäskadad i siutationen Tungt i så fall för Växjö då Nihlstorp har vart deras bästa spelare tillsammans med Roger Rosén och Martinsson.
Hos oss är Heed ruggigt dominant, men tycker vi har många spelare som är lite ovän med pucken idag vilket man inte ser så ofta. Forsell x 3, Holmström x 2, Zacke etc.
Växjö är välkomna upp till Skellefteå på Lördag. Tänk om man kunde slippa Petter Rönnqvists fniss och skratt när Växjö gör mål? Petter kan ju börja rapportera om allsvenskan där hans lag är.
Vi tokdominerar och Nihlstorp står för den ena avgörande räddningen efter den andra. Rosén, ur ingen jävla ting, kastar in en genialisk cross mot mål och Gynge länger in den i tom kasse. Sen tar Växjö över TOTALT och vi är på hälarna andra halvan av perioden, då de jävlarna är oförskämda nog att göra ett till mål i PP.
Totalt sett är vi det bättre laget efter 40 minuter, men hockey handlar om att göra mål. 2-1 till Växjö nu inför tredje. Man satt där och myste med sin pint White Russian och funderade på hur Frölunda skulle ställa upp, och så blir det en total jäkla scenförändring.
Bra period av oss. Väldigt stabilt och bra lagspel där vi spelar med stora marginaler samtidigt som vi dominerar matchen kraftigt. Växjö skapar nada, medan vi känns livsfarliga. Mycket bra, smart och uppoffrande försvarsspel där Växjö faktiskt inte skapar en enda vettig målchans förutom när Svensson bjuder på ett läge.
Växjö ser lite trötta ut, medan det ser ut som vi just fått upp farten och lagt in 3an växel. Den Sovjetiska traktorn tuffar vidare.
{7804}: Ja antingen gör vi rätt eller så... Ja. Är inte så säker att Modo kommer välja den rätta vägen. AJ blir kvar vilket är ok, tom kan jag säga att jag tror på honom. Men är lite orolig att Svartvadet blir kvar, tror faktiskt inte på honom som ledare. Han har inte visat nåt hittills. Själv blev jag orolig på riktigt när DB värvades, det visade för mig att föreningen inte var riktigt seriös....
Jag förstår precis vad du menar, och jag håller med. MoDo kommer aldrig att bli en farmarklubb. Det handlar om stolthet.
Men ni måste hålla ner kostnaderna. Markant skillnad på intäkterna i allsvenskan. Det smartaste vore att låna in ett par unga spelare som ligger på gränsen till SHL, på säsongslånga lån. Sen behålla/plocka in spets. Spendera inga pengar på 3e 4e BP, kör med hungriga ungdomar. Eller det borde ni ha gjort tidigare också, men nu tvingas ni in "på den rätta vägen" som Barbro så klokt brukar skriva
{7804}: Är kluven till lån. Ett samarbetsavtal där man tillfälligt hjälper varann vid skador är däremot bra. Det kan exv tillåta oss att ha en lite smalare trupp.
När det kommer till lån så önskar jag att det isf ska röra sig om säsongslån, max en kanske två spelare. Exv Berglund, Saik gör bedömningen att han mår bra av att få spela 20 min/match, Modo lånar honom hela säsongen. Låt gå för det kan faktiskt gynna 3 parter. Men blir det så att vi skall låna in 4-5 spelare så får jag en känsla av att det blir dels rörigt och att man dels tar rollen som "farmarklubb". Med all respekt för att vi lirar i allsvenskan samt att läget är prekärt så handlar det om en blandning av ödmjukhet och att inte acceptera sitt öde(förstå mig rätt).
Linkan krasslig och Jimmie blir kvar hemma,har visst fått tillökning enligt hemsidan. Grattis.
Förra matchen var bra men jag tycker det borde finnas ännu mer ta ut.
Dels att nästan alla kan bli lite piggare i åkningen. Dels att ganska många varit tämligen osynliga. Har dock inte så stora förhoppningar något omvälvande kommer ske. Om vi tar oss till final tror jag fler kliver fram och alla är på topp.
Blir nästan mest intressant se hur Växjö kommer ut. Det mest logiska är väl att de är sprattlar till och är ganska desperata men man hoppas ju de har tappat glöden.
Nya tag idag det gäller nästan att vinna den här matchen om vi inte ska ta den till en sjunde avgörande, håller tummarna att lule/gbg går till 7 så dom nöter ner varandra ordentligt! jag har dock höga förväntningar bara vi tar med oss spelet vi hade sist!
{7804}: Varför kan du aldrig resonera som folk? Fulspelat bort Abbott? Se för fan på reprisen...det är en klockren och schysst tackling som är en del av sporten. Varför gillar du inte damhockey om du har något emot den tacklingen? Är det för att du tycker synd om Zachricssons signon-bonus? Den enda fula tacklingen jag sett under Luleå - Frölunda är den som orsakade hjärnskakning på Lagace, men inte ens gav en 2-minutare. Den från Melart är en klockren kropp-mot-kropp som inte ens nuddade huvudet. 2 minuter interference för att han spelade bort pucken ca 1 sekund tidigare var helt korrekt.
Sedan har jag ännu frågor från mitt tidigare inlägg som du verkar undvika att svara på. Är det för att du ännu en gång för 1000:e gången blivit ertappat i en lögn/faktafel. För en riddare av sanningen som du påstår dig vara så är det osedvanligt många faktafel och lögner du blir ertappad med.
kollade just på highlights Frölunda-Qatar. Herregud! Eilert åker och delar ut en våldsam open ice på Carlsson som inte har pucken - helt utanför spelet. Mycket fult! Juniorsläckar-Hedman misstar Lasse Johansson för en junior och kör sonika över honom för att släcka honom? Lasse J ser knäskadad ut efter den smällen. Det betyder med stor sannolikhet att Lasse Johansson inte spelar något mer i år.
Så hittills har de fulspelat bort Lasse Johansson och Abbot så vi slipper dem i finalen. Gissar att de skadar ännu fler innan serien är över, kanske någon avstängning på Lauridsen eller Persson som får nog och helt enkelt spöar upp någon inköpt i Qatar.
Dessutom lär det nog bli Björklöven Osten riktar in sig på. Dessa två mörkerklubbar har kommit överens tidigare.
Det är så tydligt de gått samman för att försöka knäcka AIK och Lavander,L-G Pettersson,Tore Öqvist,Wallmark är några exempel på spelare utan heder skam och värdighet.
såklart menade jag Tim Söderlund, ursäkta. För övrigt en kille jag gillar skarpt. Helt orädd, rivig, det händer mycket runt honom när han är på isen.
MoDo kan ju inte bara samarbeta med Qatar. Vad har de att erbjuda? 29-åriga sargutdunkande finnar som spelar fult. Det duger inte. Inte fan har de då några bra juniorer. De enda bra unga spelarna de har har de ju knyckt av andra.
Tycker att MoDo borde satsa på att försöka behålla de spelare de kan och har råd med. Många av dessa är säkert väldigt revanschsugna. Kanske värva in någon rollspelare/spetsspelare. Typ en back som skjuter hårt i PP. En stabil målis. Men satsa på en lite mindre "kärntrupp" och sen fylla på med 1-2 kedjor med unga egna spelare samt inlånade billiga spelare. Ifall det dyker upp något ess på slutet av säsongen kan de slå till.
Vill såklart att MoDo kommer upp till SHL så fort som möjligt.
Såg inte Qatars match, men drar till med att det var sargutdunkarmedley och hjärndött beteende?
Hoppas de lyckas fuska,slå, hugga, gruffa efter avblåsning och vara så jäkla hjärndöda att Frölunda tappar konceptet i nästa match! Hoppas att de gör Frölunda lagom möra till finalen. Lundqvist är halvskadad, Abbot utgick senast axelskadad, säkert är många mörbultade efter alla dessa fula överfall. Kanske kan det bli någon avstängning också för Frölunda. Bara nu inte Qatar viker ned sig totalt. Stor risk för detta med tanke på hur underlägsna de är i skicklighet, rang, snabbhet, bredd, spets, försvar, anfall, passningsspel, ja troligtvis allt utom hjärndödhet och sarg ut?
angående lån till MoDo... varför inte? Vi har flera duktiga unga spelare som ligger precis på gränsen. Filip Berglund, Fredrik Söderlund, Linus Lindström. Utöver detta har vi ett par ungdomar med utgående kontrakt som blir förstaårsseniorer, Andreas Söderberg, Jesper Eriksson, Stenlund Ädelgran.
Känslan är att Filip Berglund är lite av påläggskalv och kommer erbjudas en ordinarie plats. Resten av spelarna tror jag nog ni kan plocka in eller låna. Ingen av dessa tror jag gör bort sig i allsvenskan.
Zappaholic: Förstår du vill flytta fokus från Bulan och Brynäs hehehe.
Såg Yoda ville diskutera hockey och vår nye sportchef men Zappa bara saboterade.
Angående Lindgren tänker jag så här. Jag vet ingenting om karln i dagsläget och han kanske blir helt misslyckad. Dock tycker jag allt känns rätt.
Jag ville inte ha någon jättekänd. Inte någon utifrån. Inte någon spelare som nyss slutat lex Svartvadet. Inte någon spelargigant.
Lindgren känns lagom på alla punkter dvs ganska perfekt. Nästan en kopia av Lasse J. Det gäller ju att inte gunga båten nu utan fortsätta i samma spår men med ny energi och vilja och förmåga att förbättra detaljer.
Ja här hade man hoppats på intressanta diskussioner om Micke Lindgren och hans framtida ledarskap. Men zappa, kanske planetens mest enerverande fjant, är här och saboterar.
zappa är inte bara utvecklingsstörd och nazist.
Han ser ner på alla som har glasögon likt Stefan och Krister. Han ser ner på alla som har dåliga tänder likt Stefan och Krister. Han hatar lesbiska. Han ser ner på de som har svårt att uttrycka sig genom handikapp såsom Alzheimers eller dyslexi.
Dessutom går han på angrepp mot mina vänner och släktingar som tagit livet sig efter mobbing om ovan.
Såg modoiterna ivandrago och hanzon hade funderingar.
Mina tankar är som följer. Tror andra AIKare kan fylla på med ännu smartare lösningar.
Angående Lasse J tror jag han skulle göra mycket nytta i Modo med kursändring och städning första tiden. Men verkar som det blir Schweiz enligt expressen.
Eventuella spelare och utlåningar är ett mycket intressant ämne. Modo har hjälpt AIK mer än vi hjälpt er. Ta bara Wernblom Söderberg.
Borde inte finnas hinder eller blockeringar tycker man. Det återstår se hur AIK tänker.
Även naturligtvis hur Modo tänker. Här finns om jag får bestämma ett stort frågetecken. Qatar har som bekant tappat Asplöven och sagt de vill hitta partners. OM Modo börjar äckla sig och svara på telefon när Osten ringer tror och hoppas jag Modo kan glömma AIK. Det är inte OK med vänskapsband till Qatar!
{7804}: Men alltså...vet du ens vad mammondyrkan innebär? Du upprepar det ju i var och varannat inlägg så tycker du borde ha lite koll. Det är ungefär lika logiskt att kalla dig för tjock och smal, när du egentligen bara är ful :)
Känner mig störtförtjust över att det blir Micke Lindgren. Tror det kan komma att bli hur bra som helst. Lite synd bara att Micke har bytt frisyr, för hans gamla frissa är i det närmsta legendarisk. I min bok i alla fall.
Micke verkar brinna för bygden och det egna upptagningsområdet (Västerbotten och Norrbotten), för hockey och han verkar ha rätt kompetens med både hockeykunskaper med erfarenhet av att förhandla, sälja, leda en grupp och samarbeta på alla plan. Det kommer att bli kanon.
Det jag tycker att Micke bör undvika är att inte bete sig som folk, drabbas av köpmani och mammondyrkan, börja med rasistiska utspel mot mptståndarens mörkhyade spelare, och vägra finna sig i regler och överenskommelser och anmäla och överklaga var och varannan dag. Det skulle skapa dålig PR runt klubben som då rättmätigt skulle kunna kallas för en ond klubb.
Min morfar kunde inte återge uttryck korrekt när han satt på ålderdomshemmet. Och nu sitter du där och hånar honom!
Du hatar pensionärer och människor med dyslexi eller Alzheimers. Du är en nazist!
Jag tycker att det bästa vore om du tog en paus på den här sidan tills i höst då Brynäs spelar. Det ska bli spännande att se ifall det blir 16e gången gillt för Brynäs mot oss?
Inte alltid de har rätt men den här gången är han klockren Peter Andersson.