Hihihi, vilket jävla namn! Toyne Ringwald! Är det en riktig person? Eller är det verkligen personen de använda som mall för karaktären Simple Jack? Här har man gått och trott att det var Zappa
{7804}: Tyvärr går det inte räkna ut Qatar innan slutsignalen för 94% av målen de gör är flytmål. Frölunda pissar på Qatar i första och jag skulle inte ha nåt emot bidra med urin.
På tal om det. Läste ni Toyne Ringwald ,hejaklacksledaren med de utvecklingsstörda ögonen svimmade i fredags när han sprang runt i KÖÖP-arena och skulle få igång publiken. (Tyvärr ingen massiv hjärtattack höll jag på skriva.)
Jo gick in på hans FB och skulle läsa hans kommentar kring det hela. En bit ner läser jag han tydligen brukar åka mellan Luleå och Umeå i jobbet,antar jag. Tydligen har han ett måste på vägen. Han brukar alltid ta ett stopp i Skellefteå Kraft Arena för att göra sina behov!
Säger allt om klassen på Qatarfansen. Simple Toyne.
19-2 i skott! Tror aldrig jag sett ett lag bli så TOTALT utspelade i en semifinal? Herregud!
Vi måste hitta vårt spel, säger Harju i intervjun. Förstå gången jag såg honom. Det är själva huvudproblemet. De har ju inget spel! Kämpa, dunka sarg ut och var hjärndöda.
Jag håller med. Men samtidigt ska man ha respekt för fienden. Det finns många hjärndöda hockeyspelare i Kanada, Finland, Tjeckoslovakien, Schweiz, Grekland och Burundi, så med tanke på Hamsterns miljarder så kommer säkert Qatar att försöka vara där och sätta käppar i det Sovjetiska traktorhjulet! De vill ju så gärna vinna, tur bara att de är så himla dåliga på det!
{7804}: Hallå....nu snackar du inte skit om Metallica....har du inte redan gått för långt i dina utlåtanden så har du verkligen gjort det nu i sånna fall ;D
Men Guuuuud vilken skön seger ikväll! En av de skönaste på länge. I vanliga fall brukar vi ju vara det bättre laget och sen mala ner dem. Ikväll valde Wallson en annan taktik. Låt de dominera, spara på krafterna, lura in dem i en falsk trygghet och sen explodera sista 10 och totalt kör över dem! :-)
Nu åker vi ner och knäcker dem på Måndag, detta tråkiga sövande defensiva lag. Viktigt att vi får vila upp oss innan bataljen mot Frölunda. På förhand har den serien alla ingredienser för att bli en klassiskt underhållande SM-final, något för historieböckerna? Fler kapitel där dynastiernas dynastilag är med, det börjar bli många kapitel nu!😀
Växjö är ett väldigt tråkigt lag. Strypmördarhockey med ett inslag av valium och sömnpiller. Ifall vi gör vårt jobb och knäcker dem så kommer det att bli mycket roligare hockey i finalen mot Frölunda. Hallam pratar om att det ska bli mer hårdrockshockey. Jag vet fan inte vilken typ av "hårdrock" han lyssnar på? Poison? Extreme, more than words? Nickelback? Om det är Metallica så kan jag då svära på att det är efter Master of Puppets.
Sluta försöka spela med kortpassningar igenom deras mur på blålinjen. Lägg den djupt, och checka. Skjut på mål mest hela tiden eftersom deras keeper är kass. Var där och hugg och skymm.
En primitiv form av hockey som kanske inte Sovjet skulle ha kört med, men det verkar då funka mot Växköp Fakers.
I tredje perioden börjar vi spela hockey! ÄNTLIGEN!
Vem är där och skymmer målvakten? Vem är där och fångar upp den förlupna pucken och lägger in en liten lobb i tom kasse? Jo... trumvirvel... GULD-JIMMIE!
Skellefteå AIK, halleluja!
Nu kan jag gå in på Qatars sida och läsa. Och fnissa! hihihihihi!
Holmström missar öppet mål gånger 2, Aho skjuter utanför för 100:e gången i rad och är en säkerhetsrisk varenda gång han är inne, Calof missar friläge för 5e gången i rad. Svensson ser minst sagt darrig ut, Anton Lindholm som defensiv back lämnar en spelare helt omarkerad i slottet.
Det är dålig fart, dålig koncentration, svaga passningar, dåligt lagspel där vi ej spelar som en enhet, stillastående försvarsspel med grova markeringsmissar. Hög anspänning och mycket nerver.
Det är en rättvis bortaledning med 2 mål efter 2 perioder. Problemet som jag ser det är att Växjö inte ens behöver vara bra, utan de spelar en gnetig stabil hockey utan att glänsa medan vi är HELT under isen. Växjö spelar okej, vi är sämst.Det här känns då inte som slutspelshockey.
Jag vågar inte gå in på Qatars sida och läsa den närmsta tiden, nu finns det belägg för hån och attacker. Qatars matcher är för övrigt mycket roligare att se på också med fler närkamper och känslor och hetta.
Publiken är skärrade och stödjer ej laget. En enorm skillnad mot Qatars publik som verkligen bar sitt lag och fällde avgörandet. Publiken är nervös och spelarna är stirriga.
HELVETTE! Nu har vi 20 minuter på oss att visa att Sverige är lika bra i hockey som Finland och Kanada. Släpp handbromsen och gå in och bjud på lite norrlandslir för helvete!
Hemsk period igen. Känns exakt som för ett år sen. Den som får pucken får klara sig själv. Jag tänker inte ge upp för det här är inte rätt nivå. Spelarna ser ut som medelmåttor. Just nu är det ett haveri.
Växjö klart bättre. Vi ser nervösa ut. Passen är värdelösa och normalt Larionovpucksäkra spelare dräller. Stillastående, fantasilöst. Nu är det semifinal grabbar, bäst av tre. VAKNA!
{7827}: De som utmärker sig mest negativt är ju Yoda och Barbro. Tur de inte är representativa för den genomsnittlige SAIK-supportern med det hat de två besitter.
Sen helvittes så dålig Harju är! Oskarsson och sprattelgubbe Fabricius är fan bättre. Obegripligt att ha honom som kapten, toksämt på allt utom flipperspel eller råtta in den i tom kasse.
Börje Gnestadius är ju faktiskt ganska rolig ibland, även om det blir lite mycket kopiera och klistra ordbajseri emellanåt. Men en duktig skribent. Det är mer tänkandet som brister där! :-)
Frölunda är väldigt jäkla bra! Huvva! Hoppas det blir sudden, och sen avgör Qatar i period 9 på ett flipperspel,
DansbandsWolf: Låter tråkigt. Men om nu jag ska kritisera nått om Luleå, så är det just det att hatet är synonymt med Luleåfansen. Man missunnar andra lag, (ja mest AIK då), mer än vad man älskar och unnar sitt eget lag. Ja, visst finns det hatare i alla lags fans, inte minst här på HS, men ni Luleå utmärker er mest generellt, läs bara kommentatorsfälten i AB eller Expressen efter matcher, där Luleåfans är "bäst" på att kommentera AIK matcher än sina egna matcher. Jag har själv varit i Delfinen där ni ropat låt han dö, låt han dö. Har varit på match i de flesta ES/SHL städer men aldrig upplevt samma otäcka stämning som hos er. Men, med det sagt vill jag ändå framhäva att laget Luleå har jag inga problem med. Jag hatar inte Luleå och hoppas verkligen vi möts i en final. Trist att ditt hat har förblindat dig och fått dig sluta uppskatta bra hockeylag. Din kollega Sven har en nyktrare syn på tillvaron än dig tror jag för han kan håna AIK med en viss finess, men du verkar styras av rent hat. Trist.
{7827}: Visst det vore fint men om ni åkte ut i semi, den sämsta prestationen på 6 år, vore helt underbart och väl värt skuffelsen att inte få spöa er i en final. Ja jag tar gärna ett Luleå som åker i semi om ni också gör det :)
bäst ikväll i en intetsägande match: Fredrik Warg. Duktig kommentator, rolig, kvicktänkt.
Fredrik Warg har ju myntat ett av uttrycken som jag brukar köra med. I en intervju i semin vi vann ganska enkelt under Rönken-eran så ställde Qatar upp i minifemmannabox och knallade iväg pucken. Det såg ut ungefär som sista halvminuter nu borta mot Växjö med 8 gubbar i målgården. Efter perioden frågade de Warg i en intervju vad han tyckte om Qatars spel. Fredrik utbröt:
Ja de kör ju med i BISVÄRM framför egen kasse! Med en fin betoning på bisvärm!
Tack för den Fredrik Warg.
Jag vill dock påpeka att de flesta andra av uttrycken är mina egna: Qatar, sargutdunkarmedley, mammondyrkan, köpmani etc. Ja höll just på att glömma en annan som jag tycker platsar där: åderpåleslukare! Det är ju zappas ord! :-)
{7603}: Ja vi har olika åsikt vem vi bör möta i final om vi nu går dit. Om vi går till final så tror jag helt säkert att Luleå blir lättare att möta. Det blir inte enkelt men Frölunda är jäkla svåra. Luleå kan vi hantera.
Har sett första perioden och blir inget mer,ska göra annat.
Känns som kopior semifinalerna. Frölunda leker med Qatar sedan slutar de spela och blir anonyma. Måste vara enkelt vara qatar. Jobba som det vore BP och ta vara på det som bjuds. Bra Frölunda! 1-1 just precis.
Hoppas ju Qatar ska förlora varenda match varenda period hela året. Sedan vill jag de ska försvinna från SHL och sedan upphöra som förening.
Mina anledningar till att vilja ha Luleå i final: 1. Sveriges två bästa lag kommer från norraste delen av Sverige. 2. Publikfriande stenhårda matcher med fart och fysiskt spel. 3. Förmodligen minst 6 matcher. 4. AIK som slutlig vinnare för vi förlorar inte en finalserie mot Luleå!
Zappaholic och Yoda: Men satan, sluta tjata om detta nu, matchen är över, vi fattar att ni har olika åsikter. Kvällens match mellan Luleå och Frölunda är mer intressant eller hur? Hoppas verkligen Luleå vinner för jag vill att AIK möter Luleå i final. Av flera orsaker!
{7804}: Känns ganska troligt han var sliten och hade skavanker ( ljumskar,rygg ?) och passar på skylla på det här. Både för att AIK kommer i sämre dager och han själv slipper kliva av och visa sig skör. Visar inte magnetröntgen något så kommer han nog ändå hävda det är ömt i ledbanden. Svårt motbevisa.
Förstår inte att Zappa inte ser Ritola krockar med Pesonen.
Jag är fortfarande osäker på ifall Nilstorp blev skadad? Det kan vara ett spel för gallerierna, det skulle då inte förvåna mig. Om han blev skadad av en sån där liten knuff borde han byta idrott. Kanske till luffarschack? Han har då looken inne.
{7603}: Jag tycker det är märkligt. Han går med kraft in i målgården, kastar sig över Torpet. Solklar tvåa. Ingen knuff. Ingenting än han själv som orsakar det där.