Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen

Skellefteå AIK

Sv: Skellefteå AIK
Farbror Barbro: Eran bredd knäcker ju oss lätt . Vi har ju i bästa fall knappt två linor som funkar ..fast ingen vore gladare än jag om vi lyckades knipa 3pinnar ni klarar ju er så bra ändå :) vore gött att vinna innan drabbningen med lekland på torsdag

Farbror Barbro: stor chans? Har du sett oss spela på bortaplan?

Farbror Barbro: Lite SAIK-nytt:

Markus Svensson och Oscar Sundqvist skadade i landskampen mot Finland.

Hoppas de är ok.

Sven Sewage:Nu jävlars börjar lördagsfyllan bli påmind. Monolog/dialogen är fullt igång.

Sven Sewage:

det kan faktiskt vara läge att verkligen lägga sig mot Brynäs, för att sen gå ut och verkligen tömma oss mot Qatar. Håller med dig där.

Farbror Barbro:

ja, nog sitter man och drömmer och fantiserar om att Qatar hittar sin beryktade slutspelsform nu sista 11 omgångarna, man brände allt krut på köpeplastligan CHL och så firar man Qatarmiljaderna från hamstern. Hoppas hoppas hoppas... skulle aldrig sluta skratta om de åkte ur, då är det bara att stänga ligan ögonabums då både Qatar och Löven är borta.

Det här med att vi skulle gynnas av ett lönetak... är inte helt säker på det faktiskt. Jag tror att de stora vinnarna skulle vara storstadslagen, dvs Malmö, Djurgårn och Frölunda. Det lockar helt enkelt lite mer att bo på dessa orter än i Skellefteå, det måste man nog inse. Nu säger jag inte att Skellefteå vore förlorare eftersom vi kan attrahera hockeyspelare till organisationen likt Mecka kan attrahera pilgrimer. Men ifall det är någon som inte är helt frälst i hockey utan bara ser det som ett yrke, så skulle jag kunna tänka mig att de flesta spelarna valde att bo i Sthlm, Göteborg eller Malmöregionen ifall de fick likvärdiga bud. Qatar skulle däremot vara de stora förlorarna med ett lönetak eftersom de inte NÅGONTING att locka med förrotum stålarna. Gnetspel, inga anor, hata-hata-hata/låt-han-dö, låt-han-dö publik, de flesta lämnar som sämre spelare än när de kom, flens-Osten som är där dar i trådarna likt Himmler gjorde i Tyskland på 40-talet etc etc. Så just därför är jag villig att stödja lönetak i SHL eftersom Qatar är de som drabbast hårdast. När jag tänker efter är faktiskt lönetak väldigt rättvist för sporten.

Farbror Barbro:

tänk på att det är ganska nyligen Mojang såldes till Microsoft, så hamstern är nyrik men har inte haft pengarna så länge.

Klasen fick väl x antal miljoner i Malmö av den bortskämde snorungekapitalisten med damp = Stenbeck jr, han är hamsterns predecessor som Roman Abramovich i svensk idrott. Det kan ju knappast ha vart så att Klasen gick till Qatar helt gratis. Lägger man sedan till alla dessa smutsiga Obola affärer som inte riktigt har sett dagets ljus ännu, så klarnar bilden. Det handlar om en förening med stor erfarenhet av smutsig ekonomik brottslighet, skatteplanering, mutor och pengar under bordet, kontraktsgräl i tingsrätten, fiffel etc etc. Spindeln i nätet har såklart hela tiden vart flens-Osten Bergström som mer och mer framstår som någon slags Gudfader? Kanske har han t om tagit kontakt med hamstern och förklarat att han vet att han har mycket pengar, hamstern har inget annat val än att punga ut?

Farbror Barbro:

tänkvärt inlägg Barbro, som vanligt.

Givetvis skulle ett lönetak mer eller mindre vara döden för Qatar. Detta köpelag måste säkerligen betala minst dubbelt så mycket i lön som vår ädla förening dit talangfulla spelare flockas likt pilgrimer på pilgrimsfärd i Mecka.

Tidigare har jag vart lite emot lönetak, inte pga själviska skäl då vi i Skellefteå AIK är ett lag med ganska små ekonomiska medel i jämförelse med storlagen söderut. Men därför att jag som princip är emot en massa nymodigheter från NHL på principell grund, vi är inte Amerika utan vi är Sverige. Men nu när jag tänker efter och det har tillkommit ny information i analysen: ja tack till lönetak! Nu blir det att köra lönetakslobby från min sida!

Ja, då får de rikta in sig på att plocka hem sina egna spelare istället, vilka det nu kan vara? Bröderna Paul-Allan Bamberg samt Raymond Bamberg, och kanske busschauffören Boris Berntsson, sen tog det slut... :-)

Sven Sewage:Du får inte glömma gruvan i Skellefteå, där har ni många som stödjer er, enligt Bert.

Redigerad kommentar

ASA:

jag skulle nog säga at det är 50/50 i norrbotten totalt sett, starka nästen är Kiruna, Piteå, Arvidsjaur... även många i Boden stödjer oss. Oftast är det de äldre, de mer kunniga, som diggar oss.

Det säger sig självt egentligen. Ett lag tror att hockey går ut på att vara som Qatar och köpa in jävlart varenda en, och sen ska man nöta ner sargen så fort som möjligt genom att dunka pucken där stup i kvarten. Det andra laget bjuder på offensivt finlir a la Sovjet på 80-talet med ett lag bestående av egenfostrade norrlänningar. Inte svårt att räkna ut vilket lag hockeyintresserade runtom i norrland supportar i längden.

Sven Sewage:Hej du! Ja var uppe i Norrbotten i går... snack lite hockey... dom var imponerade av SAIK ... vet du? dom var fans till er? Saik tillhör väl V-botten?

ASA:

man kan vara bäst på olika sätt, eller försöka vara bra på olika sätt.

Man kan välja den svårare vägen, den konstruktiva, jedin väg, den goda. Lira, satsa på egna spelare, köra klapp-klapp spel, bidra till svensk hockey, bjuda publiken på show, ha små ekonomiska medel men vara true to the sport.

Eller så kan man völja den mörka destruktiva sidan, vara ond, råttig, filma och sprattla som en fisk, gneta, köpa mer än Qatar, bli sponsrade av någon miljardär som låtsas vara från regionen.

Det är man extra stolt över. Sättet vi gjort denna resa på. Allt rätt moraliskt och hockeymässigt där vi blidkat hockeygudarna från första till sista dag. Amen.

brynäs08:Hej på dig! Du verkar ha lite vett innanför pannbenet... precis som du säger ... i dag vet vi att SAIK är de bästa laget ... nästa år kanske dom är ett mittenlag... vad vet vi...jag är optimist... vi har klarat konken...man hoppas som en gammal trogen supp. att vi kan klättra upp o utmana detta oövervinneliga lag om förstaplatsen på tronen! ( SAik har gjort det.) Varför ska ingen annan klubb kunna göra desamma?

Sven Sewage: jag tycker du kan gå in och leta reda på inlägg jag gjort i Luleås forum. De är väldigt få. Ännu färre inlägg har jag gjort om Pesonen.

Zappaholic:

utan mig lch Barbro, jag joinade i somras, så skulle det bara vara ensidigt hånande, hatande och förlöjligande. Nu är det mer balans. 

Skynda skynda in på Qatars sida och skriv hur hemskt det är att Janne Pesonen lirar med oss. Vi värvade honom bara för att jävlas ju.

Egentligen tror jag att du är en rätt reko kille Z, och om jag skrivit något tidigare som fick dig att må dåligt så ber jag igen om ursäkt eftersom jag inte menade detta. Men det rättfärdigar inte dig att bli mammondyrkare eller Qatarhangaround.

Sven Sewage: Du har aldrig funderat på varför alla, utom Babsan, ogillar det du skriver? Även de SAIK:are som du inte lyckats skrämma iväg härifrån...

Zappaholic:

det är för att vara solidarisk med dig, egentligen är jag ganska godhjärtad! :-)

Sven Sewage: Om du nu tycker att alla är idioter utom du, varför kämpar du så hårt att framstå som det största puckot?

brynäs08:

jag förstår att många blir irriterade och att jag retar gallfeber på folk. Inga problem med det.

Visst är det fel att vara en dålig vinnare, precis som det är dåligt att vara en dålig förlorare. 

Det är bara så sjukt många dåliga förlorare här inne på hockeysnack att någon bara måste vara en dålig vinnare för att de ska bli någon slags balans, och jag får ta på mig den rollen. Ribban här inne är satt så låg, bara att kolla på historiken på Qatars sida, att det är omöjligt att vara anständig och hålla någon slags klass. Det passar mig perfekt. :-) 

Jag njuter jävligt mycket, och jag tror absolut inte att vi kommer att vara bäst för evigt. Så är det. Men ifall Skellefteå AIK låg på kvalplats, och rivalerna runt strecket köpte in 30 spelare, så skulle jag nog oroa mig mer om dessa köp än ifall Färjestad i ointaglig serieledning köpte in en stjärnspelare. Så vi är olika.

Janne Pesonen, vem annars, gör matchens enda mål och blir således matchvinnare mot Tre Kronor. Tänk tänk tänk om vi istället köpte in Daniel Mannberg istället, då skulle man ha vart nöjd! 

brynäs08:Det var inte dumt skrivet

Sven Sewage:

Sven, Sven, Sven. Ärligt talat? Förstår du inte varför en del blir lite irriterade på dig?

Du har ingen som helst ödmjukhet inom dig? Du spyr galla till höger och vänster och blåser upp dig på ett sätt att man spyr på det.  Ni är just nu störst bäst och vackrast, alla vet om det. Men vet du? inget vara för evigt, inte ens saiks mega--succé! För inte många år sedan var ni ett strykgäng i allsvenskan.

mitt lag har i perioder också varit störst, bäst och vackrast. De flesta lag har haft sin glans då och då. Försök vara lite ödmjuk och njut av stunden. Snart är Modo bäst igen eller fbk eller Luleå. Den som lever få se. Va inte en dålig vinnare, det vänder som sagt jävligt fort.

Sven Sewage:Och vad tror du det beror på ;-)

Sven Sewage: jag kan bara svara för mig själv. Det handlar inte om avundsjuka mot SAIK. Jag har kompisar som är SAIK:are. Jag kan glädjas med dem. Jag har problem med dumdryga skribenter som totalt saknar ett uns av ödmjukhet :-)

Zappaholic:

förstår du poängen? Har fansen till ert anrika lag någon självbevarelsedrift, eller är det viktigare att vara avis på Skellefteå AIK?

Zappaholic:

det ploppar upp 20 olika signaturer som förklarar hur dum i huvudet jag är när jag skriver något liknande - fast lite mer träffsäkert med mer humor och finess förstås.

Sven Sewage: Sida??? När valde jag sida?

Zappaholic:

ja, jag hade fel. Det var ett lån. Bra så.

Men förstod du poängen?

Zappaholic:

eller jag har en till också...

en manisk skribent sitter och matar ut ett dussin dagliga maratoninlägg med syfte att håna, förtala och förlöjliga ett rivaliserande lag - som råkar vara tokbäst på allt. Han sitter och matar ut dessa i flera år (bevis finnes på Qatars sida).

En skribent som håller på det tokbra laget reggar sig, och skriver tillbaka liknande inlägg tillbaka emot psykot och hans köpelag som är dåliga.

Psykot svarar då med dödshot, hot om stryk, pedofilanklageler,rasism, nazism, Breivik, önska att han ska dö etc etc.

I detta läge, är det då normalt att helt ställa sig på den maniske skribentens sida såsom om han vore helt oskyldig?

Sven Sewage:

Jag hatar inte SAIK. Har aldrig gjort, kommer aldrig att göra.

Du blev avklädd med en hel del faktafel. Nu får du stå där med rumpan bar.

Men jag är storsint. Jag tar emot din ursäkt för dina fel :-)

Lite sött förresten att du och Babsan båda bestämt er för att kalla Luleå för Qatar.

Redigerad kommentar

Zappaholic:

Ja, jag har fel hela tiden, och jag är samma person som Barbro.

Nej, du har fel!

Vad var nu poängen, vad den sammanlagda faktan betyder? jag försöker inte spela duktig, utan visa vilken fjant du är och att ditt hat och din avundsjuka emot Sveriges bästa lag nästan är större än kärleken till ditt eget lag.

Eller du förstår den, men fokuserar på fjanterier istället för att tänka.

Bottenstriden rasar... Brynäs ligger på kvalplats... Qatar spränger banken och plockar in 6 spelare... Leksand plockar in 6 spelare... MoDo plockar in 7 stycken... Färjestad 3... Brynäs plockar in 7 spelare och 2 tränare... jag tror det blir 29 stycken?

Skellefteå AIK i ointaglig serieledning, lååååångt från bottenstriden, plockar in super-Janne... och då händer vadå?

Sven Sewage: Nej det stämmer inte. Du har som jag sa fel igen. Jag kan ge dig tre exempel till:

Sondre Olden lån, Mattias Nörstebö lån,
Jonas Johansson lån.

Dina "detaljer" som bygger upp din fakta är ju fel.

Du kanske borde ha lite bättre koll om du ska sitta och spela bror duktig :-)

Hur känns det att sitta där med kejsarens nya kläder?

Farbror Barbro:

det blåser hårt på toppen brukar man säga.

Egentligen gillar jag inte att vara en dålig vinnare, men det är fan omöjligt att hålla sig när alla dåliga förlorare är här och dummar sig.

Dålig förlorare, oäkta, råttig, gnetig, Qatarig... det är då inte några positiva ord i min bok, men smaken är som baken!

Zappaholic:

Okej, 1 av 16 transfers var ett lån och inte permanent transfer, och det erkände jag. Jag drog till, för att visa en poäng.

Resten av faktan tror jag nog stämmer, eller? Alla detajer av faktan, som sen bygger upp en total faktabild.

Tyvärr fick jag aldrig något svar om själva poängen med inlägget. Andemeningen. Är det normalt? Är det ett normalt tillstånd här på hockeysnack? 30+ transfers bottenkollegorna emellan, och så en stjärnspelare på 2-års till den överlägsne sereledaren - och då blir det upplopp och alla flockas till Qatars sida för att spy galla - trots att det egna lagets existens faktiskt hotas av de andras transfers men inte av vår?

Jag tycker nog lite olika än de allra flesta andra här. Fast du kanske bara säger "jag vill inte svara" när du inser att argumenten är ganska starka?

Men men... fokusera du på att Kruse var ett lån utan att försöka tänka på resten av vad jag skriver.

Sven Sewage: Jo vi vet vad du tycker om det. Du kanske kan släppa det och gå vidare och inte älta så in i helvete?

En sak till. Åsikter och resonemang är en sak. Där tycker och anser folk olika. Vad gäller fakta så gäller det att få den rätt om du vill diskutera och inte blanda in felaktigheter om du vill accentuera din ståndpunkt.

Är det för svårt tycker du?

Zappaholic:

okej, du har diskuterad klart.

Jag tycker att det faktiskt är lite anmärkningsvärt och omormalt att bottenstridskonkurrenterna flockas på Qatars sida och hånar, bespottar och ifrågasätter Janne Pesonens 2-årskontrakt med oss. Detta när de andra bottenlagen köpt in 30+ spelare efter att säsongen dragit igång (även om Kruse var ett lån), vilket äventyrar den egna klubbens existens.

Det är vad jag tycker om det ämnet.

Jag tycker också att det är lite konstigt att Bagdad Bob kan sitta i flera år och håna, bespotta, förtala och angripa mitt lag, våra spelare, utan att någon reagerar? När någon, som jag, svarar med samma mynt då är det dock andra bullar. Psyko-varning blir det då. hihihihi, asså helt allvarligt? Jag är ny hör på hockeysnack, och det var samma visa på svenska fans. Det var HUNDRATALS olika signaturer som postade samma jäkla maniska skit med hot och de grövsta personangreppen, oftast mitt i natten. Inte helt friskt beteende enligt mig, det är inte heller normalt att skrika "låt han dö, låt han dö" när någon ligger skadad på isen! Nej!

Sånt som Barbro skriver om, det är man inte ett dugg förvånad över. Så har det vart under en lång tid, givetvis för att de bara passerat kvartsfinal 2 ggr detta årtusende och då toskade de båda gångerna mot oss i fyra raka + att Skellefteå AIK är alla sanna hockeyälskares favvolag eftresom vi bjuder på så fin hockey av egna spelare. Ingen som anser att vi är ett köpelag som gnetlirar som då leder till konstant medieskugga.

Det är likt någon slags ond masspsykos brutit ut, där de onda plötsligt blir de goda, och alla grundläggande sanningar och rättvisor vänds upp och ner. Lite som när Kejsaren tar makten i Star Wars och det onda rymdimperiet tar över. Men vi vet alla att den goda sidan till slut vinner, det är bara att bita ihop och inte tumma på sanningen och fortsätta vara god och inte bli som Qatar. Då kommer dynastin att fortsätta länge tror jag, det blir harmoni i universum.

Sven Sewage: Fel igen. Ska du försöka rabbla fakta så se till att få den rätt.

Pesonen har jag diskuterat klart.

Farbror Barbro:

än värre hade det vart ifall du skrev jättesnabbt, men tänkte väääääldigt lååångsamt! Då skulle bara massa skit, hatattacker och logiska kullerbyttor staplas på hög i maratoninlägg efter maratininlägg. Det påminner faktiskt om en speciell skribent på Qatars sida, kan du gissa vem jag tänker på? hihihihhi

Zappaholic:

okej, jag överdrev. Bara 15 transfers efter säsongen drog igång för Brynäs då i den desperata kampen.

Då håller vi oss till fakta, och så skulle det vara kul och höra om vad du tycker om resten av mitt inlägg? Resten av mina resonemang? Tror du Pesonen har stor inverkan på Brynäs överlevnad som hockeyförening?

Sven Sewage:
Ja för det är helt omöjligt öppna 2 fönster logga in på olika konton, skriva det man vill och sen klicka på skicka meddelande.

Sven Sewage: Du klarar alltså inte att erkänna att du har fel? Barn brukar ha problem med det. Kruse LÅNADES in då ingen andramålvakt fanns att tillgå pga sjukdomar.

Håll dig till fakta om du ska diskutera.

Sven Sewage:Har du inte insett att det är bara du och ditt nick och inga andra SAIK supporters som är här inne och stödjer dina hatattacker. Du är ensam, precis som du är i din isoleringscell någonstans i Sverige. Trodde faktiskt att det var restriktioner på vårdhem men tydligen inte.

Farbror Barbro:

Jag kan bara säga att antingen skriver mitt schizofrena alter ego väääldigt snabbt, alltså mitt Tyler Durden ego med extremt djupa hockeykunskaper och bra smak :-), eller så borde hjonen faktiskt inse att vi är två stycken olika personer.

Zappaholic:

Emil Kruse har en match med Brynäs. Lika många som Hovinen har med Qatar. Qatar har då 2 kvalificerade seniormålvakter, JVM-målisen Ward i farmarlaget samt 2 stycken junirolandslagsmän i J-20. Du sitter sen på fullaste allvar och spottar ur dig att Skellefteå AIKs värvning av Janne Pesonen PÅ ETT 2-ÅRS KONTRAKT!!! stinker, att den luktar illa, att vi bara värvar honom för att ingen annan ska få honom, samt att vi borde spela en junior istället. Inte en kommentar om Hovinen eller någon av de andra 31 värvningarna nedan, som faktiskt äventyrar ditt egets lag existens?!?!?!

Var har jag fel? Är det jag, eller du, som är totalt bakom flötet i dessa resonemang?

Farbror Barbro:

lugn och trygg, visst. Visst är det svårt att inte reagera när man blir provocerad av mindre vetande, typ som när Döda Fiskögon Ledin öppnar truten eller random Qatarspelare kör sprattelfisk och fuskar och filmar. Men man får inte glömma bort hur sjukt jävla bra vår förening vi är, på alla plan. Vi är tamefan helt jävla överlägsna. Den bästa idrottsföreningen i Sverige inom ALLA sporter, med BRED marginal. Med små ekonomiska medel dessutom. Ifall det ekonomiska vore en variabel kan vi nog vara bäst i modern svensk idrottshistoria? Man lever fan i någon slags rosa önskedröm för att vi är så sjukt jävla snuskigt vassa.

Om nu Qatar tror att de kan utmana oss genom att go bananas och tokköpa in spelare, hejaklack, domare, ja allt om är till salu, allt som säljer själen till mammon, så måste de få göra det. Det är för att de saknar hockeykultur, och hockeykunnandet. De har inte detta i bygden, de har aldrig haft det, och de kommer aldrig att få det. De har fått hockeygudarna emot sig, och hockeykarmat har fått sig en rejäl törn som kan bli omöjlig att reparera.

Det som är lite skrattretande, är att de andra norrlandslagen verkar ställa sig på Qatars sida. Läs mitt inlägg nedan om Janne Pesonen, och fundera på innebörden! Hatet, avundsjukan och missundsamheten mot superföreningen Skellefteå AIK är nästan större än kärleken till det egna laget. Det är klart att man är där och spär på detta skrattretande tillstånd, ett riktigt anti-equilibrium de luxe. Det vore liksom att man satt och tokhöll på Malmö med inköpte fusk-Rydmark i spetsen mot det hemvävda Foppa-MoDo. Under den mest skamliga av gränser för mig som norrlänning. Som att sitta och hålla på något nyrikt köpelag från söder mot Brynäs i ett kval som i slutändan handlar om liv och död för föreningar. Det skulle jag inte heller göra. Eller hålla på Lasse Falk-frölunda mot Luleå som på den tiden var från norrbotten och ibland t om försökte göra mål.

Sen får fåntrattarna här inne gärna sitta med sina dumstrutar och inte inse att vi är olika personer och har vart så under flera år när vi gjort oss lustiga över vilket köpelag Qatar blev, och vilken förbannat gnetig, tråkig och RÅTTIG hockey köpelaget kört med under en låååång tid! Qatars fans har tidigare haft en sjuklig hög svansföring när det handlar om att andra lag köpt in spelare och att de minsann spelat en publikfriande offensiv hockey, men de lever liksom på 90-talet då Fuleå faktiskt hade egna spelare och ett eget spel. Nu är de exakt motsatsen, än värre än lagen de tidigare hånade faktiskt. Det är ren och skär fakta.

Men som sagt borde vi Barbro faktiskt visa mer kärlek till de egna... rosa fantasidrömmar där man åker rulltrappa gjord av choklad upp emot molnen i sockervadd... det är ingen överdrift.

Zappaholic:Förlåt, men man kan inte få mindre trovärdighet när man inte är betrodd sen tidigare.

Sven Sewage: Ok, jag ska ge dig ett exempel. Du påstår att vi köpt Emil Kruse. När gjorde vi det?

Du blir mindre trovärdig du blandar korten på det där viset.

Sven Sewage:Ojdå, har du ändrat dig! Tidigare sa du att Brynäs inte tillhörde norrland. Men nu helt plötsligt är Brynäs ett norrlandslag. Hur ska du ha det? Du pratar så mycket skit att du vet inte till slut vad du har sagt. Far man med sanning minns man vad man har sagt.

Zappaholic:

vilka faktafel där menar du? Tror du super-Janne Pesonen kommer att avgöra bottenstriden och vem som kvalar neråt, din klubbs överlevnadskamp?

Farbror Barbro:

ja, hamstern måste nog satsa minst en miljard om de ska kunna mäta sig med oss, men tror ändå inteatt det räcker. Sänket heter såklart flens-Osten.

Sen blir man faktiskt lite less på bottenstridsrivalerna, race to the bottom-lagen, vem är sämst i norrland-gänget?, när de är här inne och härjar. Syftar givetvis på Qatar, Brynäs och MoDos fans. De borde helt klart läsa mitt tidigare inlägg och ta sig en funderare?

Kanske borde vi ta och fokusera mera på vårt eget fantastiska lag, men man blir ju bara så ledsen när man ser Qatars spelare stå där glada efter matchen när de köpt, fuskat och filmat sig till en pokal.

Sven Sewage: En del faktafel där, Sven...

« · 1660510 · »