Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen

Skellefteå AIK

Sv: Skellefteå AIK
Någon som vet vilket lag detta rör sig om? :-)

2001 - 2002 Kvart
2002 - 2003 Kvart
2003 - 2004 Kvart
2004 - 2005 Kvart
2005 - 2006 Kvart
2006 - 2007 Kvart
2007 - 2008 Ingenmansland
2008 - 2009 Kvart
2009 - 2010 Ingenmansland
2010 - 2011 Semi - krossade av Skellefteå AIK
2011 - 2012 Kvart
2012 - 2013 Final - krossade av Skellefteå AIK
2013 - 2014 Kvart
2014 - 2015 Kvart

herr rumpnisse:

jag tror nog att en människa med en IQ över 77 och som kan räkna, vilket då dubbelt exkluderar dig, inser att Skellefteå AIK jämfört med er har mångdubbelt fler egenfostrade spelare från den egna kommunen och den egna staden. Man har det nu, man har haft det över en kortare tid, och man har haft det över en längre tid. 

Vilken spelare har ni i EHCL och högre nivå på den nordamerikanska kontineten?

Vilken spelare som var ordinarie i NHL har ni fostrat?

Hur många gånger har ni kravlat er förbir kvartsfinal detta årtusende, och hur gick det då under dessa framgångssäsonger för er? 

Ska bli kul med svar. Du skriver ju att jag ljuger. Du ljuger mest hela tiden, jag är då inte Barbro.

Men nu är det sommar och silly season, njut av det, för det är tiden då ni är som bäst! hihihihi!

Sven-Barbro Slobodan....nu är det ju så om vi talar om handboll så köpte Qatar in ett lag för att sedan kalla dem som sina egna, en likhet med ett lag inom Svensk Ishockey som heter Skellefteå AIK....de är experter på att kalla inköpta spelare som egna produkter så fort de drar på sig SKAIK-tröjan...hihihihihihih :D

Rumpnisse M.Lemmiöx:

Näe, Barbro är inte jag. Du har fel där.

Luleå Hockey, nui är Qatar. Ni är ett mammondyrkande köpelag som köper köper köper, ni har ingen hockeykultur och tvingas därför köpa hejvilt. Ni har noll spelare i ECHL och uppåt i nordamerika just nu. Ni har aldrig lyckats fostra en ordinarie spelare i NHL NÅGONSIN! I detta läge kan man faktiskt tycka att det är lite fel att racka ner på och håna Skellefteå AIK om detta. Ni är på riktigt en tandlös liten dvärg i dessa sammanhang.

Ni verkar i det närmsta lida av fobi att passera kvartsfinal, och när ni gör det så åker ni på storsmisk av oss. Det är ju sanningen. Ni har 8 raka torsk emot oss i slutspelet, i semi, och i final. Sen var det visst bara ut i kvartsfinal på ett årtusende! Grattis!

Osten, den argsinte svinjävla REGEL gubben, han diggar att överklaga, anmäla, bryta mot överenskommelse, inte betala ut lön, överklaga, överklaga igen. De flesta ser nog ett mönster där? En rättshaverist som inte har någon heder eller moral i kroppen.

Ni har under en längre tid skämt ut norrland inte bara med att vara ett köpelag och ett extremt osportsligt och ohederligt gäng, utan också med att spela en förbannat tråkig hockey. Nästan så tråkig att man inte tror att det är sant. Nu tänkte man när Fagervall kom in, det kan fan inte blir tråkigare? Näe det kunde det inte, men ert slutspelsklonrobotlir var då fan lika tråkigt i alla fall. Man skäms å era vägnar.

Allt detta är sant. Ingen icke-orch som inte var smittad av Qatars sjukdomar skulle argumentera emot det.

Forsberg 1978: tycker inte detta är värre än när man åker omkring och crosscheckar spelare efter avblåsning framför mål.

Sven-Barbro Slobodan...

Nä, Qatar har aldrig haft en spelare i Nordamerika...enda sanningen du sagt idag. Men dom har en hockeyliga, faktiskt:

en.wikipedia.org/wiki/Qatar_International_Ice_Hockey_League

Zappaholic: Vet inte om jag kan hålla med dig här för även om Kabanov spelar nästa match så ska Rahimi stängas av för om du kollar på reprisen så ser du hur han måttar slaget och det är fan inte löst han slår, nä sånn skit hör inte hemma i hockey! Men jag kan ha fel? Jag tyckte iaf att det såg riktigt fult ut!

Jag tycker vi gör en helt okej match, även om vi får problem med Linköpings tunga fysiska spel. Spelmässigt är vi ganska överlägsna faktiskt. 4 skott i stolpen ikväll, och vinner skotten med 35-14. Ungefär så var matchbilden. Men en storspelande målvakt som har ganska mycket tur, och en mängd missade öppna lägen, då är marginalerna inte större än så här i den här sporten. 

Då får alltså Linköping 13+ och vi får 2+ enligt Abrahamsson och Sjögren på Aftonbladet. Jösses!

M.Lemiux:

Sven-Barbro, vem är det?

Vilka fakta är fel?

Flens-Osten diggar att överklaga och är svensk hockeys största rättshaverist och mest osympatiske ledare.

Qatar har 0 stycken spelare i ECHL och uppåt i Nordamerika.

Qatar har aldrig någonsin i världshistorien lyckats fostra en spelare som var ordinarie i NHL.

Qatar har spelat en väldigt gnetig hockey och hade nu väldigt många osportsliga spelare i laget.

Qatar har lyckats passera skamgränsen kvartsfinal två gånger på ett årtusende, och både dessa gånger åkte man på jättedäng mot Skellefteå AIK som man då har 8 raka slutspelstorsk emot.

Förklara för oss vilken fakta som var fel? 

Hat och illvilja är det som Bagdad Bob sysslar med. Varför tar ni inte paus till slutspelet är klart, avundsjukan, míssundsamheten hatet, lögnerna... det skiner igenom. Vem vet, om ni blickar ett årtusende framåt kanske ni passerar kvartsfinal mer än 2 gånger - det skulle vara en bonus för er när ni har hamsterns miljarder och då kan köpa köpa köpa mer än ni gjort tidigare - för fostra en bra hockeyspelare från den egna kommunen det har ni aldrig lyckats med.

Sven Sewage: håller med dig om att Rahimi är vårdslös och jag tror inte Kabanov filmade. Gjorde säkert mycket ont. Men det betyder inte att det är en allvarlig skada. Kan vara en mjukdelsskada.

Spelar Kabanov nästa match så tycker jag Rahimi ska spela. Spelar inte Kabanov så kan gott Rahimi få vila.

Titta så trevligt det blir när vi BARA diskuterar hockey. Vi kan ju, Sven :-)

Zappaholic och Huge:

jag har sett alla matcher med Kabanov i år, och han är verkligen ingen spelare som filmar eller överdriver. Tvärtom. I vintras fick han en hård men juste tackling och bröt flera revben, men skrinnade själv ut till båset. Det är sådant som händer i hockey sa han efteråt.

Jag tror att han är skadad och inte kommer att spela nästa match, kanske inte mer på hela slutspelet. Jag tippar att det är en fraktur.

Nu var det inte en golfsving eller så, men faktum är att Rahimi är en väldigt vårdslös spelare. SPelar ofta väldigt fult med klubban, med slashings och cross-checkings. Honom har jag sett hålla på sådär ända sedan löventiden, och därför kallar jag honom för lövensvinet. Han ör från löven, och han spelar som ett svin. Hugger man folk med klubban över oskyddade kroppsdelar blir det förr eller senare en allvarlig skada.

Om vi i Skelleteå vore rättshaverister, så kunde vi själva anmäla Rahimi till DP. Tänk ifall Kabanov nu har en fraktur, så är det inte rättvist att Rahimi spelar nästa match. Men vi är inte sådana. Vi följer reglerna och överenskommelser. Vi låter domarna göra bedömningarna, och litar på regelverket runtomkring. Ibland blir det fel, men vi är inte rättshaverister som överklagr varenda beslut som går emot oss. Håller man på så, så blir man ovän med alla.

Kaiser:

Det är ingenting mot det schwammel Sven-Barbro Slobodan kör med, finns liksom inte många rätt där. Eller tycker du att Sven-Barbro Slobodan är en rättvis sanningssägande skribent med mkt fakta, sanning och ödmjukhet i hans inlägg???

Nej, det är 90% rent hat och illvilja och de andra 10 lögn.

Kaiser:

då måste du vara en rookie på hockeyforumen om du inte läst värre schvammel än det där.

Alltså, säsongen tog slut tidigt för Qatar precis som det gjort under ett årtusende. Då ska det hatas, hånas och vara glad när folk blir skadade. Sådant beteende genomsyrar hela föreningen om du inte märkt det förut. Värst av alla är Bagdad Bob himself som totalt saknar spärrar... och så ska det snyftas över andras beteende på forumen... vilket jävla psyko alltså!

Jag har sällan läst så mycket svammel och strunt som skrivs på Luleås forumsida nu. Samtidigt vet jag att Savage har som uppgift att retas med SAIK-fans så jag tar för det svammel det är. Men att det är tokigheter är helt klart... Det lönsch int ens att kommentera...

Sven Sewage: Jag tror han klarade sig ganska bra. Så Rahimi spelar nog nästa match. Kabanov likaså. 

Tycker det är lika fult att hålla på och crosschecka spelare framför mål, både under spel och efter avblåsningar. Där skulle jag vilja se nolltolerans. Det är fint att domare är hårda mot spelförstörande moment, som hamningsfrågan och fasthållningar, men det borde vara ännu hårdare tag mot såna tilltag som kan skada rejält. 

Sven Sewage: Ingen filmning, men Svensson utnyttjar nog läget och väljer att stå upp mot Salmonsson sas, trots att han normalt sett och om han hade sett en spelare komma emot sig i hög hastighet skulle försökt undvika kontakt.
Boarding låter hårt men ointressant då det ändå är en solklar tvåa för interference, som jag ser det.
Salmonsson är fokuserad på att försöka checka åt sig pucken innan Svensson hinner slå iväg den, och när Svensson sen medvetet (som det ser ut) söker kontakt så har Salmonsson inte en chans att undvika krocken.

Angående Rahimis slashing så ser det på SHL:s video ut som att slaget träffar mitt på skridskon och inte på nåt oskyddat ställe, så misstanken om överdriven reaktion/filmning från Kabanovs sida kvarstår.
Nu är det ju bara Kabanov själv som kan avgöra var slaget tog och om det uppstått nån skada, så det blir en delikat fråga för de som ska avgöra en ev anmälan.
Undrar för övrigt hur det funkar när man ska ta reda på om spelaren ifråga verkligen HAR skadat sig i såna här lägen?
Litar man blint på egna lagets läkare eller hur funkar det?
Denne kan ju definitivt ha anledning att mörka och överdriva eller t.o.m ljuga, för att få till en avstängning som annars bara skulle ha gett en tvåa, typ.

Zappaholic:

jag menar inte att han sätter in en fet tackling på enb oförberedd målvakt. Då hade det såklart vart matchstraff och Svensson hade troligtvis åkt på en allvarlig skada. Men Svensson söker inte kontakt, utan det är helt och hållet Salomonssons fel. Svårt att se hur man inte kan inse att det är två minuter där?

Är väldigt orolig för att Kabanov blev skadad i den situationen. Kabanov är en mycket sportslig spelare. Att lövensvinet Rahimi är en smutsig spelare är inget nytt för oss. Mannen som gav crosschecking framför egen mål ett ansikte.

Men ny har fullblodspsykot Bagdad Bob något att glädjas över. En Skellefteåspelare blev skad. Nu sitter han med restan av orcherna och jublar! Låt han dö, låt han dö! Per Ledin... han sitter och väntar på ett nytt kontrakt, sen lär de hjärndöda missundsamma hatinläggen flöda från twitter.

Sven Sewage: Håller med om att det är en utvisning. Det jag inte höll med om är att han sätter in en tackling när han försöker undvika att åka på Svensson.

För övrigt tyckte jag LHC orkade genomföra tre perioder för första gången i matchserien. Vad tyckte du?

Nu räcker det ju inte. Jag ser det som chockerande om LHC tar två bortamatcher mot er.

Zappaholic:

blev osäker när du öppnar med. Nädu Sven. Det skulle kunna tolkas som att du inte håller med, vilket resten av texten gör.

Sven Sewage: En solklar tvåa, skrev jag väl?

Zappaholic:

det är då fan ingen filmning som fullblodspsykopaten skriver på Qatars sida

Zappaholic:

vad menar du, en tvåa eller inte en tvåa? Man får inte tackla målvakten, så ha svårt att se hur det inte ska vara två minuter?

Sven Sewage: Nädu, Sven. Ta och titta igen på Salmonssons pååkning. Man ser hur han försöker undvika men han kommer i för hög fart. Dessutom vet han ju om att han åker ut och det blir fem mot tre om han kör på målisen så det vill han ju undvika. En solklar tvåa, ja.

Sven Sewage:

Sickot Savage har haft en riktigt dålig dag. Nu har han spårat ur totalt och visserligen är han inte trovärdig längre men det är ändå irriterande läsa hans galenskaper. Tänk om någon skulle börja tro på honom.

Jag har sagt det förr men dom som säger han är trevlig läsa och brukar mysa med honom tycker jag ska ta sig en funderare.

Rahimi fick visa sitt rätta jag och Johan Edlunds stolthet över Iran/Umeåpojken kanske naggades i kanten eller så blev det tvärtom. Han måste ju bara bli avstängd,Rahimi alltså.

Redigerad kommentar

Sådär har han hållt på i över ett halvt decennium. Klara psykopatiska drag, narcistiska drag dessutom. 100% säker att han inte är helt frisk, Inte helt normalt att hålla på och håna när en idrottsman blir skadad, men så har han som sagt håll på väldigt länge. Ett äkta "låt han dö, låt han dö" beteende av den mest hjärndöda skribenten i laget som fostrade Per Ledin, har en jubelidiot som Chris Abbot som lagkapten och flens-Osten Bergström som sportchef.

Nu sitter han där och skrattar för sig själv... hahahah Kabanov kanske bröt benet där efter ett överfall, vad kul det är.

Han har skrivit sin historia 100 gånger... om hur synd det var om honom, jag skrev dittan och dattan på svenska fans, jag bara provocerar och endast har som mål att jävlas,

Vi snackar om en riktig skvallerkärring, en ögontjänare... snyft snyft vad synd det är om mig. Men själv har han under flera års tid håller på som ikväll. Fullblodsmongot drar sig för hot om att döda, att leta upp och döda någon... 

Själv börjar jag nästan fundera på om att utmana honom att gå upp i buren, förhoppningsvis kan man få användning av träningen.

Blister Brigade:

hatskribenten på Qatars sida kallar alltså det mycket fula överfallet på Kabanov för:

en megafilmning, mygeltrix, pytteshashing på skridskon, fjolligt.

Kabanov är en mycket sportslig och ärlig spelare.

Anton Lindholms helt vanliga tackling på Macflikier, det var:

en ful tackling, ett fult påhopp

Salomnsson sätter in en mycket onödig tackling på Svensson. Solklar utvisning, men hatskribenten drar till med:

har filmat sig till en utvisning igen som vanligt

Vill inte nämna vilken % jag tyckte AIK gick på men att det blir en till hemma känns inte helt fel.

eltifoso: 14-35 talar faktiskt inte sitt tydliga språk. LHC spelade i slutet på förra matchen och genom hela denna exakt så som man måste spela mot SAIK. Hård press, tacklas hela tiden och ta tillvara på sina målchanser. Att sen det utmynnar i en ful slashhing är ju inget skoj att se.

Tycker segern är rättvis, men håller med Wikegård; det är väl ca 95% chans/risk att SAIK lirar final.

Blister Brigade: Får gratulera till lite mer biljettintäkter!

14-35 i skott talar sitt tydliga språk, LHC är slut och nedkörda i skorna, vilket visar sig sen med fula slashings bland annat.

Ännu en final således, ni närmar er sakta men säkert våra 20 till antalet , sedan Eliserien/ SHL startade

Glad påsk

1 hemma match till, vi får sikta på spela hem serien då 😆

Fruktansvärt fult av Rhami.... trist att se

På Qatars sida verkar det som alwenm har blandat ihop Huge med mumsbiten Forsberg?

Lite humoruppvärmning till kvällens match. Flens-Osten i huvudrollen.

Vilka patetiska attacker och skrattretande försök till provokationer av Bagdad Bob på Qatars sida. I vanliga fall brukar han sitta där med bullsaxen stängd (tack Wikegård!) varje vår (instängd och gungandes med tvångströjan på?), för att sen vakna till liv fram på sommarkanten. Då brukar psykot dra igång med sitt sedvanliga skrattretande Bagdad Boberi som alltid är 100% fel på varenda punkt.

I dessa sammanhang är det är liksom att man blir attackerad av en obeväpnad dvärg. Det är svårt att hålla sig för skratt. Dvärgen attackerar och man låtsas att man slåss, tills dvärgen börjar bitas och då upptäcker man att... dvärgen är tandlös!

Eller vad sägs om:

* NOLL!!! stycken spelare med en bakgrund i föreningen som spelar hockey på en ECHL nivå eller högre på den nordamerikanska kontinenten! 

* NOLL!!! stycken spelare genom den hela korta klubbhistorien som fostrats i köpelaget och sen blitt ordinarie i NHL.

* Förbi skamgränsen kvartsfinal 2!!! gånger på ett årtusende, och båda dessa gånger blir man förnedrade och totalkrossade av mäktiga Skellefteå AIK som han nu sitter och hånar. 8 raka torsk mot oss i slutspelet då det gäller som mest!

För att använda Wikegårds språk igen. Såna där borde rensas bort... av de egna.

Problemet är att då finns knappt några kvar i Qatar, förutom de nyanlända dyra köpespelarna som ännu inte tagit till sig av "kulturen" dvs den mörka sidan av kraften. Usch!

Sven Barbro/Slobodan:

Sen har Wikegård en stor poäng i det han säger i videobloggen om Elitserielagens kvalité, vilket jag också framfört. Elitseriens kvalité har vart i en neråtgående kurva under hela 2000-talet, förutom då säsongen 2004/2005 av en förekommen anledning.

Sven Sewage:

Ändå slog det laget ut er i CHL trots att ingen spelare skulle platsat i ert "talangfulla" lag...konstigt :)

Lista över målvakter i KHL:

Skellefteåmålisen Johan Backlund har av samlad expertis i KHL rankats betydligt högre än Anders Nilsson från Qatar. 

Starkt av Johan!

Ser att en tokfrans på Qatars sida försöker göra en lista på alla AIKs exporter till Nordamerika,inte lätt och naturligtvis har han glömt flera stycken som Tim Erixon Toronto,David Rundblad Chicago och Adam Larsson New Jersey. Petter Granberg Toronto, John Klingberg Dallas och nu har väl jag i min tur glömt någon.

Allt har inte gått smärtfritt men det tar sig och som Larionov var inne på är det inte samma hockey den sovjetiska och NHL-stilen med ganska obefintligt passningsspel t.ex.

OBS.Den andra meningen var en lögn har inga såna bevis men jag tänkte testa känna på hur det är att skriva som lögnhalsen Sven Savage på luleåsidan.

Redigerad kommentar

Sven Sewage: Ni får sluta gå till final varje år så får de lirarna du nämner spela landskamper :-)

Farbror Barbro:

håller med om det du skriver men jag förstår orsaken. Jag tar ganska lätt på det.

På 80-talet satt alla och höll på Sovjets motståndare, eftersom de var så jävla överlägsna. Men när man blev lite äldre och tänker sig tillbaka till 80-talet så inser man ju vilket fint lag Sovjet på 80-talet var. Det kommer att bli samma sak med Skellefteå AIK, alla andra lags fans kommer att drömst tänka sig tillbaka till 2010-talet och den fina hockeyn vi bjöd på.

Förutom Qatar då. De kommer för alltid att vara avundsjuka och misundsamma, och om Växjö går till final så håller de givetvis på sin brodersförening Växjö: varenda jävel är inköpt, inga anor, ingen klubbhistorik. Riktiga mammondyrkare. Skillnaden är att Växjö inte har som övergripande idé i hela föreningen att vara osportsliga i varenda moment på och utanför isen och köra med det förbannade sargutdunkarmedleyt och 0-0-dyrkan match in och match ut.

Zappaholic:

jag menar att jag mår lite illa över att killar som Mannberg, Hedman, Säär och Wallmark får spela i Tre Kronor, ha på sig Tre Kronors fina tröja och få landskampsstatistik i kolumnerna på eliteprospects. Samtidigt har vi då killar som Erik Forssell, Fredrik Lindgren, Johan Alm, Victor Arvidsson, Pär Lindholm, Anton Lindholm, Adam Pettersson, Oskar Sundqvist, Melker Karlsson, John Norman, Oscar Lindberg, Adam Larsson etc som inte får dra på sig Tre Kronors tröja. Det är inte rättvist. Det vore liksom att hissa Mannbergs och Niinimäkis  tröjor i Läkerol Arena, och sen ta ner L-G Nilsson och Tord Lundströms tröjor.

Sven Sewage: Men Sven, de lulekillar du nämner får spela i landslaget nu, spelar väl där för att många bättre spelare spelar semifinal? Eller hur menar du?

Kloka ord.

Gillar Wikegård och det får väl sägas vara mänskligt med avund men i de två senaste videobloggarna är det illa dolt.

Han lyfter fram hur dåliga är de andra lagen egentligen? typ. Gillar inte riktigt den vinkeln som jag tycker är fel. Själv tycker jag de andra lagen i semi får sägas bedriva mycket framgångsrik verksamhet men just nu är Skellefteå AIK ett snäpp bättre. 

Det låter stressat,illa och missunsamt. Skellefteå AIK är alltså inte överbra utan normala bara.

Han gläds även oerhört åt Växjös små framsteg och tycks ivrigt hoppas på de ska bli ett hot mot oss. Hela tiden lindas det in att det vore bra för SHL...Det säger íofs även många andra experter -det vore bra för SHL om AIK förlorar hmmm...vadå avund.

Nu till något allvarligt!

OM Skellefteå AIK går till final och möter Växjö är det stor skandal om Wikegård,Cmore,TV4 med Johan Edlund m.fl i media ställer sig på Växjös sida.

De döljer sin avundsjuka med att det vore bra för SHL när sanningen är att den goda förebilden Skellefteå AIK, som gjort allt så rätt och bra med inskrivet i stadgarna det ska värnas om bygden och spelas en positiv ishockey, möter ett extremt köpelag och främlingslegion.

Har inga förhoppningar och jag är helt säker på media oblygt kommer hålla på Växjö men det är stor skandal! Ett stort svek!

Att vara så helvetiskt avundsjuk man helt släpper grunderna för svensk ishockeys bästa tycker jag vi ska hjälpas åt belysa och inte glömma i första taget! 

Håller dom på plast och köp-Växjö isf hemvävt positivt svenskt Skellefteå AIK har dom sålt sin själ och låtit avundet vinna!

som hockeyintresserad och supporter till Skellefteå AIK blir jag i det närmaste förbannad över Qatarsoporna som får dra på sig Tre Kronors fina tröja.

Vi är som vanligt med och tampas om guldet på vårkanten, sju raka semifinaler, snart 5 raka finaler efter 7 raka segrar i årets slutspel.

Sen ska det spelas landslagshockey, när de bästa spelarna lirar slutspelet. Man plockar ihop några rejects från förlorarnas hörna.

Ifjol var det alltså Hedman och Mannberg som fick lira i Tre Kronor. Man blir förbannad. I år är det Lassinantinen, siraps-Wallmark och Daniel Säär. Inte lika illa som ifjol, men inte mycket bättre.

Titta på Qatarspelarnas mastodontstatistik:

Wallmark 50 matcher, 18 poäng, -8

Säär, 55 matcher, 27 poäng, -4

Och det ska alltså vara producerande offensiva spelare! Mamma mia!

Så där har det alltså sett ut, och vi har då spelare som Fredrik Lindgren, Oskar Sundqvist, Pär Lindholm, Markys Svensson, Erik Forssell, Anton Lindholm, Axel Holmström, John Norman och Patrik Zackrisson som är mångdubbelt bättre hockeyspelare än Qatars sargutgnuggare.

Tidigare år har det vart samma visa. Qatarhjonen får chansen att dra på sig Tre Kronors tröja och har väl då en 0.000001% chans att få spela VM. Våra killar får inte chansen, för att de är för bra eller?

Egentligen borde man vara glad över att NHL och KHL-scouterna inte får svart på vitt på hur jävla bra spelare vi har. Så kan man se det. Men man blir ändå förbannad när Bagdad Bobhjonet sitter där och basunerar ut: vi har en massa Tre Kronorspelare, storstjärnor som Mannberg, Hedman, Wallmark, Säär och Lassinantinen! Alltså dessa killar går inte in på 6 femmor i vårt lag, de skulle få till uppgift att samla ihop puckarna efter träning och stå i kassan i klubbkiosken vid match.

Får väl slutföra resonemanget från igår och lägga till Lassinanti släppte in trean billigt också. Tvivlar verkligen på killen och bra statistik från klubblaget förklaras av att han haft en köttmur framför sig. Inget lag har släppt fram så många svaga målvakter som Qatar,tycker jag.

Gällande målvaktsfågan tycker jag Skellefteå AIK överglänst Qatar.Från vårat naturliga upptagningsområde Västerbotten och Norrbotten har vi fått fram rena väggarna i mål isf som Qatar där killarna oftast fått epitetet "såll".

Tur Rautio är upptagen värma bänk i lhc,tänk vilka mål han kunnat kasta in i Tre Kronor.

Nu kanske någon tycker jag överdriver och bara fjantar mig för sickot håller på och svamlar om målvaktsundret i Luleå.

Faktum är att jag är helt allvarlig och hävdar att förutom Anders Nilsson anser att Qatar är den klubb som fått fram sämst målvakter av alla. Modig,Törnkvist,Granqvist,Rautio är ju bara dom botten 4 .

Ajaj, 1-0 Slovakien. Billigt av Lassainalltti som jag trodde var portad livstid från all blågul verksamhet efter han var på väg sänka JVM-laget på egen hand för ett par år sen. 

Ajaj 2-0 Slovakien. Åter en tabbe av Lassinanti som inte alls räcker till och man frågar sig om han ska sänka svenskarna igen.

Zappaholic:

Ja men då har inte Sweatt själv uttalat något.

Norrbottenskuriren med Jimmy Landström och Samuelsson är två clowner som fantiserar för att lindra smärtan och komplexet till Skellefteå AIK.

Tror mer på Lasse J när han säger han inte ens vet namnet på Sweatts agent. Det låter då inte som AIK varit speciellt inblandade i någon dragkamp.

Farbror Barbro: Det gjorde jag. Men det betyder inte de facto att jag är kvinna😊😉

Här är länken om att det var dragkamp mellan SAIK och Luleå.

Redigerad kommentar

KulaShaker:

oj då,hade glömt Sweatt var borta.

Sedan tror jag Brynäs får vara extra oroliga framöver då Ostens sjuka hjärna med Porsers miljarder utgör ett hot utan moral och samvete.

Wikegårds uttalande om 1000 kr Osten kommer anmäla i slutspelet,Bulan gick till Brynäs och flera Qatarer som ni tagit emot,flyktingar förvisso.

Allt detta har säkert fått flera säkringar att gå i hjärnan på Osten och nu ska han hämnas i all evighet. Välkommen till klubben.

Zappaholic. Tyckte du skrev något om varför tar vi för givet du var en han. 

Farbror Barbro: Är jag en hon? 😂👏

Farbror Barbro: Sweatt spelade i och för sig bara två matcher eftersom han ådrog sig en fraktur på ett finger i match två. Sedan var väl hans poängproduktion inte ok, sumpade flera chanser mot er och FBK(1+2), men kan tänka mig att fokus på jobbet inte va 100 då han samtidigt skulle ta ställning till kommande arbetsgivare. Min personliga åsikt är att det är fördjävligt att man i SHL får hålla på och försöka köpa över spelare under pågående säsong och framförallt under pågående slutspel!

« · 1678462 · »