Sven Sewage:Oj då, där rök hela proppskåpet.
Alltid lika roligt att titta in här när saik drabbats av minsta motgång hihihihihihihi
Inte ens Qatars silly verkar gå bra. Osten lyckas inte med någonting,samtidigt är det säkert tungjobbat försöka lura spelare till klubben med sämst rykte.
Antingen är det utlänningar eller avskydda typer som Hedman,Granström och Ledin Osten lyckas signa. Snacka om att det är skilda världar men bara 13 mil mellan.
... köpelaget Malmö bestämmer sig för att gå i krig med sin egen och resten av SHLs publik. Man diskuterar Rönken. Herregud! Sargutdunkarmedley och 0-0-dyrkan någon?
Läste även att Malmö är intresserade av Per Ledin. Malmö med Percy Nilegård i spetsen verkar ju fan onda på riktigt.
Flens-Osten var ju i Malmö och härjade tidigare. Kanske lyckades han för evigt skada klubben med sin onda aura? Kanske blev de förhäxade av den mörka sidan av kraften?
Redigerad kommentar
Bra du är på din vakt Sewage.
Malmö-Qatar,där finns mycket under ytan. Avstjälpning och avlastning är nog ledord,Sylvegård d.y,nu Rönken,Osten m.m
Undra hur mycket Malmö försökt pumpa Hadelöv på info. Gäller nog alla som varit hos oss iofs. Direkt en spelare eller ledare hamnar i en ny klubb blir dom väl inlåsta och korsförhörda.
När dom pratat några timmar inser nya klubben det är för mycket,det kommer ta för lång tid,vissa saker är omöjliga och att "hockeygudarna vakar över klubben" viftas bort som rena fantasin.
En grej jag ska försöka ha koll på nu när Dam-VM är över om Qatar kommer köpa sönder ligan. Bra kanske någon säger. Jag säger -det blir inte vackert.
Mathias Mutte Nilsson slutar aldrig förvåna. Hans senaste på SF handlar om att Leksand som publiklag är överskattat för Malmö gick ju upp och har en fin arena och han minns JVM...Leksand med publiksnitt på över 6100! Den som får ihop hans resonemang gratulerar jag.
Alltså Qatars silly är i nuläget en soppa.
1.Omark,Nilsson och Fransson vill inte dit.
2.Tidigare spelare av kvalite tycks inte heller nappa.
3. Årets trupp strulas med och Osten verkar skända Abbotts m.fl.
Blir det som det verkar en inte märkvärdig främlingslegion växer säkert ilskan och hela intåget med Posh tror jag kommer skapa stor oreda.
Tänker på Omarks ursäkt speciellt. Han lindade in sin ovilja till hemkomst med att det är helt andra pengar i KHL. Skulle vilja syna den bluffen.
Redigerad kommentar
Zappaholic:
som jag var inne på förut, både Norge under Drillo och Barcelona spelar försvar med hög press och överbelastning i försvarsspelet. Inget dumfan som sitter och påstår att Barcelona kopierat Drillo dock. Påstår man ådan skit har man inte respekt för idrotten. I det närmaste kriminella yttringar.
Men kul för er att nu har Bulan Bob, Mannberg och gänget. Kan inte bli annat än succé, eller?
Zappaholic:
du är in på AIKs forum och anklagar oss, det roligaste laget i serien, att spela som Qatar under Rönken som var det tråkigaste laget någonsin i svensk hockeys historia. Sådana lögner, förtal och elaka angrepp kan man inte tiga om.
Skellefteå AIK är en förening som går sina egna vägar.
Qatar B däremot... ni värvar in tränaren, andratränaren och ett halvt tjog med gnuggare från Qatars andrahanssortering. Där har du linken till vsrför jag blandar in dem. Tippar att det blir ni som nu kommer att jaga runt efter sargutpucken vecka in och ut. Bulan Bob visade ju inte dessa tendenser den korta tiden han hade på sig nu, men skulle inte förvåna mig om det blir 0-0-hockey för hela slanten när han har tid att sätta sig prägel.
Redigerad kommentar
Ser Växjö-Frö nu och det står 1-0,tror dock Frö vinner idag,ser relativt pigga ut.
OM vi tar oss till final och möter Växjö får man säga vi har haft svenska folket med oss senaste tre åren.
Först Qatar som inte ens stora delar av den egna kommunen vill befatta sig med.
Sedan FBK som har dåligt rykte och Växjö kan väl bara Brynäsare och lövare hålla på.
Tacksamma lag möta då ingen normal åskådare kan välja fel sida.
Zappaholic:
jag pratar också om försvarsspelet. Norges och Barcelonas försvarsspel är ju likt. Ändå är det en skymf att jämföra Norge under Drillo med Barcelona. Det sitter säkert nån dyngtrög psykonorsk och fantiserar och fabulerar att de spelar som Barcelona också, men Barcelona tar det nog som en skymf.
Ta och kika på er egen transferhistorik de senaste 3-4 åren så förstår du kanske varför Qatar B inte ens är ett orättvist namn
Zappaholic:
även om det till viss del stämmer att vårt försvarsspel har vart likt Qatars så är det inte okej att komma in här och provocera med sådant.
Hur skulle du känna ifall någon kallade dig typ lika smart som Per Ledin, lika trevlig som Osten eller att du var lik Adolf Hitler? Det är inte sånt man vill höra och du måste förstå att folk i den goda föreningen Skellefteå AIK reagerar över att nämnas i samma andetag som Qatar och att vi inte vill förknippas med en sådan ond klubb.
Sen orkar jag inte gå igenom Qatar Bs transferhistorik en lördagskväll. För deprimerande.
Redigerad kommentar
De hittade ingen fraktur på Kabanov vilket såklart är glädjande, men Kabanov är inte spelbar. Han missar således matchen mot Linköping när återfallsförbrytaren Rahimi får spela vidare. Det känns inte rättvist då det är en fullt medveten handling emot ett oskyddat område som idioten siktar in sig på lövenstyle. Dubbelfattning, ingen lös petning direkt.
Betydligt värre förseelse med mycket värre skaderisk än den som Petterström utsatte Rödin för. Där tyckte jag att det ändå var rätt att Petterström fick sitta vid sidan av eftersom man ska använda klubban till att spela hockey och inte hugga folk i pungen eller på fotknulan.
Widing fick tidigare en avstängning för att ha gjort en onanigest emot ett vilt fuskande, filmande osportsligt Qatar.
Rahimi han får ingen avstängning efter att med tvåhandsfattning ha huggit bort Kabanov som är en av våra bästa spelare. Rättvist?
Nu är det inte så att Skellefteå AIK är rättshaverister utan moraliskt kompass som då kommer att bryta mot alla möjliga regler och överenskommelser för att få Rahimi avstängd eller Petterström/Widing frikända. Men Karin Rundblad har en poäng när hon säger:
– Det är otroligt viktigt att vi tillsammans inom sporten hittar en väg att säkra spelarnas arbetsmiljö och förhindra varje uppsåt till medveten skada.
Något att fundera på för oss som inte är fullblodspsykos.
Kurtan:
När motståndaren har pucken i anfallszon så körde både vi och Qatar med hög och hård press med överbelastning.
Men spelet ut ur zon... ska uttrycka mig diplomatiskt nu... där skiljde det litegrann kanske? Eller ganska mycket rättare sagt hihihihihi!
När Qatar inte fick tag i pucken och bytena blev längre än 10 sekunder så brukade Qatar även beordra de inköpta gnuggarna att gå ihop i en liten 5-mannabisvärm framför den egna kassen. Bzzzzzz... 5 dvärggnetare i egen målgård! Fredrik Warg myntade "bisvärm framför egen kasse" i semifinalen, och jag skrattade så att det rann tårar när han sa det i invjun på TVn.
Det som gjorde bisvärmen och sargutdunkarmedleyt extra irriterande och pinsamt var att det även var taktiken när det stod 0-0 eller t om när Qatar låg in underläge. Helt otroligt vilket tråkigt defensivt råttigt gnetlag det var.
Zappaholic:
bra att du håller med om Rahimi. Medvetna försök att skada motståndaren måste beivras. Väldigt sällan man ser sådan där skit i NHL där slagsmål är tillåtet.
Sen måste jag bara få svara på din fråga:
Varför i helvete skulle ett lag bara slå sarg ut, lobba ut puckar eller slå icing???? Det medför endast att motståndare återtar puck och initiativ alternativt får en tekning i anfallszon.
Du tror väl inte på fullaste allvar att det var Rönkens idé. Du skojar med mig nu va, din filur
Då köper du in ligans bästa tekare i Chris Abbot, och så fortsätter du med sargutdunkarmedleyt.
Jag tror inte att Rönkens idé var att bara dunka pucken sarg ut, bevaka 0-0 och råtta i 60 minuter ifall nu inte ett osannolikt flipperspel studsade in i andra kassen.
Nej,
Jag ska ta det ett steg längre. Jag tror att hans idé var att sabotera underhållningsvärdet för hela SHL. Han var på något slags mission att varenda stackare på läktaren och framför TVn skulle utbrista: "men helvittes vad tråkigt det är med hockey" för att sedan aldrig gå på en match igen.
Varför?
Det har med den mörka sidan av kraften att göra, där man dyrkar allt som är destruktivt såsåom råttighet, sargut och 0-0.
Zappaholic:
OM vi går till final tror och hoppas jag vi får se AIK när dom är på sin rätta nivå.
Hela året har man matats med att dom kört hårt mellan matcherna. Har ingen anledningen misstro det men nu är det rimligtvis slut på det.
Lite förenklat tycker jag det funnits två versioner av laget i år.
Det tar bara några byten så ser man om det är det slarviga,lite loja CHL-versionen eller vakna speedade skoningslösa som bl.a gjorde 5-0 mot Brynäs efter en period.
Skulle vara fantastiskt se Kallios främlingslegion bli sönderåkta och ges en lektion inför svenska folket.
Bagdad Bob brukar som sagt försvinna från nätet tidigt varje vår då Qatar inte passerat första slutspelsomgången, för att sen återuppstå varje sommar. Då blir det psykoinlägg som de om Kabanovs skada, psykotiska hyllningar av diverse Qatarspelare som aldrig vart i närheten av att platsa i NHL och sen maniska lögnaktiga attacker emot Sveriges bästa lag. Sen lite skvallerbytta och snyft snyft hur dumma alla var med han och mot rättshaveristernas förlorarförening Qatar. Det slår aldrig fel.
Sen är Rahimi spelklar ikväll. Kabanov är skadad och kommer ej till spel.
Oerhört märkligt kan tyckas. Nu var inte Rahimis slashing det fulaste jag sett eller ens i närheten, men det är en kraftig tvåhansfattad slashing utanför spelet som riktas mot ett oskyddad område. Det finns endast en anlednig till att dela ut den: att skada.
Ny lyckades Rahimi med uppdraget och en av våra bästa spelare blev skadad och kan ej spela i semifinalen.
Fjuttförseelser som Widings onanigest mot ett vilt fuskande och filmande Qatar, det blir anmält och leder till 3 matchers avstängning. Petterströms slashing blir 3 matcher. Där är det rätt av diciplinnämnden, men Rahimis förseelse är betydligt värre fast blir då ostraffad. Oerhört märkligt som sagt.
Sen kan psykot sitta där på Qatars sida och ännu en gång håna en skadad spelare och göra sig lustig, totalpsykot. Kanske en av dem som står och skriker "låt han dö, låt han dö" när spelare ligger skadade på isen? När Lehtonen fick sin smäll på knäet och var borta i 6 veckor, då var det en filmning och ett blåmärke. Vilket ärkepucko han är alltså.
Det börjar bli uppenbart att psykot Bagdad Bob på Qatars sida är pressad nu. Plagg efter plagg har kläderna åkt av, och de flesta läsare med någonting innanför pannbenet inser vilket psykopatiskt fullblodsmongo stackarn är när han greppar efter de sista halmstrårna. Hjonet slår bottenrekord på bottenrekord i hans omöjliga jakt på att förlöjliga mästarlaget som är inne i en dynasti som heter duga, själv håller han på det tråkigaste och ondaste laget alla kategorier... Qatar, laget utan eget spel, egna spelare och anor.
Några små kommentarer:
Apans semi är ju ett skämt.
Ett skämt att som vinnare av serien möta det 4e rankade laget i semi? Känns logiskt att tycka att det är ett skämt?
Luleå borta ha tagit Köplustan men bestals segern efter en massa konstigheter i riktning mot bröderna abbott
Få se nu? Camilla Abbot åker på en tackling av Gustavsson när Camilla är framåtböjd och djup, den tar i ansiketet då Camilla inte är uppmärksam. Det är hela hockexpertisen enade om. Inget fult alls, utan klumpigt av Camilla som inte borde få förnyad licens att spela hockey efter alla huvudskador han fått.
Christina Abbot delar ut en ful bentackling. Andreas blir skadad, och eftersom Christina är en återfallsförbrytare blir domen hård. Christina har på kort tid dubbelhackat en motståndare på pungen, tacklat blindside som tredjegubbe i skallen, och nu bentacklat.
Osten, kryphålen i de grumligaste av vattens overlord, överklagar lagom till 7e avgörande dvs flera matcher efter incidenten. Ett typiskt fuskbeteende av den osposrtsligaste ledaren i den osportsligaste klubben. Och Christina blir enligt regelverket spelklar, men Christina kommer såklart inte att bli frikänd.
Tyvärr är Christina medioker på själva spelet ishockey och gör ingen skillnad, Frölunda vinner match 7 och är sett över 7 matcher det bättre laget.
Rättshaveristerna i Qatar de får såklart för sig att någon är emot dem. Ja, det stämmer. Hockeygudarna är emot er.
Qatar kommer att älta dessa situationer som om något fel har begåtts och det är därför de inte gick vidare från kvartsfinalen. Det är alltid någon annans fel att de inte levererar på isen. Precis så tänker en rättshaverist som är rätt så medioker på sitt utövande, fast stackarn har en sjukligt snedvriden självbild. Det kommer att ältas och ältas, likt allting annat ältats i ett helt årtusende. I ett helt årtusende har det vart någon annans fel att man inte tog sig förbi kvartsfinal, och när man tog sig förbi kvartsfinal och blev krossade i 8 raka matcher mot Skellefteå AIK två gånger av två på ett årtusende... ja då var det domarns fel? Otur? Ja så var det nog. Någon anns fel även då. Svinjävla REGEL skrik av Osten mot mörkhyade på läktarn, ja det var också någon annans fel.
Hade Luleå fått möta Apan vete fan om vi inte hade vunnit.
hihihihihi! Jooo säkert! hihihihi!
Zappaholic:
men jag sitter knappast och hånar spelare som är skadade? Jag sitter knappast och skriver 10 000 tecken med hatinlägg dygnet runt? Jag sitter inte och hånar MoDo för att inte ha producerat NHL-spelare eller Qatar B för att inte ha vunnit SM-guld? Jag kan ta en förlust då vi var sämre utan att skylla på andra, och ältar inte sådant i 10 år efter. Jag är inte en drama queen spm sitter och skvallrar och snyftar över hur någon beter sig för att sen göra samma sak själv. Jag sitter inte och hotar att jag ska döda folk eller önskar att folk ska dö?
Zappaholic:
sen att vi har en del likheter hur vi skriver, uttryck, ordval, symbolik etc, det beror helt enkelt på att han stulit dessa uttryck från mig genom årens lopp. Fråga Barbro, han har hängt med.
Blister Brigade:
man får utvisningar med sig när man äger pucken, åker skridskor och trycker på. En billig utvisning på Linköping, men de kunde ha fått utvisningar i andra moment. Spelmässigt är vi ganska överlägsna, men skärpan saknas i avsluten.
Lövensvinet Rahimi är inte populär. Han borde såklart inte få spela när Kabanov är skadad efter hans överfall senast. Wikegård har rätt att Rahimi är en bra spelare som är viktig för Linköping, men han glömmer bort det faktum att Rahimi borde vara avstängd i denna match ifall regelverket hade följts. Lite skandal faktiskt, och tyvärr öppnar det upp för att gå in och slasha bort motståndarens bästa spelare i slutet av matchen.
Zappaholic:
får man hugga folk med dubbelfattning emot en oskyddad del så att de blir skadade? Vad säger regelverket om spelarnas säkerhet? Jo, att det ska vara matchstraff och ett fall för diciplinnämnden. Således ska inte Rahimi få spela ifall reglerna följts. Vad är det som är så svårt att förstå?
Zappaholic:
domaren gör en bedömning att det inte är en skada på Kabanov efter de studerar matchvideon. Match penalty ger man ofta efteråt när man granskar situationen. Alltså gör de bedömningen att det "inte var så farligt". Det stämmer inte. Det är en skada på Kabanov som inte kan spela.
Blir inte sådant en avstängning kan det tyvärr bli så att spelarna åker omkring och hugger järnet på motståndarens bästa spelare i slutminuten när matchen är avgjord. Det är därför, enligt regelboken, fult spel som leder till skada ska leda till match penalty av automatisk avstängning.
Alltså, för att sammanfatta till dig igen:
Skadar du en motståndare medvetet så ska det alltså vara match penalty enligt regelboken. Det var ingen olyckhändelse direkt, och Kabanov är skadad och kan ej spela. Domarna har gjort en felbedömning och ej följt reglerna.
Sven Sewage:
du får inte heller crosschecka någon i ansiktet, slasha av handleden, sparka av en artär med skridskon, krossa pungkolorna med skaftet... det finns en massa fula förseelser som bara måste leda till match penalty och avstängning. Man får inte yxhugga folk över skridskorna och fotlederna så att de blir skadade.
2001 - 2002 Kvart
2002 - 2003 Kvart
2003 - 2004 Kvart
2004 - 2005 Kvart
2005 - 2006 Kvart
2006 - 2007 Kvart
2007 - 2008 Ingenmansland
2008 - 2009 Kvart
2009 - 2010 Ingenmansland
2010 - 2011 Semi - krossade av Skellefteå AIK
2011 - 2012 Kvart
2012 - 2013 Final - krossade av Skellefteå AIK