Redigerad kommentar
Andersson:
det är till stor del Dubais förtjänst att vi inte har haft samma fart och samma passningsspel. De är bra på att förstöra vårt spel och dra ner farten på oss.
Men på något sätt tror jag att vår modell med att sprida istiden + det faktum att vi slaktade Qatar B med 4-0 och körde över Linköping med 4-1 jämfört med Dubais två 4-2 vinster nu borde börja ta ut sin rätt. Dubai har också spelat en lååång förlängning mot Frölunda, så det blir 14 matcher för dem. Dessutom matchar Hallam sina toppspelare hårdare. Tror också att våra killar är lite mer vältränade.
Kikar vi på istid så har Dubais toppspelare lirat i snart 6 timmar effektiv istid sen slutspelet drog igång. Våra toppspelare har lirat i 4 timmar drygt. Deras topp tio har lirat i 4.67 timmar, våra topp tio har lirat i 3.63. Det är alltså 4 fler matcher i snitt under en månad, drygt en extra slutspelsmatch per vecka.
Cory Murphy | 5,92 |
Ville Varakas | 5,66 |
Noah Welch | 5,30 |
Eddie Larsson | 4,59 |
Robert Rosén | 4,41 |
Niclas Lundgren | 4,39 |
Josh Hennessy | 4,15 |
Tuomas Kiiskinen | 4,11 |
Alexander Johansson | 4,10 |
Liam Reddox | 4,09 |
4,67 |
Niclas Burström | 4,14 |
Tim Heed | 4,01 |
Fredrik Lindgren | 4,01 |
Martin Sevc | 3,97 |
Patrik Zackrisson | 3,76 |
Janne Pesonen | 3,38 |
Anton Lindholm | 3,34 |
Oskar Sundqvist | 3,34 |
Erik Forssell | 3,22 |
Martin Lundberg | 3,12 |
3,63 |
Redigerad kommentar
Vilket gäng vi har här på hockeysnack!
Zappaholic, deppmedicin och lögner, kanske är det rentutav hallucinationer?
Mumsbiten Forsberg med det tvivelaktiga och riskfyllda arbetet, ganska avskyvärt tycker nog de flesta!
Psykot Bagdad Bob som nu trots att han skrivit 10+ gånger att han minsann aldrig läser här inne nu blivit ertappad med att... läsa här inne. Det visste jag, jag visste att han ljuger och inte har någon integritet. Har sett det beteende genom åren hundratals gånger. Jag tippar att han loggat in som en av sina andra signaturer och sen glömt att logga ut, och därför var inne under orginalsignaturen. Sådan är han. Sen ska det snyftas och vara drama queen och skvallerbytta.
Sen ett gäng män som ångrar att de flyttade till ångermanland och tvingades bo mitt i ett fismoln. Ljuga och att inte kunna något om hockey är fritidsintresserna.
Som tur är finns det några mer normala skribenter som Farbror Barbro, Kaiser och Kurtan. Ska försöka skriva mer till dem, men det är svårt när alla hjon är här inne och förorenar.
Sven Tuta:
UPP med farten och våga skjut på mål istället för söka passning 95 % av anfallen så kan de gå bra
Helt rätt. Kedjorna skulle man lätt kunna diskutera men jag ska vara ärlig det känns omöjligt ens spekulera kring.
Förutom Pesonen-Z-Calof har det ju varit ett ständigt pusslande.
Alla, visst kan vi börja hockeysnacka istället för att käfta?
Jag har sittplats i morrn, men det skulle vara mäktigt att få vara på västra stå! Satan i morrn ska jag skrika och heja, nu jävlar ska vi vinna hemma! Vi vinner med 3-1, sista målet i öppen kasse! Kabanov, Axel och Forsell gör målen.
Sven Tuta:
hahaha ja ifall man skulle insjukna ordenligt ikväll kan det vara bra ha en hemma imorgon på förmiddan.
Nihlstorp tillbaka imorgon,det tror jag blir bra för oss.
Tror det var Ross som sa Dubai har seriens bästa backar. Håller inte alls med om det och vill se dom sättas på prov ordentligt.
Welch är nog bra men resten är jag inte alls imponerad av. Murphy borde tröttna snart och kan dom inte köra över karln mer.
Sven Sewage: Du SvenBarbro för ditt eget bästa sök vård annars kan du bubbla dina uppgifter så vi kan få dig tvångsomhändertagen! Du är och förblir en liten rädd skitskrivande fjant! Att du dessutom lever i förnekelse är ett tydligt tecken på att du inte är frisk!
Har inte Robert Aschberg fått tag på dig än?
Du är ägd av alla som skriver här inne för du får aldrig ett enda gilla förutom när du loggar in på dina andra nick och sjukt gillar dina egna inlägg (också ett sjukhetstecken)!
Sven Sewage:
Vill bara flika in du gör ett hästjobb med Zappaholic m.fl. Har varit hängig idag och då blir det mest läsa bara. Har dock fått hem ett par hämtpizzor nu så det är hopp om livet.
Imorrn vill jag se Pettersson tillbaka. Bra dock dom rullat lite så ingen känt sig jätteiskall.
Andersson:
håller med, men då krävs det att våra grabbar går in och krigar framför kassen på ett bättre sätt än vad vi gjort. Dubai är bra framför egen kasse.
Zappaholic:
Du satt och skrev till Forsberg 1978. Han skulle på ett avskyvärt stå på alla fyra och ta den i tvåan. Din text. Dina ord.
Forsberg 1978 är ju inte ens gay! Han gör det endast för pengarna vilket är en helt annan sak än homosexuell kärlek som jag pratar om.
Fortsätt du att skriv att jag är Barbro, och Kurtan. Det stämmer inte. Du ljuger, igen!
Jag känner mig inte så ägd av dig. Fjant. Stick!
Zappaholic:
Du sitter alltså på fullaste allvar och kallar mig för homofob, när det torde vara uppenbart för dig och andra att det är försök till humor och är skämtsamt menat, om än grovt.
När jag påpekar ironin med att Zappa himself, din stora idol som du vet allt om, också blev anklagad för vara en homofob efter hans grova gayskämt... trillar då polletten ner? Nej, då försöker du med att bortförklara och ljuga med att jag inte drog gayskämt utan att jag beskrev hur avskyvärd själva akten var...
Rena lögner och påhopp för att rädda ditt ansikte istället för att erkänna att du hade fel. Men du har målat in dig själv i ett hörn. Kan du visa, förklara eller på något sätt ge stöd för dina påståenden om att jag är homofob eller att jag på något sätt beskrivit hur avskyvärd någon akt är?
Nu senaste, i ditt lilla inmålade hörn, blir det då att allt jag skriver låter lite som "min pappa är starkare än din"...
Förstår du hur patetisk du är, hur dålig du är på att argumentera? Och hur uppenbart det är för alla som kan läsa att du är en lögnaktig liten fjant med en svag personlig integritet och med en dubbelmoral som är svår att få utan missbruk av antideppsmediciner som du uppenbarligen är expert på.
Hädanefter kommer jag bara att ignorera allt du skriver eftersom jag helst vill diskutera SM-finalen i hockey och inte sitta och smutsa ner här med dina meningslösa patetiska svar på mina inlägg. Fjant!
Fan klart hellre är man hockeysnacks fiskmås än hockeysnacks Zappaholic. Snart kommer Zappaholic med i ordlistan som ett nytt ord som betyder någon i stil med: "en fjantig nolla som inte har ett rätt här i livet". Du kan ju fan inte ens förolämpa någon ordentligt för att du helt enkelt är för trög och saknar finess.
Punkt slut!
Hej då!
Problemet för SAIK är den helt ofattbara uteblivna , offensiven . 16 skott på mål i final 4 .
Nog för att man spelar borta , men det finns matcher då SAIK hunnit med 16 skott på en period . Sluta leta passningar hela tiden i offensiv zon varenda gång , det tar för lång tid .
SKJUT som s**** , om inte annat blir väl Steen / Nilstorp sliten . Kom igen nu !!
Zappaholic:
nu misstolkade jag dig. Jag trodde att punkt slut betydde just punkt slut? Att du inte skulle skriva något mer om dina vantolkningar och rakt igenom korkade slutsatser av homofobi i relation till idolen Fran Zappa. Men nej!
du drog inga gayskämt, Gollum. Du beskrev hur avskyvärd själva akten var. Det var vad du gjorde.
Näe. Du ljuger.
Du är en idiot!
Punkt slut.
Hej då!
Blister Brigade:
du glömmer en viktig parameter: Dubai.
Dubai är bara duktiga på att köpa utan även väldigt duktiga defensivt och bra på att stänga ner motståndaren. De gör det svårt för oss.
Men på något sätt tror jag mer på svärdet än skölden i en lång strid.
Innan finalen drog igång tippade jag att det skulle vara jämnt fyra första matcherna, och sen skulle vår ork och gameplan tala till vår fördel. 2-2 är ett rättvist resultat efter 4. Dubais toppspelare har i detta nu ungefär dubbelt så mycket istid som våra toppspelare, och det borde faktiskt börja ta ut sin rätt nu och framåt?
Tror och hoppas på två raka!
Redigerad kommentar
Zappaholic:
okej. Du är Frank Zappas största fan och kan allt om honom.
Samtidigt sitter du och helt gravallvarligt anklagar andra för att vara homofober när de drar gayskämt - exakt samma som för den stora idolen?
Smart?
Punk slut.
Hej då!
åter till hockeyn efter några skrattretande försök till personangrepp och förolämpningar, samt "du är en homofob" attacker av någon som kallar sig zappas största fan?!?... hihihihihi!
Jimmie Ericsson har tackat ja till hockey-VM! Kul! Jimmie är en vinnare, en ledare på isen som man kan luta sig emot när det blåser hårt.
Där får han göra Oscar Möller, Jocke Lindström och Klingberg sällskap. Melker Karlsson och Adam Larsson tackade tyvärr nej efter att deras kontraktssituationer inte tillät spel. Synd men förståeligt.
Från SM-finalen, vilka är aktuella? Växjö har ju knappt några svenska spelare, men från vårt lag måste Markus Svensson, Fredrik Lindgren, Anton Lindholm, Niklas Burström, Martin Lundberg, Pär Lindholm, Erik Forssell, Patrik Zackrisson, John Normal och Axel Holmström vara aktuella? Zacke, Norman, Svensson och Burström är givna enligt mig.
Zappaholic:
så du menar att Frank Zappa inte alls ofta blivit anklagad för att vara homofob utav de som inte förstod hans humor och texter?
Men nu får jag nog ta och ta på mig dumstruten... och homofobstruten... :-) eller så var det just du som fick dumstruten. Jag tror i alla fall inte det var Frank Zappa som fick homofobstruten pga hans humor?
Sobril... kollade upp vad det var. Nu har man lärt sig ännu lite mer om sömnmedel för de som käkar antidepressiva, tack för upplysingen! :-) Inte helt förvånande att du är expert även där!
Zappaholic:
ute och cyklar? Nu är inte jag en "Zappaholic" men skulle nog kunna påstå att en musikintresserad med lite allmänbildning känner till att Zappa ofta anklagades för att vara homofob. Anklagad av de som inte förstod hans humor i hans texter.
Men det är klart, är man eytt hjon som inte har koll på någonting så kan sådant vara svårt att förstå. Humor, ironi, såväl som att ta till sig fakta.
Because of songs such as Dinah Moe Humm ("I got a forty-dollar bill say you can't make me come"), He's So Gay and many others, you have been accused of being sexist, misogynistic and homophobic.
Frank Zappa: Some people miss the joke. In general, I was a convenient enemy and they could get exposure for their causes by coming after me. But I'm not antigay. When Ross Perot announced he was running for president, I wanted him to choose Barney Frank as a vice-presidential candidate. He is one of the most impressive guys in Congress. He is a great model for young gay men.
Zappaholic:
hellre vara en kopia av Solna än att vara en kopia av Qatar.
4-0!!!
Men att du skriver att jag beundrar psykot Bagdad Bob på Qatars sida, det är inte okej med sådana förolämpningar. Riktigt taskigt.
Sen angående min egen homofobi som du uttrycker det... jag skulle nog säga att jag har så pass stark trygghet i mina åsikter och i min egen sexualitet att jag utan problem kan skämta om gays. Har haft flera gays i min bekantskapskrets genom åren. Ganska likt med Frank Zappa som för övrigt stod för flera väldigt grova gayskämt genom åren. Men sådant förstår förstås inte du.
Redigerad kommentar
Zappaholic:
Är rätt nöjd med Pesonen. Tycker han är lite vassare än Daniel Mannberg som ni värvade ungefär vid samma tidpunkt.
Smaken är som baken. Jag föredrar vinna med 4-0, lira SM-final och värva Pesonen. Du föredrar torska med 0-4, ha sommarlov och köpa in Qatarrejects som Daniel Mannberg.
Tur att man kan tycka olika, på så sätt kan många bli lyckliga på samma gång. Vi är nöjda med vår lott i hockeylivet.
hanzon:
det ska jag göra, och är medveten att inget varar för evigt.
Du borde glädjas över er supervärvning Gaétan Royer!
Zappaholic:
sitta och hata hata hata och krysta fram namn på spelare och lag... det låter ju bekant? Är det inte det man ska göra här på hockeysnack? Man får ta seden dit man kommer.
Har inget emot homos eller någon annan läggning, folk får göra som de vill för mig och tycker verkligen att alla borde göra det som gör dem lyckliga. Det är mer personligt gentemot dig. Jag tycker helt enkelt att du är en riktig nolla som borde dra härifrpn.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
hanzon:
ja, en livlig fantasi att ni slutade toksist i SHL och att ni köpte in storspelaren Gaétan Royer och gav honom ett kontrakt när ni låg parkerade på sista plats.
Du verkar däremot enbart hålla dig till sanningen, eller? Hur var det nu med Gaétan, hade han konrakt med er eller inte? Var ni sämst?
Zappaholic:
du gör ganska få inlägg i Qatars bok, visst, men det du skriver där är diverse rapporter om någon negativt runtom vårt lag. Du/ni verkar lida av ett enormt komplex gentemot Skellefteå AIK. En riktig fixering. Du måste vara där och kommentera negativt när vi värvade Pesonen... enligt dig så värvade vi honom endast för att ingen annan skulle få honom?
Vilket hjon du är!
Svårt att resonera seriöst med dig när du uppenbart lider av sådana komplex.
Man undrar såklart varför du hänger inne på Skellefteå AIKs forum dagarna i ända och leker moralpolis när du inte är och avlägger avundsjuka och misundsamma rapporter till den störste idioten i vårt rivaliserande lag i SHL?
Ett komplext fall. En väldigt låg social förmåga, check, någon sjuklig störning pga djup ensamhet, check.
Nog undrar man varför stackarn inte stannar inne på Qatars forum samt sitt egna Qatar Bs forum och hatar där istället för att gå in på vår sida och hata där. Det är inte ett normalt beteende.
Redigerad kommentar
Tänk om man kunde skriva om hockey på ett hockeyforum?
Förståeligt att vissa inte vill göra det.
Qatar B har ju 11 raka förluster mot det mäktiga mästarlaget Skellefteå AIK. De bästa spelarna drar och sen köper man in Mannbergs och Niinimäkis från Qatar, man rotar i andrahandssorteringen i ett av de sämre lagen och definitivt det ondaste.
Tillvaron i Alfredshem är än värre för hockeyintresserade. Inte nog med att man tvingas bo i ett fismoln, utan man är helt enkelt sämst i ishockey och slutar tokist. Vapenexportsmutpengarna är slut och man köper in den 38-årige Géatan Royer för att rädda kontraktet.
Ja det är inte ett dugg konstigt att man inte vill prata ishockey när mästarna lirar sin femte raka SM-final. Istället kommer man med en massa personangrepp och har fel i sakfrågorna varenda gång.