Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen

Skellefteå AIK

Sv: Skellefteå AIK
Amitiel:Du har svarit här. Bara SAIK som domarn emot sig ;-).

Sven Tuta:

men såg du matchen? 

läs vad andra tycker om domarna. Frölundafansen t ex. Pinsam domarinsats rakt igenom, men starkt att ta poäng när vi har numerärt underläge med minst 4 personer under 65 minuter.

Farbror Barbro:

vet inte om du läst artikeln på norrans hockeyblogg, har aldrig sett en större domarsågning i hela mitt liv. Saklig, skarp, och 100% sanningsenlig.

Precis som jag själv fört fram under de senaste veckorna så drabbas såklart ett spelförande och kreativt lag som Skellefteå AIK när domarna inte håller måttet. Vilka gynnas? Filmande fuskande grislag.

Det är då inte bara jag som fokuserat hur jävla dåliga domarna har vart på sistone, och speciellt då Sören Persson som helt enkelt är toksämst. Han är ensammen det största hotet mot Skellefteå AIK, ingen snack om saken.

Enligt kommentarer till bloggen har Sörren Persson dömt 10 matcher med Skellefteå i år, och 7 av dessa slutade med förlust. 70% förluster.

På de andra 39 matcherna har vi då 10 förluster, 25% alltså. Drygt 3 gånger större chans att vi torskar när han "dömer" eller vad man nu ska kalla det. Helvittes så dålig han är alltså.

Sven Sewage: Och bloggen i Norran är objektiv?

Avd. källkritik

Zappaholic:

jag tror nog att norranbloggen är mer kunnig, mer objektiv och mer sanningsenlig än dig. Du ljuger mest hela tiden. Du skriver inget hockeyrelaterat utan håller bara på och hackar på dem som försöker bidra, precis som Barbro skriver.

Sven Sewage:Ha ha, dagens, veckans skämt är levererat: "Du skriver inget hockeyrelaterat utan håller bara på och hackar på dem som försöker bidra", ha ha.

Redigerad kommentar

Sven Sewage: jag skrev ju för några inlägg sen att härinne försöker jag skriva som du. Så nu sköt du dig själv i foten!

Zappaholic:

det är okej att man får tycka olika.

Jag tycker att domarna är sämst, och den sämste av dem alla är Sören Persson. När han dömer så torskar vi alltså 70% av matcherna enligt statistiken. Klart att vi som det bästa laget är de som lider mest av deras inkompetens, och det är fan omöjligt att hålla tyst när det blir parodi likt igår - och så har det vart en längre tid, under denna tid råkar vi ha Sören "blindstyret" Persson som domare såklart i nästan varje match. Det är vad jag tycker, men du får såklart tycka att domarna i SHL är så jävla bra,

Jag tycker också att det är synd om Brynäs att ni verkar vilja bli Qatar B - alltså Qatars farmarlag. Qatar skickar sina sämsta spelare och ledare till er, och ni skickar era hjärndödaste spelare andra hållet så blir alla glada. Det är vad jag tycker, men du måste väl vara jättenöjd över att ni köper in sopor och gnetar på i botten av tabellen.

Sven Sewage:Man brukar säga att Örebro tillhör "gnällbältet", men du och dina nick har verkligen givit norrland ett eget "gnällbälte" i form av Skellefteå med gruvor.

Jag ger mig i tusan på att du heter Marklund i efternamn och har 12 fingrar och 12 tår.

Sven Sewage: Jag tycker också att det är synd om Brynäs att ni verkar vilja bli Qatar B - alltså Qatars farmarlag. Qatar skickar sina sämsta spelare och ledare till er, och ni skickar era hjärndödaste spelare andra hållet så blir alla glada. Det är vad jag tycker, men du måste väl vara jättenöjd över att ni köper in sopor och gnetar på i botten av tabellen.

Jag tycker ärligt talat synd om din omgivning om det nu finns någon?

Redigerad kommentar

Sven Tuta:

vilka är "dina nick"? Jag tror nog att du ljuger igen.

Lycka till i kvalet. Ser jobbigt ut.

Forsberg 1978:

okej då, Niinimäki, Mannberg och gänget, det är riktiga storspelare. Sen Gnomström, det är en smart och sportslig kille, han har inte alls damp och ser ut som en soptipp som Barbro skrev. Ni gnetar inte i botten, nej herrejöses vad ni leker i toppen av tabellen.

Bra så?

Forsberg 1978:

sen glömde jag: Sören Persson, domarnas domare, när han dör kommer nog Sankte Per att bli arbetslös?

Sven Sewage:Sorry, har inte såna problem som du har. Lever inte innanför murarna, utanför murarna. Jag går fritt. Behöver aldrig bry mig om internettider eller andra tider. Ingen dörr som låses om mig på kvällarna. Behöver inte gå upp på morgonen för att tvingas äta grötfrukost. Klär mig som jag vill på dagarna, behöver inte använda daglig klädsel. Tar mig en whiskey när jag känner för det, behöver inte lämna leverprover. Träffar min familj dagligen. M A O jag behöver inga nick. Ha en bra kväll, det ska jag själv ha för snart spelar Sveriges viktigaste lag ;-)

Sven Tuta:

det låter bra Sven, man får passa på och gratulera till ditt både innehållsrika och finessfyllda liv i Örnsköldsvik, det kan jag förstås inte mäta mig med! hihihihi!

Sven Sewage:Tack så mycket, det var vänligt sagt av dig ;-)

Farbror Barbro:

man har ju gått och våndats lite ända sen hamstern gick ut med bomben. Jävlar vilka stjärnor de kommer att köpa in har man ju tänkt, och tittat på köpelag som Man City, PSG, Chelsea etc.

Sen tänker man efter, och inser att det ändå inte är någon fara på taket.

Det är ändå frågan om den minst populära klubben bland spelarna själva, det grundar jag på cmores vetenskapliga undersökning bland spelarna i SHL.

Men det viktigaste... flens-Osten, den onde kejsaren himself. Nu den senaste så vägrar han betala lön till Mark in da Park trots gällande kontrakt som är vattentätt i fallet. Alltså 170 lax är kaffepengar för miljardärsklubben, men man väljer ändå att stöta sig med ytterliggare en agent. Snart finns det inga kvar.

Nästan så att man skulle vilja dra av ett klassiskt Wernblomflin!

Farbror Barbro:

stark match av oss ikväll, och viktigt att ha tillbaka Sunken och Sevc. Vi ser tyngre ut med dessa i laget. Vi är tyngre. Inget snack om vem som är det bättre laget, Djurgården kämpar på bra men saknar både spets och självförtroende. Skottstatistiken 42-10 speglar styrkeförhållandena på isen på ett bra sätt.

Men...

domarna hamnar lite i fokus igen och står för en mycket svag insats igen. Hemmabetonad. Det måste man erkänna, även när vi gynnas. Nu är domarnas insats inte avgörande när det gäller resultatet, men förstår till 100% Joakim Erikssons missnöje efter match. Djurgården åker ut på allt, och i situtationer där båda spelarna är lika dåliga kålsupare åker endast en Djurgårdare ut.

Jag tror det är typ 7 matchen i rad den första tanken efter slutsignal är: helvittes vilken dålig insats av domarna! Det är inte normalt!

Går det inte att ta in några proffsdomare från AHL? Vad får domarna för lön i AHL? Vi måste plocka in några bättre domare utifrån. Man står fan inte ut med domarnivån i SHL.

Farbror Barbro:

"Nu ikväll var väl alla 4 från norrbotten"

Ok, det förklarar saken! hihihihi

Farbror Barbro: det är väl första gången det kommer något vettigt från er
Håller med till 100%.

Farbror Barbro:

Hedman är en äcklig spelare helt klart, stora risker att han åter igen hamnar i Qatar nästa år. Finns det några non-Qatar äckliga spelare i hela SHL förrutom honom och Jämtin? Köper de in Hedman och Jämtin har de royal straight flush i hjärndöda supermongon, en verklig prestation. Nästan så att man hoppas att så blir fallet. Det är ju inte så att de kan plocka hem några egna spelare även om hamstern pumpar in miljarder, Omark, Nilsson, sen då? Fransson har flytt fältet efter att ha insett hur Osten är.

Ser att Patienten har fått ytterliggare en attack där han anklagar alla nya signaturer för att var mig. SS-pensionären. hihihihi!

Du skrev tidigare att du googlat de gamla Star Wars filmerna. Själv längtar jag förstås till att min dotter blir gammal nog tills jag kan visa henne filmerna, just nu är det Star Wars tecknat, barnböcker osv. 

Häromdan kom jag hem från jobbet och hon hade en hemmagjord present redo, en hemlis på skrivbordet på mitt rum. Vad var det? Jo, en liten play-doh skulptur av Yoda. Då känner man sig helt klart som en bra förälder.

En annan kväll, det senaste derbyt mot Qatar, då utbrister hon: men det där laget är verkligen inte snälla, de slår hela tiden på Skellefteå fast Skellefteå är snälla.

Då känner man sig också som en bra förälder.

Det undrar man förstår lite över, vad säger föräldrarna till Qatar när de lägger sina barn? Hugga, slå, fuska, det är grejer det, det ska jag lära dig när du blir större. Men det spelar ingen roll, ingen från trakten får spela för laget för alla i laget ska köpas in från världens alla hörn förrutom den egna kommunen.

Sven Sewage:

"Det undrar man förstår lite över, vad säger föräldrarna till Qatar när de lägger sina barn? Hugga, slå, fuska, det är grejer det, det ska jag lära dig när du blir större."

"Då känner man sig också som en bra förälder."

Då undrar jag vad du säger till din dotter. Berättar du för henne att ordet "fittor" är något som pappa använder negativt när man vill beskriva något som man inte gillar eller ser ned på?

Berättar du om "AIDS" och "ta den i tvåan" också?

Nej nu blev jag fan illamående. Stackars barn!

Farbror Barbro:

Enkelt att förstå, att dom inte börjar med att skriva här är nog för att dom inte vill bli förknippade med er två. Jag klandrar dom inte.

Sven Sewage: Hahahahaha..."En annan kväll, det senaste derbyt mot Qatar, då utbrister hon: men det där laget är verkligen inte snälla, de slår hela tiden på Skellefteå fast Skellefteå är snälla."

HAHAHAHAHAHAHA. Ett sanslöst patetiskt alster. Kan inte sluta skratta...

Kom hem från fjällen i Söndags! och då menar jag inte små kularna som finns i södra sverige. har fiskat i övre Riebnes, fantastisk fiske, bra väder lite molnit men helt vindstill samt -3 till +3 grader varmt och drukit kopiösa mängder sprit ända nackdelen var att man knappt fick in några hockey resultat på radion...

Roligaste minnet förutom fisket var att jag nästan lyckades konvertera en hardcore lule supporter till Skellefteå AIK :D

Här inne är det cirkus som vanligt! fattar inte att det ska trollas hela tiden!?, visst Sven/barbro eller what ever random nick får väl skriva vad dom vill! men låt fokusen ligga på Skellefteå som vi alla gillar i den här delen av forumet! för sen kommer en massa andra Modo/Bif ect fans och ska kasta tändväska på det som skrivs! så att trollerishowen ska fortsätta!

Suck!!

Fan ta det i PM om ni vill! redan efter några inlägg så märker nog samtliga att det leder till ingenting!

Blister Brigade:

"men låt fokusen ligga på Skellefteå som vi alla gillar i den här delen av forumet!"

Detta skriver du... och postar två stycken inlägg som inte har någonting med hockey eller Skellefteå AIK att göra?

Jag är ganska ny här på HS, Barbro har skrivit i ett par månader. På Qatars sida har Bagdad Bob UNDER FLERA ÅRS TID suttit och hånat, förlöjligat, ljugit och provocerat om laget i mitt och Barbros hjärta, Skellefteå AIK. Han har hånat vår förening, våra spelare, våra ledare, vår stad. Historiken finns där.

Det är alltså skribenten som satt ribban här på HS.

Inte har man sett en enda kritisk kommentar där av dig? Varför kan man ju undra? Har hamstern köpt din lojalitet? Är du en fakesupporter?

Zappaholic:

det får man tacka för, ett skratt förlänger livet!

Rytter:

du blandar ihop mig med mumsbiten. Finns ingen anledning för mig att ta sådant med min dotter då jag har en mindre riskfylld försörjning.

Det här med "fittor"... kanske inte så politiskt korrekt samt ganska omoget, ja. Men lägger inte in några värderingar i orden, man kallar ofta sin meningsmotståndare just detta i de allra flesta språk. I Engelska: cunt, pussy. Men om du tog illa upp och hade svårt att sova efter dessa grova ord så får jag be om ursäkt.

Sven Sewage: Mitt andra lag är Lule där av att jag hänger en del i lule forumet och jag tycker att lule Sven är rätt harmlös och jag är inte sämre än att jag skrattar med jämna mellan rum åt hans vinklingar och ordbajseri! men det får stå för han, sen att han håller agg mot dej eller nån annan han anser smutskastat han favvo lag bryr jag mej inte om.

Samma sak med dej, jag klagar sällan på det du skriver men du har tydligt sagt att du bara vill trolla och provocera andra. Och då känns det som att hocken är i andra hand, du eldar upp dej för ingenting och då ska det skrivas att vi är världensbästa i allt och ingenting och alla andra lag är skit osv osv. du har absolut haft del fyndiga inlägg men du går oftast övergänsen och allt blir dumdrygt.

Fake supporter/köpt av en hamster osv. orkar jag inte ens svara på, jag har laget i mitt hjärta.

Sven Sewage: Så nu skyller du ifrån dig! Du är verkligen en liten vidrig människa!

Redigerad kommentar

Farbror Barbro:Så då är vardagen tillbaka med skitsnacket från Humle & Dumle.

Farbror Barbro: I ditt inlägg går det att byta ut ordet Savage mot Sewage. Ja, och så klart SAIK mot Luleå. Testa så får du se :-)

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Farbror Barbro:Oj då, där trampade vi på en riktig öm tå;-). Det tog hus i helvete hihihihihi.

Blister Brigade:

det är faktiskt svårt att snacka om hockey på hockeysnack. Det är mest personangrepp, och ej hockeyrelaterade inlägg. Det handlar mycket om att hata ett annat lag. Så är det, och jag är som sagt ny här och har ej lagt ribban. Man får helt enkelt ta seden dit man kommer.

Du får jättegärna tycka att det är normalt att håna, hata och förtala Skellefteå AIK, och mata ut hundratals inlägg i veckan om detta. De andra lagens missundsamma och avundsjuka fans får jättegärna hoppa på hatartåget. Det rör mig inte i ryggen.

Det man kan trösta sig med i denna sorgliga sörja är förstås det hockeymässiga. Vi är bäst i Sverige och vi spelar en förtjusande hockey i överlägsen serieledning, och vi är inte ett köpelag som filmar och fuskar hela tiden. Vi respekterar sporten ishockey.

Klart att man lite skämtsamt försvarar sig med detta och går lite till överdrift ibland, men helt klart är man vädligt stolt över det hockeymässiga. Du är en dålig vinnare skriver vissa. Du är en dålig förlorare, skriver jag. Skulle aldrig bete mig på så sätt ifall de andra lagens fans betedde sig mer normalt. Som exempel kan jag då ge Linköping som aldrig gnällt trots att vi slagit ut dem hur många gånger som helst i rad. Har aldrig skrivit en provocerande rad till dem, för de förtjänar det inte.

Sen mumsbiten Forsberg är ju bara här och hänger för att han blivit avstängd i sitt eget forum. Hans egna vill inte veta av honom. 

Sven Sewage: Nej du lilla fröken Sven jag är inte avstängd serru! 

Ska du inte hitta på något vidrigt rykte att sprida igen? Har du fått någon diagnos än?

Redigerad kommentar

Farbror Barbro: Än en gång med över 100 poäng! räknar in att vi spöar Leksand med 1-5 och nog hade det varit skönt att spika fast serie vinsten så snart som möjligt och sen bara rulla samtliga spelare försiktigt och undvika skador inför slutspelet.

läste på Kurirenbloggen av Landström att han trode att det skulle vara en fördel för lule att få spela social slutspel om dom skulle möta oss! jag tror dom börjar fasa för det som närmar sig ;)

Blister Brigade: Ikväll håller jag på SAIK ;-)

Forsberg 1978: Låter bra! :D

Forsberg 1978:

mums mums vilken mumsig mumsbit!

Farbror Barbro:

ditt inlägg bara osar klass och visar prov på djupa hockeyinsikter, man får tacka för din vänlighet att dela med dig till resten av hockeysverige.

Qatar... ja denna ruttna förening som representerar allt som är till salu coh allt som är ohederligt... Kabanov, Calof, Sevc, Zackrisson... nog undrar man hur många av dessa som lockas av dn mörka sidan nästa år? Hamstern och Rick Moranis är garanterat där och kastar pengar på dem, detsamma med alla våra juniorer. Qatar har ju fler spelare med en bakgrund hos oss än spelare från den egna kommunen, i a-laget, i J-20, och i farmarlaget. Snart är vi i majortitet även där. Såklart fantastiskt att vi är så jävla bra på att utbilda och utveckla spelare att vi kan förse 2 SHL lag och ett allsvenskt lag med spelare, även om det såklart skiljer några mil i kvalitet mellan the real deal och köpelaget Qatar.

Förrutom våra spelare lär det mest bli utlänningar som nyförvärv då ingen vill spela där. Dessutom har de ju redan dammsugit SHL på hjärndöda spelare. Kanske kan de lösa Hedman från Färjestad, och Jämtin från HV, då har de som sagt royal straight flush i hjärndöda spelare.

Jag har faktiskt dålig koll på vilka de mest hjärndöda spelarna i Finland, Schweiz, AHL, KHL är, men alla superhjärndöda världen över som kan stå på ett par skridskor måste nog vara aktuella nu?

Sven Sewage: Vem som är den mest hjärndöda skribenten här på detta forum det råder det inga tvivel om hihihihi.

Sven Tuta:har inte varit in på ett par veckor, men snacket och skitkastandet är detsamma.

Att ni orkar?

Sven Tuta:

var inte för hård mot dig själv nu. Det är mest dina föräldrars fel. hihihihi

snorhyveln: ja du, det lär pågå så länge som har permission. Du ser ju själv vart han har lagt nivån på det hela.

Farbror Barbro:

hittade den här på NP. Otroligt fin artikel av Igor Larionov om Skelle... Sovjet på 80-talet. Den grannaste hockeyn jag någonsin sett.

"The problem is more philosophical and starts way before players get to the NHL. It’s easier to destroy than to create. As a coach, it’s easier to tell your players to suffocate the opposing team and not turn the puck over. There are still players whose imagination and creativity capture the Soviet spirit — xxx to name a few. However, they are becoming exceptions to the rule. "

Fint skrivet av Larionov, som dessutom nämner Barcelonas fotbollslag som referens.

Det känns fint, att VI är ett lag som vill spela fin hockey, utveckla spelare till bättre spelare genom att vara kreativa, vi låter våra killar göra misstag, vi låter grabbarna uttrycka sig på isen. I en rasanade fart förstås.

Ingen referens till Qatar dock. ;-) 

Farbror Barbro:

som vanligt håller jag med om det mesta. Men inte allt denna gång. Tycker inte att det är något fel på death/goth, och det känns lite orättvist att jämföra dessa charmiga subkulturer med det ytterst ocharmiga Qatar.

Larionov var en så sjukt gudabenådad spelare att det nästan inte fanns på kartan, dominant i Red Wings i världens bästa liga som 40-åring säger egentligen allt. Dessutom var Igor lite av en rebell som alltid sa vad han tyckte och gick sina egna vägar. En förebild på så otroligt många sätt.

Nog förstår man att Wallson ofta pratar om Sovjet. Igor säger i klippet: "ibland spelade det ingen roll om pucken passades framåt eller bakåt". Nej passa runt pucken, spela i högt tempo med mycket finess och fantasi, uttryck dig och improvisera på isen. DET är ishockey. Inte något jävla sargutdunkarmedley och råttigt gnetspel.

Farbror Barbro: Sänk lekland ikväll så gör ni mååånga glada :-)

Leksands 2a mål var ju friläge men Hanses känns ju inte stabil alls. Hela laget verkar tafatta.

Håller inte riktigt med Wallsons analys i cmore efter 1a period. Sen måste han börja utöka  sitt ordförråd lite. Det är lite väl mycke "investera" och "ta betalt"

« · 1663833 · »