Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen

Skellefteå AIK

Sv: Skellefteå AIK
Sven Sewage: Så 10 raka förluster skulle alltså bevisa att det är skillnad i spelet lagen emellan?
Möjligtvis i 7 av matcherna då TJ basade, men under Bulan har vi ju mer eller mindre ägt er under långa stunder, med ert eget spel.
Det är kalla fakta, sett till matchförloppen i varje enskild match.
Ointressant då om ni är överlägset tränade och har 74 nya växlar att lägga in, som du påstår.
Egentligen ska man inte behöva påpeka dom här självklarheterna, men jag gör ett undantag för din skull.
Har dock ingen större förhoppning om att du ska se det som alla objektiva bedömare med lite kunskap och förmåga att analysera en match, redan har noterat.

Sven Sewage: Du vet helt enkelt inte. Så mycket var dina hockeykunskaper värda. Ingenting.

Nä ni har kanske inte tio raka förluster mot ett lag, men å andra sidan vet inte vi hur det är att pissa ner sig i kvalserien år efter år efter år.

Zappaholic/Huge: Jag är rätt säker på utgången, Brynäs vinner med 5-3. Och jag tror vi blir bättre med en förlust i ryggen. Matcherna hitills har varit grymt spännande och jag är impad av erat spel ni är ett helt nytt lag jämfört innan bulan kom. Tror inte han har ändrat så mycket igentligen förutom en stor portion extra "spirit" i laget och när alla börjar skärpa till sig ordentligt ja då finns det inga gränser längre, ni hördes aldrig hemma där nere i tabellen.

Huge:

nja... ifall vi spelade likadant, och det var fiftyfifty om vem som skulle vinna matchen, då skulle det alltså vara 0.098% chans att vi skulle vinna tio raka matcher. Inte så sannolikt. Men jag förstår att ni vill tro at ni spelar likadant som mästarna och seriesegrarna.

Blister Brigade: Känns väldigt tveksamt att vi ska kunna resa oss och ta en match men vi lever på hoppet.

En stor skillnad i spelet nu är pressen över hela banan. I försvarsspelet överbelastar vi mycket hårdare än tidigare. Sen är det ingen finåkning i backcheckingen längre. Full sula över hela banan.

Lite som ni vill spela...

Sven Sewage: Hur spelar ni då? Hur skiljer det sig från hur vi spelar? Ta bladet från munnen nu och var lite konkret för omväxlings skull.

Zappaholic:oj då. Det är väl nog tufft som det är. Vilken bjudning! :-)

Kaiser: ja vilken bjudning!

Blister Brigade: känns som ni petat i en växel till nu

En sådan som vissa inte trodde fanns

Sug på den Petter Nilsson! Ja, nu måste jag säga det, finns det nån i Brynäs som ev kan börja som skådis så är det Rödin

Redigerad kommentar

eltifoso: jävliga är att vi har nog så mycket box play...

Blister Brigade: Oj vad han hoppar in den tacklingen!

Barbro:

förstår du varför jag kallar Westerholms för damp-tvillingarna nu? Totalt hjärndöda, känns som gjutna Qatarköp. Flens-Rick Moranis sitter garanterat där och gnuggar händerna med ett ondskufullt litet flin och tänker "yippee, de är totalt hjärndöda, de ska vi ha!"

Bulan Bob har prövat allt, nu drar han till med sin gamla ohederliga fusktaktik från Qatartiden: tokfilma på varenda läge som ges"

Jävla ful hopptackling av Wallace... men domarna får gärna vara lite mer konsekventa i sina blåsningar...

Jag stör mig nått enormt på Flänn-Rödin! Så vek!

Blister Brigade:

vi åker alltså på 2 minuter mer i den situationen.

Det har vart ett lag på isen i förstaperioden. Ändå drabbas vi av tio minuter. Ruggiga hemmadomare. Men det är faktiskt ganska jämnt när vi lirar fyra mot fem. 

Kolla in Döda Fiskögon Ledins ledningsmål för Qatar. Helt jävla otroligt fult och tursamt. Ett äkta Qatarmål

Sven Sewage: Ska du ta och redogöra för vad damp är?

Var det en filmning? Stod i köket och gjorde smörgåsar med korv på (Jokkmokks korv ftw!) Såg inte riktigt situationen, tyckte inte det riktigt såg ut som en först.

Men Zacke! Det där är tjänstefel!

Zacke är förlåten! Halva matchen kvar!

Kaiser: Kabanov! Ridå brynäs!

Blister Brigade: Aj då

Blister Brigade: Fuck! Fick jag äta upp direkt!

Kaiser: vafan måste fokusera bättre det var ju Norman som satte 3an!

Kaiser: där kom 4an! Yes

Blister Brigade: nu säger vi inget! ;-)

Kaiser: jösses! Vad händer!

Kaiser: inte en chans att vi släpper in 5 mål i sista! Trodde nog att dom skulle ta den här matchen men dom har slut på energi nu, klart det tar på att komma från playin och tok köra som dom gjort dom senaste matcherna

Blister Brigade: ja, precis. Tänk så tungt nu för dem o åka ut i 3e Och behöva göra 5 mål... Hoppas vi fortsätter med spelet från andra.

Blister Brigade:

Jag tycker att vi och Qatar B spelar ganska lika. När vi är 4 spelare och de är 5, som det sett ut drygt halva matchen, då ser det jämnt ut faktiskt.

Sven Sewage: well ;-)

Blister Brigade: Den riinnner in i Mååål!

Kaiser: allt går in nu! Kommer det mer?

Blister Brigade: tjoho! Va gött!

Grattis till avancemanget! Ni är det bättre laget. Ingen tillfällighet med 4-0.

Kaiser: 4-0 går inte att snacka bort. Vår ork och energi tog slut ikväll, inte helt oväntat. Vi har gjort det bra och är säker på att vi kommer lira en positiv hockey nästa år. Våra spelsystem är ju ganska snarlika.

Ser ut som ni får Luleå. Kan bli tuffa matcher.

Stort Grattis! Enkelt och rättvist. Tragiskt att det hunnit bli så skilda världar sedan vårat guld. Imponerande. Lycka till framöver.

Grattis grabbar. Ni är bra och jag avskyr er lite för det. Lycka till i semin.

Grattis alla saik:are UTOM SvenBarbro!

Tommy:

lycka till nästa år. Även om det måste svida med 4-0 och elva raka torskar mot oss så kan ni ändå vara nöjda med ert spel de första tre matcherna samt att ni tog er till slutspel istället för kvalserielir.

Segern ikväll smakade mumsfilibabba! Muuuumsig seger!

Forsberg 1978:Det är bara att gratulera till avancemanget.

Powerfade:
Ja, lär väl stämma in i kören.
Grattis till avancemanget, trots att det på förhand var ganska givet. 

Tack alla Bifare, vi är förstås skit glada! men det har varit tuffa och bra matcher ni bjöd på ordentligt motstånd skulle defenetivt unnat er ett par vinster!

lycka till nästa år tror ni kommer att gå som tåget!

Blister Brigade: Gratulerar till avancemang, ni har ett klasslag! Njut.

Bratwursten:

Luleå kommer pressa saik till 6-7 matcher. kommer bli bästa serien!

snowden:

Luleå kommer pressa saik till 6-7 matcher.

hihihihihi! Näe, det kommer de inte! Tippar 4-0, eller möjligtvis 4-1 om de har tur med domaren samt ramträffar och flipperspel en match.

Alltså, Qatar har sin egen speciella stil. Man grusar spelargången. Man skriker "låt han dö, låt han dö" när motståndaren ligger skadad på isen. Man skadar motståndarna i flit, genom bentacklingar, armbågar i huvudet, blindsidetacklingar i skallen. Man filmar vid minsta lilla beröring. Man glappar käft och provocerar och beter sig totalt hjärndött. Kort sagt, man står för allt som är ohederligt och osportsligt inom hockeyn. Den mörka sidan av hockeyn.

Men att det skulle räcka mot Skellefteå AIK, i ett slutspel. Tillåt mig småle. 

Sven Sewage:
Sven är rädd för att möta Luleå; ) svider det fortfarande att dom vann CHL?

snowden: CHL är en skit turneringen som mest troligt inte finns kvar om 2 år, serierna i europa är alldeles för ojämna och fortsätter dom nordiska lagen att dominera så lessnar dom övriga lagen i europa. Som supporter sitter man med andan i halsen och hoppas att inte få några allvarliga skador på nyckelspelare, det är inte förens i slutspelet man fått bort dom "farliga" lagen och då är man i regel i ett känsligt läge i sin ordinarie serie och måste välja hur mycket krut man vill offra! Lule har gjort ett bra jobb där och tagit 2 titlar men ser man lite objektivt på matcherna så är det i regel en annan typ av hockey.
Möta och spöa lule i slutspelet ser jag nästan som viktigare än att vinna ett till sm-guld, jag skulle ha månader med psykningar på jobbet ;-) så utan att jinxa lule så ser jag semin som det viktigaste samt roligaste i år!

Är det nån som verkligen tror vi kommer göra en Luleå hockey i år? Tillåt mig gapskratta. Vid alla hjärndöda lhf spelare så ska det inte kunna hända nått år på kartan.

FRAMÅT KAMRATER!!

« · 1673254 · »