Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen

Skellefteå AIK

Sv: Skellefteå AIK

Har du:

jag förstår inte vad du menar? Vi kan inte göra en Qatar i år.

Vi har redan passerat kvartsfinal.

Vi har inte köpt in varenda spelare i laget.

Wallson förespråkar inte sargutdunkarmedley eller flipperspelshockey.

Har du: ?

Farbror Barbro:

riktigt starkt gjort av dig klara av att utsätta dig för något så smutsigt och äckligt som att titta på en Qatarmatch i repris. Beundransvärt.

Såg du förresten att Linus Osmart, "storspelarn" hihihihi, nu är på semester? Inte direkt oväntat. Han har åkt omkring och levt på Moses och stulit poäng och solat sig i glansen ett helt år. De individuella poängen har tickat in, så han är nöjd.

För Skellefteå AIK och dess spelare är det bara en sak som gäller: Guld. Jimmie Ericsson och Oscal Möller är både nu i semifinal, även vår framtida målvakt Anders Nilsson är i semi i Oscar Möllers AK Bars Kazan. Det ska bli kul att följa dessa tre AIKare.

Farbror Barbro:

sen såg jag att Melker Karlsson nätade igen, 13e kassen tror jag och han går från klarhet till klarhet.

Förrutom Melker så har alltså dessa killar med AIK-bakgrund lirat i NHL i år:

Jocke Lindström

Adam Larsson

David Rundblad

John Klingberg

Tim Erixon

Oscar Lindberg

Petter Granberg

8 stycken spelare, där Melker Karlsson och Adam Larsson stått för det bästa spelet hittils. Men många är unga och under utveckling. Sen har vi Arvidsson som går väldigt bra i AHL, kommer snart att bli debut för honom.

Och så var det dags för att gå igenom Qatars bidrag till världens bästa liga:

???

Farbror Barbro:

Och så var det dags för att gå igenom Qatars bidrag till världens bästa liga:

hihihihi!

Farbror Barbro:

det är nästan så att man är lite synsk!

Arvidsson upkallad, alltså 9!!! spelare med en bakgrund i Sveriges bästa lag Skellefteå AIK som lirat i NHL i år då. Ifall Alm inte åkt på en allvarlig skada hade det vart 10. Imponerande, minst sagt.

Sen över till Qatar... orchernas smutsiga lag.

Abbot åker på en 3 matchers avstängning efter att ha plockat bort Frölundas bästa spelare för resten av säsongen. En mycket ful bentackling, helt i flit. Flens-Rick Moranis är såklart där och gnäller. Christina Abbot grinar också. Tredje gången Christina blir avstängd i år.

Nu är två tongivande spelare i Frölunda skadade, och så var det en avstängning. Jag hade tippat på 4 skador för Frölunda och 2 avstängningar för Frölunda innan kvarten är över, får se ifall de hinner komma upp i det innan kvarten är över?

Önskescenariot för oss är såklart att serien går till 7 matcher och att Qatar tar den sista matchen i förlängning. Förhoppningsvis kan sedan Frölunda svara med samma mynt och ta med sig några orcher i fallet. Näkyvä och Lassinantinen skulle jag vilja ha bort eftersom de är jävligt bra, sen Ledin och Granström för att de är så jävl hjärndöda och för att de är en skam för sporten ishockey tillsammans med Christina och Camilla Abbot, jättebäbisen Sylvegård, taliban-Janne, skallkrossar-Forsberg, knätacklar-Sigalet, sprattelgubben Fabricius, Daniel Säär... ja de är hjärndöda hela högen, hoppas Frölunda plockar bort så många de bara kan för att göra hockeysverige och dess publik en stor tjänst.

Farbror Barbro:Hihihihihi, nog är Luleå under skinnet på dig alltid sedan år tillbaka Sven-Barbro.

Väntar nu med spänning vad trollfabriken i Byske skall hitta på för trolleri om det blir klart att vi mötts i semin. Myser över oron din hihihihihi.

Blir mötet av kan mycket väl det ta stopp för oss men vi lär nog såra er ordentligt nu när gamla Luleå är tillbaka med kraften och blåmärkena, det Luleå som gjorde alla Skelleftebor till Lulefans så även Sven-Barbro enl vad du erkänt tidigare hihihihihi.

Ju mer jag ser av matchen ikväll mellan Frölunda och Luleå ju mer blir jag övertygad att vi skulle vinna mot Luleå i semi eller Frölunda i ev final. Inget lag spelar bra.

men nu spelar Jöötebåårgslaget hyfsat!

Redigerad kommentar

Farbror Barbro:

finns inte en chans att jag tittar på Qatar en Fredagskväll, men snabbkikade på SHLs matchrapport innan jag nu drar ut.

Det verkar vara en gammal heerlig Qatarmatch med sargutdunkarmedley, bisvärm framför den egna kassen samt dubbla flipperspel av skallkrossar-Forsberg.

Läs vad de skriver! hihihihi

Från ingenstans kommer kvitteringen, oj! Johan Forsberg tackar högre makter för framgången. Wallmark bara skickar in pucken mot målet, där Johansson stöter bort den - men inte bättre än att den via Forsbergs byxa går in i mål!

Ja, vad ska man kalla det där? Det ser nästan ut som ett gäng igelkottar som intensivt vill in i Lassinanttis målbur och klättrar på varandra.

Luleå har absolut noll och ingenting av spelet, men kvitterar ändå! Herrejösses, och det är Johan Forsberg igen! En fyra mot två-kontring ser ut att förvandlas till ingenting när Fabricius tappar puck, men på något sätt får Forsberg ett skott på byxan (igen!) och kan därefter skicka in pucken i mål.

Redigerad kommentar

Kaiser:

Går det att göra fulare eller mer tursamma mål än skallkrossar-Forsberg? Kvällen flipperspel:

shl.se/shl-arena/39594/

Kommer du ihåg den här?

shl.se/shl-arena/38952/postgame/

Sven Sewage: platsar ens nån av dom spelarna i sitt Nhl lag melker är väl den enda?tycker ni borde kalla dom Ahl spelare istället.

modomille:

Förrutom Melker har Adam Larsson vart väldigt bra sen de bytte tränanre och har mest istid i snitt i New Jersey, John Klingberg spelar bra och mycket i PP och gör mycket poäng, David Rundblad känns som fullt ordinarie i ett väldigt bra lag. Lindberg, Granberg och Arvidsson känns däremot som AHL spelare, Jocke Lindström har inte heller gjort någon succe.

Men jämfört med Géatan Royer som ni värvade in till MoDo så har såklart ingen av våra killar en suck! :-)

Sven Sewage: Ja nog var det turmål, men det brukar jämna ut sig i längden. Hoppas Frölunda har samma tur ikväll så det blir  7 matcher i varjefall.

Kaiser:

Qatars problem, förrutom ett kraftigt överskott av hjärndöda spelare, är att man inte har något spel. Man ställer upp i bisvärm i den egna zonen, och så dunkar man sarg ut eller knallar icing. Framåt satsar man på att ta tillvara på något misstag av motståndaren, göra mål i PP (ofta efter en filmning) samt dessa vansinnigt osannolika flipperspel.

Ovan är inte ens en orättvis beskrivning, utan det ligger nära sanningen.

Det bästa för oss är förstås att Qatar råttar sig förbi kvartsfinalen eftersom motståndet blir lättare för oss. De kan inte ens hota oss med domarna mutade av hamstern samt 99.999% tur med flipperspelen i varje match.

Farbror Barbro:

nu har Bagdad Bob på Qatars sida börjat mata ut sina psykotiska och maniska milslånga inlägg igen. Tidigare var det attacker och hån från alla de möjliga vinklingar riktade mot Sveriges bästa lag. 

Det nygamla temat är: hur orättvist behandlade Qatar är. Av alla. Av motståndaren, domarna, diciplinämnd, situationsrummet, matchsekretariatet, TV-kommentatorer, journalister, experter, ja alla har de gaddat ihop sig mot stackars Qatar.

Domaren gjorde ett misstag för 6 år sedan. Djurgården jorde dittar och dattan. Att Chris Abbot nu blev avstängd för tredje gången på ett par månader efter att ha knätacklat bort Frölundas bästa spelare ur slutspelet... ja det var minsann inget fel.

Vad var det nu en sådan person kallades igen?

Nu har jag det: en rättshaverist! Nu talar jag om en rättshaverist i ordets rätta bemärkelse dock, ingen Zappamums hittepådefinition. Dessa hjon sitter ju och anklagar folk för saker de inte förstår betydelsen av.

Det är egentligen inte så konstigt att Bagdad Bob himself är en rättshaverist när sportchefen flens-Osten själv har så grova rättshaveristdrag. Rättshaverister som är osportsliga och ohederliga... hemska kombinationer, ja!

Sven Sewage:
Du inser väl hur mycket den där beskrivningen stämmer in på dig själv.

Allt och alla från media till domare är emot er och varje förlust är det aldrig att andra laget hade en bättre dag utan är alltid att domarna var emot er.

Amitiel:

klart man blir förbannad ibland efter en förlust när domarna var dåliga och hade en inverkan på resultatet. Men det är inte så att jag sitter och summerar allt "orättvist" som hänt de senaste 6 åren i milslånga inlägg efter att vår lagkapten blivit avstängd för tredje gången på kort tid, och att diciplinnämnd, media, domarkår, situationsrum, ja alla är i någon slags konspiration emot det egna laget. Det är på en helt annan nivå än mitt gnäll. Det är ett beteende av en äkta rättshaverist, t om än värre än flens-Ostens lögner och bortförklaringar.

Men ingen som är där inne och påpekar detta. Varför då kan man undra? Är det inte det man ska göra här på hockeysnack, att påpeka hur mycket rättshaverister folk är?

Sitter faktiskt och håller tummarna litegrann för att Qatar ska slå ut Frölunda ikväll. För oss skulle det såklart vara det överlägset bästa resultatet, skiljer en hel del i kvalitet mellan Qatar och HV/Linköping eller långskottet Örebro som vi annars får. Samma sak som när man satt och hoppade att Brynäs skulle manövrera ut Färjestad eftersom vi visste att Brynäs inte skulle kunna rubba oss i en serie.

Sen såg jag att Sveriges två finaste juniorlag har vart i farten. Först slog J-20 ut köpejuniorlaget Qatar, väldigt enkelt faktiskt. Inget snack där, även om de rånade oss förra matchen och vann trots att de bra mäktade med 15 skott på mål.

stats.swehockey.se/Game/Events/252063

Sen slog J-18 ut köpejuniorlaget MoDo, gansa mäktigt faktiskt då MoDo toppar upp och spelar med bästa laget medan våra 6-7 bästa J-18 lirare spelar med J-20.

stats.swehockey.se/Game/Events/251589

Snacka om att sitta överst på övre norrlandstronen.

modomille: Tycker gossarna kämpar på bra på andra sidan, Melker absolut, Klingberg har vi även varit med och påverkat men även Bellemare gör helt okey ifrån sig i NHL va? Stabil defensiv spelare.

det känns som Qatar har fått matchen och lyckats med uppdraget ikväll, 0-0 efter 55 minuter.

Ska man våga sig på en gissning att det blir ett litet flipperspel som avgör?

Tydligen kastar luleklacken in saker in i cmore-studion nu oxå.

Redigerad kommentar

ATTANS OCKSÅ!

Drömscenariot för oss är ändå fullt möjligt, att Qatar vinner match 7 i sudden. Frölunda är ett bra lag, och de tillsammans med Växjö är de som vi har störst risk att förlora mot.

Ändå ett väntat resultat ikväll. 0-0

Farbror Barbro:

såg du detta (kolla länken)?

Man kan nu lägga till ytterliggare en punkt till listan:

* kastar föremål emot Cmores experter efter en förlust

Tidigare i serien var det:

* grusar bortalagets spelargång för att sabotera skridskorna

Vilket gäng de är, Qatar!

Farbror Barbro:

det är liksom ingen rim och reson uppe i ingenmsland, maken till dåliga förlorare var det länge sen man såg. Lite mer efterspel, förrutom att klacken attackerar tv-studion efter match.

"Solklart matchstraff" på denna tackling! hihihihi

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article20509624.ab

Sen var det domarns fel som lät sig påverkas

tv.aftonbladet.se/abtv/articles/71364?service=embedded&autoplay=true&showrelated=true

Ja vad ska man säga? Förutom att Qatar är rättshaveristernas förening nummer ett!

Farbror Barbro:

för vår del får vi nog sikta på att möta ett svårare lag än Qatar i semi. Tyvärr. Linköping eller HV, hade ju själv tippat 4-3 till HV innan kvarten så vi får se? Tror inte Örebro vänder mot ett starkt Växjö.

Men man ska inte ge upp hoppet. Klart man hoppas på att Qatar hittar tillbaka till grunderna i sitt spel så att vi får krossa dem i semin. Det gäller för alla spelare i Qatar, alla måste de bidra med vad de är bra på.

Ped Ledin ska vara en idiot som bara Ledin kan. Gnomström ska vara riktigt hjärndöd. Jättebäbisen Sylvegård ska åka omkring och mucka med alla. Taliban-Janne Sandström ska åka omkring och försöka hugga huvudet av folk. Skallkrossar-Forsberg ska krossa skallar och göra mål med byxan. Daniel Säär och siraps-Wallmark ska filma och kasta sig som aldrig förr. Christina Abbot ska vara avstängd och fila naglarna på läktaren. Camilla Abbot ska käka alvedon och sitta vid sidan och titta på med en ny handväska i högsta hugg (leopard?). Daniel Larsson ska sitta och babbla om hur mycket han ogillar Qatar. Fabricius ska köra lite sprattelgubbe på isen, gärna efter att ha dunkat sin egen klubba på sin egen trut. Sigalet ska klippa knäna på folk. Savilahti ska slåss med någon väger 50 kg mindre. Resten av de inköpta gnetspelarna ska bara dunka sargut och knalla både hybridicing och gammal hederlig icing när man inte är upptagna med att grusa spelargången. Flens-Osten ska skrika Svinjävla REGEL. Klacken ska skrika "låt han dö, låt han dö" och kasta in skrot på isen och emot Canal+ studion.

Om ALLA i Qatar nu bidrar med ovan, då kan det gå vägen! Då kan det bli 0-0 igen, och sen kan man avgöra med ett turligt och helt osannolikt flipperspel i förlängningen - det är vad jag kallar en gameplan som heter duga!

Farbror Barbro:

lite mer Qatar... det var ingen liten sågning! hihihihihi!

Några citat:

Det absolut dummaste jag någonsin har vart med om!

Rikspucko!

Har inte Luleå hockey support av staden något mer?

Det är inget tryck. Luleå är t om sämre än Gävle! Och där är de ruggigt bortskämda med SM-guld. Det är inte så att Luleå har staplat SM-guld på hög.

den sämsta hockeymatch jag NÅGONSIN har sett!

Inte två pass på bladet genom hela matchen!

hihihihi! NIKLAS WIKEGÅRD! Kunde inte ha sagt det bättre själv, även om mina ordval är lite anoorlunda, tänker på ingenmansland, Qatar, sargutdunkarmedley, totalt hjärndöda etc.

wikegard.blogg.tv4.se/

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article20511895.ab

Sven Sewage: Wikegårds sågning var av klass. Håller med om det han sa på slutet oxå, "sluta gnäll för faan" (ang domarna). Luleå gnäller hela tiden.

Jag upprepar att det är Ostens fel alltihop. Det är han som har satt standarden för Luleå Hockey. Maken till gödselspridare och otrevlig männsika får man leta efter. Tyvärr verkar det som om Fagervall nu har spenderat för mycket tid med Osten. 

Kaiser:

egentligen borde vi såklart sikta högre än att ha Qatar som rival, men de är faktiskt en väldigt tacksam rival att ha.

Rätt så talanglöst lag utan spelidé och egna spelare, det mesta handlar om att förstöra och vara osportslig och ohederlig och krypa under skinnet på motståndaren. Rätt så mediokra, men de bröstar upp sig och intalar sig själva att de liksom är bra. De vägrar förlora med flaggan i topp, utan det ska vara så smutsigt, grisigt och tråkigt som det bara går. Sen är de mentalt svaga och i princip alltid sämst när det gäller.

Publiken och fansen verkar digga det. Yippee! Vi ska vara det onda destruktiva gnetlaget som alla hatar! Flens-Osten... vilken sympatisk och kunnig ledare, vilken härlig representant liksom den magnifike Ledin och de andra hjärndöda! Nu ska vi attackera riksmedia, domare och skrika "låt han dö" så blir nog allt bra?

hihihihi!

Hamsterns miljarder kommer inte göra någon skillnad så länge flens-Osten sitter vid rodret. Inser de detta och ger honom sparken, då kan de bli farliga med tanke på köpestyrkan. Med tanke på årets publikskandaler så kanske de även borde satsa på att köpa in en ny klack likt original-Qatar gjorde i handbolls-VM?

Kaiser:

Linköping ser väldigt väldigt starka ut. Livsfarliga rentutsagt. Visst har vi ett kraftigt mentalt övertag mot dem, men spelmässigt har de nog imponerat mest av samtliga lag i kvartsfinalen. Ett gediget lag med spets, bredd, offensiv och defensiv. Det skulle vara en mycket svår motståndare för oss.

Jävlar vad jag kommer att sitta och hålla på Qatar imorgon. KÄMPA QATAR!

Med tanke på gårdagens match mellan HV och LHC så lutar jag också nog mot att Luleå är ett enklare motstånd, även om dom kommer att lyfta sig 3 klick mot AIK. Luleå såg trötta ut sist. Det vore toppen om det gick till typ slutet 5e perioden innan Luelå vinner pga att självmål av Frölunda.

Och sen får LHC och Växjö nöta ihjäl varann i en 7 matchers semi...

Farbror Barbro:

Bagdad Bob på Qatars sida verkar ha stenkoll på vad vi skriver, fast han är förstås aldrig här inne och läser och han påpekar också just detta! hihihihihi! Han kanske är synsk? Förutom om hockeyrelaterade grejer, där har han nästan alltid helt fel.

Kaiser: så SAIK är tre klick bättre än FHC?

Två av Skellefteå AIK:s supportrar har polisanmälts misstänkta för misshandel och ofredande mot två andra Skellefteåsupportar i 10 års åldern.

Detta är inte bra.

Farbror Barbro:

jag är då fan livrädd för Linköping. Bra fart i spelet och de har massor av matchvinnare i truppen, eller vad sägs som namn som Little, Junland, Mange Johansson, Micflikier och Taffe. Dessutom har de många slutspelskrigare med lövensvinet Rahimi, Sjögren och Hardt i spetsen, och då har jag inte ens nämnt Melin med en räv bakom varje öra.

Visst har vi ett helt otroligt slutspelsfacit mot dem och mot Melin, men de måste ha en sån sjuk revanchlusta mot oss. Lite som Qatar, fast skillnaden är förstås att Linköping har kunnandet och skickligheten.

Vissa brister i bredd och på backsidan, men de är helt överlägsna mot HV.

Bland de andra lagen håller jag nog Linköping högst av alla, den svåraste motståndaren. Svårare än Växjö och Frölunda skulle jag definitivt säga.

KOM IGEN QATAR! KÄMPA!!!

Zappaholic: Jag gjorde inte den jämförelsen, eller? Var sa jag det?

Jag, och många med mig, har alltid uppfattat det som så att Luleå taggar till extra när man möter Skellefteå, därför det finns en historia, det är derby osv... Samma sak som Leksand-Brynäs kan jag tänka. 

Zappamums:

alltid trevligt med besök från förlorarnas hörna. I dubbel bemärkelse ska påpekas...

Oj vad jag vill ha luleå i semin, dom kan väl ändå inte torska i kväll? hade dom 2 eller 3 matchbollar?

Blister Brigade: ser att avstängningen av ena broder Abbott är upphävd.. Hmmm..

Luktar det inte lite Minecraftpengar här nu?

Kaiser: ber om ursäkt. Jag läste ditt inlägg lite för snabbt.

Farbror Barbro:

ser nu att Qatar överklagat Abbots avstängning, och det betyder att Abbot får spela ikväll! Qatar, rättshaveristernas lag! Man bryter mot all etik, alla koder, alla överenskommelser. Man letar efter kryphål tills man lyckats fuska sig vidare, gång på gång.

Hur det än går ikväll så är jag nöjd, Snacka om en win-win situation.

Vinner Qatar så får vi möta ett sämre lag i semi. Ett lag som vi krossat så många gånger förr i slutspel, vi har alltså 8 raka segrar i slutspelssammanhang mot det råttiga laget.

Förlorar Qatar så drar SHLs publik en vinstlott, och Qatars mäktiga svit med att endast passera kvartsfinal två gånger på ett årtusende hålls intakt. Dessa två "framgångar" för köpelaget var alltså när de blev krossade och förnedrade och  förlorade fyra raka mot oss.

Sven Sewage: Här får du lite kvällslektyr, Sven. Apropå supportar...

Luleå är bara för jävla pinsamma.

Har du:

alltså, för att summera den senaste säsongen, alltså EN säsong:

Det finns en röd tråd som genomsyrar hela Qatars verksamhet; man står för allting som är fuskigt, ohederligt, osportsligt och RÅTTIGT. Från ledningen med flens-Osten i spetsen, till lagbygget som verkligen har royal striaght flush i hjärndöda spelare, till klacken, till fansen.

När spelarna inte är upptagna med att grusa motståndarens spelargång så filmar, fuskar, provocerar. muckar, grisar, gnetar och råttar de sig fram på isen. Allt handlar om att förstöra, att skada, att dunka sargut och köra 0-0-hockey. Klacken skanderar "låt han dö" när motståndaren ligger skadad på isen, kastar in skit på isen vid minsta domslut som går emot, och nu senast får man för sig att attackera TV-studion eftersom expertkommentatorn ifrågasatt lagets självinsikt efter att lagkaptenen utalar sig på ett pinsamt sätt efter tredje avstängningen.

Fansen som är sällsynt dåliga förlorare, de kan inte ta en förlust. Nej det var domarens fel. Diciplinnämndens fel, situationsrummets fel, medias fel, expertskommentatorernas fel, motståndarens fel... ja det var alla andras fel utom deras rätt så mediokra lags fel att de förorade.

Sportchefen, som är en argsint gubbe som inte kan uppföra sig som folk, bryter mot alla överenskommelser som finns och anmäler själv motståndare till diciplinnämnden. Nu överträffar han t om alla högt ställda anti-förväntningar när han hittar ett kryphål för att få sin fulspelande lagkapten (3e avstängningen på ett par månader!) i spel i den avgörande matchen. En rättshaverist som företräder det mest osportsliga laget någonsin.

Herregud vilket gäng!

Vad händer då här på hockeysnack?

Jo ett gäng förlorare kommer in här på mästarnas forum och anklagar MIG!!! för att vara en rättshaverist! hihihihihihi! Man baxnar!

Sven Sewage: man måste inte be om lov innan man postar härinne. Tänkte att du inte riktigt verkar säker på den saken 😊

eltifoso: fort så har samtliga medlemmar i DN en ny merca på uppfarten med minecraft logga på nummerplåten ;-)
Skämt osido jag tror att minecraft miljonerna kan bli ett problem för lule, snabbt kan dom tappa en massa sponsorer som tänker vi behöver inte sponsra så mycket det är visst nån privat person som satsat mång miljon belopp dom närmaste åren.

Nej! frölunda fick mål...

Farbror Barbro: 

tveksam utvisning för 6 man på banan för Qatar, och då gör Frölunda mål.

Vad händer, förutom att det som vanligt blir tidigt sommarlov för Qatar, om resultatet står sig?

Jo: flens-Rick Moranis kommer att överklaga! hihihihi

Ridå för lule, 2-0 bokstavlig i arslet

« · 1674094 · »