När man tänker efter så känner man... ja ifall vi bytt målvakter med motståndaren, då hade vi vunnit med 10-0 istället för att torska med 6-4. 6 stycken jättetavlor av en skotträdd målvakt, pinsam insats av... burväktaren är fel ord, burinsläpparen ska det nog vara?
Väldigt ojämna insatser. Förutom Anders Nilsson är Elias Lindholm riktigt dålig, Mattias Ekholm är blek och han måste nog vara den mest överskattade svenska spelaren någonsin? Leksandspojkarna och Skellefteågrabbarna bär laget på sina axlar. Om fler kunde spela som den hade det blivit minst 10-0.
Mårts: våga säga nej till Qatar och Qatar B!
Zappaholic:
du får såklart tycka att Anders Nilsson var brilliant. Jag tycker han var toksämst, isens överlägset sämsta spelare.
Kul med fysiskt spel av Tre Kronor och Sjögren var så jävla bra, alla krigade, sen kommer Qatar och Qatar B och sabbar hela tillställningen. Kanske siktar man på att åka ut i kvartsfinal.
Sven Sewage: tycker inte han var briljant, men vad i helvete tillför Lindström och Granberg till denna trupp?
Nada, zip, nothing...
In med Enroth eller varför inte Svensson i kassen i resten av turneringen, då har vi chansen. Vi kommer att ryka direkt ifall det där skotträdda sållet ska stå där och vara jättebäbis och sabotera.
Tycker att Granberg tillhör de bättre i laget ikväll, ser starkast ut av samtliga spelare. Kanadickerna flyger som käglor. Han överglänser klart Klefbom, Klingberg och Ekholm ikväll.
Lindström är sådär ikväll, han kan bättre. Men han är då inte sämst, och har kapacitet.
Om jag skulle betydsätta insatserna på killarna med en anknytning till Skellefteå AIK så blir betygen följande på en 10:o gradig skala:
Jimmie Ericsson - 7
Stark defensiv insats, bra i BP, smäller på i närkamperna
John Klingberg - 6
Bra spel framåt, stark i närkamperna, men flera grova misstag bakåt
Petter Granberg - 7
Väldigt starkt defensivt, ser ut som ett bowlingklot när han härjar på isen.
Jocke Lindström - 5
Har inte samma timing i spelet som vi är vana att se, fastnar för ofta och tappar pucken när Kanada går på kropp.
Oscar Möller - 7
Sliter över hela banan, skapar mycket, otagbar stänkare i krysset.
Snitt: 6.4, sammanlagt 32 puckar i bidrag alltså.
Och så var det dags för Qatars bidrag:
Anders "sållet" Nillson - 2
Endast ett par stora benskydd hindrar bottenbetyget 1. Grabben är 2 meter och väger 100 kg och har ett par gigantiska benskydd, men han ser ut som en skotträdd liten dvärg i kassen. Pinsamt! Man tror att han tittar åt fel håll när de skjuter för varenda skott studsar livsfarligt rakt ut från de stora benskydden, sen inser man att han ser skytten och pucken men han är så jävla rädd för pucken att han blundar och därför blir det livsfarliga returer på varenda skott. Sen när han håller ögonen öppna i slutet av andra och tredje, ja då försöker han istället akta sig för pucken!!! Ger sedan Kanada det 6e målet när han åker iväg från målet när Kanada har pucken i neutral zon, vilken dumstrut alltså!
Snitt: 2 sammanlagt 2 puckar i bidrag.
Läxan Mårts borde lära sig är att inte plocka ut några Qatar rejects. Det är bara att kolla på Qatar B hur bra det har gått för dem sen de fick den lysancde idén: ja nu tar vi och plockar in en massa Qatar rejects!
Joakim Lindström skulle stannat i Modo, han hade kanske inte haft SM guld då men hade i alla fall varit ordinarie i NHL då ☺
Så skriver de på Qatars forum...
Det kan nog stämma. När man får träna och tampas med spelare som Géatan Royer dag in och dag ut...hihihihihi... då utvecklas man nog REJÄLT som spelare! hihihihi!
Sven Sewage: Klingberg var ju fasiken som en osäkrad pistol hållen av en person som har ett epelepsianfall, total säkerhetsrisk i egen zon tyvärr.
Nilsson kunde gjort en bättre match, men det du håller på med är ju ren och skär uppvigling och trollning.
Blir så jävla less på att moderatorerna fortsätter låta dig trolla såhär, så jävla lågt. Framförallt då det finns SAIK användare som är ritkigt bra här inne. (Nej jag tänker inte på ditt alias)
Gollum: Det finns bara en förklaring till ditt trolleri, och det är att du går på så hård medicinering att du hallucinerar. Tror att du ser på hockey men i själva verket tittar du på Paradise Hotel.
Enligt det jag hört ryktesvägen så är Géatan Royer klar för MoDo 2015/2016. Svartvadet vill inte gå ut med det ännu eftersom han då kan skrämma iväg andra nyförvärv, Géatan är ju så jäkla vass att alla vet att det blir svårt att hänga med på träningarna.
Funderade lite på Anders "sållet" Nilsson igår och hans uppträdande. Brukar målvakter inte försöka göra sig större i kassen? Brukar inte målvakter försöka rädda pucken istället för att akta sig? Göra sig mindre och akta sig för pucken, det är en ganska ovanlig stil av målvakten som är den enskilt överlägset största orsaken till att våra killar torskar igår. Eller våra och våra killar, med våra killar menar jag vi andra förutom Qatar, Dubai och Gétan Royers gäng alltså, de tre köpelagen. Alla experter i media är dock eniga: låt Enroth sköta jobbet i kassen i fortsättningen tack!
Monno:
men om man skriver liknande innehåll i inlägg mitt i natten, är expert på antideppmedicin, och sen inte klarar av att formulera sig i ett par rader utan måste skriva lååååånga meningslösa hatinlägg stup i kvarten, då är det bra?
Som man bäddar får man ligga, lyder ett ordspråk. Ett annat lyder: man får ta seden dit man kommer. Och det har jag gjort här på hockeysnack, även om jag inte postar 20 000 tecken långa psykoinlägg mitt i natten.
KulaShaker:
när du och ni andra skriver samma sak till honom och beter er likadant mot honom, då har du och ni lite trovärdighet och då får jag tänka till.
Men så har det ju sett ut i flera år här på hockeysnack. Ingen som har sagt någonting. Så jag får ge det några år, sen får vi se om ovan stycke uppfylls?
Ta seden dit man kommer. Som man bäddar får man ligga.
Det som gör det hela lite tragikkomiskt är såklart att Qatar är och har vart så jävla värdelösa under ett helt årtusende. Man har passerat skamgränsen kvartsfinal två gånger, och BÅDA DESSA GÅNGERNA TORSKAR MAN MOT OSS I 8 RAKA MATCHER!!! hihihi! Inte konstigt att det gått en säkring i skallen på hjonet.
Dessutom har man inte lyckats utbilda en enda spelare under ett årtusende, utan alla som har vart bra har vart inköpta. Man har alltså Linus Osmart som inte ens får vara med i laget för att hans personlighet är än värre än Bagdad Bobs och han åker omkring och tror han är nån slags storspelare. Ett superego som sprider dålig stämning. Sen Anders "Sållet" Nilsson, helvittes vilken dålig keeper. Keeper är fel ord, don't keep him är mer rättvisande, fråga NY Islanders. Toksämst, och han kommer inte att få spela en minut till i VM. Svensson är 100 ggr bättre.
Sven Sewage: Skillnaden är att han i all sin förvillelse skriver inlägg för sin egen skull. Må vara att dom är som dom är, men han är åtminstone inte bara ute efter att trolla.
Han må va knepig/konstig/egen. Men du är förbannat barnslig, provocerande och allmänt ouppskattad. Hårt men sant.
Monno:
jag skriver för min egen skull. Det blir bara lite tröttsamt med alla dessa attacker och personangrepp. Ensidigt.
Alltså, det har suttit en snubbe under flera års tid här på hockeysnack och hatat och hånat allt runt det mäktiga laget Skellefteå AIK som just nu leder utvecklingen i svensk hockey. En supporter till Qatar, ett köpelag utan anor som harvar i botten och i den närmaste lider av fobi att vinna i slutspelet.
Det är ett ganska tacksamt läge, faktiskt. Liksom att en halt och lytt dvärgpudel hoppar på ledarhunden. Gång på gång trycker man ditt hjonet som inte förstår sitt eget bästa. Han borde ge upp men är allt för skadad i skallen att inse fakta.
Och sen sitter det då ett gäng från Géatan Royers gäng där du tillhör, och från Qatar B, och hejar på. Kom igen, kämpa, skriker de till den lilla dvärgpudelsjycken som ser ganska tilltufsad ut. Jag tror att dvärgpudeln har ett finskt efternamn?
Monno:
som sagt, man tar seden dig man kommer.
Det jag försöker bidra med är en gnutta humor och finess, så att det inte bara blir långa meningslösa hatinlägg från människor utan liv.
Redigerad kommentar
Ja där ser man. Varenda mål signerat Skellefteå AIK. Men en bedrövlig match faktiskt, och hade det inte vart för våra pojkar hade det blitt stryk. Mot Tyskland.
Alla mål görs av Skellefteå AIK spelare.
Möller 2+2
Lindström 1+2
Klingberg 1+0
8 av 11 poäng kommer från Skellefteå AIK.
Anders Nilsson är bättre ikväll, duktig på att öppna båsdörren. Tyskland hade trots allt 27 skott på mål, och hade Anders sållat in 50% av skotten som vanligt så hade det alltså slutat 4 - 14 istället för vinst med 4-3.
Zappaholic:
de tog över Linus Osmarts roll litegrann. Dominera mot Tyskland för att falla bort mot Kanada.
Som sagt tur att Enroth och inte den skotträdde stod i kassen, annars hade vi torskat.
Ser att Mikkelson och Mastomäki (Qatarklingande namn!) är klara för Qatar. Kule med den utlovade satsningen på lokala spelare.
Då ska vi se:
Schria - Kanada - lokal spelare
Lagace - Kanada, lokal spelare
Sweatt - USA, lokal spelare
Mikkelson, Kanada, lokal spelare
Hedman, Sthlm, lokal spelare
Mastomäki, Västerås, lokal spelare
Nej men det är inte alls en köpfest av utländska legoknektar utan helt i linje med den utlovade satsningen på lokala spelare!
I skrivande stund har man alltså 10 stycken inköpta utlänningar, och 2 stcyekn utspelare från dn egna kommunen.
Man försöker bräcka Dubai i vem som köpt in flest utläninningar någonsin tror jag?
Såg LHFlive och några tankar:
Osten supertönten flamsar kring att Wikegård är skyldig honom en tusenlapp. Det syns tydligt han är en fjantloser,pajastönt.
Tror Osten är steget efter och lurad på läktarn av Växjös framgångar. Nu tror han dels det är accepterat med främlingslegion men även att det är ett framgångsrecept.
Det sitter i väggarna lulä aldrig varit en plantskola utan mer hockeyns grossister,en plats där komponenter sätts samman bara.
Osten landar bara tre kategorier.
1.Antingen har dom aldrig hört talas om klubben och är tämligen ovetande vad dom ger sig in på.
2. Kraftigt överbetalda,gäller även de yngre som Mastomäki.
3. Avskydda typer som Hedman ingen annan klubb vill ta i.
alltså visst är det så att flens-Osten är skyldig Wikegård en tusenlapp? Flens-Osten överklagade DPs dom och borde därför betala Wikegård. Ingen högoddsare direkt att flens-Osten fuskar och bryter mot all form av etik och moral, men ändå. Betala din snåla flens-Ost!
Barbro:
Nu har jag då smällt finalförlusten helt och hållet. Tungt tungt att torska en final, men sett efter förutsättningarna får man vara nöjd med serieseger och SM-silver, ett styrkebesked av Sveriges ledande hockeyklubb.
Så här mellan säsongerna har jag en liten dikt inspirerad från fablernas värld:
Hyenorna och råttorna dansar på tigerns grav.
Men de kan inte vara en tiger!
Hockeymagikern Lasse J svingar sin trollstav
Flens-Osten till mammon sitt liv viger!
Sven Sewage:
SnålOsten,hockeyns Ove Sundberg tycks inte fatta vad alla tar för givet att supernollan är skyldig Wikegård.
HV och FBK börjar se lite farliga ut och försöker då få hem lite folk. Annars är trenden en annan hos våra grannar som går i Växjös fotspår.
Det är nästan så man börjar fundera på om Skellefteå AIK är konstiga och gör fel som satsar på Lindholms,Lundbergare,Burström,Lindgren,Pettersson m.fl.
Luläs backlinje kan bli riktigt osmaklig om Sandström åker på en långtidsskada. Genomgångarna med backarna skulle vara rolig lyssna på vem det nu är som har dom. Ingen av Burström,Skuggan eller Fagervall verkar vara språkgenier direkt.
Har också börjat komma över finalen och om man ser det från ljusa sidan har AIK nu förnyad hunger. Kanske var vi bara lite mätta i finalen.
Luläs spets imponerar inte.
Hoppas och tror Lasse J leverar dom sista in då blir vi bättre nästa säsong.
Sven Sewage:Här är inget nytt under solen. SS-mannen från Boden med alla sina sidenicks hatar på och Luleå berör. Med tanke på hur årets silly varit till idag hamnar saik sämre än förra året, troligvis plats 4-5 och HV/FBK och fantastiska Ostens finest lägger någon av de 3 beslag på Le Mat. Luleå vinner Europatiteln samt troligtvis Dam-SM guld.
När skall Saiks sponsorer kräva PK genusutjämning och få Lasse att inse att 1/2 befolkningen även i Skeå är av det täckta könet och upprätta damlag. Pinsamt är bara förnamnet Saik. Att SS-mannens Boden saknar damlag i hockey är ok för herrlaget har nog med att hålla näsan över isytan hihihihihihihi.
DansbandsWolf:
Ja Qatar har ju ett damlag nu. Man köpte ett. Alltså istället för att bygga något nytt från grunden likt en hederlig förening skulle gjort.
Och sen har ni ju Europligan där ni även där köpt en plats. Och sen avgörs matcherna i bäst av en.
Och sen köper ni in hejvilt från världens alla hörn till J-18, J-20 och a-laget. Ni har alltså fler spelare med en bakgrund i SKellefteå AIK än spelare från den egna kommunen i samtliga lag!
Damhockey och plastligan i Europa... faktiskt inte så konstigt att ni satsar på det. Det här med slutspelshockey verkar inte vara er grej. Tänker på att ni passerat skamgränsen kvartsfinal två gånger på ett årtusende, och både dessa gånger torskade ni mot oss i 8 raka matcher!!!
Sen att du sitter och fnissar över att Boden inte har ett damlag i hockey?!? Alltså det här är Skellefteå AIKs sida, och jag har absolut ingen anknytning till Boden. Men sitt där och fnissa du, inte helt normalt, men kul för dig att du kan vara glad över någonting. Det kan inte vara lätt att vara en Qatarsupporter.
Sven Sewage:Nä SSman nu gör du mig besviken, du som har järnkoll på allt och alla i Luleå Hockey borde veta att ett damlag har vi haft i många många år. Inte i högsta serien men ett väl fungerande lag för vi till skillnad för ditt saik sätter värde på kvinnors likaberättigande men det struntar väl du i som är mer fixerad vid 2:an än den kvinliga 1:an.
Hursom så tillförs nu vårt ursprungliga damlag härliga nya spelare ifrån Munksund och våran egen Maria O tar spaden i målet för likt herrarna utbildas här i Luleå högklassiga målvakter till skillnad mot skeå som sedan föreningen bildades bara köpt in. hihihihihihihihiiiiiiii
DansbandsWolf:
..."med Sveriges vassaste sportchef"...
hihihihihi! Fniss fniss hihihih host..... hihihihi! Fniss.... HIHIHIHIHIHI!
Kvartsfinalsmarodören som lider av köpmani, en argsint gubbe som är avskydd runtom i hockeysverige.
Men kul att ni är nöjda med att vara ett gnetigt köpelag utan anor som diggar att förlora slutspelsmatcher.
Kan som sagt inte riktigt svara på hur livet är i Boden. Hur är livet i Åmål? Undrar om Åmål också köpt ett damlag (och köpt alla spelare till herrlaget och junirolagen)?
DansbandsWolf:
Ska passa på fråga lite kring Ledin. Helt ärliga funderingar utan baktanke.
Vad tror du,blir det förlängning? Hur uppfattar du att luläfansen ställer sig? Har fått för mig fansen är delade i två läger. Vad tycker du,finns det fördelar eller nackdelar med ett kontrakt ?
Min åsikt vill jag inte hymla med. Skulle bli en högtidsdag om han slutar samtidigt tror jag han gör stor skada i lulä och har därför inget emot en förlängning heller.
Farbror Barbro:
precis, ett win-win. Skulle bli så glad om han lägger av, men samtidigt är han rent utsagt skadlig för laget på isen för Qatar. "En magnifik representant för Qatar" som det lögnaktiga psykot skrev om honom... hihihihi!
Farbror Barbro:En ärlig fråga kräver ett ärligt svar:
Nej jag tror inte Ledin spelar i Luleå nästa säsong, jag tror han är närmare spel i saik än LHF. Malmö eller andra söderlag kan uteslutas för nu har familjen flyttat klart, jättevillan på Bergnäset med stans bästa utsikt (Pers föräldrarhem han tagit över) gör att han nog får åka ensam om han måste flytta. Saik eller Asplöven, 13 mil pendling söder- eller norrut i ett år sen blir det som Osten flaggat för att ingå i Luleå Hockeys organisation som ledare. Det är mitt ärliga tips.
Sven Sewage:
Ledin var visst in på kansliet i veckan. Tror det lutar åt ett kontrakt ändå,ett svaghetstecken precis som med Skröders två år.
Att Osten är Sveriges sämsta sportchef råder inga tvivel. Det var ju Fagervall som fixade Mickelsson bl.a.
Nu slösar han bort pengar,Strömwall,Ekarv,Hovinen m.fl köps in bara för att Osten råkat lyckas få någon skriva på. Det är som att vara ute och fiska lax och Osten håller på med spigg och simpor bara för han tycker det är kul få fisk.
Kände det blev lite synd om Osten när jag skrev han var tönt,fjant och loser. Vad man ska lägga till så han framstår korrekt är hans kriminella sida och han skulle inte tveka stå längst fram om nu lulä vann något.
Osten är typen som allt rinner av. Det är aldrig synd om typer som Osten,dom förtjänar all skit och ska inte inneha ledande positioner utan bara göra nytta utan att synas eller höras. Ostentyper gör stor skada runt om i samhället.
Måste iväg nu.
Redigerad kommentar
DansbandsWolf:
"...sen blir det som Osten flaggat för att ingå i Luleå Hockeys organisation som ledare. "
Ja det känns på något sätt som Per "döda fiskögon" Ledin skulle vara som klippt och skuren för att vara ledare i Qatar.
Fruktansvärt ointelligent. Den mest osportsliga spelaren jag någonsin sett. Feg, utan ryggrad. Ful. Helt hjärndöd. Total avsaknad av alla former av hederlighet. Filmare av rang. Talanglös både på hockey och på att uttrycka sig. Ond.
Det som talar emot Ledin är förstås att han är från Qatar. Om hade hade vart från Finland, Kanada eller Tjeckostan då hade han vart given.
Sven Sewage:"Fruktansvärt ointelligent. Den mest osportsliga spelaren jag någonsin sett. Feg, utan ryggrad. Ful. Helt hjärndöd. Total avsaknad av alla former av hederlighet. Filmare av rang. Talanglös både på hockey och på att uttrycka sig. Ond."
Jo jag förstår dig, jag skulle inte heller vilja ha Jimmy Ericsson i mitt Luleå.
Rättshaveristen Bagdad Bob på Qatars sida, den lilla fjanten som gav drama queen skvallerbyttor ett ansikte, har hittat tillbaka till sitt gamla hederliga klippa och klistra mina inlägg igen. Han postar exakt samma som han gjort tidigare. Han kopierar sitt eget inlägg och postar igen.
Hur var det nu? Han hade aldrig någonsin läst här inne upprepade han 20 gånger? Han skulle aldrig läsa här inne upprepade han. Sen visade det sig att han nogrant suttit och läst varenda post och memorerat, kopierat och sparat.
Jag visste det hela tiden. Jag visste att han ljög. Jag vet att han inte har någon integritet. Sådan är han.
Sven Sewage:Eftersom du aldrig förnyar dig och kommer med nytt Luleåhatmaterial med andra infallsvinklar är det ju bara för den gode Sven Savage att kopiera gamla inlägg för att visa hur du beter dig just för stunden.
Nej vill du ha uppmärksamhet får du ta och utveckla dig, dina inlägg börjar bli tråkiga.
Enligt upptaktssnacket så slipper vi Anders "Sållet" Nilsson. Skönt. Troligtvis Sveriges någonsin mest överskattade målvakt, han har då ingenting i Tre Kronor att göra.
Hoppas att Svensson får hoppa in som backup, tror att det skulle gynna laget faktiskt. Möller, Lindström, EriCsson precis som det står på tröjan, Granberg, Klingberg, ja det kryllar verkligen av spelare med anknytning till Skellefteå AIK. Själv hade jag också tagit med Anton Lindholm, Patrik Zackrisson, Niclas Burström, Axel Holmström, Tim Heed och John Norman. Med måga Skellefteå AIKare så är man mer eller mindre garanterad ädla medaljer.
Från Qatar har vi ju... skallkrossar-Forsberg som ej kan åka skridskor, taliban-Janne, dvärgfinnen Lassinantinen, sprattelgubben Fabricius, siraps-Wallmark och sen tror jag resten var utlänningar?
Zappaholic:
ja det var töntigt.
Holmström var hela slutspelets bästa spelare från Sverige, och han vann poängligan och satte nytt juniorrekord. Ungefär 100 ggr bättre än osynlige Elias Lindholm som faktiskt har vart sämste svensk så här långt.
Tim Heed nominerad till Salming Trophy har vart Skellefteå AIKs genomgående bästa spelare, laget som vann grundserien i överlägsen stil och förlorade SM-finalen mot Finland/Kanada köpelaget. Tyvärr småskadad i slutspelet med SHLs bästa svenska back under säsongen. 99 ggr bättre än Ekholm som verkar mest sugen på att åka omkring och beundra sina passningar.
"Tyvärr inträffade Sedinarna. De åkte ur slutspelet om Stanley Cup och ville lira "VM". Kom över och fixade en triumf för Sverige."
Detta skriver Bagdad Bob. Vilket idiot! Han skriver alltså tyvärr när Sverige vinner VM-guld.
Själv tycker jag att Mårts är en bra ledare och verkar vara en bra människa med fina värderingar. Håller såklart inte med honon om varenda laguttagning och önskar att hon kunde bli lite mer aktiv i båset, men i det stora hela har han gjort det bra för Sverige.
Att han sätter ner foten emot egon som Linus Osmart är också såklart ett plus. Herr Osmart har ingenting i Tre Kronor att göra.
Suck. 4-6. Efter ett jättemisstag av jättebäbisen Anders "Sållet" Nilsson. Jösses vilken kass målis. Har han 50% i räddningsprocent? 6 stycken grova misstag.
Men Svensson i mål hade vi alltså vunnit mtchen med 4-0.