Sven Sewage:
Otroligt. Var nyss inne och läste på luläsidan,slarvläste tydligen och trodde det var sickot Savage som skrev senaste inlägget när han tackade för detektivarbetet. Mycket riktigt var det Knegare.
Alltså det bär emot köra inbördeskrig och jag ångrar än idag jag klagade på BGJ och sa han skulle skämmas som var inne och umgicks på luläsidan.
Alla får väl köra sitt race men nog fasen tycker jag också Knegare gjort flera övertramp. Han måste inse han drar på sig trollmisstankar.
Knegares värsta tycker jag var när han började använda Sickot Savage hånfulla smeknamn om Jimmie,"Hollywood" Ericsson. Alltså för mig är det ofattbart.
Vad är nästa steg? Ska vi börja kalla våra tränare för ApWallson,CryBert?
Måste säga jag tycker Knegare borde fundera vems sida han står på.
Redigerad kommentar
Knegare:
Jag vill absolut inte starta något inbördeskrig men själv tycker jag det är att häda när du benämner vår förra kapten Hollywood Ericsson.
Förstår inte heller vad du ska hålla på och rota i det där med Ulf?
Såg du och Savage lekte detektiver och jag tror ni är ute och cyklar. Stilen är inte alls densamma förutom några lånade uttryck.
Du tycker Sewage förgiftat den här sidan men Savage som håller på och ljuger att Breivik hyllats här går bra diskutera med. Snurrigt.
Nu ska inte jag leka moderator. Skulle tycka det var roligt om fler AIKare började skriva men samtidigt kan vi väl försöka undvika blasfemi av våra spelare.
Naturligtvis kan man tycka någon filmar även om jag anser Jimmie bara förstärkte ibland,stor skillnad. Men börja med hånfulla benämningar på våra trotjänare är för magstarkt tycker jag.
Farbror Barbro: Nu är ju inte ens du ärlig...Jimmie filmar ibland...skulle inte tro det...han liksom de flesta filmar mer å mer å mer...å dessutom så sysslar Pesonen med samma förbannade SKIT(för att inte tala om den där förbannade jävla Lee Goren då han tjaffsade med Tollefsen). Det är så in i HELVETE osportsligt.
Nästan i var och varannan match så ser man spelare göra Anja Perssons "sälen" vid minsta kontakt...Järnkrok vart väl mer eller mindre ökänd sin sista säsong i SHL...
Läs Garpenlövs krönika i frågan...finns inte många fel i den krönikan...om det finns nåt överhuvudtaget.
Och kommer att kalla Jimmie för Hollywood också till han slutar med ofoget...men liksom Platini sa att filmandet tillhör sparkbollen så tyvärr så är den där skiten för att stanna i hokkyn också...
Farbror Barbro:
jag håller med dig Barbro. Blasfemi av våra spelare och ledare, åratal av hatfullt förtal av vår fina förening, det är inte okej för mig.
Liera sig med fienden som ljuger om ALLT. Har har minsann slutat läsa och skulle aldrig läsa här skriver han 10 gånger+, han ljuger alla rakt upp i ansiktet om och om igen. Nu sitter han där och är drama queen, buh buh vad han säger dumma saker om mitt fina Qatar... snacka om att ha svag karaktär och sakna integritet med tanke på sitt eget beteende, Quesslingen Knegare är där och tröstar honom. Rätt så vidrigt, Knegare är ingen AIKare.
Knegare:
vad tycker du om att Fabricius får ett sprattelanfall i CHL finalen. Han filmar fram ett matchstraff efter att ha dragit klubban i truten på sig själv - utan blodvite alltså. Och så vinner man matchen. Vad tycker du om systrarna Abbots filmningar i var och varannan match och de vänder CHL matchen mot oss genom att slänga sig på isen konstant. Gnomström slänger sig och fjantar sig varje match. Ledin... den osportsligaste spelaren någonsin. Grusar t om spelargången innan match. Daniel Säär åker och kastar sig. Wallmark har inte direkt slipat grillorna.
Att Jimmie Ericsson ofta förstärkte förut, det stämmer. Sista åren har han dock skärpt sig.
Qatar har satt i system och filma och fuska. Man viss så gärna vinna. Men istället för att satsa på att bli bättre, träna hårdare, utvecklas, så satsar man allt på att fuska istället. Order från en högre ort. Flens-Osten kan inte ens ta ett straff utan böjer på alla regler, total avsaknad av etik och moral. Gneta, fuska och råtta.
Men sådant glömmer du att nämna. Du hänger istället ut vår kapten som gett oss två guld. Rent utsagt äckligt beteende av någon som låtsas vara AIKare. Vidrigt.
Ulf-Ture: Har aldrig försvarat andra spelare i andra lag...har aldrig gjort det å kommer aldrig göra det heller...men det förringar icke att våra spelare gör det heller.
Jimmie har ju faktiskt erkänt att han sysslar med ofoget(vilket igentligen ska hedra honom en smula...men bara jäääävligt lite).
I mina ögon så skulle det vara jäävligt gott ifall Skellefte kunde gå i bräschen å göra som Garpen beskriver dom gjorde i Djurgårn då han kom dit...men det vore att hoppas för mycket.
Men det kanske är så att du är en som gillar skiten...
Redigerad kommentar
2-0 efter första är klart i underkant. Ryssarna är mycket skickligare, och mycket bättre. Vår chans att komma in i matchen är att spela som vi gjorde i första mot Kanada. Dvs att smälla å och köra över dem. Vi har ett tungt och fysiskt lag, men vi har dålig timing i första och hänger inte riktigt med.
Znaroks... vilket jävla namn. Det hörs att han är ond på riktigt. Znaroks... ja när man kollar på honom = en ond öststatare, ja!
Knegare:
om du hade någon kunskap om spelet ishockey så hade du nog sett att Jimmie Ericsson inte filmade en enda gång under HELA sista säsongen i Skellefteå AIK.
Om du kunde någonting om hockey så skulle det vara ganska uppenbart att Qatar satt det i system att fuska och filma.
Jag gillar INTE de som fuskar och filmar och är osportsliga. Avskyr det, sen gillar jag inte heller köpelag. Sen gillar jag inte tråkiga lag som spelar hockey.
Qatar får en trippel där... royal straight flush i hjärndöda osportsliga spelare och ledare, tråkig jävla gnethockey, nu verkar det inte finnas några gränser hur mycket köpelag de kan bli och hur långt de kan sjunka.
Knegare:
näe, det gör jag inte. Jag tänker på Ulf.
Jag är inte heller Barbro. Inte heller är jag en 67 årig pensionär. Jag är inte från Boden heller, eller Piteå. Eller pedofil, Breivikhyllare, nazist, rasist eller någon annan skit.
Allt detta är lögner.
Jag har inte en historia av att storljuga om grejer. Eller att vara drama queen. Att skvallra, kopiera och klistra in samma skit 100 gånger och snyfta. Att hota folk till livet. Det är din fina kompis som sysslar med sådant.
Suck... Anders "Sållet" Nilsson in i kassen.
Tänk om vi sluppit Sållet Nilsson? Tänk om vi haft Enroth i kassen i matchen mot Kanada? Vi leder med 3-0 och den skotträdde Sållet bestämmer sig för att börja akta sig för pucken.
Hade vi vunnit den matchen hade vi alltså fått Vitryssland i kvarten, istället för Ryssland.
Jag håller Sållet Nilsson ansvarig ifall vi mot alla odds inte vänder denna match, men nu är det fan omöjligt med 0-3 och Sållet Nilsson i kassen.
Fan också Mårts, lär dig att inte ha med någon från Qatar för då blir det respass i kvarten!
Suck... sållet Nilsson nära att släppa in den och räddas av insidan av stolpen. Efter ett skott bakom mållinjen.
Sållet är stor och tjock... men skjuter man högt över axeln på den skotträdde tjockisen så är det mer eller mindre givet med ett mål.
Zappaholic:
han var inte speciellt bra, även om han inte kan klandras då utespelarna inte var bra heller.
Det bästa vore förstås om Svensson fick stå i kassen.
"med lite tur..." säger Wikegård när han kommenterar Anders Nilsson. Alltså, räddad av stoplen. Tittar åt fel håll och får skottet på benskyddet (som ser otroligt jävla stort ut, hoppas ryssarna inte mäter utrustningen...) och returen studsar rakt ut.
Håller med Wikegård till 100%. Vi måste gå in och kriga framför kassen, grisa in returer.
Jimmie Ericsson har vart bästa svensk ikväll tillsammans med Klingberg.
Vi har ett fysiskt starkt lag, inte lika skickligt som ryssarna. Måste utnyttja fysiken bättre. Kötta ner dem.
JAAAAAA! JÄVLA KRIGARE! Är fan stolt över Sverige!
Många som är jävla vassa ikväll. KÄMPA!
Zappaholic:
Han ska fan knipa igen där. KNIP IGEN!
Vi gör en herorisk insats mot ett mycket bra lag. Ryssland är vassa. Jimmie Ericsson, OEL, Klingberg, Forsberg, Ekholm, Lander, Sjögren, många som är jättebra ikväll.
Vi förlorar ikväll, men anledningen till att vi torskar i kvarten beror på att vi tappar 3-0 mot Kanada, och därför tvingas vi lira mot Ryssland istället för det värdelösa Vitryssland. Och det resultatet beror på att ANders "Sållet" Nilsson bestämmer sig för att akta sig för pucken hela jävla andra halvan av matchen. Hade vi haft en icke-skotträdd målvakt i den matchen hade vi vart klara för semi nu.
Redigerad kommentar
Måste kommentera Ryssland... ledda av ondingen Znaroks. Han ser ut som en Klingon från Star Trek, dessutom är fan Znarok ett äkta onding namn som sagt.
Väldigt skickligt lag, tekniskt, spelar en fin hockey som jag gillar, mitt favvo lag är som sagt Sovet på 80-talet. Det jag stör mig på är alla dessa filmningar. Väldigt tråkigt. Det är inte en grej, utan flera flera störtdykningar efter minimal eller ingen kontakt. Kanada är också skickliga, men inte fan håller de på sådär.
Näe, nu sitter jag och tokhåller på Finland resten av VM. Finland är ett lag som inte tar någon skit. Gillade även Finland skarpt i VM ifjol när de blir bortdömda av en på riktigt mutad domare och ryssarna filmar och spelar fult i 60 minuter... sista 2 minuterna av matcher så visar finnarna var skåpet ska stå då de små ettriga finnarna fullständigt mosar varenda ryss i sikte. Finnarna är hårda, önskar att Sverige kunde visa lika mycket stake som det stolta Finland.
KOM IGEN JANNE PESONEN!
Eller förlåt, nu glömde jag bort qusslingen, förrädaren, femtekolonnaren Knegare...
jag tycker som sagt att Ryssland är ett JÄVULSKT filmande lag. Kastar sig hela tiden, förstärker, filmar, fjantar sig. Skickliga, ja absolut, filmande fuskare, ja absolut.
Det var samma visa ifjol, i VM, i OS. Året innan var det samma skit. Året innan samma skit. Inte fan höll de på sådär på 80-talet då de koncentrerade sig på att spela hockey istället.
Men nu kommer snart qusllingen Knegare: MEN JIMMIE ERICSSON DÅ!!! Vår kapten.
Jag såg ingen filmning av Jimmie Ericsson, men jag såg filmningar av ryssar i vart och varannat byte.
Men Knegare kanske har fått mutpengar av Putin för att sprida propaganda? Samt mutpengar av Sveriges ryska ondingsoligark = hamstern?
Svårt att inte ha ett leende på läpparna när den 43-årige Jaromir Jagr välförtjänt får pris som matchens spelare. Helt otroligt egentligen.
Synd att finnarna är ute bara, men kul för hemmanationen som har visat att det finns mycket hockeykultur i Tjeckien. Ett jättebra VM med fantastisk stämning och garanterad klass på pilsnern.
Känns som Sverige inte fick ihop det riktigt.
AIKarnas insatser tycker jag tillhörde de som bidrog positivt.
Rätt många idag som var bleka,orkar inte räkna upp namnen men Klingberg,Granberg,Jimmie,Jocke,Möller var definitivt inte bland dom.
Knegares insats ska jag inte kommentera. Om han får sova en natt och återkommer med en ordentlig pudel ska väl det mesta förlåtas men i nuläget betraktar jag HONOM som outad som Qatar,lövare eller något annat.
Redigerad kommentar
Pudel för vad?! Ulf-Ture har fortfarande inte förklarat sina åsikter de två föredetta spelarna i Skellefte AIK från Tvärålund som tydligen ska enligt honom vara släkt med mig...fan troot!
Om han/du/ni/troll eller vad fan man nu ska kalla er/du/ni/Ulf-Ture tycker jag snackar oförtjänt skit om Jimmie så snackas det skit också om två föredetta spelare från samma lag,eller?
Enroth är inte bra ikväll och de två första målen ska han ha. Anders "Sållet" Nilsson släpper in en billig fjösare mellan benen, släpper retur på varenda skott hur fjösigt det än är, har tur med stolpen efter ett skott bakom mållinjen av Plotnikov, men med mycket tur och lite skicklighet är han bättre än Enroth ikväll.
Han är däremot inte egentligen bra ikväll, och han är anledningen till att vi måste möta ett vasst Ryssland istället för ett kasst Vitryssland efter ett katastrofinsats mot Kanada där han på riktigt ser skotträdd ut. Han kommer alltså inte upp i 90% i turneringen vilket är skandalöst dåligt med tanke på det svaga motståndet.
Efter matchen kommer då Petter "slukaren" Rönnqvist med sina minst sagt vilsna expertkommentarer ... "Mårts skulle ha spelat Anders Nilsson istället".
Det är givetvis helt felaktigt, och otroligt okunnigt! Nilsson har INTE vart bättre än Enroth.
Men det rätta svaret är givetvis att Mårts skulle ha spelat Markus Svensson. Hade Mackan stått i kassen så hade vi garanterat vart förbi kvartsfinalen nu.
Shit vilken circkus det är här inne som vanligt..
SS/Barbro att ni orkar! om det nu är så jobbigt med luleå så skapa en blogg istället och kör ert race där, dom hockey relaterade inläggen är så få för det finns sällan utrymme för att diskutera nåt vettigt utan att det i slutändan ska handla om lule.
Sen kan jag tycka att man kanske ska vara försiktig kring denna Uffe ifall det bara är nån som är inne här och läser och saxar texter.
För det första så inser alla normalt funtade det inte är Sewage som är Ulf. Inte alls samma stil förutom vissa ordval. Sewage har sagt han börjat plugga vid sidan av jobbet tror jag och hur vanligt är det att 57 åringar gör det?
För det andra är det illa som Knegare gör och börjar köra med signaturen Ulf. Raljera inte kring en kanske helt ovetande oskyldig här!
Sedan tycker jag det är att häda börja använda hånfulla namn på våra egna spelare. Känns ofattbart och i strid mot alla naturlagar.
Fundera på dessa namnförslag helt utan tanke. Pajas Petterström,Clownen Pesonen,Losern Lindgren,Fjant Lindholm, Simulant Svensson osv.
Den som inte tycker det känns motbjudande använda dessa namn måste sakna AIK-hjärta anser jag.
PerAnton Lundström från Tvärålund vem är den andre? Om vi nu ska komma ut ur denna soppa och se det som en fredspipa ifall Knegare har tänkt om.
Nu ska det väl snart hända något med sillyn efter VM och det är väl helt klart Sunken,Schremp och Sörensen lämnar.
Kabanov och Widing inte helt klart? där ingen gjorde bort sig men Kabanov kanske för mycket upponer och Widing lite för enformig. Båda var dock bra för laget som jag uppfattade det.
Känns extra spännande i år med så få och viktiga sista pusselbitar som ska in.
Redigerad kommentar
Blister Brigade:
är det inte det man ska göra här på hockeysnack. Håna motståndaren och gräva upp skit runt det laget? Du funderar inte att dra av några liknande texter som nedan på Qatars sida? Jag och Barbro har tagit seden dit vi kommer, Bagdad Bob har suttit i FLERA ÅR förföljt och förlöjligat Skelefteå AIK.
De hockeyreleaterade är det trots allt även jag och och Barbro som står för. Det är bara att läsa igenom alla trådar här så ska du få se att det är vi som står för det hockeymässiga. Du bidrar då själv inte med så många hokceymässiga inlägg, eller tycker du det?
Nu är hockey-VM slut eftert Anders "sållet" Nilsons insats mot Kanada och löjliga insläpp till matchavgörande 3-4 igår. Qatar har med en enda spelare, och han sabbar allt. Mårts måste lära sig läxan där, ta med noll stycken nästa gång. Eller nu finns det snart ingen svensk spelare i de 3 första kedjorna precis som för Dubai.
Redigerad kommentar
Zappaholic:
ungefär ett av hundra av dina inlägg berör ämnet ishockey. Så illa är det inte riktigt för mig och Barbro.
Lasse the Almigthy J är där och rycker i Ahnelöv. Jag skrev precis det på Géatan Royers gäng sida tidigare, och då blev jag avstängd därifrån. Man nu ser som sagt mina profetior ut att bli verklighet.
Ahnelöv skulle passa perfekt in hos oss. Stor och stark, men även snabb på rören och kan slå ett pass. Ifall han gick till oss skulle han ha alla möjligheter att utvecklas till en riktigt dominant spelare i SHL och Tre Kronor.
Zappaholic:
Zzzzzzznark... du är en ganska jobbig kille. Och tråkig. Du skriver aldrig om hockey eller kommer med något eget.
Amitiel:
Ja Ahnelöv kanske inte vill stanna i MoDo och spela i kvalserien och tampas med spelare som Géatan Royer på träningen. Varför kan man såklart undra?
Zappaholic:
Kul med ett till icke hockeyrelaterat inlägg från dig! Som sagt, du skriver ju om hockey nästan en gång av hundra. Men jag ska besvara dig.
Jag sitter inte och tror att jag är ett geni, överlägsen eller någon litterär talang. Däremot är jag klart vass på att retas litegrann, och det är ett vapen jag känner är mer än försvarbart att använda mig av med tanke på beteendet här på hockeysnack.
Det har alltså suttit ett psykohjon och under FLERA ÅRS TID suttit och hånat, förlöjligat, baktalat, hotat och förtalat föreningen i mitt hjärta, dess spelare och ledare och fans. Det är knappt någon som har lyft på ögonbrynen av denna kampanj. Sen är det inte så att ni som skriver på denna tråd passivt gett ert medgivande, utan ni är där och fyller på med material. Titta, det stod något negativt i tidningen om Skellefteå AIK. Titta, nu värvade Lasse in den spelaren. Avundsjuka missundsamma inlägg, och sådant får man ta när man befunnit sig på toppen. Det mesta är såklart löjliga hatingrepp utan verklighetsförankring, och vi vet nu alla att Bagdad Bob är en patologisk lögnare utan integritet. Ett psyko som under ett årtionde suttit och gett andra lag och spelare öknamn.
Så har det sett ut. Så är ribban satt, och jag är som sagt en ganska ny skribent här på hockeysnack. Ser inget moraliskt fel från mig att bete mig likandant, även om ni säkert blir sura när det lyfts fram en massa retsam fakta om era lag.
Att INGEN utom mig själv gillar det jag skriver stämmer inte. Farbror Barbro gillar det jag skriver, den där Ulf gillar uppenbarligen vad jag skriver. Tommy Åström har refererat till det jag skriver flera gånger, Björn Olden har gjort det, självaste Wikegård har gjort det, men kan inte säga att det gillar det jag skriver, men uppenbart tycker de att vissa saker var ganska kul i alla fall.
Det jag ska fortsätta med, det är att betala tillbaka med samma mynt. Utan att ljuga. Jag ska fortsätta skriva sanningen, på ett humoristiskt sett med glimten i ögat.
Det är faktiskt så att jag är den som har skrivit sanningen. Jag är inte Farbror Barbro. Jag är inte Uffe. Jag är inte från Boden, eller Piteå. Inte heller är jag 66 år, eller 58 år. Inget av detta stämmer. Inte heller är jag pedofil, nazist, köper horor, psykiskt sjuk. Allt detta är också lögner.
Det innebär att det faktiskt är jag som hela tiden skrivit sanningen och ni andra som ljugit. Så blir det ibland. Alla har fel, och någon få har rätt. Därför är det tur att det finns personer som Hannes Råstam, Dan Josefsson och Sven Sewage så att sanningen och därmed rättvisan segrar till slut. Att ni sitter där och eggar på like knappen rör mig inte i ryggen eftersom jag skriver sanningen.
Jag har också skrivit sanningen att Qatar har spelat en riktigt tråkig hockey under Rönken som blev marginellt mindre tråkig under Fagerwall. Föreningen har problem med sin värdegrund och representanterna på och utanför isen är djupt osportsliga, vilket inte är ett dugg konstigt när man har rättshaversiten flens-Osten vid rodret. Köpmanin är djup rotad och man har väl en 2-3 spelare från den egna kommunen, kanske 3 spelare ur egna led i ordinare lag och samtidigt utan att köpfesten är färdig så har Qatar 10 stycken utlänningar och det är fullt möjligt att man slåt Dubais köperekord från ifjol. Så har det sett ut under en lång tid, och under ett årtuende har man lyckats passera kvartsfinal 2 gånger och då torskade man 8 raka mot oss. I ett sådant läge kan man faktsiskt tycka att det är lite konstigt att referera till andra lag som köpelag? Men jag är inte förvånad eftersom Bagdad Bob på riktigt anser att Qatar är en anrik och klassisk förening som har en längre och mer anrik historia än Skellefteå AIK!!!
Det är också 100% sanning at MoDo gav ett kontrakt till den 38-årige kanadicken Géatan Royer. Och 42-årige Donald Brashear. Och nu skrev man ett 2-års med den 38-årige Byron Richie som då kommer att var 40 år när kontraktet går ut. Jag tror inte att det är en så smart taktik att köpa in en trio 40-åriga kandadicker?
Sanningen är också att Qatar B efter sitt guld fick en snilleblixt till strategi att köpa in rejects från Qatar, och sanningen är att det sportsliga resultatet av denna strategi är uruselt. Jag tror inte att det kommer att gå bra i framtiden heller såvida man inte byter strategi. Där tror jag, sanningen kommer arr utkristaliseras senare.
Jag ska fortsätta skriva sanningen helt enkelt.
Farbror Barbro:
och nu är Quisslingen, förrädaren, femtekolonnaren Knegare där på Qatars sida och hejar på i häxjakten på den oskyldige Uffe. En vidrig typ den där Knegare i Tvärålund, det borde inte vara svårt att lista ut vem han är eftersom det bor 8 stycken i Tvärålund, alla är släkt med varandra i flera generationer tillbaks och arbetslösheten är 77.5%. Han kallar sig för AIKare men sitter och hejar på när orcherna förföljer och förlöjligar vår fina förening och kallar oss för Aporna och ger våra spelare diverse öknamn. Usch vilken typ!