Inlägg: 1706472
Svarskommentarer
Sv: SHL 2015/2016
Zappaholic.
Var lite otydlig.
I matchen mot Brynäs tycker jag AIK gör sitt bästa men efter 3-2 målet ser det ut som de slår av motorerna och verkar tro det ska räcka.
Lika mot Växjö matchen innan. Då gör det dock en sämre match men har ändå ledningen långt in i tredje men slappnar av.
Var lite otydlig.
I matchen mot Brynäs tycker jag AIK gör sitt bästa men efter 3-2 målet ser det ut som de slår av motorerna och verkar tro det ska räcka.
Lika mot Växjö matchen innan. Då gör det dock en sämre match men har ändå ledningen långt in i tredje men slappnar av.
Se bara på vår match mot Örebro på bortaplan där vi åkte sönder det laget i 40 minuter och hade komfortabelt 3-1 De tilläts skjuta fem skott under första halvan av matchen. I tredje perioden tummar vi på både arbete, intensitet och noggrannhet och vips så är Örebro ikapp och förbi.
Där kommer coachningen in. Här tror jag Bulan är bra, trots ert hat mot honom och trots att vi förlorade ovan nämnda match.
Det jag sett av SAIK:s coachning är att det är Bert som driver laget under perioderna mer än Wallson. Det tyder på att Bert är en mästare på att hålla sina spelare fokuserade. Var kan han ha lärt sig det? Ja, naturligtvis ligger det i hans personlighet, inte tu tal om det. Men mitt tips är att han lärde sig en hel del under sin tid som ass coach i Almtuna under en annan av era hatobjekt, Jonas Rönnqvist.
Men det är ju bara min subjektiva åsikt.