Skidsport

894 inlägg · 86 ämnen

Forum

« · 355669 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Mühlegg blir av med alla medaljer!
Hälge: En fuskare alltid en fuskare, borde va livstids avstängning på dom som dopar sig.
Kommentera

Sv: Mühlegg blir av med alla medaljer!
260kg kärlek:
Finns inte en chans att de kommer tillbaka på riktigt sätt.
Kommentera

Sv: Mühlegg blir av med alla medaljer!
260kg kärlek: Jag tvivlar. Skulle dom göra det, så finns tvivlet ändå kvar.
Kommentera

Sv: Mühlegg blir av med alla medaljer!
Sannes: Frågan är om dessa skidåkare någonsin kommer tillbaka till världseliten igen, utan att fuska?
Kommentera

Sv: Mühlegg blir av med alla medaljer!
Hälge:
Det är det bästa som kan hända att han inte kommer tillbaka, har man en gång fuskat då trillar man förr eller senare dit igen.

Skidsporten behöver bygga upp förtroendet igen och det gör man definitivt inte om dopade skidåkare kommer tillbaka i världseliten.

Så jag vill inte se någon spanjor eller finländare mer....
Kommentera

Sv: Mühlegg blir av med alla medaljer!
Sannes: Tyckte mig höra på tv-sporten att Mühlegg lägger av med skidåkningen, vilket jag tycker känns riktigt skönt.
Kommentera

Sv: Mühlegg blir av med alla medaljer!
shanti: hm.. nepp ja hade inte sett kollat rätt. Fredriksson etta Sommerfeldt två två poäng efter, Trea Södergren
Kommentera

Sv: Mühlegg blir av med alla medaljer!
Shanti: Ja nu blev det seger för Fredriksson som vann spurten härligt ändå..Mattias går nu upp som etta i den totalavärldscupen! Södergren lyckades inte denna gång heller men en Stark tredje plats för Östersundaren. Han går då upp som två, två poäng bakom mattias om ja kollat rätt =)
Återigen Svenskar i toppen och ännu en pall plats för Södergren..Segern väntar på sig. men han har bra form ialf.
Kommentera

Sv: Mühlegg blir av med alla medaljer!
Måtte Södergren få vinna nu! de kan bli två svenskar på pallen ida..men man ska inte säga för mycke men ändå..
Kommentera

Sv: Mühlegg blir av med alla medaljer!
shanti: Ok då..men då är det i så fall meningen det är det inte i detta fall..Men både Fredriksson o Södergren är uppe i toppen..Så de kan bli hårt in till slute!..Spännande
Kommentera

Sv: Mühlegg blir av med alla medaljer!
irre: japp.

Ja men tänk de som kör paralympics dom har ju alltid bara en skida, eller??
Kommentera

Sv: Mühlegg blir av med alla medaljer!
shanti: Ja de kan man kanske göra.=)
Åh vadå störande på skidväxlingen på herrarnas lopp..När Södergren ska byta skidor så finns det bara 1! skida där..suck men han fick en till sist men losa många sek på det
Kommentera

Sv: Mühlegg blir av med alla medaljer!
irre: Tycker att man åker dit och kastar alvedon på pojken.
Kommentera

Sv: Mühlegg blir av med alla medaljer!
Sannes: Jaha denne tänker våga sig på att visa sig i skidspåren igen. Vilket välkommnande han lär få. Not.
Men så är det.
Kommentera

Sv: Anja är bara bäst
Portello:
Den tjejen kan bli hur bra som helst i störtlopp, skall bli spännande att se hur hon fixar Super-G imorgon, för jag antar att hon åker även det......

Har nollkoll på om det finns några tjejer som kör alla grenar men det borde det väl vara antar jag.
Kommentera

Sv: Anja är bara bäst
Portello: Jo, visst var det skickligt av henne att stå på benen in i mål.
Kommentera

Sv: Anja är bara bäst
Sannes: Skönt att hon inte ramlade och skadade sig.Hon bevisar hur som helst att hon kan åka störtlopp också.
Är det någon som vet om det är någon i världseliten som åker alla dicipliner?
Kommentera

Sv: Mühlegg blir av med alla medaljer!
Jag läser till min fasa att Muhlegg kan eventuellt göra comeback i skidspåren i Umeå...
Usch villet elände......
Kommentera

Sv: Anja är bara bäst
Tråkigt att Anja ramlade när hon var på väg mot en kanontid.
Kommentera

Sv: Anja är bara bäst
Så jäkla nära seger det var för Anja..........sicket åk hon gjorde....
Synd att hon "fibblade" till det i slutet, hon och hon förresten, var en "grop" som hon fick ena skidan i vilket gjorde att hon inte klarade av att passera en av de sista portarna innan mål.
Hon blev diskad....
Kommentera

Sv: Anja är bara bäst
Portello: Tack för den informationen.
Kommentera

Sv: Anja är bara bäst
Anja åker som nummer 30 och Hargin åker som ummer 14.
Kommentera

Sv: Anja är bara bäst
Stigsson: Tydligen har Anja bestämt sig för att köra störtloppet.
Det går fö i Eurosport klockan 10,30.
Kommentera

Sv: Anja är bara bäst
....och idag så hade hon bästa träningstiden (se länk) men vet ännu inte om hon ska köra!!
Kommentera

Sv: Anja är bara bäst
jo1: 30 bästa får poäng tror jag.
Kommentera

Sv: Anja är bara bäst
Stigsson:

Kan inte poängskalan men 20e... Är det på poängplats? Sen finns det ju risker med att köra störtlopp...
Kommentera

Sv: Mühlegg blir av med alla medaljer!
Stigsson: Ja jag hoppas dom gör det denna gång med.
Skulle bli ett himla liv om dom mot förmodan skulle gå emot.
Kommentera

Sv: Anja är bara bäst
jo1: 20:e träningstiden på första träningen enligt Aftonbladet.
Pappa Anders säger följande ang. möjligheterna till att hon startat på lördag. "- Hon kör ett träningsåk till. Sedan, i morgon kväll (läs i dag) kommer hon att bestämma sig. Det är 50/50 ungefär."
Kommentera

Sv: Anja är bara bäst
slashpuppie:


Kan hon ta Världscuppoäng så är det ju oerhört bra!
Kommentera

Sv: Mühlegg blir av med alla medaljer!
Stigsson:
Det kommer med andra ord att bli en långdragen historia, har man dopat sig så skall man ta medaljerna direkt ifrån vederbörande och en mycket kännbar avstängning.
Och ändå så överklagar dom och säger att de är oskyldiga....jo tjenare.....usch....vad trist sånt är.
Kommentera

Sv: Anja är bara bäst
lizzard: Hoppas Anja ställer upp i störtloppet. Skulle vara spännande och se hur hon klarar det...
Kommentera

Sv: Mühlegg blir av med alla medaljer!
shanti: Ja, jag fattade det som om detta endast var ett rådgivande instans. Beslutet sen tas av IOK men dom har alltid följt CAS rekomendationer förr.
Kommentera

Sv: Mühlegg blir av med alla medaljer!
Sannes: Det var väl så att han hotade med att överklaga för att få tillbaka den tredje guldmedaljen. Så att han kommer att vilja överklaga det här beslutet ser jag som självklart, om det sen finns nån instans att klaga till är jag dock osäker på. Skulle vara att gå till en civil domstol då möjligen?
Kommentera

Sv: Mühlegg blir av med alla medaljer!
Kung att skile domstolen har tagit ett bra beslut. dock ej helt klar eftresom IOK måste gå igenom material och det är dom somkan slå det slutgiltiga slaget med domstols klubban
Kommentera

Sv: Skidskytte
Sannes: Hoppas bara tjejerna kan komma igång med. Blev ett stort tomrum när Magda slutade.
Kommentera

Sv: Skidskytte
lizzard:
Tredje platsen i stafetten gjorde att hela laget kände att de hänger med i svängarna och då blir det lättare även på de individuella starterna.
Men fortfarande så är de blågula allt för ojämna vad det gäller skyttet men det kommer det också.
Kommentera

Sv: Skidskytte
Sannes: Ja helt klart åsså visa att det inte bara är i stafetterna dom kan vara långt framme.
Kommentera

Sv: Mühlegg blir av med alla medaljer!
Så himla bra att han blev av medaljerna.
Men det som förvånar mig allra mest är varför det har tagit så lång tid innan "slipsnissarna" beslutade att ta ifrån han medaljerna.
Överklagade Muhlegg, eller?!
Kommentera

Sv: Skidskytte
lizzard:
Enormt roligt att skidskyttarna visar att dom faktiskt är duktiga.
Kan inte vara roligt att jämt höra hur dålig man är, känns som de har tagit ett rejält kliv framåt denna säsong.
Skall bli kul att följa dom i vinter.
Kommentera

Sv: Mühlegg blir av med alla medaljer!
Stigsson:

Ja vad skall man säga!!

Rättvisa har äntligen skipats!!
Kommentera

Sv: Mühlegg blir av med alla medaljer!
Dragan 2k: De var otroligt skönt att höra..men de kommer ju Rätt sent men. Rätt ska vara Rätt. bort med fuskarna. Så jä**a trött på folk som fuskar sig fram till framgång. Brons i efterhand till Elofsson de måste kännas konstigt.
- jag fick en os- bronsmedalj efter över ett år, trots att jag kom fyra . Fuskaren blev fråntagen medaljen idag

Sämt å sido. Skönt att få denna bekräftelse.
Bra för skidsporten att fuskarna tas fast men lite snabbare kanske de ska fråntas dess medaljer. Men man ska inte klaga
Kommentera

Sv: Mühlegg blir av med alla medaljer!
Stigsson: Helt underbart att den där förbannade fuskaren äntligen blev av med sina guld. Synd bara att det skulle tagit sådan lång tid. Och framförallt synd för de aktiva som får upprättelse så långt i efterhand. Man vill ju säkert känna glädjen direkt att vinna och inte över ett år efteråt.
Kommentera

Sv: Skidskytte
En bra insats idag av Carl-Johan Bergman, han slutade på en 8:e plats i dagens tävling.
Kommentera

Mühlegg blir av med alla medaljer!
Enligt aftonbladet så är det nu klart att Johan Mühlegg blir av med alla sina medaljer från OS i Salt Lake. Därmed får bl a Elofsson en bronsmedalj i efterhand.
Kommentera

Sv: Anja är bara bäst
lizzard:
Kul att de andra tjejerna visar att dom också kan.
Kommentera

Sv: Ingen Elofsson i spåren
ELIN EK röjjer
Kommentera

Sv: Ingen Elofsson i spåren
synd att elofsson tar en time out!!
Kommentera

Sv: Anja är bara bäst
Det blev en 2:a plats idag för Anja. 2 segrar och 1 andraplats i vinter i slalom är inte alls dåligt.
Kommentera

Sv: Anja är bara bäst
Här kan ni läsa vilka meriter Therese har hittils.


Se länk
Kommentera

Sv: Anja är bara bäst
lizzard: Hittade det precis på FIS hemsida, Borssens bästa är 13:e från Park City den 29/11 -03 och Ekmans är 11:e från Maribor den 26/1 -03.
Kommentera

« · 355669 · »