Skidsport

894 inlägg · 86 ämnen

Alpina WC 2005/2006

652596 · » Till forumet


Sv: Alpina WC 2005/2006
Sannes:
Ja, om svenskarna lär sej av norskarna borde det gå bättre än det har gjort de senaste OSen. Norskarna har vart helt överlägsna när det gäller nästan all form av skidor, iaf när man åker på längden.
Nån tysk, italienare eller möjligen tjeck kan sticka upp ibland, men i övrigt är et sågott som Norge på tredje,andar och första plats.
Kommentera

Sv: Alpina WC 2005/2006
piff:

Sverige har hämtat två stycken från vårt grannland, Inge Bråten är förbundskapten och Thomas Alsgaard är också med på ett hörn. Först vad det sagt han skulle vara med lite då och då.
Men nu har de ändrat på upplägget så nu är han ansvarig för distansåkarna, och sen är det två svenskar som har hand om sprintlagen respektive damlaget, tror sprintkillen heter Ragwald någonting och damtränaren har jag inte en susning om.

Sen skulle väl Marie Svan vara med i det hela också, undrar vad hon gör...
Kommentera

Sv: Alpina WC 2005/2006
Lundström_90:
Men det har ju inte gått så himla bra för svenskarna tidigare inför stora mästerskap har de sagt att jag är i jättebra form och det känns nästan som att jag kan hoppas på medalj osv men de har ofta bara klappat ihop, får hoppas på bättre till detta OSet. Får se hur det går för hon tjejen vad heter hon..Örstig!
Kommentera

Sv: Alpina WC 2005/2006
han har ju som mål att ta någon medalj så jag tror att han kommer att behålla formen till os
Kommentera

Sv: Alpina WC 2005/2006
Lundström_90:
Kan det vara den norske tränaren som utfört mirakel?!?!
Frågan är ju om han kan hålla i formen till OS??
Kommentera

Sv: Alpina WC 2005/2006
Lundström_90: mm skönt att han fick vinna.
Kommentera

Sv: Alpina WC 2005/2006
visst är det skönt och se hur Björn Lind stakar sig uppför backen och
se hur han ger tillbaks sen förra året när normänen stakade så bra
Kommentera

Sv: Alpina WC 2005/2006
Sannes: Okey det var ju inte så bra. Synd att Anja åkte ur också.
Kommentera

Sv: Alpina WC 2005/2006
elin:

Hon blev 16:e tjej.
Kommentera

Sv: Alpina WC 2005/2006
Sannes: Vilken plats kom Anna Karin på? Jag slutade kolla när Apel kom i mål.
Kommentera

Sv: Alpina WC 2005/2006
Även grabbarna gjorde bra ifrån sig idag, Markus Larsson sexa och André Myhrer sjua.

Det har varit en bra svensk skiddag hittills, nu hoppas jag att Anna Karin Olofsson lyckas i skidskyttet som precis har startat.

Kommentera

Sv: Alpina WC 2005/2006
Härligt att Therese Borssén kom på tredje plats i dagens slalom, även Maria Pietilä-Holmner gjorde en bra insats och blev 7:a.

När Anja åkte ur, så visade de andra svenska tjejerna framfötterna, suveränt kul.

Kommentera

Sv: Alpina WC 2005/2006
Sannes: lycka till att anna får tummen ur *bip* å kan göra två bra åk. förstår inte varför hon inte satsar allt hela tiden hon har ju ingenting å forlora direkt. hon är ju ingen ungdom längre..hon har ju bevisat att hon faktiskt kan vinna (även om det var ett bra tag sen nu). sluta fega å kör gärnet!
Kommentera

Sv: Alpina WC 2005/2006
Stigsson:

Bra start på säsongen både från Anja och Anna. Jag hoppas att de klarar sig ifrån skador och sånt, vore ju kul att ha dom friska och hela när OS drar igång nästa år.
Kommentera

Sv: Alpina WC 2005/2006
skidsport.com
om du vill ha något forum för skidåkning
Kommentera

Alpina WC 2005/2006
Då vaknar man till vinterns allra första snöyra och konstaterar när man slår på radion i köket att det är premiär i årets världscup.
Håll i er nu för vintern är här!
Kommentera

652596 · »