Skidsport

894 inlägg · 86 ämnen

Längd VC 08/09

1144740 · » Till forumet


Sv: Längd VC 08/09
5. Jesper Modin
10. Emil Jönsson
18. Teodor Peterson
19. Mats Larsson

Utslagna:
33. Daniel Rickardsson
40. Calle Halfvarsson
56. Johan Olsson
76. Marcus Hellner
Kommentera

Sv: Längd VC 08/09
3. Anna Olsson
11. Britta Norgren
18. Lina Andersson
24. Charlotte Kalla

Utslagna:
35. Anna Haag
44. Hanna Brodin
68. Lisa Larsen
Kommentera

Sv: Längd VC 08/09
Sannes: Slottssprinten idag, damernas kval har startat nu nyss.
Kommentera

Sv: Längd VC 08/09
Lumber Jack: den sopan har haft "eriksgata", här i landet i 3 år, precis som jag väntat mig, visar sig verkilgh vid !:a bästa "os" el "vm"...gud så gott !
Kommentera

Sv: Längd VC 08/09
Stigsson:
Jag var så uppe i min släktforskning att jag totalt glömde bort skidorna, men det gick ju bra ändå.
Skönt att Jönsson är tillbaka, sen kan man ju hoppas på att Anna Olsson är tillbaka på allvar igen, men det känns lite halvtveksamt måste jag säga.
Kommentera

Sv: Längd VC 08/09
Sannes: För-OS sprint ikväll på SVT1 22.00

Alla svenskar/or vidare från kvalet. Britta Norgren (5), Anna Olsson (10), Lina Andersson (13) och Ida Ingemarsdotter (20) enkelt vidare i damkvalet.
Emil Jönsson (1), Björn Lind (2), Jesper Modin (7) och Robin Bryntesson (17) på herrsidan lika enkelt vidare. Jönsson överlägsen etta i kvalet, norske favoriten Hattestad bara fyra så långt.
Kommentera

Sv: Längd VC 08/09
Och så har även Johan Olsson vunnit ett världscuplopp, jättekul att svenskarna visar framfötterna.
Kommentera

Sv: Längd VC 08/09
Lumber Jack: Ja jösses, vilken start på säsongen.
Hellner, vad säger man om den grabben, snacka om skräll. Och så slut som han var efter detta lopp, hoppas att han inte blir sjuk.

Kalla var totalt överlägsen, vinna med 24 sekunder på 10 km, det är sanslöst bra.

Kul att Anna Haag och Johan Olsson fick till bra lopp också. Och så känns det som om Britta Norgren börjar komma tillbaka på allvar igen.

Men vad har hänt med Mathias Fredriksson......
Kommentera

Sv: Längd VC 08/09
Lumber Jack:
Rätt oväntad dubbelseger. Kalla kunde man väl gissat på, men vad skulle herrarna prestera efter Södergrens nötfrånfälle..?
Kommentera

Sv: Längd VC 08/09
Stigsson: Vilken smakstart på säsongen!

Kalla dominerade fullständigt och Hellner kom från ingenstans, körde fullständigt skiten ur sig och fick ledas av Gunde upp på prispallens högsta etage. Roligt värre!
Kommentera

Sv: Längd VC 08/09
Stigsson:
Känns som vi inte kan förvänta oss så mycket. Blir mer roligt när hon vinner då ^^
Kommentera

Längd VC 08/09
Kan vi hoppas på trevliga stunder med "Heta Kalla" i år också?
Kommentera

1144740 · »