Sportspel

569 inlägg · 61 ämnen

NHL 2006

584379 · » Till forumet


Sv: NHL 2006
Ingen som vill köra en match, online? ;)
Kommentera

Sv: NHL 2006
Tallnäs: Till PC-versionen ja. Lite mer jobb om man vill fixa det till PS2, X-box eller GC.
Kommentera

Sv: NHL 2006
Magnus:
Det är bara att ladda ner en roster från www.slapshot.se så får man uppdaterade lag i SEL.
Kommentera

Sv: NHL 2006
Deas:
De är difficult ja lirar på-----

Ska köpa ESPN NHL 2k6....2k5 va mycke mer spelglädje i tycker ja....Flera sorters utvisningar, snyggare repriser m.m
Sen har du också partymodes som är grymt roligt....
Kommentera

Sv: NHL 2006
LV426: De ändrade backarna efter att de i 2005 stoppade allt även om de var 5 meter efter och felvända gentemot en snabb forward man trodde man var fri med.

Däremot gick de kanske lite långt då de tog till sig av kritiken, ibland är backarna nu för slappa. Vilken svårighetsgrad spelar du på föresten? Spela på difficult och dra upp tacklingsfrekvensen lite så blir det nog bättre ska du se.
Kommentera

Sv: NHL 2006
Deas:
Håller inte me dig att spelet är så bra....trodde dom hade fixat till tex AI...Så less när backarna åker 10 cm ifrån motståndarn me pucken utan att göra nått tex....
El att nu byter vi fast vi är mitt i ett anfall(iosf kan man styra de själv men om man kör på autobyten)och åker mot båset å får pucken på sig men tar den inte så att motsåndarn tar den....
el nu hakar ja en back fast de är öppen kasse å pucken ligger precis framför mig....
Jag såg så mycke fram emot 2006 efter 2005 alla buggar....Men vart besviken....
Kommentera

Sv: NHL 2006
Bergius: finns arne och ankan på gamecube
Kommentera

Sv: NHL 2006
Deas:
Eftersom NHL är ett ganska stort onlinespel med turneringar och hyffsade prispengar så är PC den lättaste maskinen att använda för det.
Så det finns ju en hel del spelare som satsar på NHL och dom köper antagligen gamepads för lättast kontroller och kan få ut alla funktioner lättare.
Jag själv spelar på xbox så jag slipper handla sånt.

Annars har du ju en fet poäng med det att vanliga spelare som dig och mig kanske tycker det är onödigt med en sån dosa..
Kommentera

Sv: NHL 2006
Deas: Skulle tippa att de gör sin stora förtjänst på konsollversionerna. PC-portningen finns bara för att den ska finnas.
Kommentera

Sv: NHL 2006
rbn: Säkert ett bra avtal för dem men jag undrar om det är så smart för dem i längden. Det är nog inte många som går och köper en gamepad för att alt-knappen inte går att använda. Man blir mest bara irriterade men använder andra knappar på tangentbordet. Jag tror de förlorar många PC-spelare på det. Vilket iof inte rör dem i ryggen då deras sportspel alltid säljer bra i vilket fall men jag tycker fortfarande det är ett klantigt drag. Föredrar man pad köper man en sån i vilket fall.

Och vem har sagt att man köper en pad av just det märket och inte en annan?

Nä, ett smart drag vill jag inte kalla det. Däremot var det väl det krav den padtillverkaren hade och de fick säkert en bra deal.
Kommentera

Sv: NHL 2006
VI ÄR TILLBAKA: De som spelade i ES 2004/2005.
Kommentera

Sv: NHL 2006
Bergius: jag undrar vad det är för elitserie lag????
Kommentera

Sv: NHL 2006
Falahk:
Jag hade också problem med försvarspelet, men nu kan jag det ganska bra så jag släpper in mellan 0-3 puckar per match.
Sen att göra mål så fixade jag lite inställningar så det händer att jag får problem med det...
Kommentera

Sv: NHL 2006
entligen kan man få utvisningar för nåt annat en hakningar, inf och rufing(antagligen det mäst frustrerande med 05, om man bortser ifrån att det inte gick att skapa spelare)

dock har dom inte fixat bugen från 05 där elitserie lagen tradar spelare med varandra(vilet dom inte ska göra), nån som vet iafl det finns nåt sätt att stänga av detta?

sen är det aldeles för enkelt att göra mål och aldeles för svårt att spela försvar(efter att ha spelat in mig med ett par matcher på svåraste så slutar dom flästa på runt 5-6 vilket inte riktigt är realistiskt när det händer i varje match)

dock är det bra att det är svårare att måla via "köksvägen"
Kommentera

Sv: NHL 2006
Deas:
Är ju det att EA har ett avtal med Logitech (tror jag) och deras gamepad, så man kan inte byta eller använda vissa tangenter därför att dom vill att folk ska köpa deras dosa.
Smart drag om du frågar mig...
Kommentera

Sv: NHL 2006
Hawerchuk: Försökte slasha en motståndare hela kvällen igår utan framgång (8^(/). Tycker att det är lite bökigt med tagenterna, när man inte har någon joystick eller vad det heter nu förtiden
Kommentera

Sv: NHL 2006
Deas: I agree. Menysystemet är en mardröm. Att det ska vara så svårt att få ett enda spel helt rätt. För liret är askul.
Kommentera

Sv: NHL 2006
Spelet i sig är alltså väldigt bra tycker jag.

Däremot är menysystemet fullkommligt värdelöst:

Statistiktabeller visar 6 spelare eller lag så man måste scrolla upp och ner utan chans att direkt få ett helhetsintryck.

Det tar en vecka att ändra sina kedjor.

Man får inte välja vissa knappar att använda till sina kontroller, gud förbjude att någon får använda alt-knappen som de gjort 13 år irad sen seriens första spel.

Dynasty Mode:

Alla olika sektioner använder så smileys istället för tydliga tabeller med siffror.

Lag har löjliga ambitioner. Vissa klubbar har t,ex som mål för säsongen att de ska vinna mest tekningar av alla eller ha 4 spelare som gör mer än 60 poäng osv osv.

Trade-sektionen är om möjligt ännu sämre än kedjebytenmenyn. Man får scrolla i ett miniamlt fönster där man ser typ tre spelare åt gången.

04ans tydliga tabeller, klassiska "edit lines" sektion och tydliga kalender är helt borta. Spelet känns som det är anpasst för 10åringar och kontrollerna enbart för konsoler med gamepads. Dessa misstag gjordes redan i 05 och de har inte orkat bry sig i att ändra det.

Bland det mest skumma är de små ändringar de har gjort där de trots allt uppmärksammat vissa problem men inte orkat göra en riktig lösning för det utan bara en lite "genväg". Under edit lines t,ex. I 05 var man tvungen att klicka på "next box" för att byta till rutan för nästa kedja. Nu kan man byta med piltangenterna, men i övrigt är systemet detsamma. Halleluja.

Allt detta är mycket frustrerande med tanke på att spelet i sig är riktigt bra detta år. Jag hade jättegärna spelat dynasty med pittsburghs nuvarande lag men nu känns det bara jobbigt pga de värdelösa menyerna. Då man spelar dynasty är ju all statistik halva grejjen. Tänk er Eastside Hockey Manager fast man spelar matcherna själv i NHL 06. Suck, det hade varit något...
Kommentera

Sv: NHL 2006
Jag tycker det är som 05 fast de största bristerna har rättats till. Att fel skott resulterade och att det gick att stänga ner extremt enkelt. Frånåkta backar fick autommatiskt extra fart om någon var på väg att bli fri osv.


Nu är det och andra sidan svårt att försvara sig men hellre det =)
Kommentera

Sv: NHL 2006
Kronblom: Testade den nyss, helt okej. Men det måste ändå vara roligare med Arne & Ankan =)
Kommentera

Sv: NHL 2006
tjobba: Nä, det är den amrikanska versionen
Kommentera

Sv: NHL 2006
Kronblom: Svenska verisionen med Arne & Ankan?
Kommentera

Sv: NHL 2006
Hawerchuk:
Jaha det visste jag inte..
Kommentera

Sv: NHL 2006
rbn: Det har med NHLPA att göra har jag för mig. Dom får inte vara med i spelet om dom inte spelat en match i NHL. Så dom kommer säkert i nästa update.
Kommentera

Sv: NHL 2006
rbn: Går ju att fixa själv eftersom man kan skapa spelare.
Kommentera

Sv: NHL 2006
rbn:
Tråkigt föresten att dom har missat att det med ett antal bra spelare.
T ex Zach Parise, Robert Schremp, Alexander Ovechkin och så klart Sidney Crosby
Kommentera

Sv: NHL 2006
Alldeles för svårt att försvara sig tycker jag.
Men det som är bättre, är väll snyggare repriser, mer finter, mer rörelser vid tacklingar och skridskoåkning. Och sen den bästa, Slashingen är ju helt underbar. T ex när jag ville slippa Mike Modano så drog jag på han ett slag vid första tekningen och han blev borta 2 månader :D
Kommentera

Sv: NHL 2006
Hawerchuk: Ja
Kommentera

Sv: NHL 2006
Hawerchuk: Åtminstone på X-box så kan man välja om man vill ha amrikanska eller Svenska kommentatorerna.Själv kör jag med de amrikanska, flyter på bättre.

När det är Arne och Ankan så låter det som dom läser ur en bok samt att Arne blir så lätt upphetsad.
Kommentera

Sv: NHL 2006
Magnus: Ok? Visste jag inte. Finns orginalkommentatorerna med på den svenska versionen?
Kommentera

Sv: NHL 2006
Hawerchuk: Man slipper ju även Hegerfors på den svenska, om man vill. Känns som en rejäl uppryckning jämfört med 05, nu kan man inte köra över en tvåmeters biff med en myra längre.
Kommentera

Sv: NHL 2006
Bästa NHL-spelet på mycket mycket länge i mitt tycke. 2005 var ju ren misär i jämförelse. Det är ROLIGT att spela igen. Mycket fart, mål och läckra grejor.

Som tur har jag den amerikanske versionen så jag slipper Hegerfors.
Kommentera

Sv: NHL 2006
Kronblom: Har man, som jag, inte haft datorkraft nog tidigare för att köra något nyare än NHL97 så är det en jäkla skillnad, framförallt de där jäkla spakhelvetena som jag inte kommer överens med för fem öre och alla femtielva knappar som man ska komma ihåg vad de hade för funktion. Fast det är väl kanske jag som är gammalmodig.

En sak till har jag också hunnit irritera mig på, och då har jag ändå bara spelat två matcher hittills, Arnes falsettröst. Han går upp i falsett hela tiden, men det kanske är bara jag som får kalla kårar efter ryggraden av det.
Nä, dags att byta tillbaks till de amerikanska kommentatorerna.

Mer realistisk puckfysik skall det väl vara i den här upplagan också, så att spelarna exempelvis skadas ifall de träffas på fel ställe av pucken.
Kommentera

Sv: NHL 2006
Bergius: Lite snyggare, lite roligare, men väldigt likt 05
Kommentera

Sv: NHL 2006
Kronblom: Juste har helt glömt bort det, hur verkar det?
Kommentera

Sv: NHL 2006
Då var det dags igen!
Man lär väl bli sittande ett tag. Har just laddat he.... Köpt! NHL06 =)
Kommentera

Sv: NHL 2006
Är det någon som har hittat några skärmdumpar på NHL 2006 med spelare i de europeiska dräkterna, helst elitserien? Har inte hittat några än men vet att elitserien, samt tyska och finska ligan är med även detta år.
Kommentera

Sv: NHL 2006
VI ÄR TILLBAKA: Klart de uppdaterar laguppställningarna innan säsongen startar. Det har de gjort i flera år nu.
Kommentera

Sv: NHL 2006
och nu finns EAs demo för NHL06 att tanka hem

www.easports.com/games/nhl06/home.jsp
Kommentera

Sv: NHL 2006
VI ÄR TILLBAKA:

cdon.com : Preliminärt releasedatum 2005-09-15
Kommentera

Sv: NHL 2006
Dom kommer att uppdatera alla lagens värvningar så snabbt dom kan till rellease datumet tillexempel att Peter Forsberg spelade i colorado förra säsongen så kommer hann nu spela i Philadelphia.Så dom går alttså från lag uppställning med dom nya värvningarna. =P-Puh! Här är en länk till en intervju med producenterna...Klick på devloper inerview-on the spot


En fråga om när rellease datumet är för beställde spelet på cdon det står att det släpps 1september
Kommentera

Sv: NHL 2006
till dator är det enklare, finns ju som sagt sajter där man laddar ner senaste roster osv..när släpps NHL 2006, samt FIFA 2005? September/Oktober har jag för mig, finns några exakta datum?
Kommentera

Sv: NHL 2006
Bergius:
iofs kanske det blir svårare spara på konsollerna , men tror det ska släppas updates till dom med , men till pc brukar det släppas iaf men konsollerna kanske inte lika säkert
Kommentera

Sv: NHL 2006
WarhawK: Jaha det var kanske bara på mitt Sega 16bitars som man körde med föregående säsong dvs NHL94 körde man med 93/94 säsongs trupp.
Kommentera

Sv: NHL 2006
Bergius:
updaten brukar alltid ha en trupp som ganska lika t.ex truppen när säsongen kommer börja till hösten sen brukar dom släppa några mer oxå efter hand .. så det brukar vara ganska lika trupperna som är förnärvarande i NHl med dom updates
Kommentera

Sv: NHL 2006
WarhawK: hmm ja men då blir det den kommande säsongens trupper då eller? På nåt sätt så blir det knepigt då det alltid varit föregående säsongs trupp?
Kommentera

Sv: NHL 2006
Bergius:
utformningen av truppen kommer dom släppa en roster update lagom till uppstarten är jag säker på , så brukar dom gjort iaf

statsen lite mer osäker på hur dom gjort med dock
Kommentera

Sv: NHL 2006
WarhawK: Framför allt utformingen av truppen, men statsen, JA den också.
Kommentera

Sv: NHL 2006
Bergius:
menar du utformningen av truppen eller statsen på spelarna ?
Kommentera

Sv: NHL 2006
LingaN: Ja det är ju det som är frågan. Ja försökte få svar på supporten men de hade ingen aning utan kunde endast support på spelen. Fick inget nr lr ngt som man kunde vända sig till heller.
Kommentera

584379 · »