Dream Team: Mitt liv har äntligen återfått sin naturliga och okuvade innebörd, jag kan åter posta inlägg där jag själv är moderator. Isn´t life fantastic! ;-)
Till er övriga som av någon anledning inte kunnat posta inlägg i någon/några gästböcker, är problemet löst nu, eller hur ser det ut?
En sak angående radering. Kommer man fortfarande bara behöva ta bort trådens första inlägg för att alla ska försvinna, eller är det med den nya raderingsfunktionen så att man måste markera alla inlägg i tråden och ta bort tråden på det sättet?
epa: Vet inte varför de får prova det, men jag tycker inte det spelar någon roll. Vi andra får det ju också snart. Kan ju fråga dem om de inte läser det här och svarar själva.
ståpäls: "Jag tycker att statusen ska klassas efter kvalitet snarare än kvantitet. Men jag överlåter gärna till dig att komma på hur det ska gå till."
Och vem bestämmer vad som är kvalitet? Och vem granskar och kvalitetsmärker varje enskilt inlägg - själv känner jag redan nu att jag skulle brinna av intresse för den uppgiften.
Visst kan jag ibland också fantisera om att kvalitet ska belönas, men det är naturligtvis moderatorerna som indirekt gör det genom att radera sk-tinlägg. Om inte raderade inlägg räknades enligt nuvarande system, så skulle det ta bort många hysteripoäng av statusjägarna som spammar. När den nya raderingsfunktionen blir klar är jag övertygad om att det blir både enklare och "roligare" att moderera.
Annars är jag inne på Selanders tankar - varför ha nivåer överhuvudtaget?
Samtidigt kanske de kan vara till hjälp t ex för de som är nya på HS.
65selander: Det känns som att det trots allt finns ett antal buggar på den här siten som kanske behöver fixas innan den kan släppas i offentlighetens ljus.
westerlind: Jag tycker att statusen ska klassas efter kvalitet snarare än kvantitet. Men jag överlåter gärna till dig att komma på hur det ska gå till.
65selander: Jag tycker dte är en kul idé det med erfarenhet men man hade kanske kunnat ta bort de namnen som finns, hall of fame, legend, osv och bara ha en inläggssiffra.
nej, westerlind: däremot borde man kunna få rättstavnings- och meningsbyggnadsstatus. ofullständiga och inkorrekta meningar blir till ingenting, och ett JAAAAA!!!!!!! blir en minusprocent.
otyget att inte använda stora bokstäver i övrigt korrekta meningar ska vara en veckas bann. minst.
Lumber Jack: Jag håller med dig, dags att förändra erfarenhetsgraderingen. Som det är för tillfället får du högre status beroende på det antal inlägg du gjort, oavsett om de senare blir raderade. Som vi vet finns det en och annan som bombar in meningslösa inlägg bara pga det.
Jag föreslår som så många gånger tidigare:
Ge status för det antal dagar du gjort ett inlägg, dvs 0 inlägg på en dag ger 0 höjning, 1-1000 inlägg en dag ger 1 i höjning. På så sätt blir det erfarenhet och inte spamförmåga som ger höjd status. Samtidigt räcker det inte bara att titta, då får du ingen höjning.
Paddan: Det säger du ja. Fördelen vore förstås om man kunde göra något i sin egen gästbok. Nu kan jag varken skriva inlägg eller moderera. Dock finns det kanske hopp om att det ska ordna till sig.
När man på folks presentationer för musen över där det står mailadress: JA så kommer det fram själva mailadressen i en liten ruta. Den rutan borde försvinna när man för musen därifrån, något som inte händer nu.
65selander: Samma här. Jag har fortfarande problem med att skriva inlägg. Eller ja, mer att posta inläggen, ska det väl heta. Felmmedelande efter felmeddelande dyker upp. Särkislt svårt har det varit i Timråboken. Är detta något av en brytningspunkt värd att ta på allvar, eller vaddå? ;-)
Till er övriga som av någon anledning inte kunnat posta inlägg i någon/några gästböcker, är problemet löst nu, eller hur ser det ut?