Jag tycker att i princip alla olika varianter av tabeller för våra högre serier suger getpung - de är så oöverskådliga och/eller redundanta så att det är löjligt. Förklara göra logiken i att ha en kolumn för oavgjorda, en för Overtime Won och en för Overtime Loss - och dessutom väl separerade från varandra...
Det finns en inkarnation som är överlägsen de andra, och den har jag tidigare lyckats lobba in här på HS. Nu har man frångått den, och mig veterligen finns den inte längre live någonstans.
Denna variant frångår dagens gängse kombination av den svenska VOF-stylen och OTW/OTL i NHL-stuk. Helt simpelt förklarar den hur många poäng man samlat åt sig vid varje match - 3p, 2p, 1p, 0p.
Läste tabellen för allsvenskan idag och undrar över varför kolumnen O finns i allsvenskans tabell? Det finns inga oavgjorda matcher i AS.
Om kolumnen O ska finnas, t ex i ES tabellen, så bör den väl vara placerad mellan ÖV och ÖF och inte bakom ÖF? V ÖV O ÖF F är väl den logiska ordningen?
Efter det klickade jag på mitt lag och kom in på en statistiksida. Där kan man bland annat läsa "formkurva kommer snart". Hur många matcher ska behöva gå innan vi får se denna formkurva? Den borde väl kunna räknas ut nu när det har gått 14 omgångar.
Högst upp på statistiksidan finns också de fem senste matcherna för resp. lag. Bakom varje match finns en liten symbol som man ska kunna trycka på för att få fram jämförelsestatistik mellan lagen i den matchen. Trycker jag på symbolen bakom tex. Mora-Västerås hamnar jag dock på Moras startsida och inte på någon jämförelse, när kommer denna länk att fungera?
Vet inte vilken tråd jag skulle välja så det blev den här.. Skrev ett inlägg i VF's gb för en stund sen men när jag skulle skicka meddelandet stod det att jag inte hade rätt att skriva inlägg. Då hade jag loggats ut av någon konstig anledning så jag va tvungen att skriva om allt. Som tur var var det inget långt inlägg men man hade blvit gött sur om man skrvit långt och allt bara försvunnit.. Kanske vore bra om ni kollade upp detta =)
Lumber Jack: Jag skulle gärna också se att vi snabbt kunde flytta ett inlägg från en tråd till en annan. Ofta så blir det rejält oordning i leden och det känns meningslöst att rätta till det eftersom det krävs sånt jobb. Med några snabba tangenttryckningar så kunde man lätt fixa till det kombinerat med att man tar de felande personerna i örat.
Marcus: Är det möjligt att inför nästa generations HS fixa en funktion där moderatorerna kan ändra namnet på en tråd? Det är ofta en tråd växer i ämnesomfång efter ett tags debatterande och ett namnbyte skulle kunna förtydliga innehållet. En tanke bara...
Huge: Fast nu är det väl inte så farligt? Känns som det går betydligt snabbare nu än för några dagar sedan. Å andra sidan har jag först nu varit inne idag på grund av kontorsflytt.
Som ni kanske uppmärksammat så har HS varit nere 1 dag och 6 timmar utan förvarning. Men det har inte varit någon krasch eller så. Detta stopp berodde på att servern var tvungen att byta fysisk plats pga. vår internetleverantör hade en del synpunkter. Detta kom till dager utan förvarning så med tanke på omständigheterna så är vi igång någorlunda snabbt ändå. Sajten kommer att ha lite lägre bandbredd i några dagar men det ska inte märkas så pass mkt. Nu rockar vi igen!
Metal Guru: Okey , då är det ett till nytt fenomen som uppstår där . Förut har jag laggt märke till att om man bara är inloggad och inte gör någonting på cirka en halvtimme kom 404 upp .
MoDo Hockey Wayne Gresky 404 shinzawai 404 scim 404 Poffa 404 Paddan 404 Off Saida 404 NuMo Förstasidan Myggan 404 MorganaLefaey Läser inläggen hos Timrå IK MODOJohan 404 Modoante 404 Mano 404 Icing-Ove 404 Gidde Läser inläggen hos Leksands IF Frisco 404 DB 404 AM Tjuvkikar på de andra
knaskamilla: Usch, det är läskigt detta. Det är nästan värre än när jag som barn satt och lyssnade på hur det gick till när Krösa-Maja trillade ner i varggropen, men bara nästan.
knaskamilla: Hmm.. ja, jag kom ju på i ögonblicket, alldeles efter jag " hade tyckt att jag varit duktig" och hittat vad som nog måste vara förklaringen, att det nog inte var så mycket till just förklaring på nåt, egentligen. För MoDos gästbok torde väl vara kvar på HS, åtminstone vad jag kan förstå. Eller?
Stigsson:
Jag tycker att i princip alla olika varianter av tabeller för våra högre serier suger getpung - de är så oöverskådliga och/eller redundanta så att det är löjligt.
Förklara göra logiken i att ha en kolumn för oavgjorda, en för Overtime Won och en för Overtime Loss - och dessutom väl separerade från varandra...
Det finns en inkarnation som är överlägsen de andra, och den har jag tidigare lyckats lobba in här på HS. Nu har man frångått den, och mig veterligen finns den inte längre live någonstans.
Denna variant frångår dagens gängse kombination av den svenska VOF-stylen och OTW/OTL i NHL-stuk.
Helt simpelt förklarar den hur många poäng man samlat åt sig vid varje match - 3p, 2p, 1p, 0p.
Genialt.
Och bortglömt.