gud: Detta kan inte vara sant. Finns det inte internationella regler för hu domardräkten skall se ut? Eller är det bara så att jag inte fattar skämtet?
Ett nytt pris instiftas i Elitserien i och med att ligan firar 30-år säsongen 2005/2006. Håkan Loob Trophy i samarbete med CANAL+ tillfaller den bäste målgöraren i grundserien.
Förutom troféen får vinnaren 1 000 kr/mål han gjort under grundserien som går till klubbens ungdomsverksamhet.
mattias - 74: Njaaa..Kanske inte gayigt..Men lite perverst så där lixom.. Knubbsälsliknande..Eller paddliknade..(dock inte liknande Moodoo Paddan)
Stigsson... På något konstigt sätt så ser jag inte att det är Polarn o pyret..!!
Utan mer som Expressen..Lite geting över det hela.. Så kanske det är läge för Expressen reklamavdelning att slå lite mynt av domarnas otroligt fula tröjor..
mattias - 74: Reklamkampanjen verkar ju dock ha effekt eftersom ett stort antal människor som kanske inte ens hört talas om deras företagsnamn tidigare idag har diskuterat företaget samt deras produkter. :-)
Frisco: tja, vad vet jag? "egen produkt" är ett uttryck som används av hockeyfolk.
nån som har en bra definition? 'en spelare som gått genom de egna ledens junioråldrar' hörde jag nån sade. 'trogen sedan koltåldern' är förmodligen overkill i sammanhanget.
Stigsson: Jag gissar att det är så av den anledningen att det statistiskt sett bor färre svenskar norröver i landet. För att få fullt lag måste man spä ut lagen med Ytlänningar.
Det ska inte vara någon gräns på antalet utlänningar, så jävla idiotiskt så det inte är sant. Antingen har vi en Kalle Anka-liga med medelmåttor och juniorer som inte håller, eller så har vi en av världens bästa ligor, bara att välja. Om en junior är tillräckligt bra så får han spela, och jag är bland dom första som drar på smilbanden och applåderar. Det finns inget som helst sammanband med många importer och få juniorer, titta på Modo.
Dragan 2k: För att inte nämna de som spelar i andra elitserielag, eller i AHL/NHL. Det är ju inte kul att bränna en massa tid & pengar på juniorer som sticker innan man hunnit njuta av dom ett par år det egna laget i elitserien.
Klinth: Absolut. Supersvårt egentligen. Om vi, tråkigt nog, återgår till Frölunda har vi nu exporterat en rad juniorer till olika lag i de lägre divisionerna. Spelare om antagligen kommer vara framträdande inom kort i deras lag. Tänker på spelare som Daniel Åhsberg, Kalle Olsson med flera. Det är nog en del i det arbete vi kommer kunna se i framtiden hos klubbarna med bra juniorverksamhet.
De dominerar i sina juniorlag och skickas på ytterligare tillväxt i mindre klubbar för att sedan vara elitserieredo. Givetvis gäller inte detta juniorspelare utöver de vanliga som ex Anze Kopitar, Lundqvistbröderna med flera (även om de säkerligen också varit utlånade på något sätt - Henke har ju spelat i Mölndal).
Metal Guru: Bästa sättet att diskutera på, svara på sina egna frågor.
Det är väl ändå så att om man har en hög nivå på serien så innebär det att "halvdana" svenska spelare sticker. Det och sedan den bättre lönen naturligtvis... Då sticker vissa som är riktigt bra också. Därav inflikandet av miljonerna på kontot.
Men någon form av maxtak på utlänningar kanske vore bra. Jag tror inte på att kvotera in junisar. De blir bara sittandes på bänken i värsta fall...
Det Rådbjers nya , se länk.