Svenska Hockeyligan

7507 inlägg · 377 ämnen

Hockeyhora?

« · 355736 Till forumet


Sv: Hockeyhora?
Gone: Tillhör möjligen? Slår man upp "hockeyhora" i ett lexikon så är det en bild på Robert Burakowsky.
Kommentera

Sv: Hockeyhora?
Huge: Du verkar inte ha fattat någonting? Hockeyhora är man inte för att man blir tvingad att byta lag för att få spela. Att sedan välja bland olika intressanta alternativ är knappast något som tillhör prostitutionsyrket och det säger jag inte för att skydda Espen utan för att det helt enkelt är så och vissa uppenbarligen behöver utbildas. Musse Håkansson och Robert Burakowsky tillhör kategorin som möjligen skulle kunna förtjäna ditt epitet, men det är upp till dig i så fall.
Kommentera

Sv: Hockeyhora?
Carina: Förmodligen skulla man väl få intrycket att det i första hand bara var Djurgården som gällde i Sverige. Nu ser vi ju att så inte är fallet. Medvetet eller omedvetet? Vem vet, men jag gissar på det förra...
Att vara hoppjerka inom ligan, betyder nog för det mesta att spelaren spelar där det ger mest i plånboken. I detta fall tycker jag att skillnader är hårfin, för att inte säga noll.
Det är ju inte vare sig Espen, Djurgården eller de seriösa supportrarna (du tillhör definitivt de senare) jag kritiserar en aning.
Det är väl mest den ölstinna(?) läktardelen av släktet Cro Magnon som jag vill ge en känga, de som gapar mest om detta fenomen.
Har dom ngn trovärdighet, vill jag höra deras "hockeyhora"-vrål på Hovet när Espen skrinnar in i DIF-dressen... ;-)
Kommentera

Sv: Hockeyhora?
Huge: Letar fel?

För det första så tror jag att "bjuda ut"-kommentaren handlade om Sverige. För det andra...blir man en hockeyhora för att andra kommer med förslag? Det är väl inte riktigt det som de supportrar du talar om avser med hockeyhoror? Så har iaf inte jag uppfattat det. Jag trodde nog att de mer gnällde på spelare som hoppar från klubb till klubb inom ligan men inte vet jag. Själv kallar jag inte spelare för hockeyhoror. De är yrkesmän och vill ha välbetalda jobb. Det är ju så det funkar på andra ställen.
Kommentera

Hockeyhora?
Ganska intressant att följa alla turer runt Espen Knutsen för tillfället.
Följande uttalande kunde man läsa i gårdagens Sportblad:

"Jag är inte intresserad av att bjuda ut mig på marknaden bara för att trissa upp lönen."

Nähä, det är väl därför han skrivit på ett långtidskontrakt (1 match) med sin moderklubb Vålerenga. Och samtidigt låter svenska, ryska, norska, schweiziska, (har jag glömt ngt land?) etc klubbar bjuda över varandra i jakten på den gode norrmannen.
Djurgårdarna vill förstås ha tillbaka sin guldklimp och det är väl inget att säga om. Skulle nog vilket lag som helst ha velat som varit i samma sits.
De supportrar som vanligtvis brukar skrika högt om "hockeyhoror" i dessa fall, måste ju få lite problem i detta läge. Eller gäller det inte när "horan" kommer hem till det egna laget?
Kommentera

« · 355736