« Föregående · 2124857 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Apropå nånting...
Vilken kväll...LHC , Malmö, Oskarshamn och Löven förlorade...Hv kanske på väg och Brynäs vann..m
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{297}: Johan Hedberg är riktigt förbaskad på Blötröven. Man visar inte repriser på jumbotronen när det gäller fula grejer i Umeå men i övriga arenor. Domarna kan inte se skiten alla ggr som Lövenspelarna gör. Tydligen nån skadad i Mora som skulle rendera matchstraff enl Hedberg.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales: Defensiv du blir, behöver inte svälja allt som erbjuds kanske?
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: klassisk Crandall att komma in som tredjegubbe och börja veva.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Sputnik: vi kan börja ge amnesti åt deras B-lag, det måste väl finnas 1000 allsvenska poäng på deras avbytarbänk snart?
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{297}: Haha din pajas, du verkar inte ha mycket rätt hos dig. Wernblom som flyger på hutchings. Du kan inte ha kollar på matchen alls.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Härligt mora, gurgel nyss, skräll att 90 och 91 i löven tjura haha.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Aj aj aj... Inte bra med Lövenförlust. Inte många spelare kvar på marknaden till Nubben snart...🤪
Nej men som jag sagt förut, något stämmer inte i Löven, men man tackar och tar emot. ☺️
Nej men som jag sagt förut, något stämmer inte i Löven, men man tackar och tar emot. ☺️
+ 2
Sv: Apropå nånting...
BlackBay: det var ju kärringen Wiklund som grejade senaste PP till löven. Börja mata slag på moraspelaren, insåg att han hoppat på fel spelare och väjer sedan att skydda sig med att ta fyra smällar rakt i ansiktet. Domaren tycker synd om Wiklund och ger dom 2 min PP.
Nu skämmer löven ut sig som vanligt, fullt slagsmål i slutminut. Bättre stämning i ett nordkoreanskt fångläger än vad det är i lövens omklädningsrum just nu.
Nu skämmer löven ut sig som vanligt, fullt slagsmål i slutminut. Bättre stämning i ett nordkoreanskt fångläger än vad det är i lövens omklädningsrum just nu.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Vi kan ta HVs första backpar och forwards från andrakedjan 😀
+ 4
Sv: Apropå nånting...
{297}: dommarna törs väl inte annat efter allt gnäll från Kenttä och Wiklund mfl
+ 1
Sv: Apropå nånting...
BlackBay: det är bara bra. Kentä kör ju looser-taktiken som roulettespelare gör. För varje torsk dubblar han insatsen (köper nya spelare) tills han är pank. Leksand gjorde ju den mot oss året vi gick upp. Det slutade med noll kemi i det laget, en massa dåliga utvisningar och vi gick upp i SHL.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
{297}: risken med en ny Lövenförlust är väl att det trillar in ännu en transantlant i laguppställningen.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: domarna visar återigen sin dåliga taktkänsla. Lövenspelaren delar ut två slag framför mål, moraspelaren slår tillbaka fyra gånger och löven får PP i två minuter.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Om LHC åker ur SHL, vilket inte är omöjligt, finns månne ömsesidigt intresse för H.Törnqvist och H. Larsson i TIK?
+ 6
Sv: Apropå nånting...
KniveN: bara 10 poäng för löven tills dom är under topp 6-sträcket i tabellen nu.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales: Han tacklar honom inte rakt i bröstet, antar att du inte har kollat på situationen igen.
Angående knätackling "En spelare som t.ex. på öppen is kliver in i en tackling genom att leda med knät, och som träffar en motståndare, ska anses ha gjort sig skyldig till en uppenbar förseelse." Det är precis vad han gör.
Angående knätackling "En spelare som t.ex. på öppen is kliver in i en tackling genom att leda med knät, och som träffar en motståndare, ska anses ha gjort sig skyldig till en uppenbar förseelse." Det är precis vad han gör.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Nisse1: Men sånt får tillåtas. Domarna i HA främjar ju den sortens utvecklande hockey.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Nisse1: Det är många lövenspelare som försöker skada sina motståndare, det är något man behöver ha med i beräkningen då man möter dom. Speciellt om dom skulle gå så långt som till en final i slutspelet.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: anmäls den blir det avstängning, inget snack om saken. Det är en respektlös och sen tackling, en av dom fulare i allsvenskan denna säsong.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales: Han visste att tacklingen skulle komma om han är tacklingsbar. Han vet inte att den kommer efter att han inte är tacklingsbar.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Han är ju dock medveten om det, han ser honom komma rakt emot honom. Den där kan aldrig bli avstängning på.
Sv: Apropå nånting...
KniveN: Det är egentligen inte relevant då han tacklar honom rakt i bröstet. Mora spelaren väljer ju att kolla rakt bakåt och åka framåt det kan du ju inte göra, i Nordamerika hade han fått skäll för att kolla sådär efter en passning.
Knä mot knä spelar ingen roll om tacklingen är i centrum av kroppen, knän kan kollidera. Knätacklingar gäller om du använder knät för att stoppa någon, ex sticker ut det som Lerebäck gjorde.
Knä mot knä spelar ingen roll om tacklingen är i centrum av kroppen, knän kan kollidera. Knätacklingar gäller om du använder knät för att stoppa någon, ex sticker ut det som Lerebäck gjorde.
Sv: Apropå nånting...
Svedberg kämpade sig tillbaka i matchen och hamnade till slut på urusla 71,4 i räddningsprocent
+ 3
Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales: man ser hur långt ifrån han är när han släpper pucken och om man kollar så ser man att moraspelaren kollar över axeln.
Var svårt att få bild på knätaxklingen, men spola tillbaka så och kolla igen så är det tydligt.
Var svårt att få bild på knätaxklingen, men spola tillbaka så och kolla igen så är det tydligt.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
KniveN: Den där bilden säger ingenting förutom att Mora spelaren helt uppenbart ser honom komma?
Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales: Dessutom så är det kontakt med knät först, så långt ifrån en klockren tackling.
Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales: något mindre än 3 matcher vore en skandal. Ni slutar femma i serien i år.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{297}: Han beundrar sitt pass just innanför offensiv blå och tacklingen är inom 1 sekund, man ser att han tänkt tackla honom hela tiden. Tacklingen är klockren men domarna bedömer den som lite sen. Domarna kollade jumbotronen och kommer inte anmäla i efterhand. Vore en skandal om de gör det.
« Föregående · 2124857 · Nästa »

