Annaaa: Jag tycker hela upplägget för Nubbens frånträde på sikt är föredömligt. Något som jag tar för givet (läs: hoppas) inte enbart är Nubbens egen verklighet.
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly Season 2026-27
Nougath: Nu är tydligen Nubben uppgraderad till GM.
www.st.nu/sport/framtidsbeskedet-timra-iks-plan-for-ny-sportchef/
www.st.nu/sport/framtidsbeskedet-timra-iks-plan-for-ny-sportchef/
+ 4
Sv: Silly Season 2026-27
Annaaa: Haha ja, När Djurgården värvar från Timrå låter det så här "En rutinerad spelare som är högerfattad, jobbar hårt, gillar att smälla på, retsticka, god för 20-25 poäng.
Omvända roller, dvs Timrå värvar Hartmann från Djurgården. Valfri hockeyjournalist på dom stora tidningarna "En spelare som börjar bli till åren med en dalande produktion. Han kanske skulle funka i en tredje, fjärde femma, men jag förstår faktiskt inte vad Timrå ska med Hartmann till. Han kommer knappast bli bättre med åren"
Typ nåt sånt, lite roligt att det är sån skillnad.
Omvända roller, dvs Timrå värvar Hartmann från Djurgården. Valfri hockeyjournalist på dom stora tidningarna "En spelare som börjar bli till åren med en dalande produktion. Han kanske skulle funka i en tredje, fjärde femma, men jag förstår faktiskt inte vad Timrå ska med Hartmann till. Han kommer knappast bli bättre med åren"
Typ nåt sånt, lite roligt att det är sån skillnad.
+ 4
Sv: Silly Season 2026-27
Nougath: konstigt att ha inte nämnts som en betydande spelare i Timrå fast i DIF är han en toppvärvning
+ 3
Sv: Silly Season 2026-27
Nougath: Det enda jag har läst är väl att Hartmann själv ville röra på sig.
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
Nougath: Någon vilja med oss skämta aprilo. Hartmann lämnar av egen fri vilja och det har inget med ekonomin att göra.
+ 3
Sv: Silly Season 2026-27
Rallarn:Att risken är stor att Timrå kommer slåss i botten och att ekonomin är kass är ju inget nytt. Dom nämner i podden att vi säljer av spelare (Hartmann) för att ekonomin är ansträngd, det är väl ändå inte sant? Eller har jag missat nåt? Som jag förstått var det Hartmanns vilja att röra sig ner mot Stockholmsområdet som gjorde att han lämnade.
I övrigt nämns Linus Eriksson som en kass värvning, vilket jag inte håller med om då jag tycker han avslutade starkt ifjol och fortfarande är väldigt ung.
I övrigt nämns Linus Eriksson som en kass värvning, vilket jag inte håller med om då jag tycker han avslutade starkt ifjol och fortfarande är väldigt ung.
+ 5
Sv: Silly Season 2026-27
Nougath: Truppen skulle kunna överraska men den kan ju lika gärna floppa, ekonomin är kanske inte i sitt starkaste slag, Hartmann kanske inte är någon supervärvning dock.
+ 2
Sv: Silly Season 2026-27
Nougath: Stockholmare! Det är klart att dom vill uppfatta verkligheten på det sättet!
+ 2
