Apropå nånting...
« Föregående · 2741917 · Nästa » Till forumet
Sv: Apropå nånting...
www.tv4.se/artikel/4XEXZiEjN50wwKcfLd17fC/sanny-lindstroem-han-borde-ersaetta-lukas-piloe-i-timra
Sv: Apropå nånting...
Vargher85: Slog över till huvudsändningen i torsdags där Jönsson berättar hur han som välkammad 28-åring gjorde ett patetiskt försök att slå sig in i NHL(Islanders va?) och delade rum med en 21-årig vilde från Finland (Olli) . Vet inte om det visades i sändningen från Timråmatchen. Kul iallafall
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Andersson: Mm men inget av lagen har väl ärligt talat inte öppnat så starkt denna säsong.
Rögle är ju smått ett krislag dessutom.
Rögle är ju smått ett krislag dessutom.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Grinigare lag har jag sällan sätt Leksand var irriterande på domare och spelare kanske något svag domare spelarna ska inte diktera domaren sen att Jörgen Bergström mannar skyndade sig av isen efter slutsignalen blixtsnabbt väldigt dålig stil att lämna utan att tacka domare och motståndare efter matchen lågvattenmärke
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Öndulat: Ser det lite som delmål framöver.
Första delmålet imorgon. Kan vi steppa upp och vara redo mentalt för ett derby? Vi stod på hälarna i början av varenda match mot Modo förra säsongen och det vore mysigt om vi kunde diktera från matchstart på hemmais i allafall.
Nästa delmål blir att faktiskt leverera mot ett topplag.
Skulle vara mysigt om vi kan stå upp och spela jämnt mot till exempel Skellefteå när vi kommer möta dom. De tillsammans med Färjestad har ju varit en klass för sig i inledningen av serien.
Första delmålet imorgon. Kan vi steppa upp och vara redo mentalt för ett derby? Vi stod på hälarna i början av varenda match mot Modo förra säsongen och det vore mysigt om vi kunde diktera från matchstart på hemmais i allafall.
Nästa delmål blir att faktiskt leverera mot ett topplag.
Skulle vara mysigt om vi kan stå upp och spela jämnt mot till exempel Skellefteå när vi kommer möta dom. De tillsammans med Färjestad har ju varit en klass för sig i inledningen av serien.
+ 9
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Håller med jag också. Var försiktigt positiv till Jokinen men inte helt utan tvivel. Man kan ju konstatera att tviveln är bortblåst och Jokinen har visat sig vara en jävligt bra ledare. Jag håller fast vid ett korn av min skepticism och säger att han fortfarande inte blivit testad över tid och framförallt inte i motgång, men jag som alla andra tikare ser jävligt ljust på framtiden!
+ 9
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: En fejklegend bredvid en riktig legend. Jönssons internationella meriter kommer från att han har spelat med jävligt bra spelare. Visst, han var ledande i Färjestad, men samtidigt hade Färjestad ett enormt bra lag.
I mina ögon står sig Jönsson ganska slätt i jämförelse med Jokinen. Och jag är inte det minsta partisk :P
I mina ögon står sig Jönsson ganska slätt i jämförelse med Jokinen. Och jag är inte det minsta partisk :P
+ 13
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: bara att titta på Dahlen, jobbar och sliter över hela banan. Han har nog aldrig varit bättre!
+ 21
Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Exakt. Det var de egenskaperna jag hoppades och trodde mest på. Att få hela laget att bidra, alla drar sitt strå till stacken. Bidrar. Efter en lite halvknackig start tycker jag att det är precis det jag ser. Inte specifikt nån In your face-hockey
+ 8
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: han säger rätt saker hela tiden. Hyllar både sitt eget lag och motståndarna. Och spelsystem hit och dit, jag tror att hans viktigaste förmåga är att få med sig laget och få dom att tro på vad dom gör! Och att det ska vara roligt att spela hockey!
+ 11
Sv: Apropå nånting...
Såg precis pk:n efter matchen nu, har inte sett det tidigare. Satana vad dominant han är, Olli! Lille Jörgen ser ut som en skolpöjk som just fått sig en läxa av mästaren. Jomen alltså, jag börjar så smått kapitulera. Jag ser vad ni ser HS-vänner. Skål, i morgon trängs man på Västra stå. Snygg hyllning till oss krigare på läktaren levererade han också. Inte mycket görs fel i Timrå nu 🤗
+ 18
Sv: Apropå nånting...
{469}: DIF 2024-25 har ett minst sagt rutinerat men även ganska ålderstiget lag, där snittåldern bland de ledande spelarna ligger på väl 30 plus. Patrick Thoresen kliver över gubbstrecket om några veckor t.ex. Så vad DIF tänker bygga ett ev. SHL-lag är väl den stora frågan.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Apropå ingenting. Jens Lööke, favoriten, har 16 p. På 8 matcher och +10 i Ilves.
+ 18
Sv: Apropå nånting...
Pyrret: Har nog läst rätt många "experter" Som håller DIF som favoriter med. Men jag tror mer det är ett luftslott. Lite frågande till Wikens satsning med. Det känns ju inte som en jättebra stomme att bygga vidare på heller om man skulle gå upp.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Timrås J20 mäter sina krafter med Leksand ikväll. Ett Leksand som hittills varit helt outstanding med bara en tappad poäng i serien. Men nu möter man Timrå och här kliver spelarna in och visar vilka som bestämmer. Efter två perioder leder Timrå med 5-1. Ska vi kalla det en seger för Olli-hockeyn? 🫵🤭💪
+ 25
Sv: Apropå nånting...
TIK_TIK: Jo jag hade Löven som favoriter inför säsongen med. Kan ju få äta upp det i ett slutspel. Men jag synar Gubbgården litegrann jag. Vet inte hur många gånger Dicken kan alänga trubken i Havet? 😅
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{469}: Tjatat om det, även tjatat om att Östersund åker.
Är man surjämte i grunden så känns det.
Är man surjämte i grunden så känns det.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{469}: En skada på Lander eller Emil.P imorn så är man nere på jorden igen då. 🤪
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{469}: Mindre och mindre troligt med Kapanen känns det som.😔 Man verkar dels ha avvaktat trades för att Kapanen har visat upp sig så väl plus infon nedan.
"According to another well-placed source within the Canadiens organization consulted by RG.org, management is seriously considering keeping Oliver Kapanen in the lineup
- Via the TVA Sports article
So, this will be a story to watch in the coming days, but don't expect to see Kapanen back in Sweden anytime soon.
"According to another well-placed source within the Canadiens organization consulted by RG.org, management is seriously considering keeping Oliver Kapanen in the lineup
- Via the TVA Sports article
So, this will be a story to watch in the coming days, but don't expect to see Kapanen back in Sweden anytime soon.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
+ 15
Sv: Apropå nånting...
Ni ha väl int glömt bort att ida???
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳
HALLELUJA 🙏🙏🙏
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳
HALLELUJA 🙏🙏🙏
+ 9
Sv: Apropå nånting...
Meduza: vad blev det ifjol mot Modo? 7-2 eller nåt sånt! Ett sånt resultat imorgon och motorsågen kommer att gå!
+ 1
Sv: Apropå nånting...
sargad: ja, inte bra att va lycklig. Men det är bara att invänta nästa förlust, räcker med en så kommer "ALLA" här att bjuda på: AVGÅ ALLA, Uselt, bedrövligt, katastrof, det blir kval m.m.
Hoppas vi slipper det, men det är ju en utopi, det vet alla sen gammalt!
Hoppas vi slipper det, men det är ju en utopi, det vet alla sen gammalt!
+ 1
Sv: Apropå nånting...
sargad: Någon som har Aftonbladet plus som kan citera vad som står om Oliver Kapanen? Tänkte om dom har snappat något som vi inte vet
Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: Man blir glad av att höra att John Wayne(det är väl Sheriffens far?) och Ante sitter och njuter på läktaren. Såg att Lander vinkade åt/pekade på någon på läktaren och nickade efter sitt mål. Det kanske var duon Wayne/Ante?
Respekt! hur som helst.
Apropå alla som känner sig konstig i kroppen efter flera omgångar med stabilt spel och sköna poäng så kan ni tänka lite extra på Pilö och backbrist...eller tänka på att O Kapanen blir kvar i amerikat...eller tänka på att GIF spelar matcher för sin existens.
Om ni då fortfarande har kvar den där konstigt härliga känslan i kroppen rekommenderar jag er att börja hålla på Man U i fotboll och följa TenHags famlande efter kontinuitet och garanterat dämpas då den där lyckokänslan.
Respekt! hur som helst.
Apropå alla som känner sig konstig i kroppen efter flera omgångar med stabilt spel och sköna poäng så kan ni tänka lite extra på Pilö och backbrist...eller tänka på att O Kapanen blir kvar i amerikat...eller tänka på att GIF spelar matcher för sin existens.
Om ni då fortfarande har kvar den där konstigt härliga känslan i kroppen rekommenderar jag er att börja hålla på Man U i fotboll och följa TenHags famlande efter kontinuitet och garanterat dämpas då den där lyckokänslan.
+ 5
Sv: Apropå nånting...
tekarn1968: Kan möjligen vara att avsändaren har över 1000 NHL matcher i bagaget. Kan ju tyda på en viss erfarenhet och dessutom i närtid. Inte för 20 år sedan
Sv: Apropå nånting...
Cobbel: Okej, stämningen är bra. Dags att väga upp:
Jokkinnen matchar boyce med handväskan kommer inte kapanen blir dvärgen center. Challe ringer nubben så äre klart inavel hela vägen!!!
Så. Ordningen återställd.
Jokkinnen matchar boyce med handväskan kommer inte kapanen blir dvärgen center. Challe ringer nubben så äre klart inavel hela vägen!!!
Så. Ordningen återställd.
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Ännu trevligare blire säkert också med ett matchavsnitt ikväll! Mysribban har hållt i ett tag nu.
+ 5
Sv: Apropå nånting...
{469}: känns ju också som att Ante ”väntade” på att det skulle lossna medan Jokinen kanske mer skruvar och stuvar om det är något som inte stämmer.
+ 8
Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k: "Cobbel: Räcker väl med att låta den här stämningen etsa sig fast inför morgondagens match till att börja med? Ett derby är ett derby är ett derby...och så vidare."
Jag tror många här skulle må bättre av att låta det där etsa sig fast och minnas vid trökigare tider =)
Jag tror många här skulle må bättre av att låta det där etsa sig fast och minnas vid trökigare tider =)
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Cobbel: Räcker väl med att låta den här stämningen etsa sig fast inför morgondagens match till att börja med? Ett derby är ett derby är ett derby...och så vidare.
Nej, Jokkinen behöver inte sparkas om (observera OM) Timrå förlorar. Nej, hemvändarna är inte skit värd OM det blir förlust. Nej, vi har inte norra Europas svagaste backsida OM vi förlorar. Och nej, säsongen är inte körd OM vi - gud förbjude - skulle förlora.
Det kan ju vara värt att påminna sig själv om det imorgon innan man knäcker första långburken.
Nej, Jokkinen behöver inte sparkas om (observera OM) Timrå förlorar. Nej, hemvändarna är inte skit värd OM det blir förlust. Nej, vi har inte norra Europas svagaste backsida OM vi förlorar. Och nej, säsongen är inte körd OM vi - gud förbjude - skulle förlora.
Det kan ju vara värt att påminna sig själv om det imorgon innan man knäcker första långburken.
+ 16
« Föregående · 2741917 · Nästa »


