Apropå nånting...
« Föregående · 2776151 · Nästa » Till forumet
Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Problemet är nog fortsatt det outtalade dilemmat att vi inte kan ge junisarna allt för mycket istid utan att nödgas skriva seniorkontrakt med dem. Men Viggos speltid har ju samtidigt minskat dramatiskt nu efter Näkyväs intåg så det är väl troligt att han får vända hemåt.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Ja jag håller med, han kan nog få vända hemåt.
Kollar man snabba siffror så har han ingen vidare corsi eller PDO. Kanske ser det bättre ut med xG, men det har jag inte att kolla på.
Bättre att låta våra egna få speltid och växa nu, Rönnelow m.fl. kan ta några minuter de med.
Kollar man snabba siffror så har han ingen vidare corsi eller PDO. Kanske ser det bättre ut med xG, men det har jag inte att kolla på.
Bättre att låta våra egna få speltid och växa nu, Rönnelow m.fl. kan ta några minuter de med.
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Andersson: Sista veckan på lånet av Viggo nu, ska Kapanen jobba för förlängning eller inte? Jag tycker nog han får åka hem igen, vi har egna junisar som kan avlasta som 7:e back några minuter typ Rönnelöw.
+ 11
Sv: Apropå nånting...
The great one: Tycker Pääjärvi tappar puck lite för ofta , men i rätt kedja kan det absolut bli nåt'
+ 1
Sv: Apropå nånting...
falconuggla:
Mycket bra med dessa förändringar i formationerna. Nu saknas bara en förändring i 3:e även där jag vill se följande:
Pääjärvi-EP-Hartmann
Tycker en 3:e med dessa har potential ändå.
Mycket bra med dessa förändringar i formationerna. Nu saknas bara en förändring i 3:e även där jag vill se följande:
Pääjärvi-EP-Hartmann
Tycker en 3:e med dessa har potential ändå.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
falconuggla: Lysande! Det går åt rätt håll! EP fortsättningsvis med Walli och Hartmann då? Enda nackdelen är väl att fjärdekedjan tappar lite i slagkraft, men kanske att krysset får det att lossna lite nu också.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Hållander tillbaka med Lander och Wedin på dagens träning. OJ med Kapanen och Dahlén.
+ 23
Sv: Apropå nånting...
{469}: Vi lär tappa Hållander, Kapanen och kanske Forsmark till nästa år. OJ frågetecken också.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
tekarn1968: Förhoppningsvis så kan de pengarna hjälpa till att stärka upp organisationen tills dess!
Skall jag vara ärlig så tror jag att Hållander försvinner till nästa säsong.
Dahlén drar väl om han får NHL intresse. Annars tror jag han blir kvar så länge Jokinen är kvar. Han är så pass ung att Schweiz lär kunna vänta nått år till.
Så risken finns väl ändå att vi lär behöva hitta legoknektar i hyffsad närtid.
Skall jag vara ärlig så tror jag att Hållander försvinner till nästa säsong.
Dahlén drar väl om han får NHL intresse. Annars tror jag han blir kvar så länge Jokinen är kvar. Han är så pass ung att Schweiz lär kunna vänta nått år till.
Så risken finns väl ändå att vi lär behöva hitta legoknektar i hyffsad närtid.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
{469}: Dem pengarna skulle behövts till när hemvändarna gjort sitt. Då behöver vi förmodligen kruta på rejält i lönerna för legosoldater.
Sv: Apropå nånting...
Karlsson74: Skriver Ottawa kontrakt med Johansson så kan det ju bli skaplig Jackpot till nästa säsong. Dryga 6 miljoner in på kontot.
Det lär bli en lite mer händelserik Silly till nästa säsong om inte annat.
Det lär bli en lite mer händelserik Silly till nästa säsong om inte annat.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Redax 2: Fina pengar in. Antar att vi får 50% av ersättningen då han spelade merparten utav 22/23-säsongen i Örebro!
Känner du att du vill åka över eller är det så att du kan tänka dig att stanna ett år till?
– Det är lite både och. Om jag blir kvar så är det en bra roll i laget och jag kan fortsätta utvecklas på det sättet. Men samtidigt kan det också vara bra att komma över och få den amerikanska sidan av hockeyn med mindre rink och komma in på det sättet.
Känner du att du vill åka över eller är det så att du kan tänka dig att stanna ett år till?
– Det är lite både och. Om jag blir kvar så är det en bra roll i laget och jag kan fortsätta utvecklas på det sättet. Men samtidigt kan det också vara bra att komma över och få den amerikanska sidan av hockeyn med mindre rink och komma in på det sättet.
Länkar:
https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/simon-forsmark-vantas-skriva-nhl-kontrakt-med-carolina/
https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/simon-forsmark-vantas-skriva-nhl-kontrakt-med-carolina/
+ 11
Sv: Apropå nånting...
Apropå statistik genom åren, finns det någon sida med all klubbstatistik? Timrås hemsida har ju säsong för säsong men jag vill ju se på totalen och gärna kunna söka ut t.ex Håkan Petterssons statistik i Timråtröjan etc.
+ 8
Sv: Apropå nånting...
Andersson: Holm domare ikväll. Säger inget mer
Ta 5e raka segern nu Timrå! Ta revansch på den snöpliga förlusten hemma mot Malmö senast
Ta 5e raka segern nu Timrå! Ta revansch på den snöpliga förlusten hemma mot Malmö senast
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Referee(s) Mikael Holm, Filip Eriksson
Linesmen Teodor Sörholm, Andréas Svensson
Linesmen Teodor Sörholm, Andréas Svensson
+ 1
Sv: Apropå nånting...
{469}: Snälla satelliten platt fall finns inte i Timrås ordbok de e sen gammalt!!!(Djungel ordspråk)🤣🇺🇿
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Per HApps: Och det där HV lät vi styra och ställa mellanåt när vi mötte dom? Vår säsong är svår att placera just nu. Vi tar poäng men lustigt nog så känns det fortfarande som att vi söker vår identitet. Styrka och förbättringspotential eller "platt fall" ju längre säsongen lider. Ja det får framtiden utvisa. 🤷
Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: De skyller fortfarande på Nubben, alla kontrakt är hans fel och Abbott är helig trots att han övergav HV efter en månad typ.
+ 7
Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: Axel mot mitt på bröstet tycker jag alltid är lite vårdlöst eftersom det alltid blir huvudkontakt. Men det var ju definitivt ingen huvudjakt så köper beslutet.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Det där var inte ens en tackling. Dvärgen åker in i ett lok med armarna hängandes efter kroppen.
Blir det matchstraff så är det verkligen konstigt.
Blir det matchstraff så är det verkligen konstigt.
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Tacklingen ser inte ut att träffa huvudet, men jag kan ha fel.
Sv: Apropå nånting...
TIK_TIK: Inget farligare än att leda med 4-0 , men HV - spelarna är nog rätt leda nu också
Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Rivalmöte jaja tv4 hockey har alltid rivalmöte när fbk spelar
Sv: Apropå nånting...
FBK 3-0. Man kan undra vad som gör att Blomqvist tar över HV? Obegripligt med röran som är och har varit i laget och föreningen.
Sv: Apropå nånting...
Dom pratade ekonomi i hockeystudion dom visste inte att kraven inte skärps nästa säsong lite lättnad för alla klubbar 10 % av omsättningen i SHL
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Hur mycket skulle det kosta hv att lämna WO resterande matcher innan kvalet? För dem lär ju inte vinna ett skit mer iår.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Finns tyvärr ingen struktur.
+ att dom for och bytte när FBK hade pucken i mittzon.
+ att dom for och bytte när FBK hade pucken i mittzon.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Laleggia var inte vad HV behövde. De behöver Per Svensson eller Eronen.
+ 2
« Föregående · 2776151 · Nästa »

