Rip Kirby: Det är ju så här det är, Sverige målas upp som guldfavoriter av framför allt media när man slår "stornationen" Tunisien med 5-1 men när svårighetsgraden går upp så blir vi utspelade och jag är inte förvånad, jag förstår inte att folk lärt sig att det är så här det ser ut i det svenska fotbollslandslaget just nu och har så gjort i många år.
Vi är ingen stornation i fotboll och har inte varit på många många år.
Egentligen om man skall vara riktigt hård i sin kritik så ska inte ens Sverige spela VM med tanke på det usla kvalet man gjorde.
Det blir tuffa papper mot Japan också, sanna mina ord.
Vi är ingen stornation i fotboll och har inte varit på många många år.
Egentligen om man skall vara riktigt hård i sin kritik så ska inte ens Sverige spela VM med tanke på det usla kvalet man gjorde.
Det blir tuffa papper mot Japan också, sanna mina ord.