+ 8
1
Sv: Silly Season 2026-27
DenRöda: ja med tanke på vilka löneposter som lämnat och vilka som tillkommit så borde det enligt all logik finnas gott om utrymme i lönebudgeten... om det inte är så att att lönebudgeten har sänkts och ledningen försöker mörka detta, eftersom de tror att alla fans är dumma i huvudet och inte kan addition och subtraktion
+ 7
Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Spontant känns det som vassaste backvärvningen hittills inför nästa säsong.
+ 7
Sv: Silly Season 2026-27
Intervju med Hartmann i Expressen. Både han och frugan är från Uppsala, och dom vill ha fler barn så det sociala vägde tungt. Plus att han tänkte bygga hus i Uppsala. Det verkar också som att han fick gå ner i lön så att Wikegård skulle ha råd att lösa ut honom. Kontraktet skrivet 2+1. Radhuset i Sundsvall hyr dom ut till McLaughlin som kommer ta med sig hela sin familj.
+ 6
Sv: Silly Season 2026-27
Maktankan: Att vi är bottentippade är helt rimligt men håller med om Löven.
En fråga: Ni som tror att vi undviker kval, vad baserar ni det på? Sett till övriga lags trupper i jämförelse med vår?
För jag ser inget annat än ett kvallag, vi har ett oerhört blekt lag rakt över
En fråga: Ni som tror att vi undviker kval, vad baserar ni det på? Sett till övriga lags trupper i jämförelse med vår?
För jag ser inget annat än ett kvallag, vi har ett oerhört blekt lag rakt över
+ 6
Sv: Silly Season 2026-27
mikenomad: först ska jag säga att jag inte tycker det är konstigt om man ritar in oss på kval. mycket som är ovisst.
men här kan du få mina 5 cent på vad jag håller mina förhoppningar mot (fattar inte varför man ska gå in i en säsong med att det är helt kört men men):
-ny offensiv tränare som kan få ut mer än tommy-fyrkant.
-flera unga spelare som avslutade starkt o har en lovande kurva
-jag tror inte nyförvärven behöver vara så dåliga som många andra tror
-jag ser en möjlig offensiv från backplats som vi inte haft på många säsonger
-vi slår ur underläge, tror det kan passa många i vårt lag.
detta gör att jag som vanligt går in i säsongen med förväntan.
men här kan du få mina 5 cent på vad jag håller mina förhoppningar mot (fattar inte varför man ska gå in i en säsong med att det är helt kört men men):
-ny offensiv tränare som kan få ut mer än tommy-fyrkant.
-flera unga spelare som avslutade starkt o har en lovande kurva
-jag tror inte nyförvärven behöver vara så dåliga som många andra tror
-jag ser en möjlig offensiv från backplats som vi inte haft på många säsonger
-vi slår ur underläge, tror det kan passa många i vårt lag.
detta gör att jag som vanligt går in i säsongen med förväntan.
+ 5
1
Att just han lämnar just nu är nog ingen större sportslig katastrof. Skulle Timrå kunna bli av med en post till på forwardssidan (vi vet alla vem) och ta in en riktig klassback i PP och Heikkinen kan steppa upp en nivå kan vintern bli rolig.
Lycka till Hartmann mot alla lag utom Timrå! Och tack för allt du gjort här!