1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599093 inlägg · 6213 ämnen

2 X Andersson - Idioter!

2 X Andersson - Idioter!
Niklas Andersson borde skämmas ögonen ur sig som är så pass erfaren efter alla åren borta i NHL. Trodde jag tills ikväll, då karln delar ut en högerkrok rätt på mun på självaste Kimmo Kapanen. Vad jag känner och tycker inför detta skulle inte ens lämpa sig att gå i tidningstryck. Jag blir så jävla förbannad. Hur är man funtad när man gör en sak. Ett idiotiskt tilltag. Våga inte visa dig här igen Andersson!

Thomas Andersson och hans övriga kollegor inom domarkåren måste vara sponsrade av SRF (Synskadades Riksförbund). Jag har ALDRIG i hela mitt liv (reds.anm ringa ålder) varit med om att det "felande" laget får spela PP (Powerplay) efter ett slagsmål. Jag kan acceptera att Pär Styf får matchstraff men hur i helsike resonerar Andersson när han plockar ut Kimmo Kapanen på en 2-minutare för roughing. Men hallå han fick ju en högerkrok i nyllet. Klart som korvspad att han drämmer tillbaks. Vem gör inte det?

Ingen i hela världen står väl och tar emot stryk frivilligt eller? Nu vet jag förvisso inte om Kapanen sa någonting till N.Andersson i momentet före men det berättigar ju inte honom att bruka våld för det. Helt obegriplig utvisning för mig.

Hur man sen bara kan stå se på när en VF-spelare avsiktligt sliter av hjälmen på Robert Carlsson i den 1:a perioden i Frölundas målområde är en gåta.

Och sen när J.Esbjörs slår bort klubban för Martin Lindman i den neutrala zonen - herregud det är ju horribelt.

Jag blir så himla besviken när sådana här saker få passera revy utan åtgärd och i bytet efter tar man en tveksam Timråutvisning.

Snälla rara domarkår - vakna upp ur eran koma!

Däremot var det bortdömda målet helt korrekt för det var inte mål. I allafall inte ett regelrätt mål - så det så!

« · 140214