1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608711 inlägg · 6214 ämnen
« · 2978279 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2026-27
Villervalla: Arne S, nu letar vi längst in i garderoben.. :-)
Leffe Strumpa är ju också håkkyvisionär, skulle kunna funka med dom här instruktionerna.

Rödovit : Man kanske ska avvakta och se hur det här med sportrådet fungerar, funkar det bra så behövs ju bara en sammankallande som typ vad jag förstått att Nubben är idag.
Jag vet ju att Nubben stött och blött med NN och Zäta förrut, men nu är det lite mer formellt. Sedan är det ju en ekonomisk fråga, iofs behöver nog inte Zäta en krona men NN och EB vill nog ha en slant. Jag skulle vilja se lite mer uppstrukturerat hur det skulle se ut i framtiden.

nila: Han brukar ha svårt med resten av matchen om det ramlar in tidigt

Andersson: 45+ minst

Andersson: Haha vilken jäkla analys. Så det spelar ingen som helst roll om det kommer tre st Skellefteåspelare fria och gör mål eller om han gör en Salo? Enda som avgör är om målet kommer tidigt? rimligt.....

SKRIDSKOSKENAN: Angående sportchef så har jag dålig koll på vilken riktning man är på väg. Men tidigt var det uttalat att Nubben var en tillfällig lösning men jag vet inte om sportrådet blev utfallet istället?.

Vi har ju inte i modern tid provat anställa så många olika. Men kanske att Pelle Hallin kan vara ett namn man tänker framöver för en sån position? Ryktades ju som ett alternativ i samma veva som Kapanen kom in. Kollar vi på andra föreningar så är det inte heller helt enkelt att plocka in rutinerade sportchefer som ska fungera i ny miljö. Finns ju ofta kultur inom väggarna som inte är helt enkelt att göra förändringar på.

Anton Lander kanske är ett bra sportchefsämne när han väl väljer att lägga skridskorna på hyllan?

Bara en tanke. Jontes ersättare nästa säsong bör göra MINST 35 poäng, gärna helst 40+

steveroper: Håller med... Axel sundberg en riktig bra spelare som varit i Tik:s J18 o J20 tidigare.
Vore ett bra nyförvärv.

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2026-01-29
The great one: Blir så tungt att andas om Örebro är på säker mark också

Andersson: Jo, om man vill hänga av HV helt. Och det vill jag så man kan andas ut.

Villervalla: Idag tappar han det. 100 k i månaden och 40 matcher utan mål, det bör ta knäcken av en tillslut

Smörgåsen : Wedin ska snart in där istället för Pääjärvi.
Och med Heikkinen i 3:e har vi 3 kedjor som kan vara hot framåt.

Hypocrisy: Den aggression finns i Pääjärvi, han är som en snäll björn och åker runt och myser bara.

Smörgåsen : Pääjärvi bänkas frekvent också, spelade minst av samtliga ordinarie forwards både i tisdags och i lördags. Känns mest som att det är i grafiken han lirar i förstalinan.

Hypocrisy: mitt enda jävla krav ikväll är till nummer 28. Snälla om du läser detta. Spela enkelt och dalta inte med pucken något så djävulskt. Hade helt ärligt varit glad om du kunde spela sarg ut hela matchen. Tack på förhand och kör hårt

Hypocrisy: Han kanske har en extra tumme i så fall är det väl lite sak samma. Eller vad är det de säger om folket där uppe?

The great one: Örebro ska inte heller vinna

Så här kommer det gå idag. Vi blir fullständigt pulveriserade och förlorar med 5-0. Pääjärvi kommer tappa det fullständigt och hugger tummen av Oscar Lindberg.

Labban: Ja helt rätt låta JJ stå denna. Så Juel är fräsch tills på lördag. I kväll kollar jag inte ens matchen för första gången denna säsong. Finns ingen chans till poäng borta mot ett revanschsuget SAIK. Det blir att fokusera på att HV förlorar mot Örebro istället.

sargad: Strömpan, alltså Arne Strömberg?

Rallarn: Kanske rätt att låta JJ stå denna ändå. Han har vunnit en mot Skellefteå och förlorat en om man räknar de matcher han stått hela matchen denna säsong. Juel släppte in 4 puckar innan han blev utbytt i sin match. Oavsett svårt motstånd givetvis och något säger mig att SKE kommer mata puckar från back hela tiden. Gäller att vi är starka framför eget mål. Skellefteås försvar är kanske deras enda svaghet så förhoppningsvis tar vi lite offensiv zontid.

Smörgåsen : Håller helt med angående Heikke. Låt han få chansen nu med Lander och Hartmann. Tror han skulle få ut mer där.

sargad: Elr Lilla farbrorn kanske!!!!!(Ironi)🤣🤣😎🇱🇸

Knylan: Sist blev Lilja-kedjan bänkad dock. Ser inte storheten i den kedjan som alla andra verkar göra. Den var som bäst i matcherna mot Leksand, Djurgården, Örebro och Rögle, men då med Levinsson som center. Jaja.

Axel Sundberg i Malmö, skulle det vara nåt? Funderar på om jag ska göra en insats där isf, fick veta att hans mamma är mina barns rektor på Kyrkmons skola i Njurunda. Kändes otippat

Platsannons: Timrå IK söker ny huvudtränare som bör ha följande profil:
- Lågt löneanspråk.
- Ung och spännande.
- Rutinerad och erfaren vid motgång.
- Ingen inavel, helst ordentligt utomsocknes.
- Gärna ha familj, släkt och vänner inom närområde så att inte kontrakt kan brytas av det skälet.
- Billig i drift.

Men om Småland får bestämma själv står trion Peter Antoine, Liston Söderberg och Per Bäckman i båset hösten 2026 ;-)

Smörgåsen : Av den främsta anledningen att Lilja och Heikkinen funkar bra ihop, gissar jag. Pääjärvi gör minst skada i Lander-linan.

JanneH: Allt annat än flyg vore ju katastrof.

JanneH: Vilket jävla spelschema förresten... först borta match mot ligans näst nordligaste lag och sedan borta match mot ligans näst sydligaste. Kommer laget flyga från Skellefteå (eller om det är Kallax som gäller) eller ska man kuska buss ända ner till Ängelholm?

Knylan: Nåja. Det är sillytider för oss timråiter.

Nubben brukar ju ha truppen spikad typ i mars. 😅👍

Smörgåsen : Myyyycket bra uppställning där!!🤣🇱🇸

Nej Johansson

Nisse på Mon or: Varför envisas man med Pääjärvi med Lander och Hartmann? Dags att ändra där nu. Sätt in Heikkinen där istället.

Dahlén - Pettersson - Genborg
Hartmann - Lander - Heikkinen
Walli - Eriksson - Lundmark
Pääjärvi - Westfält - Lilja

Hälge: RIP Jueeel RIP slutspel

solbacken: fan ska du vara ironisk måste du ta i lite mer. Wallson är ju ett sånt namn man nästan kan tro att du är seriös.

Nisse på Mon or: Ja men GRATTIS Skellefteå då för i helvete. ÄR det inte lika bra vi lämnar WO och skiter i att åka upp medan vi ändå är i gång och ger dem handikap? Med Juel i högform hade vi kanske kunnat råna dem men JJ kommer väl göra en habil insats men släppa en 2-3 tagbara och vår inneffektivitet lär ju inte skapa mer än 1 MAX 2 mål framåt. Ursäkta om jag inte direkt är Peppiga Pia här men det känns som man sett det så många ggr förr att man redan vet hur denna match slutar

Sv: Apropå nånting...
Skönt för Juel med ny klubb nästa säsong. Det är han värd. Är så sinnessjukt less på att han alltid byts ut efter en förlust oavsett prestation. JJ kan förlora 5 i rad får stå ändå. Juel släpper typ en puck på uppvärmningen, bänkad.

Andersson: Vi kommer inte ha en chans ikväll oavsett vilken målvakt vi ställer i kassen. Säker förlust, check på den.

Släpper JJ in ett tidigt mål är de bara byta, då har han inte dagen. Reservmålisen när vi möter skytteligaledarn ... jaja .....

Synct: en aning otippat ja

Nisse på Mon or: "J.J i kassen."

Hahahahaha, Juel gör en jävla bra match senast, jävla idiotcoaching. Motiverande som målvakt, förlorar man så byter man, hur bra man än spelar, typ.

J.J i kassen.

Smörgåsen : precis så känner jag också! Matcher är bara ren och skär ångest!

Knylan: Sillyn är ständigt aktuell. Överlägset roligast att spekulera i. Matcher är bara jobbiga. Ångest och stress att kolla 90% av matcherna. Man undrar ju varför man håller på med detta ibland alltså.

Smörgåsen : Jag ger det några dagar och att den här diskussionen snurrat ytterligare 15-20 varv sen är det någon som ”läst någonstans att Niklas Eriksson är högaktuell” och alla har glömt att det började med Stridhsyxas anti-lista.

Är det silly så är det. Nä, just ja, det är januari fortfarande.

JanneH: gjorde han inte ett ganska menlöst mellanspel i HV, 18 matcher, också innan Liiga?

Mitt förslag;

Ny, Alfons Freij
Simon Forsmark, Markus Hardegård
Albin Sundin, Didrik Strömberg

Tim Barkemo
Per Svensson
Junior
Wilhelm Hallquisth, utlåning
Ilmari Kapanen ?

Både Simon Forsmark, Markus Hardegård och Per Svensson måste steppa upp kommande säsong från nuvarande insatser. Skador, form?

Smörgåsen : Han gillar jag verkligen!!! Han vill jag haa!!!🤣🤣🇱🇸😎

Smörgåsen : örebro-tränarn?

« · 2978279 · »